کد خبر: 108914
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

اخبار خودرو - با نزديكي به انتخابات مجلس شوراي اسلامي باب تبليغ هاي غيرمستقيم در قالب مصاحبه با رسانه ها رفته رفته در حال آغاز شدن است و اين روزها از مذاكرات 5+1 تا بحران آب و تيم ملي واليبال مصاحبه هاي متعددي صورت مي گيرد.

هر چند نمي توان از كنار محاسن انتقاد با منطق درست گذر كرد اما نمي توان از توجه به نوع انتقاد و هدف ناشي از آن غافل بود. متاسفانه دوران تبليغات انتخاباتي به ماراتوني از اظهار نظرات بعضاً پوپوليستي براي هدايت نادرست افكار عمومي و دريافت منفعت هاي سياسي مبدل شده است؛ عاملي كه لطمه هاي زيادي را چه درست و چه غلط به هدف انتقاد وارد مي كند.

در اين بين يكي از سيبل هاي سنتي براي انتقاد و اظهار نظرات اينچنيني همچون سال هاي گذشته صنعت خودرو كشور است كه انتقاد بر اين صنعت به راهي براي معروف شدن مبدل گشته است. البته از كنار اين نكته نيز نبايد براحتي عبور كرد كه برخي از انتقادات وارده بر اين صنعت را مي توان منطقي دانست و هنوز مي توان منتظر پيشرفت بيشتر صنعت خودرو كشور بود.

اما با بررسي مصاحبه ها و اظهار نظرات صورت گرفته در خصوص صنعت خودرو در روزهاي گذشته بداخلاقي هايي در نوع انتقاد از سوي برخي افراد كه خود را كارشناس و مدافع حقوق مردم مي دانند بوجود آمده است.

آيا براستي صرفاً بد گفتن از يك صنعت مي تواند به راهي براي كسب آراء آن هم در شهرستان تبديل شود؟ و سوال اساسي تر اينكه آيا كانديدايي براي راه يابي به قوه مقننه اينگونه لب به انتقاد منصفانه باز مي كند مي تواند مدافع حقوق مردمي كه خود در آن صنعت مشغول بكار هستند باشد؟

از همين رو مي توان افسوس خورد كه برخي از كانديداهاي مجلس از بدو تصميم گيري براي حضور در مجلس شواري اسلامي كمر به از بين بردن صنايع كشور بسته اند. در هر حال مي توان و بايد با اندكي تدبير و مصلحت انديشي در بسياري از اظهارنظرات لب به سخن گشود تابتوان در راه اعتلاي صنعت و ميهن اسلامي قدمي موثر برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =