کد خبر: 2250
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۴۰

سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو میانگین مصرف سوختسمند ال ایکس ef7 را ۶.۲ لیتر درهر ۱۰۰ کیلومتر عنوان و آن را کم مصرف ترین خودرو بازار ذکر کرد

به گزارش دنیای خودرو ، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو میانگین مصرف سوخت سمند ال ایکس ef7 را ۶.۲ لیتر درهر ۱۰۰ کیلومتر عنوان و آن را کم مصرف ترین خودرو بازار ذکر کرد.

سمند ال ایکس ef7

سمند ال ایکس ef7

علی اصغر سرایی نیا گفت: میانگین مصرف سوخت سمند ال ایکس با موتور EF7 شش و دو دهم لیتر درهر ۱۰۰ کیلومتر است که این خودرو درکلاس D کم مصرف ترین خودرو بازار محسوب می شود .
وی افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده اکثرخانواده های ایرانی به دنبال خودرویی ایمن با مصرف سوخت پایین هستند که خودرو سمند ال ایکس ef7 از نظر ایمنی ، راحتی سرنشین و کم مصرف بودن جز بهترین خودروها برای خانواده های ایرانی به حساب می آید.
سرایی نیا تکنولوژی به روز خودرو را از جمله ویژگی مهم نیاز مشتری برشمرد وگفت: بهره گیری از موتور EF7 بنزینی در کنارمصرف پایین ، شتاب و قدرت بی نظیر از جمله ویژگی های موتور این خودرو است.
وی افزود: مهمترین ویژگی سمند ال ایکس ef7 بهره گیری از پیشرفته ترین موتورهای جهان است که حاصل تلاش مهندسان ایرانی در کنار بهره گیری از مشاوره مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) است.

اخبار مرتبط
نظرات بينندگان
انتشار يافته: ۳۲۵ دیدگاه


نويسنده ديدگاه : مجیدی
|
|
۱۳۹۱-۷-۲۶
Thumb up 75 Thumb down 23

من که از این ماشین با موتور ملیش بسیار راضی هستم ولی لطف کنید برای ارزان تمام شدن یا نبود قطعه از قطعات بی کیفیت در تولیدات جدید بپرهیزید باز هم ممنون.

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۳

داداش موترش ملی نیست .مال شرکتی تو آلمان که مخفف شرکت آلمانی ef7 .منم ef7 مدل ۹۱ دارم موتورش خیلی خوب و بی صداست.

پاسخ ها
رياضي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۳-۲۰

عزیز برادر ، شرکت آلمانی FEV بوده و مشاور طرح بوده، یک تیم حداقل صد نفر از مجربترین مهندسین ایرانی فارغ التحصیل بهترین دانشگاه ها طراحی و مراحل توسعه محصول را انجام داده اند، همین تیم موتور دیزل و موتور با توربوشارژ را انجام داده اند، که در آینده در باذار ارائه میشود

پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۵-۱۴

سلام خودرو ef7شتاب اولیه خوبی نداره ولی دنده ۲به بعدش خیلی خوبه من که ازش راضی هستم

پاسخ ها
farshad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۷-۱۱

ظراحی گیر بکس و ضرایب دنده چه ربطی به موتور داره؟

دنده های گیربکس سمند برای شتاب گیری سرعی طراحی نشدن..برای نرمی طراحی شدن

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۲۷

من نمیدونم بعضیا فقط ماشینی بنظرشون خوبه که فقط بکنه و شتاب داشته باشه.
همونجور که آقا فرشاد گفتن، اولویت اول ایران خودرو توی ساخت سمند و سورن، ایمنی بالا و آسایشه

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۳

به نظرم به نسبت پولی که میدی بهترین چیزی!!یه که میتونی بخری

پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۷-۷

… جان همه موتورها خارجی هستند ایران فقط میاد تو اینا فاتحه میخونه میده بیرون ماشین کم مصرف ندیدی
چین ماشین کم مصرفشو تو نمایشگاه ایران داده بود با ۲ لیتر ۱۰۰تا میرفت اونم با۲۰۰۰سی سی حجمکی باورش میشه

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۲۷

ببخشیدا شما تو ایران زندگی میکنی.استاندارد های خارجی برای خارجیا هست که رقابت شدید دارن توی ساخت خودرو.نه توی بازار انحصاری ایران.ایران خودرو بنظر من مشکلات زیادی داره و با تمام این اوصاف، سمند و سورن رو چون صادرات هم داره خیلی بیشتر بهش میپردازه.
وگرنه اینکه بگیم تو چین چه خبره و یا تو آمریکا چه خبره که دردی از ما دوا نمیکنه.مردم ایران اونقدر بی خیالن که برای ارتقای تولید ملی خودشون هم هزینه نمیکنن.ولی اون یارو چینیه سرش بره برای حمایت از اقتصاد کشورش میره جنس ملی خودشو میخره.هنوز یاد نگرفتیم الفبای حمایت از محصولات داخلی رو.فقط زبون گلایه مون درازه و فقط و فقط گله میکنیم

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۴

به نظر میاد شما جزو نون خورهای خودرو سازی هستی
باید بگم مردم ایران بیش از ۳۰ ساله که دارن از خودرو ایرانی حمایت میکنن اونم نه فقط با پولشون بلکه با جون خودشون و خانوادشون

پاسخ ها
فرقون
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۲۷

امیدوارم ۴ نفر از اعضای ….. بعد بازم حمایت کنی از ایران …

پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۶

آخه … ما ملت عقب افتاده وحشی بی فرهنگ بی تربیت همین آشغالهایی که ایران خودرو و سایپا تولید میکنند از سرمون زیاد هست مگه نهایتش غیر اینه که چهار تا بچه خراب سوار میشند میفتند تو خیابون مزاحم نوامیس مردم میشند؟و یا چندتا ساقی از جاسازهاش استفاده میکنند و مواد پخش میکنند و ریشه جونامونو میسوزونند؟ کاش خدا معجزه میکرد بجای درست شدن وضع خودروهامون اول انسان میشدیم وتربیت میشدیم

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۶

ببخش تا جایى که من شنیدم کم مصرفترین ماشین دنیا تو ١٠٠تا۵لیتر مصرف دار این اراجیف چیه با دو لیتر یه موتور سیکلت صدتا نمیره

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۱۷

رنو داره ماشین میسازه ۱۰۰ یک
اون وقت ملت دنبال ef7 هستن

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۱۰

ببخشید که می خوام بهت بگم …
آخه چرا …. می گی کدوم متخصص من الان یکیشو خریدم صدی ۱۲ می سوزونه زنگ زدم نمایندگی میگه شاید بشه درست کردبعد تو با کدوم سند و مدرک می گی توی ایرانخودرو… تحقیق و کار علمی میشه کدوم مهندس کدوم تکنسین یه سری ادم بی سواد که با پارتی وارد این قسمتها شدن دارن مردم رو بی چاره می کنن اینم بگم از روی ناراحتی نمی گم من خودم کارمند یه قسمتی از ایران خودرو هستم و فریب همین حرفهارو خوردم ولی حالا که خودمم گرفتار این شرکت شدم درد مردم رو درک کردم من خودم تو قسمت فنی نیستم بخاطر همین فکر می کردم واقعا ایران خودرو بصورت علمی و درست مدیریت میشه و تولید داره اما الان بعد از خریدن اولین محصول واقعی ایران خودرو فهمیدم جز گند زدن تو صنعت خودرو چیزه دیگه ای بلد نیست حیف پولی که دادم و حالا بخوام بفروشم باید یه چند میلیون ضرر کنم خدا به دادتو برسه که با این حرفات داری مردم رو فریب می دی اگه مردم از این خودرو ها نخرن شاید اینا سرشون به سنگ بخوره و باعث بشه یه خودرو سالم تولید کنن
نکته اصلی اینه که ایرادات خودرو که هنوز ۶۰۰ تا کار نکرده
۱ . اویزان شدن چراغ سقفی خود به خود
۲ خرابی جاسیگاری و باز موندن
۳. جا نخوردن ضبط و کلیدهای بخاری و سیستم در داشبورد و فاصله داشتن
۴ مصرف دو برابری نسبت به تعریف اولیه ۱۲ در ۱۰۰
۵ . صدای عجیب در عقب خودرو بدونه اینکه چیزی دیده و مشخص باشه
۶ . صدای زوزه خودرو هنگام حرکت مثل هواپیما
۷ . بعد از تحویل فهمیدم که سپر ماشین خط خوردگی داشته که با قلم ان را پوشانده اند و من بعد از دو هفته فهمیدم و دیگر کاری از دستم بر نمی امد
۸ . قاطی کردن دزدگیر
۹ . هر از گاهی خود به خود سیستم بهم خورده و روشن نمی شود و پیغامی در صفحه کامپیوتری ان می اید که بخاطر سریع رد شدن پیغام متوجه موضوع پیغا نمی شوم که چند باری ابرویم را در شهر بده که با خودرو صفر کیلومتر مجبور به هل دادن شدم
۱۰ . ورود خاک به داخل خودرو بطور غیر عادی من پراید مدل ۸۷ داشتم تو این همه سال به اندازه این چند هفته خاک داخل موتورش وارد نشده بود
۱۱. ….. و خیلی چیزا که بخوام بگم میشه یه کتاب حالا … بازم تعریف کن خجالت نکش

پاسخ ها
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۱۲

عزیزم شما اطمینان داری سمند خریدی والا ما هم داریم ولی شکر خدا هم کم مصرفه هم بی صداست

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۲۷

عزیزم اینجوریکه تو میگی اصلا نیست.شاید ماشین ۵ سال کارکرده رو بجای صفر بهت فروختن؟؟
من خودم یک سورن صفر ef7 گرفتم.واقعا تو کاری و موتور عالیه.فقط یه نمه روغن ریزی داره در حد دو سه چکه در روز.
انصاف داشته باشید.ایران خودرو حداقل سمند و سورن رو داره خوب میزنه و به نسبت قیمتش میارزه

پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۱۲

منم داشتم دیروز فروختم یک سالی بود که داشتم گزینه های ۲.۳.۱۰ را منم خودم تو خودرو خودم داشتم اما خدایش تو دنده دو به بعد محشره تو سربالایی رقیب نداره سرعت بعد ۱۲۰ تا تو چشم به هم زدن میره تا ۱۹۰ تا زیادم پرهزینه نیست

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۱۰

داداش مطمئنی سمنده؟

پاسخ ها
Lx EF7
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۳

حالا ایرانی یا المانی موتور خیلی خوب و کم مصرفیه
اما
۴۰۵slx که موتورش tu5 هستش مصرفش کمتره
خود سایت شرکت زده بود:
داخل شهر۱۰/۱
خارج شهر۶
ترکیبی۷/۵
—————-
برای سمندال ایکس ef7
داخل شهر۱۱/۰۲
خارج شهر۶
ترکیبی ۷/۸
—————
برای سمندال ایکس ef7 پایه گاز سوز
داخل شهر۱۲/۰۱ – ۱۲/۶۳ گاز
خارج شهر۶ – ۲۲/۵ گاز
ترکیبی ۷/۸ – ۳۰ گاز
—————
البته دوستان بهتره خودشون هم به سایت سر بزنن

پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۵-۱۵

من مدل ۸۹ اونو دارم. عالی نیست ولی بد هم نیست. لازمه بگم قبلش کمری ۹۸ ۲۰۰۰ سی سی داشتم.
اولا موتورش کم صداست. ولی درب هاش خوب ریگلاژ نیست. مصرفش اوایل خیلی خوب بود توی جاده یه کم بیشتر از ۶ ولی حالا مصرفش بخصوص توی شهر بیشتر شده فکر می کنم حدود ۹ تا ۱۰ (البته اندازه نگرفتم). من اونو گازسوزش کردم و مصرف گازش اوایل بسیار کم بود اما حالا هر ۲۰۰ کیلومتر را حدود ۷۰۰۰ تومان گاز می زنم (با قیمت های جدید).بجز یکی دو تا عیب که مربوط به گازسوز اون بود که خودم انجام داده بودم عیب زیادی نداشته البته حدود ۹۰ هزار باهاش رفتم.مشکل مهمی که برای من پیش اومده داغ کردنش بوده که فکر می کنم اونم مربوط به دستکاری برای گاز سوز بودنش بوده باشد.به نظر من از لحاظ قیمت کاملا ارزش پولی را که بالاش می دید را داره البته به نسبت بقیه ماشینا تو ایران


نويسنده ديدگاه : صهم
|
|
۱۳۹۱-۸-۶
Thumb up 30 Thumb down 30

چرت گفته . مصرف رو ۸.۵ تا ۹

پاسخ ها
فري
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۲۹

عزیزم چرت خودتی. من دارم و مصرفش واقعا کمه.

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۸-۲۵

آره واقعا کمه منم دارم

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

ما هم داریم واقعا کم مصرف هست!!!
با قطره چکان بنزین مصرف میکنه!!!

پاسخ ها
ابوذر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۹

من هم داشتم مدل ۹۱
اولش مصرفش کم بود
بعد زیادتر می شد چند ماه پیش فروختم ۴۰۵tu5 گرفتم
امکاناتش خیلی کمتره اما در کل بهتره
حالا می فهمم چرا مردم از یه محصول استقبال می کنند و یکی را نمی پسندند
برا فروشش جگرم خون شد ۱۲ ملیون افت قیمت ، برا ۲سال کارکرد ۱۱ماه بیمه ثالث هم داشت با تخفیف و….

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۱۷

چییییییییییی میگی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۲۹

۸۹ رو از من با گریه و التماس خریدن به زور ۱۶۵۰۰۰۰۰ فروختم اصفهان

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱-۱۱

ﺍﻟﮑﯽ ﻧﮕﻮ

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۳-۱۷

الکی نیست
شاید سمندت ef7 نباشه

پاسخ ها
سیدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۲۳

مال من که از ۶ کمتر مصرف می کنه

پاسخ ها
khakhs
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۹-۱۱

داش اشتباه نمی کنی شاید mvmرو بجای سمند اشتباه گرفتی

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۳

هاااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من رو بنزین با سرعت ۹۰ km ، تو اتوبان ۶.۲ مصرف کردم.

پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۵

شما حتما موتورت تنظیم نبوده.یا ب موقع تعویض روغن نکردی.باد لاستیک.و…اینا همه تاثیر داره.

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۱۶

منم دارم از کنار پمپ بنزین بو می کشه ۱۰۰ کیلومتر میره.

پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۵

دمت گرم داداش اینوگل گفتی/خخخخخخ

پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۵

آخه عزیزجان اگه قراره که ۳۰-۴۰ملیون پول بدیم وهمش بخوایم با۹۰کیلومترحرکت کنیم که نکنه مصرف سوخت بالابره؟همون ژیانای قدیمی بایه ۴لیتری بنزین۲۰۰کیلومترطی طریق میکردیم بهتربود!اونم با۳ملیون سرمایه نه ۳۰میلیون؟

پاسخ ها
دد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۷

نبایدروشنش کنید

پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۲۳

من مدل ۹۰ دارم و راضی هستم و خوشحالم که ال ۹۰ بد قواره نگرفتم


نويسنده ديدگاه : حمید فتاحی اردکانی
|
|
۱۳۹۱-۸-۷
Thumb up 10 Thumb down 15

من ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر دارم
توی شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر میسوزونه و در جاده مصرف کم تر ۴.۷ لیتره

لطف کنین عنوان خبر رو تصحیح کنین

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۴-۸

دقت کنید گفته تو کلاس D کم مصرف ترین ماشینه،نه در کل.

پاسخ ها
مجید صلحی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۹

گفتن توی خودروهای کلاس ِD.من نمیدونم ام وی ام هم کلاس Dهست؟

پاسخ ها
فضول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۷

حالا دونستی؟؟؟؟؟

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱-۸

اول اینکه در کلاس D
دوم اینکه MVM110 اصلا خودرو حساب میشه!!!!!!

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱-۱۳

😀
این رو خوب امدی جیگرم خنک شد

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۲۶

من ام وی ام داشتم تو جاده خراب شد زنگ زدم نمایندگی بمن گفتن این ماشین فقط واسه داخل شهره وقتی از شهر خارج میشی باید به ما بگی،الان یه سمندef7خریدم خداییش هم کم مصرفه هم کم خرج مصرفش تو شهر یه باک۱۰۰۰تا میره تو جاده یه باک۱۳۵۰تا میره واقعا فوق العادس

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۳-۱۱

مگه ۱۱۰ ماشین حساب میشه؟ راستی شما آدم با جراتی هستید که با اون ماشین جاده ام میرید


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۸-۸
Thumb up 16 Thumb down 21

مصرف آن بیش از ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است البته در شهر و مقدار لیتر اعلام شده برای جاده است که آنهم سالی یکبار به جاده نمیرویم مقدار مصرف با موتور قدیمی سمند هیچ فزقی ندارد برید در سایت ایران خودرو ببینید ضمنا قطعات آن شدیدا کمیاب است و اکثرا واشر سر سیلندر میسوزاند تا گارانتی من تمام نشده باید بفروشم میترسم .

پاسخ ها
فضول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۷

نترس عمو هس

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۸-۱۹

مصرفش فوق العاده پایینه و مشکل واشر سرسیلند هم در اینه که باید حتما نسبت آب و ضد یخ در رادیاتور ۵۰ به ۵۰ باشه در غیر اینصورت(کم بودن ضد یخ) ماشین دچار مشکل میشه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

توی مدل۹۲ مشکل واشر سر سیلندر حل شده!!! ما داریم

پاسخ ها
عبدالله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۲۰

آقا من ۱ سمند EF7 بنزینی برای تحویل تو اردیبهشت ۹۳ ثبت نام کرد،ازش راضی هستید؟

پاسخ ها
پرهام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۴-۲۱

من رادیاتم سوراخ شده بود بعد از تعمیر ضد یخ نریختم هیچ مشکلی هم براش ایجاد نشده.

پاسخ ها
محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۲-۱

رادیاتور ماشینت سوراخ شده بود نه رادیاتور شما!

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۲

مشکلاتش از نیمه دوم سال ۹۱ که فراخوان دادن حل شده

پاسخ ها
یوسف منافزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۹-۸

مصرف بنزین این خودرو ( سمند ای اف ۷ ) در شهر ۱۱ خورده ای میباشد ایشان که گفته ۶/۲ این مربوط به جاده با سرعت ۹۰ کیلو متر است ما سالی یکبار هم به جاده نمیرویم ضمنا گیربکس این خودرو با این موتور همخوانی ندارد توپ نیست لقی زیادی دارد و نرم نیست و ایران خودرو یک نوع گیربکس BE3 دارد که برای هر موتور ماشینی فورا سازگار میکند و شدیدا این موتور کمبود قطعات دارد و ایساکو تامین نمیکند از جمله در نمایندگی اردبیل مولوی برای سمند من سفارش قطعه CCN داده اند در تاریخ ۹۲/۰۲/۳۱ که هنوز این قطعه به نمایندگی ارسال نشده است و صدها بار زنگ زدیم هیچ کسی جوابگو نیست و ضمنا این خودرو مشکل واشر سر سیلندر دارد تو را خدا مواظب باشید اگر بسوزد متوجه نشوید باید کلا موتورعویض کنید !

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۴-۱-۵

خب تقصیر ایران خودرو چیه شما بیرون شهر نمیری؟؟!!برو عزیزم نترس.

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۲۹

من یک سال ونیمه سمندبنزینیlxef7دارم تنهامشکلی که داشت واشر والماژورش بود روغن ریزی داشت که با گارانتی تعویض نمودم خوشبختانه مشکلی نداشته مصرفش خیلی کمه ازایلام تاشهریار حدود۷۳۰کیلومترمیشه ۴۵ لیتربنزین سوپرمصرف داشته من که ازش راضیم


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۸-۱۷
Thumb up 10 Thumb down 5

من این ماشین رو دارم مصرفش همونیه که اعلام کردند ماشین بدی نیست البته در کلاس خودش


نويسنده ديدگاه : هه ژیر
|
|
۱۳۹۱-۸-۱۷
Thumb up 13 Thumb down 7

من این ماشین رو دارم مصرفش همونیه که اعلام کردند ماشین بدی نیست البته در کلاس خودش


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۸-۲۹
Thumb up 11 Thumb down 2

حداقل متن رو عوض کنید اگه ۲ بار میخواید بفرستید


نويسنده ديدگاه : حیدر
|
|
۱۳۹۱-۹-۱
Thumb up 9 Thumb down 2

زهی خیال باطل…


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۹-۲
Thumb up 9 Thumb down 7

… گفته . مصرف رو ۸٫۵ تا ۹

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

چرت خودت هستی ما داریم درسته!!!

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۳۰

… کار اشتباهی می کنی که به هموطنت توهین می کنی

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۵-۲۷

هرکی اون کلمه رو بکار برده شعورش پایینه

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۱۸

خودرو دوزار نمی ارزه رو به قیمت خدا تومن دارن می فروشن توهین به شعور مردم نیست؟ همشون آشغالن. فکر کن درامد ۴ سال یک کارگر می خواد بشه یه سمند زپرتی. بعد تو دنبال ۱ لیتر بالا پایینی؟ اینکه گفت واقعا منم میگم همش چرته! اما خوب بعضی وقتا مجبوری وسط دریا بری روی درخت! می فهمی!! مجبور!

پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۹-۸

آفرین آقا محمد خوب گفتی

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱-۸

در اشتباهی دیگه


نويسنده ديدگاه : حسن
|
|
۱۳۹۱-۹-۱۱
Thumb up 8 Thumb down 5

حرف مفته !!!!


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۹-۱۴
Thumb up 19 Thumb down 3

سواری نرمو خوبی داره ولی مشکل روغن ریزی داره قطعاتش هم گیر نمیاد . اگه موتور ملیه پس چرا قطعاتش گیر نمیاد؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ ها
فضول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۷

به شما مربوط نیس

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

مشکل روغن ریزی توی مدل ۹۲ برطرف شده!!! مال ما ۹۲ هست البته سورن مشکلی نداره


نويسنده ديدگاه : مهدی
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۵
Thumb up 15 Thumb down 1

کم مصرف هست ولی نه کم مصرف‌ترین ! اما استهلاک موتور بسیار بالاست که اون هم بر میگرده به کیفیت بد قطعات … اما خداییش از نظر راحتی سرنشینان در حد قابل قبولیه … در هر صورت من که بعد از ۱۳۰۰۰ کیلومتر فروختمش


نويسنده ديدگاه : مجيد
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۷
Thumb up 11 Thumb down 2

‌من حدود یکساله که دارمش خیلی ازش راضی هستم حدود ۲۰ هزار کیلومتر کارکردم مصرفش در جاده با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت حدود ۷/۵ لیتر است ولی با سرعت ۱۰۰ حدود ۶/۵ لیتر.

پاسخ ها
mehran
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۲۰

دروغ نگوتوکه بی سوادی چطوری ۰.۱رواندازه گرفتی


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۹
Thumb up 3 Thumb down 5

من سمند lx با موتور معمولی دارم ولی بخاطر پائین بودن کیفیت گیربکسش اونو با یه گیربکس زانتیا عوض کردم تو جاده مصرفش ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میتونید امتحان کنید

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۲

لطف کن بگو کجا این کار رو انجام دادی؟ منم مشتاقم این کار رو بکنم. ممنون


نويسنده ديدگاه : Mohammad
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۱۶
Thumb up 6 Thumb down 2

من یه مدل ۹۰ دارم و هم از نظر مصرفش ازش راضیم (حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) و هم از شتابش
دوستانی که مصرف ماشینشون زیاده حتما پیگیری کنید تا ایرادش برطرف بشه

پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۸-۱۵

مصرفش حتمابادورموتور۲۵۰۰تا۳۰۰۰دور۶لیتره؟من ال۹۰فول دارم بادورموتور۴۰۰۰ دور۷تا۷.۵میسوزونه چطوریه سمندبا۱.۵برابروزن ال۹۰فقط۶تامیسوزونه اونم بااین تکنولوِژی که داره ؟اگه منوقانع کنید همین فردا میرم برای تعویضش

پاسخ ها
جمشيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۲۴

با درود
رضای گرامی محاسبه مصرف بنزین مصرف در طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر با متوسط سرعت ۹۰-۹۵ انجام میشه که دور موتور در این سرعت مربوط به مجموعه ی موتور و گیربکس هست که در هر خودرو متفاوته فکر میکنم برای سمند در این تست با سرعت ۹۵ لازم باشه با دور موتور حدود ۳۵۰۰ و دنده ۴ تست بشه. بایستی مصرف تندر ۰.۵ لیتر کمتر از سمند باشه ولی از نظر راحتی و سیستم تعلیق خودرو(فنر بندی )و مبلمان بنا بر نظر کسانی که هردو خودرو را داشتند سمند بسیار راحت تر هست و این موضوع برای کسانی که زیاد با خودرو در مسافتهای طولانی در حرکت هستند بارز تره.ضمنا در این مقایسه باید توجه داشت که هزینه های قطعات و تعمیرات سمند کمتر از تندر هست از طرفی بدلیل فرانسوی بودن قطعات اصلی پس از یک دوره از عمر ماشین تندر در مرحله ی سرویس نگهداری قطعات اصلی در بازار نایاب هست که مجبور به استفاده از قطعات بی کیفیت چینی خواهید بود که در درازمدت از نظر کارکرد خودرو شما با مشکل مواجه خواهد شد در صورتی که قطعات اصلی سمند تا حدود زیادی در بازار موجوده و پس از یک دوره استفاده و تعویض قطعات (بدون در نظر گرفتن هزینه ها)مصرف کنندگان با شک کیفیتی تعویض قطعات مواجه نخواهند شد.
از نظر تزئینات و نمای ظاهری و ابعاد خودرو سمند در کلاس بالاتری هست و کیفیت ظاهری تندر بیشتر اکونومیک هست. مثل تفتوت کیفی داشبرد صندلی ها و پشت دری ها.پیروز باشید


نويسنده ديدگاه : علی علی محمدی
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۱۶
Thumb up 5 Thumb down 8

برای مسافرت حرف نداره ولی مشکلاتی که داره.۱روغن ریزی داره وقطعه ای که پک اولوماژور است باید تعویض بشه به راحتی گیر نمیاد.۲مصرف سوختش در داخل شهر بسیار بالا است.۳انقدر هم تبلیغات بیخود نکونید خواهشن


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۱۶
Thumb up 12 Thumb down 3

سلام من یه دونه ۹۱ گرفتم گیر بکسش که ویز ویز میکنه گازم که میخوره صدا ناهنجارم که زیاد داره مثل لرزش شیشه صدا درب داشبورد و غیره ماشین خشک و مزخرفیه

پاسخ ها
d
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۲۵

مشکل از شانس توئه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

مشکل از ماشین شماست من سورنEF7 92 دارم ماشین واقعا نرمی هست

پاسخ ها
موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۲۸

سلام سورن خودرو نیست بلکه یک کشتی است هر که سوار شد دیگه نمیتواند خودروی دیگر سوار شود


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۱۸
Thumb up 0 Thumb down 5

خواهشا اگه کسی اطلاعات دقیق نداره حرفی نزنه گفته شده کلاس D کلاس ام وی ام C هست


نويسنده ديدگاه : ارکان
|
|
۱۳۹۱-۱۰-۲۱
Thumb up 17 Thumb down 4

خدااا چقدر بدبختیم داریم از چی تعریف می کنیم!!!!

پاسخ ها
فضول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۷

ن بابا

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۲

جانه شما


نويسنده ديدگاه : بهاباد
|
|
۱۳۹۱-۱۱-۳۰
Thumb up 14 Thumb down 3

سلام من این ماشینوتازه خریدم گیربکسش به شدت صدامیده،دربهاش ریگلاژنیست،ماشین خودبه خودگازمی خوره،چراغ ایربگش روشن شده،ریموتش کارنمیکنه،تازه رفتم نمایندگی فرمودن گیربکس دست دوم برات میذاریم روش ازتم تعهدمی گیریم اگه خراب ازاب دراومدکه حتمامیادمسئولیتش باخودمه حالاازاین لگن تعریف کنید


نويسنده ديدگاه : شهروند
|
|
۱۳۹۱-۱۲-۱۰
Thumb up 6 Thumb down 4

منم دارم ماشین خیلی خوبیه


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۱-۱۲-۱۰
Thumb up 6 Thumb down 5

من ندارم نمیدانم چطوریه

پاسخ ها
نیش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۵-۱۱

افرین به تو-چون ماشینی که سوار نشدی نظری دربارش نمیدی-نه مثل خیلیا که اصلا سمند نداشتن و الکی ز…. میزنن

پاسخ ها
آرتا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۸-۲۸

باسلام من از نظرات دوستان به این نتیجه رسیدم که مشکل تو کنترل کیفیت و تولید قطعات باید باشه که یه عده میگن خوبه یه عده کاملا برعکس . نظرهمگی محترمه مسئولین آسیب شناسی کنند و مشکلات احتمالی را رفع کنند با توهین کل کل حل شدنی نیست و من الله توفیق

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۹-۴

و الله خیر الماکرین

پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۵-۸

اتفقا من هم ندارم باز هم اتفقا نمیدونم چطوریه


نويسنده ديدگاه : فروشنده خوشبخت
|
|
۱۳۹۱-۱۲-۱۳
Thumb up 7 Thumb down 9

خدا لعنت کند بر مخترع ..وارد کننده و …….. دسته موتورش ۳۵۰ هزار تومان -رگلاتورش ۱.۵ میلیون خدمات صفر …….. هر نمایندگی هم قبول نمیکنه با بدبختی فروختم تو را بخدا این سرطان را نخرید

پاسخ ها
مملی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۳-۲۰

باشه چون گفتی از فردا دیگه نمیخرمش


نويسنده ديدگاه : hh
|
|
۱۳۹۱-۱۲-۱۷
Thumb up 4 Thumb down 4

mvm 110 کلاس d نیست فکر کنم دو کلاس پایینتر باشه پس ربطی به سمند نداره که بخواید باهاش مقایسش کنید


نويسنده ديدگاه : كيارش
|
|
۱۳۹۱-۱۲-۲۴
Thumb up 9 Thumb down 7

سمند……….۶:۲……..؟
چرته….تندر با اینکه موتورش آک از فرانسه خریدن اینا کمتر توش ***ن ۷ هست اونوقت سمند ۶:۲…؟
آخی نازی آرزو بر ایران خودرو عیب نیست………….

پاسخ ها
فضول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۷

تو با این هوشت برو خودرو اختراع کن

پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۵-۸

تو دیگه چی می گی ؟

پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۸-۱۵

فضول خان من هم همین سوالودارم اگه واقعا اطلاعاتی داری واضح توضیح بده ماهم بدونیم؟چطوریه پفک نمکی باوزن۶۵۰کیلوتوجاده ۵/۵تا۶تا(بسته به ماشینش که کی مونتاژکرده باشه)میخوره ولی سمندحدود۱/۵تنی ۶تا؟البته اگه هم اینطورباشه ازجائی دیگه کم میاره مثل واشرسوزوندن/سوپاپ سوزوندن/کم شتابی/یاامثالهم واقعااگه کسی امثال این مورداراچک کرده بقیه راهم راهنمائی کنه ؟

پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۴

عزیزم فقط که وزن ملاک نیست ef7 113 اسب بخار قدرتشه،ولی در کل منم از این موتور بخاطر گیر نیومدن و گرانی قطعات خوشم نمیاد.


نويسنده ديدگاه : همت
|
|
۱۳۹۱-۱۲-۲۸
Thumb up 4 Thumb down 1

عالی بود


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۲-۱-۸
Thumb up 3 Thumb down 5

عزیزان نگران نباشین
بزودی این حرفهارو در مورد roa هم میزنن
اینهایی که میگن خوبه خریدن و میخوان ضایع نشن.

پاسخ ها
ققنوس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۶-۵

حرف مفت نزن من خودم سمند داشتم و دارم خیلی خیلی خوبه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

نه بابا از اون موتور هایxu7 ها خیلی بهتره!!!


نويسنده ديدگاه : مصطفی
|
|
۱۳۹۲-۱-۱۰
Thumb up 1 Thumb down 1

خدایا شکرت.
شما باور می کنید ؟


نويسنده ديدگاه : حسین
|
|
۱۳۹۲-۱-۲۹
Thumb up 3 Thumb down 3

ال۹۰از ترکیه میاد نه از فرانسه خوش تیپ
جا دار بودنشم ربطی به موتورش نداره
از اول که تولید شد مشکل قطعه داشت
سعی کنید نخرین چون رو دستتون میمونه
گول این حرفا رو نخورین که کم مصرفه
چون خریدو فروشش بده مجبورن مثل همیشه
خالی بندی کنن مثل ملی بودنش


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۲-۱-۲۹
Thumb up 2 Thumb down 3

ال۹۰از ترکیه میاد نه از فرانسه خوش تیپ
جا دار بودنشم ربطی به موتورش نداره
از اول که تولید شد مشکل قطعه داشت
سعی کنید نخرین چون رو دستتون میمونه
گول این حرفا رو نخورین که کم مصرفه
چون خریدو فروشش بده مجبورن مثل همیشه
خالی بندی کنن مثل ملی بودنش

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۵-۱۸

تنها ماشینی که امروزه قطعه اش از فرانسه می آید تندر ۹۰ است-
تحت نظر شرکت رنو پارس فرانسه است .

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۶-۱۹

مطمئن باش هیچ قطعه ای از فرانسه نمیاد. تندر ۹۰ ساخت کشور رومانی و تحت لیسانس رنو میباشد قطعات انهم فرانسوی نیست

پاسخ ها
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۱

الان که تحریم شد


نويسنده ديدگاه : یارو
|
|
۱۳۹۲-۲-۲
Thumb up 1 Thumb down 2

اگه خودشون تعریفش نکنن دیگه کی بکنه؟
… گفته


نويسنده ديدگاه : سعید از بوشهر
|
|
۱۳۹۲-۲-۳
Thumb up 2 Thumb down 2

حرف مفته !


نويسنده ديدگاه : علیرضا حسینی
|
|
۱۳۹۲-۲-۵
Thumb up 1 Thumb down 3

من هم زیاد شنیدم از کیفیت بدش. یه ال ۹۰ مدل ۸۶ دارم به ۱۰۰۰ تا خودروی صفر امروزی ایران خودرو می ارزه!


نويسنده ديدگاه : خودرودوست
|
|
۱۳۹۲-۲-۶
Thumb up 0 Thumb down 2

ضمن عرض وقت به خیر
خرید سمند با موتور tu5 انتخاب منطقی تری هستش به هر حال مصرف کم این موتور روی ۲۰۶ تیپ ۵ و v8 سدان، ۴۰۵ tu5 و پارس lx به خوبی اثبات شده و میانگین مصرف فقط در حدود دو دهم لیتر در صد کیلوتر بیشتر از ۲۰۶ تیپ ۵ هست و دلیلش هم وزن بیشتر سمند هستش.در ضمن رضایت به نسبت کاملی از کیفیت و عملکرد فنی این موتور هم در بین مالکینش وجود داره.
البته این پیشنهاد برای کسانیه که با خرید خودرو دست دوم مشکلی ندارن چون مدتی است که با ورود EF7 فروش سمند با موتور tu5 قطع شده. با تشکر

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۸

دوست عزیز ، من هم یک سمند تی یو فایو سال ۸۸ از ایران خودرو خریدم و بعد از چهار سال ازش خیلی راضیم ، واقعا عالیه فقط شنیدم بعضی قطعاتش نایابه ، البته خودم تا حالا مورد تعمیر نداشتم… با تشکر

پاسخ ها
جمشيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۲۴

خودر دوست گرامی سمند دو نوع موترو داره .موتور قبلی XU5 بوده و موتور جدید EF7 موتور TU5فقط روی ۲۰۶ ۴۰۵ و جدیدا پرشیا نصب میشه.


نويسنده ديدگاه : م . ن
|
|
۱۳۹۲-۲-۶
Thumb up 1 Thumb down 3

من مدل نودشو دارم فقط بخاطر پایه گازسوزبودنش خریدم و بس . گران – بی کیفیت – پرسروصدا


نويسنده ديدگاه : جلال
|
|
۱۳۹۲-۲-۹
Thumb up 2 Thumb down 1

احتمالا بکسل کردن … واقعا دروغ به این بزرگیه هم نوبرشه

پاسخ ها
عليرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۴-۸

بکسلش هم ۷ لیتر رو شاخشه


نويسنده ديدگاه : بابک
|
|
۱۳۹۲-۲-۱۰
Thumb up 2 Thumb down 1

دروغ گفتن که کنتور نمیندازه


نويسنده ديدگاه : امین
|
|
۱۳۹۲-۲-۱۵
Thumb up 4 Thumb down 2

با سلام
برای ماها که با این کیفیت پایین بنزین هر ماشینی بخریم حداقل ۲۰ درصد آب قاطی بنزین میسوزونیم و با پراید ۸ و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر حال می کنیم، چنین دروغی در تولید شاخ های ملی روی سرامون تأثیر بسزایی داره.

پاسخ ها
امير
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۴-۸

خیلی با تو موافقم

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۵-۳

بابا دمت گرم گل گفتی


نويسنده ديدگاه : کیارش
|
|
۱۳۹۲-۲-۲۱
Thumb up 5 Thumb down 1

سمندموتور ملی ازلحاظمصرف خودروئی کممصرف هستش یک مزیت دیگه ای که داره دوگانه سوز بودنش هست که طراحی موتورش یه جوره که اگه باگاز کارکنه از شتاب موتورش کم نمیشه نسبت به خودروهای دیگه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

دمت گرم داداش درست میگی!!!


نويسنده ديدگاه : کیارش
|
|
۱۳۹۲-۲-۲۱
Thumb up 3 Thumb down 2

سمندموتور ملی ازلحاظمصرف خودروئی کم مصرف هستش یک مزیت دیگه ای که داره دوگانه سوز بودنش هست که طراحی موتورش یه جوره که اگه باگاز کارکنه از شتاب موتورش کم نمیشه نسبت به خودروهای دیگه


نويسنده ديدگاه : بهنام
|
|
۱۳۹۲-۲-۲۱
Thumb up 3 Thumb down 2

زیاد هم بیجا نگفته من هم وقتی برای اولین بار بیرون رفتم و تو جاده سیصد کیلومتر اومدم تعجب کردم از مصرف کم این خودرو


نويسنده ديدگاه : سمند
|
|
۱۳۹۲-۳-۱۲
Thumb up 1 Thumb down 3

کجاشتابش بالاهست به زور۱۲.۵تاصد میرسه از ما ک سوختش۱۰درصده ترکیبی

پاسخ ها
سیروس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۳-۱۶

نداری که میگی انشالا بگیر پشتش بنشین ببینن چه تفاوتی با پژو پارس وحتی موتور زانتیاش داره .سمند اف ۷رو میگم خدای یه چیز دیگست من دارم اگه شتاب بگیره هیچی جاودارش نیست


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۲-۳-۲۰
Thumb up 8 Thumb down 2

سلام من یه مدل ۸۹ دارم به نظر من از پارس و ال ۹۰ بهتره و ازش خیلی راضیم

پاسخ ها
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۶-۲۰

موافقم هم از نظر قیمت هم راحتی هم تجهیزات.


نويسنده ديدگاه : سعید از ارومیه
|
|
۱۳۹۲-۳-۲۲
Thumb up 3 Thumb down 0

سلام من نمیدونم در کل چطور ماشینی هست چند روزه بنزینی شو خریدم ولی فکر کنم مصرف بنزینش کم نیست ولی خیلی از نرم بودنش راضی ام اگه اذیتم نکنه.ممنون انشااله که برا همتون بی عیب میشه.

پاسخ ها
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۶-۲۰

سلام ماشین (البته اگه صفر گرفتی)
اگه خوب آببندیش کنی عالیه تو دوره آببندیم هر ماشینی مصرف زیاده. اولش زیاد بهش فشار نیار نه به روغن ریزی میوفته نه واشر میسوزونه.


نويسنده ديدگاه : ابوذر
|
|
۱۳۹۲-۴-۲
Thumb up 4 Thumb down 1

من خودمم مرددم این ماشین رو بخرم یا نه؟!

پاسخ ها
اف 7
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۴-۴

آغا بگیر خوبشوبگیر خوبه اف ۷پارس زانتیارومینداز ه زیز پاش بگیر خوبه

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۱۱

بخر مدل بالاى نود خوبه


نويسنده ديدگاه : AAAA
|
|
۱۳۹۲-۴-۸
Thumb up 0 Thumb down 2

پس تو از بچگی فعال بودی که شانست خوب درومده حتما

پاسخ ها
سیروس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۴-۱۸

شماهم فعال باش ببین شانست چی میشه ضررنداره AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA……………


نويسنده ديدگاه : امیر
|
|
۱۳۹۲-۴-۲۰
Thumb up 5 Thumb down 0

سلام.من به مدت یک ماه یه مدل نودشا داشتم، به نظر من موتورش قدرت و صدای خوبی داشت ، ولی کلا از مدل نود به بالا میگن خوب نیست و قطعاتش بی کیفییت شده، ممنون


نويسنده ديدگاه : امیر
|
|
۱۳۹۲-۴-۲۰
Thumb up 1 Thumb down 2

الان یه پژوی ۴۰۵ دوگانه سوز دارم که تصمیم دارم دوباره با سمند ef7 عوضش کنم. اگه کسی یه کم کار دوگانه سوزشا داره معاوضه میکنم. درظمن ماشینم مدل نوده
تماس با۰۹۱۸۳۶۶۱۹۴۱


نويسنده ديدگاه : محسن
|
|
۱۳۹۲-۵-۲۶
Thumb up 10 Thumb down 4

من ماشینم مورانو هست ولی واسه کارهای روزانه و داخل شهر سمند ef7 گرفتم بظرمن از پژو پارس و تندر خیلی خیلی بهتره و سواریش هم خوبه ولی اینکه روغن ریزی میافته و واشر می سوزنه اطلاع ندارم این موارد بستگی به نوع نگهداری ماشین داره

پاسخ ها
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۶-۲۰

آفرین بعضی دوستان توقع زیادی از این ماشینا دارن پدرشو در میارن بعد میگن چرا به روغن ریزی افتاد!!!بعدشم الان اختلاف قیمت سمند با ال۹۰ حدود ۸ ملیونه و به نظر من ال۹۰ به این قیمت نمی ارزه

پاسخ ها
فضول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۷-۱۷

افرین

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۰-۹

ایول داداش


نويسنده ديدگاه : فرشید
|
|
۱۳۹۲-۵-۳۱
Thumb up 4 Thumb down 1

من مدل سال ۹۰ دارم.
برای ریگلاتور گاز و روغن ریزی از اویل ماژول چند بار به نمایندگی رفتم و مشکل حل شد.
ویژگی ها:
مصرف ۱۰ در شهر و ۶ در جاده.
موتور کم صدا و پرقدرت. در سر بالایی خودرو های داخلی رو کامل جا میگذاره.
شتاب اولیه قابل قبول
مصرف گاز با کاهش قدرت کم
نسبت به بنزین
بهره مندی از تکنولوژی زمانبندی متغییر سوپاپ ها cvvt


نويسنده ديدگاه : شهرام
|
|
۱۳۹۲-۶-۵
Thumb up 3 Thumb down 0

من مدل سال ۹۰ موتور معمولی دارم
با ۶۰ لیتر بنزین تو شهر حدوداً ۸۰۰ و تو جاده ۹۵۰ کیلومتر میره در ضمن ماشین بسیار نرم و راحتیه راستی اگه مراقب دور موتور ماشینتون تو دنده ۱ و ۲ و ۳ باشید مصرفش به نحو چشمگیری کاهش پیدا میکنه

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۲-۱

من موتور معمولی ۸۳ را دارم در سرعتهای بالا بسیار بیشتر از این است ولی سرعت ۹۰ کیلومتر همین محدوده


نويسنده ديدگاه : سامان
|
|
۱۳۹۲-۶-۲۲
Thumb up 1 Thumb down 4

همون موتور معمولی x7 خیلی موتور خوبیه وبرای شرایط ایران بد نیست موتورef7 استفاده نکردم ولی تونمایندگی برای تعمیرات زیاد میان.


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۲-۶-۳۱
Thumb up 4 Thumb down 3

من مدل ۸۹ دارم و راضیم بخصوص با گاز نرم و خوش صداست مصرفش رو با بنزین چک نکردم و لی با گاز بسته به سرعت و وزن و کولری که گرفتم تا ۳۵۰تا هم رفتم . یک سری توی ساله ۹۰ بد دراومد ول حل شد . ضمناً قطعات ماشینای دیگه هم خوب گیر نمی یاد بابا شرایط تحریمه . ضمناً با تغییر گاز به بنزین یا برعکس حین حرکت اصلاً تکونی احساس نمیشه روی گاز مشکل کولر نیست و… در حد خودش خوبه من راضیم نه روغن ریزی و نه چیز دیگه ای نداشتم شاید م شانسم خوبه !!!!!


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۲-۷-۲۹
Thumb up 3 Thumb down 0

سلام اگر نشتی روغن وسوختن واشر سرسیلندر وسوختن پمپ بنزین وصفحه کلاچ وبرق کیلومتر وجانرفتن دنده عقب را حل کنند خودرو ملی


نويسنده ديدگاه : احسان
|
|
۱۳۹۲-۸-۴
Thumb up 2 Thumb down 1

من مدل ۱۳۹۰ این خودرو را دارم بسیار ماشین خوبی است هم از نظر شتاب و هماز نظر مصرف تنها مشکل گیر بکس است که متاسفانه دندهسازان گند زده و قطعات یدکی ان میگویند در بازار کم است ولی من مشکلی نداشتم انشاءالله مسولین بفکر تامین قطعات یدکی باشند


نويسنده ديدگاه : داوود
|
|
۱۳۹۲-۸-۴
Thumb up 5 Thumb down 0

ماشین بسیار خوبی است قطعات یدکی را بایستی مسولین محترم تامین کنند


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۲-۸-۵
Thumb up 1 Thumb down 1

یکیشو تازه گرفتم ازش راضیم از پارسی که داشتم خیلی بهتره مخصوصا با گاز مدل ۹۰هست و شتاب فوق العاده داره


نويسنده ديدگاه : hh
|
|
۱۳۹۲-۸-۱۵
Thumb up 1 Thumb down 3

مصرفش کم-شتابش زیاد-قدرتم خوب درست.اما همیشه خرابه.مدل آخر ۹۰ از صفری دست خودمه تا بحال ۳ مرتبه نمایندگی تعمیر اساسی کرده. قبل از پایان گارانتی گم و گورش میکنم.
درکل مزخرفه


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۲-۸-۲۷
Thumb up 3 Thumb down 0

۶ / ۸ / ۱۳۹۲ سمند دوگانه ef7 گرفتم ، نظرات همه عزیزان رو خوندم ، برخی نظرات منطقی و علمی و کارشناسی شده نبودند لذا بهتر است منصفانه و دانش مدارانه مطالب گفته شوند تا همچو منی مأیوس و سرخورده نشویم. از کارشناسان ایران خودرو هم انتظار می رود پاسخ متقن و روشن ارایه دهند این ماشین همانند سایر خودردها ویژگی ها و خصوصیات خوب و بدی دارد! ولی فکر کنم استفاده و نگهداری خیلی مهم است .اگر دفترچه های راهنما را مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد که کار هر بز نیست خرمن کوفتن / گاو نر می خواهد و مرد کهن

پاسخ ها
پیمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۹-۶

راضی هستین؟؟؟؟؟؟…من هم ثبت نام کردم…اما ترسیدم.انقدر که ازش بد گفتن.


نويسنده ديدگاه : مسعود
|
|
۱۳۹۲-۹-۸
Thumb up 4 Thumb down 0

سلام.نظرات دوستان را خواندم برخی درست بود ولی برخی مغرضانه نظردادن من خودم ماشین بازم وزودبه زوداز ماشین خسته میشم وعوضش می کنم قبلا دوبارسمند ef7مدل ۸۸و۹۰داشتم درموردمصرف بایدبگم واقعا کم مصرفه ودرجاده۶تامی سوزونه ازنظرقدرت وکشش سربالایی بسیار توانمندهست وبا ظرفیت سرنشین پراصلا کم نمی یاره صدای نازی داره وشتاب اولیه اش کمتراز ۴۰۵ومهمترین ایرادش صداهای نامربوط ازاتاق می اید که بایدتحمل کرد کلا جون می ده واسه مسافرت در ضمن شنیده ام که اگه موتورش ایرادپیدا کنه قطعات گرون وکم یابه ولی باهمه این اوصاف وامتحان پژو وپرشیا وسایرخودرو های این رنج باز رفتم سومین سمندموتورملی روخریدم.خراب شدن موتورش هم ریسکه ولی هرجه باداباد.توکل برخدا


نويسنده ديدگاه : سینا
|
|
۱۳۹۲-۹-۱۴
Thumb up 7 Thumb down 1

ماشین خوبیه ما مدل ۹۰ هست خیلی عالیه مصرفش تو جاده ۵/۶ هست شهرهم ۱۱ نیست ۱۰ هستش این مشکلاتی که میگن روغن ریزی میکنه واشر میسوزونه واسه مدل های ۹۱ هست ef7مدل ۹۰ خیلی خوبه ۹۲ هم مشکلاتش حل شده نسبط به هم کلاس های خودش عالیه


نويسنده ديدگاه : ایمان
|
|
۱۳۹۲-۹-۱۵
Thumb up 3 Thumb down 9

همشون دروغ میگن خدالعنت کنه دروغ گووپلیدرا.مصزفش ۱۰هستش وموتورش غیراستاندارده.خواهشاباورنکنید.تشکر

پاسخ ها
hh
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۹-۱۵

برو بابا


نويسنده ديدگاه : میلاد
|
|
۱۳۹۲-۹-۲۸
Thumb up 6 Thumb down 0

بزارین من یه چیزی بگم به نظر شما ارزش داره برین ۳۸ملیون بدن به ۲۰۶ یا ۳۶ملیون بدین تندر سمند ef7ازلحاظ قیمت نسبت به خودرو های داخلی دیکه مثل پرشیاخیلی به صرفه تره چون امکاناتش زیاده مثل ۱.موتور ۱۶سوپاپ ۱۱۴اسب بخار در۶هزار دور …سیستم گویا…سنسور دنده عقب و… کسانی که میگن روغن ریزی داره یا واشر سر سیلندر میسوزونه اولین روز که خریدنش تا دوهفته ای باید آب بندیش میکردن که نکردن در کل یکی از ماشین های خوب ایرانی است فقط یادتان باشد پایه گاز سوز نخرین فقط بنزینی بخرین من ۲۲سال مکانیکی دارم موتور بنزینیش حرف نداره من خودم دارم وبه شما پیشنهاد میکنم این خودرو رو بخرید ……..

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱-۲۳

ایران خدرو بجای تاکسی میخواد بده اونم پایه گاز سوز لطفا بگو اگه واردی بگیرم یانه


نويسنده ديدگاه : رامین
|
|
۱۳۹۲-۱۰-۷
Thumb up 0 Thumb down 5

آیا به اسطهلاک آن ارزش داردتازه خیلی از امکانات سمندهای قدیمی هم کمتر است


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۲-۱۰-۲۴
Thumb up 4 Thumb down 0

من که از سال ۸۹ یکیشو دارم تا حالا هم که ۹۰ کیلومتر رفتم مشکلی براش ایجاد نشده دیگه نمیدونم


نويسنده ديدگاه : ابوذر
|
|
۱۳۹۲-۱۰-۲۴
Thumb up 1 Thumb down 2

همش بستگی به شانس خریدار داره, دعا کنید موقع خرید این ماشین و حتی همه ماشین های ایرانی شانس بهتون رو کرده وگرنه حسابتون با کرام الکاتبینه!!!!!!!!


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۲-۱۰-۲۹
Thumb up 12 Thumb down 6

با سلام. نظرات رو خوندم.کامل مشخصه که کیا راست میگن و کیا دروغ. در کل منصرف شدم از خریدنش.ترجیح میدم یه ماشین خارجی مدل پایین بندازم زیر پام. مثلا بی ام دبلیو این همه هم خودمو تو عذاب نندازم.ماشین ۲۰ سال پیش اروپا رو میندازن به مردم.کسی هم صداش درنمیاد.ماشینای اروپایی ۱۰ سال یه بار به تعمیر نمیان اونوقت داخلیارو باید سه ماه یه بار ببری تعمیرگاه. شورشو درآوردن. مغازه باز کردن. جمع کنن بذارن دولت خودرو وارد کن راحت. بیچاره مردم….


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۲-۱۰-۲۹
Thumb up 4 Thumb down 3

اونوقت ماشینا رو خوابوندن تو انبارا میگن تولید کمه تا با قیمت بالا بفروشن. بابا یکی به اینا بگه خودتونید… خدا شاهده پژو پارسش هم مفت گرونه. طرف ماشین میخره زندگیش راحت تر شه بیچاره میفته تو غذاب ماشین درست کردن.


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۲-۱۱-۱۱
Thumb up 5 Thumb down 2

ماشین بسیار عالی کم مصرف نرم موتور پر قدرت محکم ترمز عالی بیصدا ساده از لحاظ سیم کشی با مانور بسیار خوب سر پیچ هنگام در زدن این خودرو فقط یک ارم بنز کم داره.


نويسنده ديدگاه : الهام
|
|
۱۳۹۲-۱۱-۱۷
Thumb up 0 Thumb down 2

من امروز ثبت نام کردم قراره آخر اردیبهشت تحویل بدن ان شاءالله که شانسم خوب باشه با چند نفر که داشتن، مشورت کردم اونا که خیلی راضی بودن ،تندر ۹۰ مدل ۸۸ رو فروختم، سمند . EF7 رو ثبت نام کردم البته تندر۹۰ واقعا بی نظیر بود .در این ۴ سال حتی یه ایراد جزیی هم نداشت ، کاش این یکی هم مثل اون باشه

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۱-۲۳

منم واسه تحویل اردیبهشت ثبت نام کردم امیدوارم شانس هردومون خوب باشه و ایرادی نداشته باشه.


نويسنده ديدگاه : امیر
|
|
۱۳۹۲-۱۱-۲۶
Thumb up 1 Thumb down 1

سلام به همه دوستان من یه سمند LX صفر از نمایندگی خریدم و خودم دارم آببندیش میکنم، البته چون عادت به دنده اتوماتیک داشتم گیربوکس زانتیایی انداختم و در خارج از شهر مصرفش رو خیلی دقیق اندازه گیری کردم متاسفانه صدی ۱۲ دراومده!!! خیلی خورده تو حالم نمیدونم چیکیار کنم اون کیت های کم مصرف کردن خوب هستن بزارم؟ لطفا راهنماییم کنید مرسی

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۱۷

برو گیربکس خودش بزار سر جاش درست میشه

پاسخ ها
mehran
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۲۰

کی به شما گفته گیربکسشو دست بزنی عاقل ……../////////


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۲-۱۱-۲۷
Thumb up 3 Thumb down 3

سلام.ادم ماشین میگیره که راحت باشه این طور که شنیدم خودروهای بالای ۳۰ میلیون خوره ی پول هستن مخصوصا همین سمند.مصرف پایین……….اینجا که گفتن مصرف پایین فوقش ۲ تا ۳ لیتر با ماشینهای دیگه تفاوت داره آخه همه چیز که فقط سوخت نیست.دوستمون اون بالا نوشته دسته موتورش ۳۵۰ هزار تومان چیزهای دیگش بماند مثل لاستیک تعویض روغن دیسک و صفحه و……آخه چه خبره از جایی دیگش میزنه بیرونه خرجش.۲ تا ۳ سال هم کارکنه باید اوراقش کنی با این وضعیت در کل ماشینه ایمنیه اما خرجش سر سام آوره…..به نظر من تیبا و پراید و ام وی ام از همه بهتره.

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۱۷

برادر من به عقیده بنده شما اصلا ماشین نخر چون خرج داره شما یه ماشین معرفی کن که لاستیک روغن فیلتر دیسک وصفحه و مخارج نداشته باشه مگه شما با ماشین میخواهی پرش کنی که نوشتی دسته موتورش ۳۵۰ هزار تومانه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۱۹

دلاور.آدم ماشین میگیره راحت باشه مثل اینکه کلا شما تو باغ نیستی.دیسک و صفحه سمند این مدلی با تعویضش حول وحوشه ۱ میلیون درمیاد……………مال پراید با اجرت تعویض ۲۰۰ هزار دیگه خودت بقیشو بخون.برای شمایی که پول مفت درمیاد آره میرزه دسته موتورشم من نمیخوام پرواز کنم بعد فرود بیام دوستمون اون بالا نوشته ماشینش یک ماهه فکر کنم کارکرده دسته موتور عضو خودرو مگه نمیشه با این چاله چوله ها رفیق بیشتر دقت کن تا موجب خنده دیگران نشی.


نويسنده ديدگاه : احمد
|
|
۱۳۹۲-۱۱-۲۷
Thumb up 1 Thumb down 0

فلان خودرو ساز ماشین تولید میکنه هنوز که هنوزه تو خیابون ها داره تردد میکنه با امکانات الان خودروهای ایرانی.
اینا کاسبی باز کردن با قطعات نا مرغوب زود خراب میشن.
اصلا ماشینهای امروزی ماشین نیست به درد نمیخورن.هی بگن گارانتی داره گارانتی شد آب و نون برای ما.وقت پول اعصاب در این نمایندگی اون نمایندگی آخرشم باید بفروشیش نفرین یکی دیگه پشت آدم.تورو خدا خودروسازا رعایت کنید.


نويسنده ديدگاه : pezhman
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۵
Thumb up 1 Thumb down 3

من هم دارم. مدله ۹۰ خیلی ازش راضیم. فقط یه بار پکه اویل ماژولش خراب شده بوود روغن ریزی داشت که با گارانتی درستش کردم ازین بیشتر مشکلی نداشته . راستی این هم بگم که ۷۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم تو اتوبان و جاده ی ناهموار که ۳۵لیتر بیشتر بنزین مصرف کرده. در ضمن تو اتوبان کورس گزاشتم با یک پارس الیکس بهم نرسید تو سرعت بالا شتابه فوق العاده ی داره. نیروی گشت اورش هم حرف نداره. در ضمن تا حالا مشکله گیربکس نداشته.


نويسنده ديدگاه : arman
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۶
Thumb up 1 Thumb down 0

همه مشکلاتی که برای خودروهای داخلی گفته شده ناشی ازبی مسئولیتی تولیدکنندگان داخلی درقبال کیفیت تولید خودرو وازطرفی عدم ارائه گارانتی واقعی وخدمات پس ازفروش این محصولات است وگرنه تمام این مشکلات قابل رفع شدن هستند وتازمانی که توازن رقابت واقعی محصولات خارجی باتولیدات داخلی برقرارنشه ازارتقای کیفی محصولات داخلی خبری نخواهدبود.


نويسنده ديدگاه : سعيد ستيماني فولادشهري
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۸
Thumb up 1 Thumb down 3

ال نود ای دو ال چی دارم ماه است فقط کمی بد شکل است اگر عادت کنی مسعله حل میشه تا حالا اخ نگفته تیز وتند ه


نويسنده ديدگاه : سعيد ستيماني فولادشهري
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۸
Thumb up 2 Thumb down 0

نفتکش شهریه


نويسنده ديدگاه : mohammad
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۹
Thumb up 2 Thumb down 1

من یه مدل ۸۹بنزینی شش ماهه خریدم الحمدا…راضی هستم مصرفش خوبه سواری نرمی دار البته مشکل کم بودن وگران بودن قطعه که باقی است که اون هم بستگی به همت شرکت های تولیدی داخل دارد


نويسنده ديدگاه : مهدی
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۱۰
Thumb up 3 Thumb down 6

ef7ماشین خوبی نیست.ملی که نیست.دروغه.خاک برسرشون بادروغشون.قطعاتش چینی هست/۲ساله دارم خیلی ناراضی ام .نخرید نخرید.تو این مملکت همه دروغ میگن همه همه…………………

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۲-۱۲-۱۲

ماشین سوار نیستی اقا مهدی از این بهتر دیگه چی میخواهی مصرف که نداره موتور قوی نه هزار کیلومتر باهش راه رفتم حداقل در این زمان نه هزار کیلومتر چهار بار شمال رفتم یک سی سی هم روغن واب کم نکرده ترمز عالی سر پیچ با هر سرعتی که دلت میخواد برو ونرم بی صدا خسته اصلا نمیشی از لحاظ محکمی و امنیت فوق العاد بی نظیر یک قطعه چینی هم در این ماشین ندیدم حال دروغگو کیی .


نويسنده ديدگاه : امیر
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۱۲
Thumb up 4 Thumb down 0

من سورن ef7 92 دارم۱۲۰۰۰ تاکار کردههیچ مشکلی نداشته ولی بنظرم صدای موتورش در جاده بیشتر از ۴۰۵ است ولی مصرفش عالیه


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۲۰
Thumb up 4 Thumb down 2

من خودم مکانیک ماشینم فقط کارم تعمیرسمند و پژویه تا حالاef7تعمیرنکردم ولی بچه ها میگن ماشین خوبیه…..


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۲-۱۲-۲۹
Thumb up 3 Thumb down 0

سلام دوستان

متاسفانه ماشین ما (مدل ۸۹-عالی بودمخصوصاًروگاز) تصادف بدی سرچهارراه کرد. انصافا سوای نوع موتور ، سمند محکمه. بگذریم اینبارمدل ۹۲ بنزینی صفر گرفتم هرجا برای خریدش میرفتم میگفتن دیونگیه!! امید بخدا تا ببینیم اینبار شانسمون چیه…البته همه سابقه بدواشرسرسیاند و اویل ماژول رو داشتند… بنظرم هرماشینی نقاط مثبت و منفی خودش رو داره..اینکه شیفت شب مونتاژ بشه یا نه ویا قطعاتش از کدوم قطعه ساز باشه و… تاثیر داره..یکی از دوستان ال۹۰ داشت توی جاده یه دفعه تسمه تایم پاره کرد و بقیه ماجرا!…بهرحال نوع رانندگی و نگهداری ماشینم شرطه….


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۳-۱-۶
Thumb up 1 Thumb down 3

بخدا امروز واشار سر سیلندر سوزوندم و چند لحظه پیش مکانیکی زنگ زد و گفت سر سیلندر ماشینت کجه و باید عوض شه.خود سر سیلندر ۹۵۰۰۰۰۰ ریاله


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۳-۱-۶
Thumb up 7 Thumb down 0

حالا دردمو به کی بگم؟ خوب اگه خودرو تولید داخله چرا قطعاتش انقد گرونه.بخدا بی انصافیه


نويسنده ديدگاه : مهران
|
|
۱۳۹۳-۱-۶
Thumb up 6 Thumb down 1

خودروسازهای ایرانی مثل بقیه … سازهای ایرانی دروغگو، حقه باز و متقلب هستند. قشر کارمند و متوسط مردم ایران آرزوی سوار شدن ماشین استانداردی که واقعا ماشین باشه رو … . پراید، ۴۰۵ و سمند گاوهای شیردهی هستند که دقیقا تا ظهور حضرت مهدی و حتی یه مدت بعد از اون (تا حضرت به ایران برسه) تولید خواهند شد و منافع سرشار برای … و ضرر و ناراحتی برای مصرف کنندگان به بار خواهند آورد. ای خدا به فریاد ما برس!!


نويسنده ديدگاه : مصرف کننده
|
|
۱۳۹۳-۱-۱۲
Thumb up 2 Thumb down 1

با سلام دوستان من هم ef7 پایه گاز سوز یکساله دارم و بسیار کم مصرفه واقعا من هم ال ۹۰ مدل ۹۲ دارم هم ef7 مدل ۹۲ ولی از سمند از نظر سوخت خیلی راضی ترم چون مصرفش بسیار پایینه بیشتر سمند را سوار میشیم و بیشتر هم گاز مصرف کردیم تا بنزین اما از نظر سرو صدای اتاق کیفیتش از ال ۹۰ که داریم خیلی بیشتره و از جلو داشبوردش صدای لق و لوق قطعات داره چون خوب مونتاژ نمی کنند. ولی از نظر موتور هیچ عیبی نداشته در صورت افزایش قیمت بنزین فکر کنم قیمتش خیلی گرون بشه چون واقعا من حوصله ام سر میره وقتی دیر به پمپ بنزین میرم از بس که کم مصرفه


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۳-۱-۱۵
Thumb up 3 Thumb down 2

با عرض سلام
تقریبا یکسال این ماشین را دارم مدل ۹۰ برج ۲ وحدود ۲۵ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم مشکلات ومحاسنی داره از محاسنش سواری خوب ونرم ودر دورهای بالا شتاب خوب بغیر از دنده یک ودو بخاطر دریچه گاز برقی واما.. معایب روغن ریزی اویل ماژور که درستش کردم همون اول تا الان یکساله که فعلا خوبه روغن ریزی گیربکس گرانی قطعات زوزه گیربکس افت شتاب در دنده یک ودو روشن شدن مکرر چراغ چک وخطای سنسور فشار گاز صدای ترتر رگلاتور گاز سوختن دسته سیم موتوری که شش ماه پیش حدود ۸۵۰ هزار تومان سیم کشی موتور را در نمایندگی عوض کردم وبقول نمایندگی این موتور گرمایی است وگرمای بالایی داره وهر دو الی سه سال دسته سیم میسوزونه حالا شماها بعد از سه سال متوجه خواهید شد انشا الله که خراب نشه ولی خوب مال ما که اینجوری بود بقیه ایرادها هم که مثل سمند معمولیه گفتن نداره از قبیل صدای در وستون وغیره


نويسنده ديدگاه : میلاد
|
|
۱۳۹۳-۱-۲۳
Thumb up 3 Thumb down 2

باعرض سلام
واقعاماشین خوبیه هرکی میگه بده ازحسودیشه انصافاوقتی سوارش میشی حال میکنی فرمانش خیلی نرمه


نويسنده ديدگاه : صادق
|
|
۱۳۹۳-۱-۲۴
Thumb up 1 Thumb down 1

سلام. ماشین من هم چند روزی که یه کم هوا گرم شده چراغ چکش روشن میشه. رفتم دیاک زدن خطای کویل رو نشون میداد. نمایندگی گفت که مشکل از دسته سیم موتور هستش و باید کلاً عوض شه.به نظر دوستان اگه دسته سیم بالایی رو عوض کنم(قیمتش حدود۱۵۰ تومنه) مشکلش حل نمیشه یا اینکه یه باره کل سیم کشی رو عوض کنم؟راستی در موتور روغنشم که تعویض کردم حدود یک لیتر کم کرده بود طوری که صدای میل سوپاپش در اومده بود. نمایندگیشم گفت باید هر ۵۰۰۰ تا روغن عوض کنید. شماها هم مشکل کسری روغن دارین؟چه روغنی با این موتور سازگاره؟ممنون میشم اگه کسی راهنمایی کنه

پاسخ ها
شریفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۲-۱

باید فقط روغن ۴۰-۵۰ ریخت نه چیز دیگه و هر ۱۰۰۰ کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکنه که خود کارخونه هم همینو میگه …. نیم لیتر سر ریز کنید… ماشین عالی و پرشتابیه من قبلا LX داشتم الان ۶ ماهه EF7 دارم . راضی هستم. مشکل سرسیلندر فکر کنم حل شده… شتاب عالی داره من جاده زیاد میرم و فرق LX رو با EF7 حس میکنم…


نويسنده ديدگاه : محمد هادی پژوه
|
|
۱۳۹۳-۱-۲۵
Thumb up 2 Thumb down 2

با سلام من ازمشهد تاتهران استادیو آزادی پسرم رورساندم یک باک بنزین بیشتر مصرف نکردم باسرعت ۱۱۰ تا۱۲۰بده است


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۲-۱
Thumb up 4 Thumb down 2

دوستان عزیز ماشینهای ایرانی مثل لپ لپ میمونه شانسیه اگه خوش شانس باشی اسباب بازی چینی اگر بد شانس باشی سی دی فیلم قدیمی بی کیفیت که حسابی سرگرم میشین پس لطفا دعوا نکید
باتشکر


نويسنده ديدگاه : فرشید
|
|
۱۳۹۳-۲-۸
Thumb up 2 Thumb down 0

سلام.این ماشین چونکه ۱۶ سوپاپ هست حتما باید از روغن ۱۰-۴۰ استفاده کنید و گرنه باعث اشکال در موتور و شتاب خواهد شد. در دفترچه هم قید شده. من دو سال و نیمی هست دارم. روغن کاسترول مگنتیک می ریزم و خیلی راضی هستم.
توی هوای گرم و سربالایی ها کمتر از گا استفاده کنید عمر موتور بیشتر میشه و خرابه و خرج کمتر.


نويسنده ديدگاه : فرشید
|
|
۱۳۹۳-۲-۸
Thumb up 2 Thumb down 1

خط آخر منظورم گاز بود.


نويسنده ديدگاه : ali
|
|
۱۳۹۳-۲-۳۱
Thumb up 1 Thumb down 1

من میخوام یه سمند ef7 بخرم حالا نمیدونم از نوع تکسوز بگیرم یا دوگانه سوز ؟ دوستان راهنمایی کنن که کدومش بهتره و کم دردسر


نويسنده ديدگاه : فرشید
|
|
۱۳۹۳-۳-۱
Thumb up 1 Thumb down 1

اگر سالی ۱۵ تا ۲۰ هزار تا میری یگانه بخرید.


نويسنده ديدگاه : ali
|
|
۱۳۹۳-۳-۳
Thumb up 0 Thumb down 1

فرشید جان ممنون از راهنماییتون لطف کردی داداش


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۳-۳
Thumb up 1 Thumb down 0

مصرف شون هیچ فرقی نمی کنه


نويسنده ديدگاه : وحید
|
|
۱۳۹۳-۳-۵
Thumb up 0 Thumb down 1

سلام بر همه منتقدان عزیز.آقاااااا من امروز یه سمند EF7پایه گاز سوز خریدم الان نظرات رو که خوندم یه جوری شدم خییییلییییی نامردین از چشم افتاد

پاسخ ها
علی استاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۳-۷

سلام به دوستان عزیز
من دو ماهه که پژو ۴۰۵ رو با سمند ای اف سون ۹۲ تک سوز تعویض کردم بسیار بیصدا و نرم هستش اصلا تبلیغات منفی نکنید مطمعنا ما ایرانی ها واسه هر وسیله ای ایرادی میگیریم .
آقا تو ایران زندگی میکنید صد در صد همه چیز مشکلاتی داره ولی این ماشین در جاده بسیار عالی هستش از اهواز تا تهران ۹۰۰ کیلومتر هستش بنده ۶۵ لیتر بنزین زدم یعنی در واقع یک باک کامل مصرفش تقریبا ۷ بود که با سرعت بالای ۱۱۰ رانندگی کرده و کولر هم استفاده کردم کسانی که باور ندارن نیازی به توجیحشون نیست و انهایی که این ماشین رو دارن متوجه مصرف پایینش هستن پس آقا وحید مبارکت باشه خودتو ناراحت نکن اینجا کسی از روی دانش کامل نمیتونه راجب ماشین حرف بزنه سرتون رو درد اوردم موفق باشید

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۹

افرین


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۳-۱۱
Thumb up 4 Thumb down 0

آقا راست میگن تازه اگه ببینه جیبت خالیه بدون سوخت هم کار مى کنه


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۳-۱۳
Thumb up 3 Thumb down 1

سلام.
مجبور شدم پیغام بزارم.(هرچی هم میخواین بگین)
این موتور جز موتور های روز بود.نسبت به L3 خیلی سر تره. هم شتاب و هم مصرف.
شانسیه .خوب دربیاد واقعا خوبه و اگه بد دربیاد میره رو مختون.
من خودم طرف دارشم.
کدوم موتور ایرانی cvvt ؟؟
درضمن این موتور ایرانی نیست. اوایل که از المان میاوردن. حتی روی پیچ هاش “بوش” نوشته بود. الانم ECUش بوشه.

کلا من که عاشقشم و مطمعنا اگه گیربکس دستی بخوام اینو میخرم !!
هم چنین توی تولیدات جدید اکثر مشکل اویل ماژول،واشر سر سیلندر و گیر کردن گاز و دسته سیم ها و سوکت ها بر طرف شده!!
=====


نويسنده ديدگاه : کامران
|
|
۱۳۹۳-۳-۱۵
Thumb up 1 Thumb down 0

من مدل ۹۰ دارم . تمام قطعات فابریکه و تاحالا مشکلی نداشتم و تمام ماشین های ابرانی هم که فکر کنید داشتم اما ماشین ندیدم با ۲۲۰ کیلومتر راحت بره که با این ماشین رفتم . خیلی شاخه تو قیمت و سرعتش تازه آمپر چسبوندم بازم جاداشت .


نويسنده ديدگاه : استاتیستیکس
|
|
۱۳۹۳-۳-۱۷
Thumb up 5 Thumb down 1

سلام به همه دوستان
تقریبا همه نظرات رو خوندم و بهتر دیدم چند خط برای دوستان بنویسم :
۱- لطفا اگه نظر میدید، عادلانه و کارشناسانه نظر بدید چون توی تصمیم دیگر دوستان تاثیر داره.
۲- کیفیت (چون با رشته تحصیلیم مرتبطه) یک امر نسبیه و نه مطلق. شاید سمند واسه من یه ماشین خوب باشه همون واسه یه نفر دیگه مزخرف باشه و واسه یه فرد دیگه بهترین باشه.
۳- به نظر من هر چیزی رو که میخاین بخرین مثلا ماشین باید بر طبق نیازهاتون و پولی که میخاین صرف کنین، بهترین رو بگیرین. خوب مطلق هنوز ساخته نشده و فکر نمیکنم ساخته هم بشه.
۴- من خودم با توجه به نیاز هام ( کم خرج بودن، هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت کم، قیمتی که از عهدش بر بیام) پراید ۱۳۱ اس ال گرفتم. ۹۱/۷ ثبت نام کردم و ۹۱/۹ رتم تحویل بگیرم دیدم مشکل داره پس دادم(تحویل نگرفتم) بعدیش رو ۹۱/۱۱ تحویل گرفتم که خوب بود. مصرفش رو مدام اندازه میگریم( به روش علمیش ) ۵.۵ توی جاده میسوزونه و توی شهر هم بستگی به ترافیک توی شهر داره. توی جاده با سرعت ۱۰۰ تا ۱۱۰ میرم و ازش راضیم چون با توجه به نیازهام واسم خوبه. حالا بیام بگم آدم میکشهو ایمنیش پایینه و … زیاد میشه صحبت کرد ولی همونطور که دوستان دیگه اشاره کردند خیلی به خود آدم بستگی داره. اگه پراید میگیرید در حد پراید انتظار داشته باشید و اگه سمند میگیرید در حد سمند. خیلی از دوستان سمند میگیرن انتظار دارن مثل بنز تا ده سال نیاز به تعمیر نداشته باشه و … . درسته ولی همون بنز پول کمنترل کیفیت خوبش رو رو ماشین میگیره.
شاد باشید


نويسنده ديدگاه : ایمان
|
|
۱۳۹۳-۳-۲۳
Thumb up 1 Thumb down 3

کلا همه ماشینهایی که الان ایران تولید میکنه اشغاله چون ایران یک کشور صنعتی نیست و بیشتر دلاله که الان بیشتراز قبل مافیایی شده. من یک پراید دارم که ۱۰ ساله کار میکنه و موتورش ۱ قطره روغن کم نمیکنه و اصلا موتورش باز نشده و اینم بگم تا ۱۷۰ تا تو جاده کفی باهاش رفتم. به نظرم با این وضع کشور سمند هاتون دو بفروشین برین افغانستان زندگی کنید صرفش بیشتره. اینقدر از این ماشینهای این شرکتهای دلال ایرانیتعریف نکنید. ماشین چبنی بگیرید بهتره.


نويسنده ديدگاه : عباس
|
|
۱۳۹۳-۳-۲۵
Thumb up 1 Thumb down 5

توجه دوستان رو به این ضرب المثل جلب میکنم
تا ابله در جهانه
مفلس در نمانه
حالا با توجه به تعریف و تمجیداتون فکر کنم تا پنجاه سال اینده هم ایران خودرو یکه تاز بازار اتومبیل ایران باشه
من که بی ام و x1 دارم
با همه گرفتاریایی که واسم داره از هزینه نگهداری تا سوخت و کم یاب بودن و گرون بودن قطعات به همه ماشینای ساخت داخل ترجیهش دادمو ازش راضیم
ضمنن ببخشید اگه رک صحبت کردم
قصد توهین و جثارت به هیچ کسی رو نداشته و ندارم
همتون رو میبوسم


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۳-۳-۲۷
Thumb up 1 Thumb down 0

سلام من مدل ۹۰ دارم مشکلش پدال گازو ۵درصد فشار میدی باعث میشه دور متور بر بالا بیاد پایین از ترسم دست تعمیر کارم نمیدم ون هر کدوم یه نظر میدن آخرشم یکی گفت مشکلش درچه گکاز که باعپ شد الکی ۲۳۰هزار تومن هزینه کنم لطفا کسی در این مورد اطلاعات داره راهنماییم کنه رضا


نويسنده ديدگاه : فرشید
|
|
۱۳۹۳-۳-۲۷
Thumb up 5 Thumb down 1

عباس خان
این ضرب المثل رو شنیدی که میگه:
از کرامات شیخ ما اینست
شیره را خورد گفت شیرینست
آخه آدم حسابی هر … می دونه که ماشین ۲۰۰ میلیونی جنابعالی با سمند سی میلیونی، تومنی نه زار فرق می کنه و نیازی به افاضات حضرتعالی برای روشن شدن موضوع نیست. اگه ما هم بابامون مثل شما پولدار بود خودمون میدونستیم چکار کنینم عقل کل
ببخشید البته می بوسمت


نويسنده ديدگاه : نون خشکی
|
|
۱۳۹۳-۳-۲۹
Thumb up 15 Thumb down 2

ماشین ۲۰۰ میلیونی میخوایم برا کجامون پرایدو بچسب کل همه ماشینارو میخوابونه چه تو لایی کشی چه سرعت چه شتاب چه مصرف چه پرستیژ چه ارزونی قطعات چه بی صدایی چه جاداری چه تو سفر همگی بگید پراید….من پرای با ماشین ۱ ملیاردی هم عوض نمیکنم فقط پرایددددددددددددددددددددددددددددددددددد


نويسنده ديدگاه : araz
|
|
۱۳۹۳-۴-۱۱
Thumb up 5 Thumb down 0

من هم مدل ۹۰ این خودرو را دارم که خیلی هم راضی هستم ؛ البته اگر مقداری درمورد کیفیت قطعات دقت بشود به نظر من حتی با ماشین های خارجی قابل رقابت هست .


نويسنده ديدگاه : تیونینگ 2014
|
|
۱۳۹۳-۴-۱۵
Thumb up 0 Thumb down 1

با اطلاعت داده شده از دوستان الته با بی نزاکتی بعضی از دو ستان درباره خودرو فوق سمند ال ایکس و ای اف سون و حتی سورن دوستان من منطقی و اقتصادی فکر کنید نسبت به پولی که می پردازید سمند ان هم ال ایکس خودرو مناسب با کیفیت و مقرون به صرفه است من درباره شتاب سوخت و مصرف ان کاری ندارم چون به هر حال اگر کسی قصد مسافرت داشته باشدهزینه های خو درا پرداخت میکند حالا هزار تومان بیشتر یا کمتر اما در باره خودرو سمند موتور مای ال ایکس موتور خوبی دارد و مصرف خوبی ای اف سون گیربکس با موتور هم خوانی ندارد سورن از نظر قطعات و بدنه ایی کمی گران تمام میشود بنده تجربه تمامی اینها را داشتم


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۳-۴-۱۶
Thumb up 1 Thumb down 2

ما هم سمند داریم بخدا خرجش پدر منو در آورده الان هم موتور کامل میخواد خسته شدم از بس خرجش کردیم


نويسنده ديدگاه : امیر
|
|
۱۳۹۳-۴-۱۷
Thumb up 4 Thumb down 1

سر هم کردن قطعات بی کیفیت وچینی در شرکتهای بدون تعهد از این بهتر نمیشود خودروی که گارانیش فقط حرف باشد خودرو نیست فرغون برایش مناسب تر است ماشین من از اول کلاجش لرزش داشت بردم نمایندگی گفتند از نظر ما ایرادی نارد بعد از چند بار مراجعه کردن واز طریق اشنا گفتند چون از هفت هزار بیشتر کار کرده شامل گارانتی نمیباشد معنیش این است برو خودت درستش کن وگارانتی را بزار در کوزه


نويسنده ديدگاه : بابا
|
|
۱۳۹۳-۴-۲۴
Thumb up 1 Thumb down 4

اق خوبه دیگه میخایی با ۲۹۲۰۰ ماشین برات برقصه امکاناتش از خیلی از ماشین های تولید ایران سر العان ماشین چینی خوب ۶۰ تومنه


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۳-۴-۳۰
Thumb up 1 Thumb down 1

منم دارم هم ۸۹ و هم ۸۸ ولی مدل هشتادو هشته مشکل خطای کوئیل داره بعضییا می گنن باید سیم کشیش عوض شه(سیم موتوری) هشتاد و نهه هم با کلی بدبختی ایرادشو پیدا کردیم سنسور اکسیژنش بود (۱۸۰ هزار)


نويسنده ديدگاه : محسن
|
|
۱۳۹۳-۴-۳۱
Thumb up 2 Thumb down 2

سلام من صفر تک سوز ثبت نام کردم ده روز دیگه میدن چیکار کنم خوبه ردش کنم بره؟


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۳-۵-۸
Thumb up 10 Thumb down 2

شما ها هیچ کدومتون بی ماشینی نکشیدین اگر مثل من بودین و یک موتور داشتین و زمستون و تابستون با زن و بچتون مجبور بودین سوار بشین و سرما و گرما بخورین هیچ وقت این حرفها رو نمیزدید من بعضی از زمستونها با دخترم اینقدر سرد مون میشد که بعضی از وقتها از خدا یکی ژیان هم راضی بودم اخه دخترم دبستان میره و پول سرویس هم ندارم تو رو خدا اینقدر ناشکری نکنید بیایید دست به دست هم بدیم و یه کاری بکنیم صنعتمون خوب بشه نه اینکه به توهین کنیم.

پاسخ ها
سبحان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۵-۱۱

سلام.آقا دمت گرم به خدا راست میگی .اینا گرما سرما ندیدن نشستن پشت رول و از پیاده و موتور سوار خبر ندارن. با ماشین ۲۰ یا ۳۰ میلیونی لایی میکشن و نمیدونن که طرز استفاده از خودرو یعنی چی.اصلا برای چه کاری ساخته شده.فقط سوار بشن برن برن برن اون وقت بگن چرا از ۱۹۰ بیشتر نمیره.

دوستان خودرویی که پاتون رو از زمین بریده سرما گرما نمیبینید و محافظت شدید.انقدر ناشکری که چرا دنده یکش ۲۰۰ تا نمیره.
و آقا سعید شما هم خدارو شکر کن که ماشین نداری !!!

خدا دوست داشته تا هر روز به خاطر یه عیب اعصابت به هم نخوره.
استارت زیاد میخوره میگن نکنه واشر زده. دود میده میگن نکنه روغن سوزی افتاده. چرخش صدا میده میگن نکنه در بره. اگزوزش صدا میده میگن نکنده.
تا همشون رو درست کنی نوبت بیمشه.بیمش درست شد یکماه دیگه میگن قیمت بیمه بالا رفته. اونو درست میکنی نوبت روغنشه .اینو درست میکنی بنزین میخواد. معاینه میخواد. بهش خط نندازن . ندوزدنش. لاستیکش صاف شد.لنتش تموم شد. گاز کولرش خالی شد.نزنیم به کسی.((دیگه واقعا برای آدم قلب و اعصاب میمونه.))هر روز هم افت قیمت.به خدا خدارو شکر کن نداری.ولی امیدوارم پولدار بشی و مرسدس بنز بخری و حالشو ببری.

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۶

آقا ایوالله. ایشالله که خدا برات بهترین ها رو بیاره و اگه خیر باشه انشالله زودتر صاحب ماشین مناسب هم بشی.


نويسنده ديدگاه : احمد
|
|
۱۳۹۳-۵-۱۳
Thumb up 1 Thumb down 0

سلام من یه سمند ef7 بنزینی مدل ۹۰ دارم.مصرفش خوبه اما نمیدونم چرا تو سربالایی کم میاره.تازگیها احساس میکنم توان موتورش خیلی کم شده.البته تو سربالایی، تو کفی عالیه.کسی میتونه راهنمایی کنه.ممنونم

پاسخ ها
محمد رضا نظری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۲۳

دردم با تو یکی هسنش مال من صفر هستش همین ایرادو داره اگه راهی پیدا کردی به ما خبر بده دمت گرم


نويسنده ديدگاه : فرشید
|
|
۱۳۹۳-۵-۱۷
Thumb up 1 Thumb down 0

سلام.شمع جنس خوب و سر ۲۰۰۰۰ تا عوض کن. بوچ یا دمسو اصلی باشن عالیه. فیلتر بنزین ۱۵۰۰۰ تا حداکثر ۲۰ تا عوض کن. توی سربالایی های تند و هوای خیلی گرم از گاز استفاده نکن. تنظیم موتور هم خوبه. در کل ۳۰ درصد مصرف رو بنزین بزن. بنزین سوپر.امیدوارم بهتر شه.


نويسنده ديدگاه : محمود
|
|
۱۳۹۳-۵-۳۰
Thumb up 1 Thumb down 0

سلام دوستان
من قصد دارم فروش نقدی شهریور سمند EF7 بنزینی یا دوگانه بخرم. دوستانی که سال ۹۳ EF7 خریدن آیا اشکالات موجود در مدل های ۹۰ و ۹۱ برطرف شده؟ آیا درسته که میگن دوباره مثل اون سری اولش قطعات موتورش آلمانی شده؟ در کل از EF7 های مدل ۹۳ راضی هستید؟

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۱۵

روغن ریزی داره هنوز

پاسخ ها
محمد رضا نظری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۲۳

آره بر طرف شده بخر مبارکه تو این رنج قیمت عالیه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۱۳

بخرش که حرف نداره اکثر مشکلات رایج تو موتور EF7 حل شده


نويسنده ديدگاه : محمود
|
|
۱۳۹۳-۵-۳۰
Thumb up 2 Thumb down 1

در ضمن یه سوال دیگه هم دارم. مدل ۹۳ آیا داشبورد جدیده یا همون قدیمیه؟ آخه عکسهای داشبورد جدیدو دیدم فوق العاده زیبا بود

پاسخ ها
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۶-۱۳

ای بابا چقدر سخت میگیری این قرازه ها که اینقدر وسواس نمی خواد برو یکیشو بنداز زیر پات حالشو ببر اگر دیدی دوست نداری بفروش یک دیگه بخر خدا روزی رسونه به قول یکی از بچه ماشین های ایرونی هندونه نبریده است معلوم نیست چی در بیاد.


نويسنده ديدگاه : محمد رضا نظری
|
|
۱۳۹۳-۶-۲۳
Thumb up 1 Thumb down 1

با سلام خدمت همه دوستان من یک سمند ef7 بنزینی تیرماه امسال تحویل گرفتم خیلی عال بی صدا اما یه ایرادی داره اگه دوستان راهنمائی کنن ممنون میشم تو سر بالائی دنده رو کم کردی یا سر پیچ تو سر بالائی کم کردی دیگه خوب گاز نمیخوره خواهشا راهنمائی بفرمائید


نويسنده ديدگاه : محمودرضایی
|
|
۱۳۹۳-۶-۲۴
Thumb up 2 Thumb down 1

خدایی تبلیغ نکنید من ۹۲گرفتم روغن ریزی داشت موتور تعویض شده اصلاا” خرید و فروش نمیشه من ۲۸۵۰۰۰۰۰خریدم دوگانه سوز باالتماس ۲۵۰۰۰۰۰۰فروختم


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۶-۳۱
Thumb up 3 Thumb down 1

ef7 افتضائ است گول نخورید. مشکل سرسیلندر داره.


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۷-۱
Thumb up 2 Thumb down 1

سمند ef7 ماشینی است با شتاب کم و دنده یک ضعیف درواقع شروع خوبی ندارد


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۳-۷-۳
Thumb up 1 Thumb down 1

خدایش ماشین خوبیه ازش خیلی تعریف شنفتم


نويسنده ديدگاه : سجاد
|
|
۱۳۹۳-۷-۵
Thumb up 1 Thumb down 1

همتون یه چیزی می گید ، مال من قشنگتره


نويسنده ديدگاه : برديا
|
|
۱۳۹۳-۷-۵
Thumb up 3 Thumb down 3

والا من که دارم اصلا هم ازش راضی نیستم مدل ۹۲ هستش مصرفش هم کی میگه ۶/۲ هستش اصلا هم چنین چیزی نیست تو شهر صدی ۱۳ الی ۱۵ میسوزونه تو جاده هم صدی ۸ اونوقت میانگین این ماشین ایا ۶/۲ هستش ؟من که سوارم این مصرفشه تو فکرم بفروشمش و برم یه ماشین ژاپنی دهه ۹۰ مثل تویوتا و یا گالانت بگیرم دیگه حسته شدم از این ماشینهای اشغال و بی کیفیت ایرانی

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۷-۸

سلام مامدل نودشوداریم تا حالا هیچ مشکلی نداشته خیلی ازش راضی هستم ۶۴۰۰۰تاکار کرده


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۳-۷-۱۰
Thumb up 3 Thumb down 2

فقط بچه ها هر کی این ماشینو داره تورو خدا نذارین از ۶۵۰۰۰ کیلومتر بیشتر کار کنه و برید تسمه تایمشو عوض کنید اگر مثل من پاره بشه یه دو میلیونی پیاده شدید به اضافه الافی توی تعمیرگاه تازه اگر مثل بشه که نمیشه در کل ماشین بدی نیست فقط دنده یکش توی شتاب گیری مشکل داره و گاز ماشین زود بر نمیگرده و همچنین تعویض دنده از یک به دو با سرعت نمیشه انجام داد اگه بقیه دوستان هم این مشکل رو ندارند بگن تا من ماشینم رو درست کنم.


نويسنده ديدگاه : امین
|
|
۱۳۹۳-۷-۲۳
Thumb up 5 Thumb down 3

ماشین خوبی ولی چون طراحی المان باید خود المان اونو بسازه اینقدر المانیها تو تولید دقیقا که تلرانسای دیزاینشان پایین واسه همین یک مکانیزم طراحی شده توسط یک شرکت المانی حتی کشوری مثل انگلستان یا امریکا نمیتونه بسازه حالا فرض کنید این دیزاین بر زیر دست شرکتهای سازنده چینی یا ایرانی چی میشه


نويسنده ديدگاه : یوسف
|
|
۱۳۹۳-۷-۲۴
Thumb up 3 Thumb down 3

سمند ای اف ۷ کلا روغن ریزی داره هر جا پارک میکنم دیگر آبرویم رفته داخل حیاط جلوی درب منزل کلا روغنی هست هر کس حوصله نداره وقتش را در نمایندگیها و یا تعمیرگاهها تلف نکند ضمنا سوختن واشر سر سیلندر از همه مهمتر است میریزه داخل سیلندر کل موتور را خراب میکند اگر واشر سوخت کل موتور باید تعویض شود گول بنزین یکی و دو لیتر مصرف کم را نخورید کلا تحریم در تولیدات اثر زیادی گذاشته و مردم باید جورش را بکشند بعدا نگوئید تحریم کاغذ پاره بوده است . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


نويسنده ديدگاه : ازين
|
|
۱۳۹۳-۷-۲۹
Thumb up 3 Thumb down 3

من میخوام یه سمند EF7 تولید سال ۹۱ بخرم؟راسته میگن ماشینهای سال ۹۱ خوب نیستن؟؟؟

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۹

هیچ چیز برای من (البته در حد استطاعت خودم)هیچ چیز مثل امنیت و راحتی در سواری سمند و امکانات داخلیش و یک موتور کم مصرف مثل ef7 نیست اما حیف که این موتور شایعه مشکل قطعه داره و چون خودم یکی از همین مدلها رو جک نمایندگی دیدم و دقیقا یادم میاد که مشکل روغن ریزی داشت حقیقتش جرات نزدیک شدن بهش رو ندارم…تو این گیر و ویر مشکلات حوصله این یکی رو واقعا ندارم.تصمیم با خودت برادر..به نظرم موتور معمولی بخر..

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۸-۹

ef7 یه موتور لوکس هست که تو این اوضاع تحریم داره اذیت میکنه…خدا آمریکای ظالم رو نابود کنه و علم و خودباوری ما رو زیاد کنه…یا حق


نويسنده ديدگاه : کامران
|
|
۱۳۹۳-۸-۱۶
Thumb up 3 Thumb down 4

موتوری که از همه جاش روغن میریزه و همیشه تعمیرگاهی تعریف نداره!


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۸-۱۸
Thumb up 2 Thumb down 1

شانسیه مثل تخم مرغ شانسی من ۹۲ دارم ۲۵ تا کار کرده فعلا راضیم


نويسنده ديدگاه : محسن
|
|
۱۳۹۳-۸-۲۶
Thumb up 2 Thumb down 2

منم یه ال ایکس EF7 دارم با یه مزدا ۳۲۳ متاسفانه سمند من خوب از آب در نیومده خیلی از دوستان میگن کم مصرفه ولی اصلا نسبت به ۱۶۰۰ بودنش کم مصرف نیست کشش خوبی ام نداره تو سر بالای خیلی کم میاره ولی مزدای من تو اتوبان با ۵ نفر سرنشین و صندوق پر بار صدی ۶ لیتر میسوزنه شتابشم خوبه.


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۳-۸-۲۷
Thumb up 2 Thumb down 1

من مدل ۹۳ دارم حرف نداره نسبت قیمتش خیلی خیلی می ارزه هرکی ماشین خوب میخواد با قیمت کم بهترین گزینه براش همینه.ولی خودم پارس رو بیشتر دوست دارم بخصوص داشبورد جدیدش که خیلی قشنگ شده


نويسنده ديدگاه : احمد
|
|
۱۳۹۳-۸-۲۸
Thumb up 2 Thumb down 2

کلا خواستین بد بخت شین برین اف سون بخرین همین


نويسنده ديدگاه : صنم
|
|
۱۳۹۳-۹-۱
Thumb up 2 Thumb down 0

سلام.چرا اینقد نظرات متفاوته


نويسنده ديدگاه : صنم
|
|
۱۳۹۳-۹-۱
Thumb up 1 Thumb down 2

میشه یکی کمکمون کنه؟ما هم میخوایم سمند بخریم

پاسخ ها
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۱۷

بخرمن مدل۸۸رادارمازش راضیم خیلی خوبه


نويسنده ديدگاه : مهدی
|
|
۱۳۹۳-۹-۶
Thumb up 2 Thumb down 0

عزیزان بنده ef7 پایه گاز دارم ، تنظیم موتور مرتب ، یا باک گاز ۱۰۰۰۰ تومان ۴۰۰ کیلومتر میرم باهاش ، توجاده هم معمولا ۱۵۰ میرم باعاش بصورت ممتد


نويسنده ديدگاه : ALIREZA-
|
|
۱۳۹۳-۹-۷
Thumb up 3 Thumb down 2

انتخاب بین بد و بدتر با همین پول خارج از کشور ماشین هایی به مراتب با کلاس تر و با کیفیت تر میشه خرید فکر میکنید قیمت تموم شده این … چه قدره خیر سرشون آپشن گذاشتن کیسه هوای راننده واسه یکی دیگه کیسه هوای راننده و سرنشین … با جون مردم دارن بازی میکنن


نويسنده ديدگاه : احسان
|
|
۱۳۹۳-۹-۱۰
Thumb up 1 Thumb down 1

من ef7 بنزینی دارم، بیشتر تو جاده هسم، مصرفش خیلی خوبه و خوب هم میره
اصلا مشکل موتوری نداره فقط یه خورده صدای گیربکسش زیاده موقع دنده عوض کردن


نويسنده ديدگاه : صالحی
|
|
۱۳۹۳-۹-۱۰
Thumb up 6 Thumb down 0

سلام دوستان من تا ۱-۲ هفته اینده میخام یه ماشین بگیرم از ef7 خیلی خوشم اومده ولی بعضی از حرفا که در موردش زده شده نگران کنندس .
میخواستم بدونم ایا هنوزم تا این تاریخ مشکلات صدای موتور و گرم شدن موتور و………… بر طرف نشده ؟؟؟؟؟
به نظرتون بخرمش ؟؟


نويسنده ديدگاه : سیاوش
|
|
۱۳۹۳-۹-۱۴
Thumb up 6 Thumb down 1

عزیزم ماشین ایرانی کیفیت نداره،اینو اداره بازرسی و استاندارد خود وزارت صنایع داره هر ماه اعلام میکنه،یه نگاه به نمرات منفی سمند و جایگاهش در جدول بیاندازید همه چی دستگیرتون میشه.رنو اساسا قرار بود جایگزین پیکان بشه اما الان از پارس که محصول لوکس ایرانخودرو هست هم گرانتره،شما به شاهکارهای صنعت خودرو یه نگاهی بنداز:۴۰۵ slx,زانتیا دو،پراید سافاری،سایپا کاروان،اردی….و هزاران طرحی که فقط بیت المال را باهاش هدر دادند.سمند بر روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شده که این خودش نشون میده چقدر اوضاع خرابه،سمند همراه با سوناتا در یک سال متولد شدند شما به کدوم میگین پیشرفت و به کدوم میگین حمایت از تولید داخل،برا من در وهله اول جان هموطنانم مهمه تا تولید داخل،تا کی باید از خودروسازی حمایت کنیم؟مگر نه اینکه تا تحریمشون کردن تا مرز ورشکستگی رفتن.سمند را دوست دارم اما توهین به شعور مردم را تحمل نمیکنم.قبول کنید سمند خودروی پر ایرادی هست.حالا شاید بعضی از دوستان راضی باشن ازش،بالاخره ما ایرانی ها خیلی قانع هستیم اصلا همینم از سرمون زیاده،واقعا فرق سمند معمولی با Lx با سورن و با دنا در چیه؟جالبه همشون در یه سایزن.صنعت خودروسازی قابلیت دفاع نداره این حرف را رئیس جمهور این مملکت گفت تو خود حدیث مفصلش را بخوان.


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۳-۹-۱۹
Thumb up 4 Thumb down 0

اوضاعیه والا ما که نفهمیدیم بخریم یا نخریم آخر؟


نويسنده ديدگاه : استاد حسن
|
|
۱۳۹۳-۹-۲۶
Thumb up 1 Thumb down 2

هیچ کس در کرمانشاه ef7نمیخره ماشین گرم میکنه و سرسیلند میسوزانه و قطعات آن موچود نیست ضمناً هیچ مکانیکی از ان سر درنمیاره توی بازار فقط سمند ال ایکس دوگانه سوز خرید و فروش میشه و ۳ میلیون تومان از ef7گران تر شده بهتره ریسک نکنید


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۴
Thumb up 1 Thumb down 1

شرمنده این همه تعریف از سمند بود …….ببخشید


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۶
Thumb up 2 Thumb down 0

سلام به همه من یک سمند EF7 مدل ۹۳ بنزینی دارم در مورد مصرف در جاده حدود ۷ لیتر وترکیبی حدود ۸/۵ لیتر را کنترل کردم وتا حدودی ازش راضی هستم ولی عیبی که بعد از ۴۰۰۰ کیلومتر داره کم کردن روغنه بطوری که تا این حدود کارکرد گیج روغن نزدیک به خط پایینه واز دنده یک به دو ماشین انگار بنزین قطع میشه ودر دنده های بعدی مشکلی نداره به نظر این مشکلهای خیلی حاد این ماشین هستش ودر بقیه موارد من اش خیلی راضی هستم.


نويسنده ديدگاه : امین
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۷
Thumb up 5 Thumb down 0

ef7که میگن تخم مرغ شانسیه xu7هم که واقعا دیگه قدیمیه من خجالت میکشم صفرشوبخرم دیگه رانا هم که فضاداخلش کمه پارس هم که الکی گرونه ۴۰۵هم که دیگه از همه قدیمیتر ماشینای چینی هم که حرفشونزنین میشه بگین دقیقا ما چه خاکی باید تو سرمون بریزیم الان؟

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۸

ورنا -مزدا ۳۲۳-آوانته ….


نويسنده ديدگاه : محسن
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۹
Thumb up 1 Thumb down 2

سمند ef7 پایه گاز سوز رو ۲۰ آذر تحویل گرفتم. کم صدا و پر قدرت اما تو کارکرد ۶۰۰ چراغ چک روشن شده. میترسم از اونی که وحشت داشتم سرم بیاد. میبرم نمایندگی خدا کنه مشکل جدی نباشه. کلا باید با ترس و لرز سوارش بشید


نويسنده ديدگاه : آرش
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۱۰
Thumb up 2 Thumb down 1

من هم چند ماهی هست که سمند ef7 خریدم. در کل ماشین خیلی خوبیه، نرم، پرقدرت، نسبتن پرشتاب، صندلیهای راحت. فقط یه سری مشکلات داشتم که با کلی دوندگی نمایندگی تا حدودی ردیفش کرد: تعوبض واشر سرسیلندر + میل سوپاپ، رفع مشکل دریچه گاز، روغن ریزی اویل ماژول، تعویض دیسک و صفحه + تعمیر کامل جلوبندی. به جز این موارد مشکلی دیگه ای نداشته و من خیلی راضیم.

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۱۱

مشکل دیگه داشت که تو نگفته باشی تمام موتوری رو اوردی پائین خوب

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۰-۱۷

حتماااااااااااااااا


نويسنده ديدگاه : EF7
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۱۳
Thumb up 1 Thumb down 3

مصرفش بالاست. البته این شانسیه. من که راضی نیستم بد بازار و هیچکس نمیخره. همه جاش خرابه با وجود اینکه ۹۳ هست. گول خوردم


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۱۳
Thumb up 1 Thumb down 4

حمایت از تولید داخل یعنی خودرو اشغالو به چند برابر قیمت جهانی خریدن من که پول یامفت ندارم


نويسنده ديدگاه : بهنام
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۱۸
Thumb up 0 Thumb down 3

یکی فکر ترافیک باشه


نويسنده ديدگاه : حسن زاده
|
|
۱۳۹۳-۱۰-۲۲
Thumb up 2 Thumb down 0

سلام هرخودری دارای عیب و نقص است که آن را پیش تعمیر کار ببرید نه پیش شاگرد تعمیر کار……جگرها ماشین .بدون خرج نداریم


نويسنده ديدگاه : عباسی وحید
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۸
Thumb up 3 Thumb down 1

با عرض سلام و ادب باس عرض کنم که اف سون دارم سه ساله نه روغن داده نه صدای موتورش اضافیه نه اینکه سرعت نهاییش با گاز ۱۸۰ هست بلکه بنده باش با گاز ۲۱۰ رو پر کردم بازم جا داشت بعدشم چرا میزنین تو سر هم برین ببینین ال نود که داخلش مهد کودکه اگه فقط یه انگشت دستت درد کنه نمیتونی هیچکدوم از دراشو ببندی اخه دستگیره هاش افتضاحه بعدشم ۹۰% گل گیر عقبشون خورده هست بعدشم اینو باش که چپیش با پرایدم نمیشه مقایسه کرد همون ماشینو میگم که قرار بود جای پیکان بیاد نه که این بی عقلها میرن میخرن تازه کلاس میذارن با بالاترین خودروی امار چپی دنیا حالا بگم یه سمت چراغ دنده عقب هم نذاشتن اخه خرج داره کلاس بالاست ال نود بابا جمعش کنید اف سون قیمت واقعیش با ۴۵ به بالا باشه ال نود هم ۲۵ زیادشه

پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۱۳

خیلی خیلی قشنگ گفتی داش
ای اف ۷ بنظر من خیلی خیلی ارزشش بیشتره حیف که مردم خبر ندارن و با حرف یه سری کارشناس بیسواد فک میکنن چه ماشین بدیه اخه موتور ۱۸۰۰ سی سی ۸ سوپاپی که ایرانخودرو رو سمند و ۴۰۵ و پارس میذاره مال دوره تیرکمونه چرا موتوری که بروز تره و خیلی ارزشش بیشتره از اون موتور رو نمیخرید؟
فقط میتونم به اونایی که بد میگن از این ماشین بگم که سخت در اشتباهن!


نويسنده ديدگاه : عباسی وحید
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۸
Thumb up 1 Thumb down 0

اقای مدیر لطفا مرد باشید بذارید کامنتمو تا همه با این دو غول که اومدمن باهم مث دو شریک که قبلا رقیب بودن هر دو یه خودرو میزنن مث رفاقت شاکی و متشاکی میمونه که با هم ۵۰۵۰ سود حاصل از فروش این تندر ۹۰ رو با هم به جیب بزنن اره اینه فلسفه قیمت این خودرو باس قانونی و ضع بشه تا هیچ یک از دو شرکت داخلی نتوانند یه خودرو بسازند اهان مرد باش بزن پیغامو تا مردم فهیم روشن بشن که خلا قانونی نقص قیمت خودرو است نه مشتری یا تولید کننده


نويسنده ديدگاه : فرهمند
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۹
Thumb up 1 Thumb down 2

تحقیقات زیادی کردم و از خرید ای اف سون منصرف شدم


نويسنده ديدگاه : سالار
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۰
Thumb up 3 Thumb down 1

نظرات رو خوندم؛ اکثرا چرت و پرت گفتن…
قول میدم اصلا اینهایی که از ef7 بد گفتن سوارش هم نشدن؛ صرفا چون بازار دلالها با موتور ۴۰۵ تولید ۱۹۸۲ خو گرفته نمیخواد سوئیچ کنه رو موتور بهتر، داره موتور رو میکوبه!!!

پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۳-۱۱-۱۳

دمت گرم خیلی قشنگ گفتی.گول حرفای دلال جماعت رو نخورید خداییش ماشین خیلی خوبی نسبت به قیمتش هست و خیلی خیلی برای کسی که ماشین نگهدار هست میصرفه و تنها برای دلال جماعت ماشین بدی حساب میشه


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۱
Thumb up 0 Thumb down 1

من از سال ۹۱ یه پایه گاز سوز دارم هم خوبه هم بد. تو شهر مصرفش یهو خیلی بالا میره.اگه با گاز حرکت کنی بعد سوییچ کنی رو بنزین مصرف تا ۱۰۰ کیلومتر بالاست تا خودشو تنظیم کنه.دنده ۱ افتضاح. کلا دنده بد جا میره بخصوص عقب.شتاب که افتضاح. ولی خیلی نرمه.جا داره.موتور خیلی قویه با دنده ۵ سر بالایی ۴ نفر آدم رو گاز سرعت از ۱۴۰ کیلومتر پایین نمیاد.تا حالا خرابی موتوری نداشته اصلا.ولی مشکل دزدگیر و دسته بوق چند بار. مصرف خوبه بخصوص رو گاز مفت میری مسافرت.تهران تا مشهد ۳۰ هزار تومان تو سال ۹۳. کولرش عالیه.سرنشین عقب هم کولر داره. البته بگم این خودرو تو کلاس c قرار داره فقط ایران خودرو گیر داده بگه تو کلاس d هستش. البته l90 و پراید و ۲۰۶ تو کلاس b هستن.و کم مصرف تر بدون شک. سوناتا تو کلاس d قرار داره. در مورد ملی بودنش شک نکن طراحی تحقیقات موتور آلمان به سفارش ایران بدون دخالت مهندس ایرانی. قطعات هم در حال حاضر ایران چین و بوش آلمان میسازن


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۳
Thumb up 2 Thumb down 1

بهترین ماشینی هست که تا حالا سوار شدم قدرت و شتابش که واقعا تحسین برانگیزه و مصرفش تو جاده واقعا نسبت به وزنش و جثه ی بزرگش خیلی کمه در کل واقعا ماشین خوبیه و هرکی بخره پشیمون نمیشه ولی در نظر داشته باشید که از ایرانخودرو هرکاری برمیاد و ۱۰۰ درصد یه عیب از هر ماشین ایرانخودرو پیدا میشه ولی نباید خیلی به این ایرادات گیر داد و باید بیخیال این ها شد


نويسنده ديدگاه : ali jaan
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۶
Thumb up 1 Thumb down 0

شش ماهی میشه یکیشو خریدم، شتابش خوبه صداش هم خوبه، منتها رگولاتور و واتر پمپ و تسمه سفت کن و دسته راهنما و سیستم قفلش و سیتم تعلیق عقب و جعبه فرمونش رو امداد زدن برام.


نويسنده ديدگاه : mohi
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۷
Thumb up 0 Thumb down 1

من میخوام یه سمند EF7 پایه گاز سوز مالتی پلکس بخرم.نظرتون رو میخواستم بپرسم.
در کل دوس دارم ماشینی داشته باشم واسه یه عمر راحتی. اهل دلال بازی و اینام نیستم.

اگه میشه راهنماییم کنید. ممنون


نويسنده ديدگاه : حسن
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۷
Thumb up 0 Thumb down 0

سلام بر سمند سواران عزیز.یه سمند مدل ۹۳ صفر خریدمو تا حالا ۳ هزارتا کار کرده لرزش موتور زمانیکه درجا کار میکنه زیاده کسی میتونه راهنمایی کنه دلیلش چیه؟


نويسنده ديدگاه : علیرضا
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۹
Thumb up 0 Thumb down 1

سلام به دوستان.mohiجان اگه میخوای پول به استهلاک ندی باید پول به بنرین بدی و بالعکس.با تعمیرات کاری ندارم چون به همه چیز بستگی داره.اگه سالانه میتونی حدود ۴میلیون هزینه کنی شامل بیمه.سوخت.سرویسهای به موقع و منتقی هزینه های رسیدگی بدک نیست ef7 بخری.من از سال نود و یک دارم.در کل ازش راضیم هر ماشینی که بگی باهاش کورس گزاشتم و روش رو کم کردم.نود هزارتا هم باهاش رفتم.با تمام خرجاش و بی احتیاتیهاییکه در هنگام نگهداری و رانندگی داشتم ازش راضیم در حالیکه هرجوری خواستم باهاش رانندگی کردم و فشار بهش اوردم موتورش اخ نگفته.امنیتش تو شهر و جاده عالیه.واقعا از انواع ماشینهای ایرانیه تو کلاس خودش مثل پزو جماعت عالی ترو سر تره. پیشنهادش میکنم. حسن جان احتمال زیاد دسته موتور ایراد داره.بدش به نمایندگی شلوغ شهری که توش زندگی میکنی درستش میکنن واست.


نويسنده ديدگاه : علیرضا
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۱۹
Thumb up 0 Thumb down 0

من دوگانه سوزش رو دارم.


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۲۰
Thumb up 1 Thumb down 1

من یه سمند EF7 خریدم ظرف یکسال چند قطعه ی اساسی انرا عوض کردم وبعد هم متوجه شدم جنس های توی بازار با جنس روی ماشین از زمین تا آسمون فرق داره (گیفیت جنس بیرون به مراتب بهتر از جنس ایران خودرو می باشد) واقعن باید به این … حرفه ای (مسئولین ایران خودرو) دست مریزاد گفت . فقط ماندم چه تز فکری پشت افکار مدیران ایران خودرو هست . فقط می دانم … سارقان بانک ها از این دست اندر کاران خودرو بالا تره . جالبه بعد ازمدتی دائم از ایران خورو تلفن می زنند ودر باره کیفیت خودروی تولیدی سوالاتی میکنند که آیا از محصولات راضی هستید یا نه !!!!!!!!!!!!


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۲۱
Thumb up 1 Thumb down 2

مدل ۹۱دوگانه :کارکرد۸۰۰۰۰
کم مصرف-تعویض رادیات بخاطر نشتی -تعویض دسته راهنما دوبار-تعویض کمک عقب- تعویض کاسه نمد گریبکس -تق و تق قسمت عقب اتاق سمت راننده -رم رم فرمان هنگام دورزدن درسرعت پایین-خشک بودن پلاستیک روکش درون اتاق وایجادسروصدا


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۲۸
Thumb up 0 Thumb down 2

اونهایی که خرابه مال سال ۸۹ و ۹۰ موقع احمدی نژاده. قطعات چینی انداختند. حالا بخر حالشو ببر.


نويسنده ديدگاه : سامان
|
|
۱۳۹۳-۱۱-۳۰
Thumb up 0 Thumb down 3

تمام نظراتی که ارائه شده غیرکارشناسی وغیرقابل استناداست.


نويسنده ديدگاه : بهروز
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۸
Thumb up 3 Thumb down 1

سلام من سمند سورن ای اف سون مدل ۹۳ دارم پدرم رو درآورده صدای موتورش عین تراکتور روماینیه مصرفش صدی پانزده می باشد کیفیت قطعات آشغاله خدا لعنت کند عوامل سازندش رو که آبروی این کشور رو بردن با دزدیهاشون تو پنج هزار کیلومتر حداقل بیست بار بردم نماینگی خودشون می گن آشغاله همینه قابل درست کردن نیست


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۹
Thumb up 3 Thumb down 1

سلام من دارم ۱ ماه خریدم لعنت بر …. مال منم ۱۰۰ ۱۵ میسوزونه ۳۶ خریدم


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۹
Thumb up 4 Thumb down 0

با ۳۰ میلیون میتونی یه لندکروز ۲۰۱۳ اک بخری خدا ازتون نگذره به حق فاطمه زهرا که دارید خون مردمو می مکید


نويسنده ديدگاه : محسن
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۱۴
Thumb up 3 Thumb down 2

آشغال و بی کیفیت
مصرفشم بالاست چرند محض نوشته اید

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۴-۱-۱۶

کسی از شما نظر نخواست … هم خودتی


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۱۷
Thumb up 1 Thumb down 0

سلام خدمت دوستان من برج ۷تحویل گرفتم اولش از جای لیتر دنده یه صدای رینگ رینگ میومد بعد قفلای درآ مشکل داشت بعد صندوقش درست بسته نمی شد الانم که قربونش برم اویل ماژول روغن میده خلاصه من که اصلا راضی نیستم ۳۰ تومن هم براش پول دادم خدا ازشون نگذره با این فرغوناشون


نويسنده ديدگاه : نریمانی از اصفهان
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۱۸
Thumb up 0 Thumb down 0

سلام یه سمند ۹۳ ای اف سون دارم دور موتور به ۳۵۰۰ که میرسد باید در گوشتون ببندید از بس صدای عجیب میدد هر چه هم نمایندگی مراجعه کردم عیب رو نفهمیدند و گفتند برو ماشین خارجی بخر که صدا نکند ایا این جواب روی اوردن به محصولات داخلیست


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۲۳
Thumb up 1 Thumb down 2

سلام من فقط دو سه نظر رو خوندم شماها بیکارید که این همه راجع به خودروهای آشغال ایرانی که فقط تو قطعاتشون دزدی است نظر میدین!!!


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۲۸
Thumb up 0 Thumb down 0

من دارمش واقعا ماشین خیلی خوبیه ولی اقایون عزیز بدونین که ماشین خریدن از ایرانخودرو مث داخل یک تخم مرغ,شانسی هست.ولی اینی که من دارم وقعا عالی هست نسبت به جثه ی بزرگ و سنگینش شتاب و قدرت قابل توجهی داره من هم ۴۰۵ هم پارس سوار شدم هیشکدومشون به گرد پای ef7 نمیرسن مصرفش هم که تو جاده محشره اصلا امپ بنزینش تکون نمیخوره تو شهر فقط یه ذره بالاس در کل من که خیلی راضی هستم هرکی بخره نسبت به ۴۰۵ که تو یه رنج قیمتی هستن خیلی خیلی بیشتر می ارزه.


نويسنده ديدگاه : سعید
|
|
۱۳۹۳-۱۲-۲۹
Thumb up 0 Thumb down 1

وقتی گیربس پژو ۴۰۵ رو میزارن رو موتور EF7 همین میشه دیگه…
این موتور نیزمند یه گیربکس قویتر مثه گیربکس۴۰۷
اگه همچین گیربکسی داشت معرکه میشد.


نويسنده ديدگاه : امین
|
|
۱۳۹۴-۱-۱
Thumb up 0 Thumb down 1

من قصد داشتم سمند بخرم مدلهای قدیمی که مصرف سوخت ویران کننده دارن ایی اف سون هم که دوستان بدون استثنا میگن روغن ریزی داره و قطعات نایاب و نبود دانش فنی لازم جهت تعمیر اگه خدا کمک کنه یه مدت دست نگه میدارم جاش ۲۰۶ میگیرم البته اگه پولش رو تونستم جور کنم

پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۴-۱-۱۶

اون مال سال اول ef7بود


نويسنده ديدگاه : ramin
|
|
۱۳۹۴-۱-۹
Thumb up 1 Thumb down 0

سلام اقا بنظر من سمند سورن بهترین ماشینه

پاسخ ها
تنها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۴-۱-۱۶

باهات موافقم


نويسنده ديدگاه : امین
|
|
۱۳۹۴-۱-۱۶
Thumb up 0 Thumb down 0

یعنی ایی اف سون های الان اون مشکلات رو ندارن؟


نويسنده ديدگاه : سنجد
|
|
۱۳۹۴-۱-۱۸
Thumb up 1 Thumb down 0

اول سلام خدایش اینقدر از این ef7 صحبت میکنید که فقط ی لوله تانک کم داره


نويسنده ديدگاه : محسن سمند سوار
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۲
Thumb up 0 Thumb down 0

باسلام خدمت دوستان’ مدت یک ماه است که سمند ال ایکس ای اف سون خریدم ‘ قبلا پراید سوار بودم و آن را بهترین ماشین داخلی از جهت رانندگی سواری به دلیا دید بالا می دانستم’ تجربه رانندگی با سمند برای مسافت ۳۰۰ کیلومتر رفت در اتوبان و جاده نیمه کوهستانی برای خودم و خانواده تجربه خوبی بود و مشکل کم دید بودن آن که تصور داشتم نیست و ماشین راحتی از جنبه صندلی های آن است و برای راننده و سرنشینان عقب از نظر من مناسب است ولی عالی در مقایسه با خارجی مثل سوناتا که سفر داشتم نیست ‘ در حال حاضر مشکلات این ماشین صفر کیلومتر این موارد است ۱سخت جارفتم در دنده یک که معمولا بعد از گرم شدن و کارکردن ماشین درست می شود و بعضی اوقات یک مشکل تکراری است ۲صدای موتور که به نظر من زیاد است ولی قدرت خوب ماشین آن را ت!جیه می کند ۳سنگین بودن درب ها و بد بسته شدن و صدای قژ قژ افتادن به دلیل زیر آفتاب بودن ماشین که با روغن کاری قابل اصلاح است ۴ضدا دادن هیدرولیک فرمان در زمان دور کامل زدن۵در دسترس بودن کامپیوتر ماشین برای آقایان دزد که توصیه می شود بلافاصله پس از خریدنسبت به خرید قفل کامپیوتر و نصب از طریق قفل ساز ماشین اقدام نمایید’ دوستان این ماشین انتخاب به نظر درست ومناسبی است و درنظر داشته باشند که این یک خودروی خارجی نیست که انتظارات زیادی از آن داشته باشند

پاسخ ها
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳۹۴-۱-۲۲

من یه سمندتی یو۵دارم خیلی نرم وبی سروصداوکم مصرفه


نويسنده ديدگاه : مجید
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۵
Thumb up 0 Thumb down 0

سلام دوستان میگن این آخریه یعنی در سال ۹۳ تقریبا مشکلات ef7 حل شده.آیا درسته؟


نويسنده ديدگاه : مجید
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۵
Thumb up 1 Thumb down 0

خواهشا راهنمایی کنید آخه من یه دوروزی هست که نوشتم


نويسنده ديدگاه : من
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۶
Thumb up 0 Thumb down 0

من که ۴۰۵ slx tu5 دارم هم ماشین نرم و بى سر و صداییه هم کم مصرفه ضمنا موتور ef7 بر اساس موتور tu5 ساخته شده یعنى موتور پایش tu5 سند حرفم هم ویکى پدیا هستش تو گوگل سرچ کنید ef7 engine wiki کامل توضیح داده البته انگلیسیتون خوب باشه


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۶
Thumb up 0 Thumb down 0

سلام به همه من سمند ef7 بنزینی دوگانه بیرون سه ماه خریدم و قبل من ۴۰۰۰۰ هزار تا رفته بودن منم از تبریز تا مشهد شمال غیره ۲۰۰۰۰ سوار شدم واقعا ماشین عالی یه من خیلی راضی مدلش ۹۲/۶ مصرف ماشین در جاده دقیقا ۳/۶ واقعا خودم تعجب کردم . ماشین نه روغن ریزی داره نه صدا کلا هیچ مشکلی نداره و رنگش آبی متالیک واقعا هرکس سوارش میشه عاشقش میشه و همه می خوان بخرنش . اگه نسبت به پولی که به ماشین بدی انتظار هم همون مقدار باشه مطمعنا راضی میشی ولی بعضا با هیوندا و ماشین های ۱۰۰ میلیونی مقایسه می کنن در حالی که ۲۹ تومان پول صفرش عزیزان من


نويسنده ديدگاه : محمد
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۶
Thumb up 1 Thumb down 0

واقعا عالی


نويسنده ديدگاه : فرهمند
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۷
Thumb up 0 Thumb down 0

با اضافه شدن یک درصد ارزش افزوده در سال ۹۴ قیمت سمند ای اف سون بنزینی پلکس شده ۳٠۲اجالتابنزینیپلکسم٠٠ ریال .من امروز ثبت نام کردم .


نويسنده ديدگاه : علی فایر
|
|
۱۳۹۴-۱-۲۷
Thumb up 1 Thumb down 0

ماشین خوبیه فقط یه ذره ویز ویز میکنه داشبوردش . من ۲ ماهه تحویل گرفتم. و یکم لرزش موتورش زیاده البته به نسبت ماشین قبلیم که ۲۰۶ بود . لرزش رو زیر پات احساس میکنی . ولی خیلی نرمتره نسبت به ۲۰۶


نويسنده ديدگاه : رضا
|
|
۱۳۹۴-۲-۱
Thumb up 0 Thumb down 0

سلام علیکم سمند خوروی ملی است و آنرا بایستی ازدید ملی نگاه کرد ونبایستی با خودروهای دیگری مثل پژو ۴۰۵ ویا پژو پارس وغیره مقایسه کرد سمند را بایستی با خودش مقایسه کرد وبس ودید فقط دید ملی باسد


نويسنده ديدگاه : ناشناس
|
|
۱۳۹۴-۲-۱
Thumb up 1 Thumb down 0

…. همچین ملتی که میره این ماشینو رو با اون قیمت میخره شرکتم میبینه ملت … هروز هم قیمت رو میبره بالا


نويسنده ديدگاه : علی
|
|
۱۳۹۴-۲-۳
Thumb up 0 Thumb down 0

سلام
من سال نود برج ۶ یک سمند EF تک گرفتم یه خورده ایرادات جزعی سرش اومده که در برابر گازی که بهش میدم هیچی نی…
قبل از این پارس داشتم ولی از وقتی سمندEF سوار شدم دیگه نمیتونم پارس سوار شم چون سواریش و زیرپاش زمین تا آسمون فرق داره.
تو جاده تا ۲۱۰ تا راش بردم.
خلاصه نسبت به پولی که میدی تو ماشینای ساخت ایران بهترین ماشینه از همه لحاظ.
هرکیم میگه مصرفش بالاس مشکل داره ماشینش مال من تو شهر ۸/۱۰۰ مصرف میکنه.

سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
سمند ال ایکس ef7 کم مصرف ترین خودرو بازار است
نیازمندیها
خرید و فروش خودرو
ثبت آگهی رایگان فروش خودرو
بانکداری نیوز
جدیدترین اخبار بانک و بیمه ، بورس و لیزینگ
پیامک انبوه تبلیغاتی
سامانه هوشمند ارسال ، دریافت و مدیریت پیام کوتاه
خرید و فروش خودرو
خرید و فروش خودرو
طراحی وب سایت
طراحی وب سایت
کار نیوز
اخبار روز خودرو