کد خبر: 104446
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

بی‌توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی سالانه موجب مرگ ½ میلیون نفر و زخمی شدن ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود. البته کنترل نکردن خودرو و بی‌توجهی به علائم رانندگی از دلایل تصادفات جاده‌ای است.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از بازارخبر، با این‌حال کمتر کسی در یک تصادف رانندگی تقصیر را گردن خودرو می‌اندازد؛ مگز اینکه خودرو نقص فنی جدی داشته باشد. گاهی اوقات کیفیت پایین یک خودرو می‌تواند جان میلیون‌ها انسان را در تصادفات جاده‌ای بگیرد. موسسه بیمه Highway Safety اخیراً به بررسی مرگبارترین تصادفات جاده‌ای پرداخته است. این موسسه علاوه بر آمار مرگ، به‌وسیله نقلیه موردنظر در تصادفات نیز توجه کرده و ازنظر کیفیت خودرو نیز آن‌ها را بررسی کرده است. در این بررسی که از سال 2009 تا 2012 انجام‌شده بود، مشخص شد خودروهایی که ارزان‌قیمت هستند و از بدنه و اتاق مناسب برخوردار نیستند، بیشتر باعث مرگ و میر و تصادفات جاده‌ای می‌شوند. بر اساس مطالعه‌ای که انجام شد، فهرستی از بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولیدشده که بالاترین آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را منجر شده‌اند، آمده است. کیا ریو- 149 تن در هریک میلیون دستگاه کیا یکی از برندهای پیشرو در صنعت خودروسازی است. در سال 2013 فروش این برند به 2 میلیون و 750 هزار دستگاه در جهان رسید و موفق شد به‌راحتی اعتماد میلیون‌ها مشتری را به دست آورد. کیا در میان 100برند برتر خودروسازی مقام 83 را دارد. ولی زمانی که حرف ایمنی خودرو به میان بیاید، کیا ریو نمره بسیار پایینی دریافت می‌کند. کیا ریو خودرویی است که به‌احتمال‌زیاد می‌تواند در آینده نیز جان بسیاری از مشتریان این برند را بگیرد. این برند از سال 2009 تا 2012 موجب مرگ 149 نفر در هر یک‌میلیون مشتری این خودرو شده است.

نیسان ورسا – 130 تن در هریک میلیون دستگاه

نیسان برندی است که آن را در گوشه و کنار جهان می‌بینیم. شعار نیسان ایمنی مشتریان است و همواره سعی کرده که خودروهایی باکیفیت و بی‌نظیر تولید کند. البته نیسان در مدل ورسا چندان به این شعار پایبند نبوده است و موجب مرگ تعداد زیادی از انسان‌ها شده است. بین سال‌های 2009 تا 2012 نیسان ورسا موجب مرگ 130 نفر از میلیون دستگاه واردشده به بازار شده است.

هیوندای اکسنت چهاردر- 120 تن در یک میلیون دستگاه

هیوندای بهترین برند خودروسازی در کره جنوبی است و خودروهای آن طرفداران بی‌شماری در دنیا دارد. بااین‌حال مدل اکسنت این برند یکی از مرگبارترین مدل‌های هیوندای بوده است. از یک‌میلیون دستگاه اکسنتی که بین سال‌های 2009 تا 2012 وارده بازار شده است،120 نفر به خاطر استفاده از این مدل هیوندای جان خود را ازدست‌داده‌اند. این آمار در سال‌های بعد نیز بالا بوده است.

شورلت آویو- 99 تن در یک‌میلیون دستگاه

شورلت برندی از گروه خودروسازی جنرال موتورز است که محبوبیت بالایی در میان مشتریان از نقاط مختلف دنیا دارد. بااین‌حال مدل آویو این برند عنوان مرگبارترین شوی را گرفته است. بین سال‌های 2009 تا 2012 از هر یک‌میلیون دستگاه تولیدشده آویو، 99 تن به خاطر سوارشدن این مدل جان خود را  ازدست‌داده‌اند. این مدل در میان جوانان طرفداران زیادی دارد.

هوندا سیویک دودر – 76 نفر در هر یک‌میلیون دستگاه

هوندا به ساخت خودروهایی معروف است که علاوه بر قیمت مناسب ، امنیت و ارتقای وجهه اجتماعی را برای مشتری فراهم می‌کند. بااین‌حال هوندا سیویک در این راه چندان موفق نبوده است. قیمت پایین آن باعث شده طرفداران زیادی در میان جوانان ماجراجو داشته باشد. از یک‌میلیون دستگاهی که بین سال‌های 2009 تا 2015 وارد بازار شده است،76 نفر به خاطر استفاده از این مدل جان خود را ازدست‌داده‌اند.


فورد فوکس – 70 نفر در هر یک‌میلیون دستگاه

فورد به تولید خودروهای عالی و باکیفیت معروف است. فورد علاوه بر ظاهر خودرو به اتاق و موتور خودروهایش توجه زیادی دارد. این در حالی است که مدل فوکس آن نسبت به بقیه مدل‌ها ضعیف‌تر بوده و از یک‌میلیون دستگاهی که بین سال‌های 2009 تا 2012 وارد بازار شده است، 70 نفر به خاطر کاربرد آن جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مرکوری گرند مارکوییس – 57 نفر در هر یک‌میلیون دستگاه

مدت‌زمان زیادی از پایان تولید این مدل می‌گذرد. مرکوری محبوب‌ترین خودرو در میان آمریکایی‌هاست. حتی بسیاری از خودروهای پلیس آمریکا را نیز تشکیل می‌داد. بااین‌وجود از یک‌میلیون دستگاهی که بین سال‌های 2009 تا 2012 در بازار وجود داشته، 57 تن به خاطر سواری با این مدل کشته‌شده‌اند.

جیپ پاتریوت -57 نفر در هر یک‌میلیون دستگاه

جیپ خودرویی به‌صرفه برای مردم آمریکا است ولی مدل پاتریوت آنکه صرفاً برای جاده طراحی‌شده بود بالاترین آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را داشته است. از یک‌میلیون دستگاهی که بین سال‌های 2009 تا 2012 در بازار وجود داشته، 57 تن به خاطر سواری با این مدل کشته‌شده‌اند.

مزدا6 -  54 نفر در هر یک‌میلیون دستگاه

مزدا به داشتن خودروهای باکیفیت و عالی معروف است؛ بااین‌حال سدان مزدا 6 تا حدودی ذهنیت مشتریان مزدا را تغییر داده است. از یک‌میلیون دستگاهی که بین سال‌های 2009 تا 2012 در بازار وجود داشته، 54 تن به خاطر سواری با این مدل کشته‌شده‌اند.

دوج نیترو - 51 نفر در هر یک‌میلیون دستگاه

دوج از برندهای باکیفیت و عضلانی است که به داشتن ایمن‌ترین اتاق معروف است. بااین‌حال مدل نیترو علی‌رغم بدنه عضلانی از مدل‌های دیگر دوج جداست. این مدل بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای را داشته است. از یک‌میلیون دستگاهی که بین سال‌های 2009 تا 2012 در بازار وجود داشته، 51 تن به خاطر سواری با این مدل کشته‌شده‌اند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =