کد خبر: 10039
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

ما ناگزیر به استفاده از محصولات چینی هستیم و در کنار مسائل اقتصادی نیز در ایران کامیون و سواری‌های چینی تولید و وارد می‌شود که باید در کنار تولید داخلی قطعات و لوازم یدکی اصلی کارخانه سازنده نیز به کشور وارد شود. البته باید دقت داشت که جنس ممتاز چینی به کشور وارد شود.

دنیای خودرو به نقل از ایسنا : رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل گفت: کالای بی‌کیفیت و باکیفیت در کنار هم در بازار به فروش می‌رسند و هر کس بنا به قدرت خرید خود لوازم را خریداری می‌کند.

غلامرضا بخشی‌زاده اظهار کرد: جنس تقلبی در بازار وجود ندارد، بلکه تعدد کیفیت در بازار زیاد است و هر کسی بنا بر قدرت خرید خود کیفیت لوازم مورد نیاز خود را خریداری می‌کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل خرید و فروش لوازم یدکی این است که در برخی مواقع جنس بی‌کیفیت که بسیار ارزان‌قیمت است به جای جنس با کیفیت به فروش می‌رسد و این به دلیل آگاهی‌نداشتن متقاضیان است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل با اشاره به این‌که در بین عموم مردم «طرح جنس اصل» جا افتاده است، بیان کرد: اتحادیه به دنبال آن است که به مردم آگاهی دهد تا آنان جنس با کیفیت را از جنس بی‌کیفیت تشخیص دهند و با آگاهی جنس مورد نیاز خود را خریداری کنند.

او ادامه داد: طرح پیش‌روی اتحادیه برای آگاهی‌دادن به مردم است؛ به این صورت که تولیدات کارخانه‌ها و وارد‌کنندگان را با برند خاص مورد ارزیابی قرار می‌دهد و کالاهایی که حد مجاز کیفیت را کسب کنند صاحب گواهی می‌شوند. در بحث فروشگاهی نیز اگر فروشنده اجناسی را که به فروش می‌رساند دارای گواهی باشند به فروشنده نیز گواهی اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: حتما باید بر بازار نظارت داشته باشیم تا مبادا مشابه محصولات دارای گواهی‌ نیز تولید شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل خاطرنشان کرد: بنا به مسائل اقتصادی ما ناگزیر به استفاده از محصولات چینی هستیم و در کنار مسائل اقتصادی نیز در ایران کامیون و سواری‌های چینی تولید و وارد می‌شود که باید در کنار تولید داخلی قطعات و لوازم یدکی اصلی کارخانه سازنده نیز به کشور وارد شود. البته باید دقت داشت که جنس ممتاز چینی به کشور وارد شود.

او ادامه داد: لوازم یدکی محصولات داخلی در کشور موجود است و هیچ مشکلی در فروش آنها نیست و تنها در تامین لوازم یدکی بدنه خودرو باید بسیار هوشیار باشیم تا بازار با مشکل کاهش این محصولات روبه‌رو نشود. اصلی ترین تامین کننده این لوازم شرکت های خودروسازی هستند که با قیمت کمتری نسبت به وارد کننده آنها را عرضه می کنند.

بخشی‌زاده در مورد اتومبیل‌های وارداتی و تولید داخل که تولیدشان متوقف شده است نیز گفت: وارد‌کننده و شرکت‌های تولید‌کننده باید تامین‌کننده قطعات و مسوول خدمات پس از فروش اتومبیل باشند. برای این کار شرکت‌های مسوول باید به صورت اسپانسری از تولید‌کننده داخل حمایت کنند تا به مدت مشخص به صورت سفارشی محصولات یدکی این نوع خودروها را تولید کنند، چون تولید این محصولات به تنهایی برای تولید‌کننده خرد بسیار پرخطر و دارای ریسک است.

وی هم‌چنین گفت: جنس فابریک در بازار به فروش می‌رسد و باید کاملا هوشیار باشیم که محصول خریداری شده اصل باشد یا از معیارهای محصول اصل پیروی کند.

رییس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل در پایان خاطرنشان کرد: برخی از محصولات تولید داخل مانند پیستون و سوپاپ به مراتب از محصول اصل (فابریک) بسیار باکیفیت‌تر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =