کد خبر: 105692
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

معاون مالیات ارزش افزوده گفت: به طور کلی تمامی خودروها اعم از خودروهای وارداتی و تولید داخلی مشمول نرخ مالیات ارزش افزوده هستند که این نرخ در سال جاری ۹ درصد می‌باشد.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا طاری ‌بخش در خصوص مالیات خودروهای وارداتی اظهار کرد: به طور کلی تمامی خودروها اعم از خودروهای وارداتی و تولید داخلی مشمول نرخ مالیات ارزش افزوده هستند که این نرخ در سال جاری 9 درصد می‌باشد بنابراین خودروهای واردتی همانند خودروهای تولید داخل و رقم عظیمی مشمول نرخ 9 درصد ارزش افزوده می‌شوند. معاون مالیات ارزش افزوده گفت: نکته مهم آن است که هر چقدر قیمت خودرو بالاتر باشد با احتساب نرخ 9 درصدی رقم بزرگتری باید پرداخت شود. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مالیات خودروهای وارداتی کاملا منطقی است و بهتر است مبلغ آن کاهش نیابد باید نرخی تنظیم شود که تقاضا برای خودروهای وارداتی کاهش و به سمت تولید داخل سوق پیدا کند. طاری بخش درا دامه اظهار داشت: در قانون ارزش افزوده برای اشخاص مزیتی در نظر گرفته نشده بلکه یک سری از کالاها و خدمات مشمول معافیت مالیاتی می‌باشند که در قانون صریحا اعلام شده است. وی گفت: در بحث کمک به بنگاه‌های تولیدی معتقدیم دریافت ارزش افزوده در یک دوره سه ماهه و تسلیم اظهارنامه در 15 روز به بنگاه‌‌های تولیدی کمک بزرگی می‌کند. طاری بخش در پایان تأکید کرد: در برخی موارد که برای تقسیط مالیات و بخشودگی جرایم مراجعه می‌شود تلاش می‌کنیم با مساعدت کامل در مورد موسسه‌های تولیدی و صنایع برخورد کنیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    مالیات بر ارذش افزوده یعنی مالیات بر سود نه مالیات بر کل قیمت کالا ارذش افزوده یعنی سود به ملت ظلم میکنید این مالیات کمر شکن موجب رکود عمیق وبیکاری گسترده شده است
  • دكتر علي ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    ماليات بر ارزش افزوده فقط بايد به سود تعلق بگيرد.گرفتن ماليات ارزش افزوده از كل مبلغ كالا نوعي كلاهبرداريست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =