کد خبر: 112229
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰

چک کردن چراغ چک

یکی از کاربردی ترین چراغ هایی که درون مجموعه پشت آمپر وجود دارد و خبر خرابی یک قسمت از خودرو را می دهد ،چراغ چک یا همان Engine Check است. البته این چراغ برعکس دیگر هشداردهنده های درون این مجموعه که هر کدام برای یک عامل خاص هستند، به دلایل مختلفی می تواند روشن شود. زیرا همان‌طور که از اسمش پیداست مربوط به اتفاقات و خطاهای اطراف موتور و پیشرانه است.

ده عامل اصلی که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت، از سوی موسسات مختلفی که در این زمینه در حال تست و آزمایش هستند، به عنوان بیشترین دلایل این اتفاق معرفی شده اند و ما در این جا با توضیحات بیشتری آن ها را مرور خواهیم کرد.

به گفته این موسسات هزینه‌های ناشی از تعمیرات سالیانه خودرو ها، در طول یک سال در حدود ۷ درصد افزایش دارد که بسیاری از آن ها ناشی از نادیده گرفتن اخطار هایی است که در مجموعه پشت آمپر و نشان گر ها به اطلاع راننده می رسد.

قابل ذکر این که هر چند این عوامل به صورت مشترک در نتایج بررسی های این موسسه ها دیده می شوند، اما ممکن است بسته به جامعه آماری آن‌ها،‌در ترتیب و درصد این عوامل اختلافاتی وجود داشته باشد.

خرابی سنسور اکسیژن سنسور اکسیژن در این لیست با ۷٫۵۵ درصد، در صدر جدول قرار دارد. این سنسور بنا به دلایلی مثل شکستن،‌روغن‌سوزی موتور، معیوب بودن و کارکرد نادرست سیستم برق پیشرانه که منجر به خام‌سوزی و بدسوزی موتور می شود، اخطار می‌دهد و از کار می‌افتد. خرابی این سنسور اثر مستقیم و کاملا محسوسی در مصرف سوخت دارد و می‌تواند تا ۴۰ درصد باعث افزایش آن شود.

سنسور اکسیژن روی منیفولد خروجی دود نصب می شود و به چک کردن میزان اکسیژن موجود در آن می‌پردازد. سپس اطلاعات خود را به ECU ارسال می‌کند تا این قطعه میزان سوخت و هوا را تنظیم کند.به همین علت خرابی آن یا اطلاعات نادرستش می تواند اثر بالایی در مصرف و کارکرد موتور داشته باشد.هزینه تعویض سنسور اکسیژن در حدود ۳۰۰ دلار در کشورهای دیگر برآورد شده است.

کاتالیزور کاتالیزرو یا در واقع همان مبدل کاتالیتیکی، یکی از چالشی‌ترین قطعات مربوط به آلایندگی خودرو است. این قطعه باید بعد از گذشت چند سال و بسته به کارکرد خودرو تعویض شود و این در حالی است که در نظر بسیاری، این قطعه یک عمر بی‌پایان دارد و در این فهرست با ۶٫۲ درصد در رتبه سوم است. هزینه این تعویض و تعمیر بیش از هزار دلار است.

وایر های معیوب خرابی وایر ها با ۲٫۸۹ درصد در رتبه هفتم قرار دارد. خرابی این قطعات باعث می شود تا همیشه جریان برق ناکافی به شمع ها برسد و حتی می تواند باعث خرابی کوئل ها و باتری شده و از طرفی در صورتی که دارای نشتی جریان برق باشند، بر روی دیگر قسمت های خودرو نیز اثر منفی بگذارد.

شمع موتور حتی در خودرو های با تکنولوژی پایین که از سیستم تزریق انژکتور بهره می برند نیز، خرابی یک شمع و کارکرد نادرست آن باعث روشن شدن چراغ چک می شود. این عیب با هزینه ای در حدود ۱۰ دلار قابل رفع است و بسته به نوع خودرو و این که توسط خود مالک و یا در تعمیرگاه های مجاز و سرویس های دوره ای انجام شود، می تواند تا بیش از ۳۶۰ دلار هزینه برای مالک خودرو بتراشد.

درب باک خودرو شاید قابل باور نباشد اما خرابی و شل بودن این قطعه سبب روشن شدن چراغ چک خودرو خواهد شد و البته این اتفاق به تکنولوژی خودرو نیز بستگی دارد. باز بودن درب باک منجر به خروج گاز های بنزین شده و همین اتفاق بر روی عملکرد کنیستر نیز اثر خواهد گذاشت و باعث روشن شدن چراغ چک می شود. این مشکل با ۷٫۱۷ درصد در رتبه دوم قرار دارد و هزینه رفع آن نیز در حدود یک دلار می شود.

سنسور خلا و شیلنگ آن در خودرو های انژکتوری، سنسوری به نام سنسور خلا یا همان مپ سنسور وجود دارد که کار آن تشخیص میزان مکش هوا توسط پیستون هاست. در واقع این سنسور در عکس سنسور جریان هوا کار می کند. اطلاعات سنسور خلا به ECU داده می شود تا باز هم در میزان پاشش انژکتور ها به کار برود. هزینه تعمیر این قطعه در حدود ۵ دلار است اما اگر توسط کارشناس و در سرویس های تعمیرگاهی صورت بگیرد تا ۱۲۰ دلار نیز خواهد رسید.

باتری معیوب در بسیاری از خودرو ها، تنها چراغی که مربوط به سیستم شارژ و باتری است، همان چراغ دینام است و هشداری برای خرابی باتری دیده نمی شود. این در حالی است که در خودرو های مدرن با تکنولوژی بسیار بالا، جدیدا چراغ هشدار دهنده خراب شدن باتری نیز قرار داده شده است. این سیستم به خاطر خواب زیاد خودرو های گران قیمت که کارکرد کمی در طول هفته خواهند داشت، به وجود آمده است و به همین خاطر که در تعداد کمی از خودرو ها وجود دارد، آمار ناچیزی را به خود اختصاص می دهد.

سنسور تشخیص حجم هوا بر روی ورودی هوا، حال یا بر روی هواکش و یا در هوزینگ هوا، سنسوری وجود دارد که کار آن تشخیص و سنجش حجم هوای ورودی است. اطلاعات این حسگر به ECU فرستاده می شود تا با ترکیب شدن با داده های دیگر، میزان پاشش انژکتور ها معلوم شود. درصد خرابی این قطعه در حدود ۳٫۳۵ درصد گزارش شده است و هزینه تعمیر آن نیز در حدود ۴۲۳ دلار. ضمن این که خرابی این سنسور می تواند بین ده تا ۲۵ درصد در مصرف سوخت خودرو اثر بگذارد.

سوپاپ EGR سیستم EGR در خودرو های دیزل وجود دارد. در این سیستم مقداری از خروجی اگزوز دوباره به داخل موتور برای سوخت و ساز فرستاده می شود تا آن حجم باقی مانده از سوخت که به درستی نسوخته است و در حال خارج شدن از اگزوز و آلوده کردن محیط است، دوباره وارد چرخه کاری موتور خودرو شود. در این سیستم، سوپاپی برای ورود گاز های نسوخته حاصل از احتراق وجود دارد که exhaust gas recirculation valve نام دارد. درصد خرابی این سوپاپ در حدود ۱٫۹۵ درصد گزارش شده است و هزینه تعمیرش نیز در حدود ۳۵۰ دلار است.

کوئل خودرو مشکل در جرقه زنی در یک شمع و یا خرابی کوئل می تواند باعث روشن شدن چراخ چک شود. این عامل با ۳ درصد و هزینه ای بالغ بر ۳۲۰ دلار، در این رتبه قرار دارد. خرابی این قسمت باعث ارسال جریان کم برق برای جرقه زنی به سر شمع ها می شود که نتیجه آن از کار افتادن سیلندر ها و اختلال در امر سوخت و ساز خواهد بود. در خودرو های قدیمی تر برای همه موتور یک کوئل در نظر گرفته شده است و این در حالی است که برای پیشرانه های به روز تر، برای هر سیلندر یک کوئل وجود دارد. اما شاید جالب باشد که هر چند این کار باعث ایجاد یک برق قوی تر و هم چنین هزینه های کم تر برای تعویض کوئل می شود، اما آمار خرابی در این نمونه ها بیشتر است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 424
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبر ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    47 12
    عالی بود
    • حسین ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      51 16
      با سلام دوست عزیز راهنمایی میخام من بعلت اینکه خودروی من سمند ال ایکس میباشد متوجه شدم کاسه نمد روغن ماشینم مشگل پیدا کرده و تمام روغن موتور خالی شده به تعمیر گاه مراجعه کردم و مشگل را گفته ووی گفت تسمه تایم شما ،این رو بگم تسمه تایم حدود دوماه پیش تعویض شده بوذ ،تعمیرکار محترم گفتن تسمه تایم را باید عوض کنید چون مشگل پیدا کرده قبول کردم بعد از چند ساعت خودرو را تحویل گرفتم که گفتن روغن را تعویض کن انجام دادم و کلا روغن را پر کرده و به منزل رفتم ساعت ۸/۳۰ غروب صبخ فردا ماشین را روشن کردم از پارکینگ خارج کردم و از منزل که در شاهین ویلای کرج است به اتوبان رسیدم که دیدم استپ ماشین روشن شده برگشتم و از رفتن به اداره صرفه نظر کردم دنده را عوض کردم چراغ خاموش شد حدود پنجاه متر حرکت کردم موتور قفل کرد من اصلا احتمال اینکه بار دیگر از سمت روغن مشگل شده باشد را نمیدادم چون با صحبت تعمیرکار که درست کرده بود خیالم راحت ولی تعمیرکار میگوید من مقصر نیستم نظر شما برایم مهم است.خیر قربان من تا امروز اولین بار است که موضوع را مطرح‌میکنم
    • محمد1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      سلام من یه مدت چراغ چک ماشینم روشن میشه،چندبار بردم باتری چک کرده ،کوئل نگاه کرده ،ودستکاری کردم ،اخرش به این نتیجه رسیده که ایراد از سیم کشی ماشینه ،میگه کل سیم کشی باید عوض بشه معمولا ماشین بعد یکساعت رانندگی چراغ چکش روشن میشه و خفه میکنه ممنون میشم راهنمای کنید
    • اردلان ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      علت خاموش شدن و روشن شدن چراغ موتور در چیست
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      90 23
      ممنون عالی بود من خوندم چراغم روشن بود آمپر بنزین هم بالا نمیرفت ، باک بنزین رو دوباره بستم درست شد اس دی ۲۰۶
    • حسین عاشوری IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      38 10
      میخواستم بدونم چراغ svsچه خطایی است قبلا از راهنمایی شما سپاسگزارم
    • حسن پژمان IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      18 4
      سلام اقای محترم شما خودتون میفرمایین کاسه نمدش خراب بوده شما میبایست کاسه نمد را عوض کنین بعد روغن موتور را فول کنین اصلن ربطی به تسمه تایم نداشته شما کاسه نمد عوض نکردی روغن موتور ریخته موتور قفل کرده این چطور مکانیک ناشی بوده
    • حمید IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      13 6
      سلام دوستان کسانی ک اس ال ایکس مدل ۹۵ تا ۹۷ دارن خواهش میکنم نرید الکی کوئل ماشین و یا برق کسی رله دوبل شمع ماشین و دستکاری تو سیستم کنید همش الکی هستش شاید نهایتا دوهفته مشکلتون حل شه دوباره چک روشن میشه و خطا جرقه کویل میده که خیلی از تنظیم موتوریا میگن باید کوئل تعویض شه دوستانی که گاز ماشینشون برقی هستن خیلی راحت مشکلتون حل میشه کافیه برید برنامه کامپیوتر ماشین رو آپدیت کنید دوستان الکی هزینه نکنید فقط با ۱۵۰ تومن مشکلتون حل میشه تا الان ۸ نفر از دوستانم مشکلشون حل شده بگردین ببینید کسی میتونه آپدیت کنه توی بندر یکی پیدا کردم میگن توی تهران آپدیتش توی نمایندگیا هم هستش
    • جومونگ IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      8 2
      اگه روغن کم میکنه باید موتور باز بشه رنگ باید براش بگی شاید هم چهار پستن هم براش بگیری
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 0
      آقا جون همش میدونی از کجا آب میخوره از جای که اگه جنس خوب وارد کنن بعد کی میخواد جنس بدرد نخور اینها رو بخره
  • هیرش ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    29 11
    با عرض سلام وادب خدمت همکاران محترم ببخشید من تا الان چندبار سنسور اکسیژنو عوض کردم بازم چراغ چک روشن میشه وهربارم میزنم به دستگاه خطای سنسور اکسیژنو میاره شمعهارو عوض کردم بازم تا دو روز چراغ خاموشه بعدش روشن میشه Ecuوسنسورهارو هم امتحان کردیم درست کار میکنه وقتی میزنی به دستگاه خطای سنسور اکسیژنو میاره که کند کار میکنه ممنونتون میشم بگین دلیلش چیه
    • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      64 13
      سلام شایدسیم کشی سنسوراکسیژن تا ecuمشگل دارد
    • مهندس عل ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      20 4
      سلام دوست عزیز... من میگم فقط کاتالیزور ماشینت ایراد داره.. ۹۵ %و پنج درصد بقیش هم میمونه خطای ecu و یا برگشت بخارات بنزین
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      17 3
      ماشینت دوگانه هست
    • سجاد IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
      10 5
      سلام جدیدا میری سنسور اکسیژن رو برات حذف میکنن مشکل حل میشه
    • کریم IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
      9 3
      خیلی خوب توضیح دادید
    • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      7 5
      احتمالا آی سی سنسور اکسیژن سوخته باید تعویض شود توسط برقکار
    • حسن عبدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
      5 2
      سلام ماشين منم همینطوره چکار کردی ماشینت درست شد09307258761
    • mmm IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      4 1
      شاید از سیمکشیته
    • مسعود IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
      4 3
      سلام بنزین بی کیفیت اصلی ترین دلیل هست موتور شوی گانک و مکمل بنزینش عالیه برای شستوشوی سیستم سوخت رسانی فقط بعد از موتور شوی حتما فیلتر بنزین تعویض بشه
    • محمد IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      3 1
      اگر ماشین دوگانه سوز دستی باشه باید ببری پیش سی ان جی کار برات شبیه ساز نصب کنه
    • وحیدرضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 1
      سلام من ماشین سمند ای اف سون دارم چراغ چک روشن شدماشین نفس نداشت ریپ می زد از ق رفتم نزد برقکار و مکانیکی شمع ماشین عوض کردن وایر ماشین گفتن فرسودگی داره اونو هم عوض کردم اکسوزو کامل تعویض کردم نه تنها درست نشد بدتر هم شد زیر دستگاه گذاشتم گفتن کویل ۲و ۴ ایراد داره باید تعویض کنی یک نفر راهنمایم کرد گفت عوض نکن برقش تقویت کن ..تا اینکه آمدم یک سیم تقریبا نمره ۲ یا یک ونیم فرق نمی کنه از قطب مثبت باطری وصل کردم به یکی از سیم های کویل البته دادم برق کار اضافه کرد یک قطع کن هم براش گذاشتم می تونه قطع کن هم نداشته باشه هزینه ۵۰تومان شد چراغ چک خاموش شد ماشیت هم مدت یکسال هست خوب کار می کنه...هزینه الکی نکنید با یک متر سیم رفع میشه علتش اینه ماشین مدتی کار می کنه قدرت برق رسانی سیم ها ضعیف میشه
  • amin.s ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
    12 3
    سلام خسته نباشید مطالب عالی من ی سوناتا ۲۰۱۵ دارم چراغ چکش روشن شده علت میتونه بنزین کثیف باشه ک فیلتر بنزین رو مسدود کرده باشه...؟ با تعویض فیلتر درست میشه ؟
    • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
      6 3
      سلام مشکل از ماشین نیست از بنزینه ...بنزین کیفیت نداره
  • فیضی ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    12 5
    دو روز ماشینم گاز ماشین میگیره ول میکنه ریپ میزنه چراغ چک از شب روشن چه کار کنم من تا حالا نگفتم
    • رمضانی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
      15 4
      دوست عزیز منم مشکل شما را دارم ولی هر جا بردم گفتن مشکل از کاسه نمد ته میل لنگه ولی در مدت یک سال چهار بار عوضش کردم نشد که نشد باید بگم آقای عزیز دیگه نمیشه منم الان روغن نریزه تعجب میکنم میگم شاید ماشینهای وطنی این جزء آبشنشون است خودتو نارحت این چیزها نکن اینم نیز بگذرد.
    • ارش IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      10 3
      با سلام من مزدا نیو دارم چراغ چکم روشن شد و خاموش میشد من سر باطریو برداشتم ۲۰دقیقه بعد زدم درست شد.
    • مبین IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
      4 2
      سلام ماشین منم صفره بود همین ایرادو داشت بردم نمایندگی دریچه گازت خرابه باید عوض شه
    • محمدعلی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      4 1
      سلام دوستان ماشین سمندای اف سون هست مدل ۸۹الان مدتی هست بعضی موقع چراغ چک روشن میشه وماشین سه کارمیکنه هرجابردم نتانستن درست کنن حتی اتصال بدنه هم اضافه کردم یک مدت کوتاهی خوب شددوباره همون مشکل دارم ممنون میشم راهنمایم کنید
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    7 7
    ماشینم از دورو ور گیربکس روغن زده بیرون مشکلش چیه اینجا میکانیک خوب پیدانمیشه ..باتشکر
    • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      5
      سلام احتمالا کاسه نمدهای پلوسها خرابه
    • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      5
      شاید مشکل از واشر باشه
    • مجیدیان IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 1
      دوست عزیز ممکن عیب از رله های فن وی موتور پلی باشه
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    3 1
    از مطالب ارزنده تان تقدیر وتشکر میگردد
  • بهمن ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    13
    سلام منم ماشینم الان ریپ میزنه. کویل رو عوض کردم. شمع رو عوض کردم. سنسور اکسیژن رو ۳ بار عوض کردم. کاتالیزورو چک کردم. صافی بنزین و روغن رو عوض کردم. باطری رو عوض کردم. سیم کشی از سنسور اکسیژن تا ecu رو هم چک کردم. حالا مونده ecu رو عوض کنم فقط. کسی چیزی میدونه؟ راستی سوزن انژکتورها رو هم شستم.
    • مریم ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      23 6
      سلام. بزرگوار از esuهست
    • Amer ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
      11 7
      احتمالا از پمپ بنزین باشه
    • علی قاسمی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      8 7
      انژکتورهای بنزین ماشین شما نشتدار شدن
    • ممممممممممم ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
      14 6
      ماشینتو عوض کن
    • امیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      13 1
      آقا این درد را همه ماشینهای داخلی دارند مشکل مشکل ایرانخودرو است .مدیران نالایق و بی تجربه این دو کمپانی ماشین سازی در کشور را باید عوض کرد
    • حمید IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      15 3
      سلام داداش گل من مشکل ازتایمینگ ماشینته برو درستش کن اگه درست نشد سنسور کیلومترتو عوض کن دریچه گاز ماشینتم بده با اسپره یه شستشو بزنه
    • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      8 3
      میتونه ایراد از تایم خودرو باشه،در ضمن فشار بنزین بده چک کنن
    • محمد US ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      4 6
      سلام ماشینتون چیه اگه ۴۰۵ یا سمند هست فشنگی سبز و ابی روعوص کن جاش پشت سرسیلندر بعل کویل است
    • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 3
      سلام علت ازدرب باک هستش.اونوعوض کن
    • mmm IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      3 1
      شاید از سوپاپ باشه،تست کن ببین همه خونه ها خوب کار میکنن
    • حمید IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      2 1
      لطفا به استوپر توجه داشته باشید
    • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      1 0
      منم مشگل شما رو دارم چکار کنم میگن فشار پمپ بنزین باشه
    • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      0 0
      منم مشگل شما رو دارم چکار کنم میگن فشار پمپ بنزین باشه
    • اسماعیل IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      0 0
      من ماشینم اینم مشکلاتی که شما گفتین داشن،رله دوبل صافی وپمپ بنزین،اگزوز فشنگی آب وایر شمع و...عوض کردم سوزن هارو چند روز قبل ریپ زدن شسته بودم آخر رفتم پیش یکی گفت یکی از سوزنات مشکل داره عوض کردم درست شد
    • علی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 0
      خدا صبرت بده عزیز
  • احسان ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    16 7
    چراغ چک من روشن وخاموش میشود علت چیه؟
    • پیمان ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      14 4
      سلام اون مشکل انچنانی ندار ببرش پیش مکانیکه خوبی
    • رمضانی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
      1
      علت از کثیف بودن کاتالیست ماشینه.
    • مهران ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
      3 4
      فیش مقاومت فن رابیرون بیار سفت کن ودوباره جابزن
    • منصور IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      4 3
      سنسور میل سوپاپ رو عوض کن درست میشه..
  • محمود ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    3 3
    سلام ماشینم پرایده کمی روغن کم میکرد رینگ و پیستون تعویض شد با یاتاقان موقع روشن شدن بعد از یک ساعت صدای یاتاقان میداد
    • محمد IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 0
      باید کارتل باز شه ولقی یاتاقانها چک بشه،شاید بیش از حد کپه یاتاقانها رو سفت کرده لقی نداشته وذوب شدن،جهت شاتون هم مهمه و میلنگ که دوپهنگی پیدا میکنه
  • پیروز ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    1
    باسلام من یه جنسیس کوپه دارم مشکل گیربکس داشت تعویض کردم همراه با ecu گیربکس مشکلش حل شد ولی چراغ چکش روشن مونده خاموش نمیشه میشه کمکم کنین متشکرم
  • mosayebhosseini ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    3 4
    روشن شدن چراغ بالای امپر سوخت۲۰۶
    • مسعود۰۹۳۷۲۷۴۵۴۲۴ IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 0
      اگر بردecu رو عوض کردید یا هر یونیت الکترونیکی دیگه ای رو ،حتما باید برد معیوب بررسی و چک بشه ببینید ایراد از پالس مزاحم ورودی یا اتصال کوتاه اشتباهی و یا....بهر صورت علت رو جویا شده و برطرف قطعی بشه.چنانچه یک مشکل در کابلها و سیم کشیهای ارتباطی بین ایسیو و اون قسمت یا سوکتهای مربوطه بوده باشه که برطرف نکرده باشید دوباره باعث آسیب مجدد و بیشتر خواهد شد.اگه یک عکس واضح از پشت و روی برد تعویضی و معیوب داشته باشیم،احتمال پیدا شدن مشکل اصلی خیلی بیشتره .من تعمیرکار الکترونیک بردهای خودرو هستم.هر دو سه هفته حد اقل یک یا شاید بیشتر برد یا حتی ایسیو و یونیت میارن واسه تعمیر که پس از بررسی میبینم که اصلا مشکل نداره و سالمه.و باورش برای صاحب خودرو سخته که ایسیو سالمش رو عوض کردن و گناه و ایراد رو گردن قطعات دیگه انداختن و تازه بعد از کلی خرج تراشی تازه مالک خودرو میبینه مشکل حل نشده که هیچ،بعضی وقتها چند تا مشکل دیگه هم واسش سبز شده!! کاش یک کم وجدان کاری داشته باشیم‌.من هر کاری برای تعمیر قبول میکنم این جزو روال کاریمه که اگر مشکل ماشین قطعی حل شد و رضایت کامل از کار حاصل شد تصویه میکنم و اگر هزینه ای بشه که مشکل حل نشه هیچ هزینه ای بابت حتی خرید جنس نمیگیرم
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    12 4
    سلام ماشینم پرایده همه دربها بسته است ،چراغ باز بودن درها پشت امپر روشن است ،راهنمایی کنید‌سپاس
    • مسعود ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
      6 4
      با سلام علاوه بر دربها ...کاپوت ماشین هم یک فشنکی دارد که در موقع کج شدن و انحراف این خطا را نشان می دهد
    • محمدرضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      1 0
      سننسور درهاتو عوض کن درست میشه
  • جواد حسین پور ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    2 3
    سلام دمت گرم. ام وی ام ۵۳۰ دارم چراغ چک روشن شد خواستم ببرم نمایندگی. گفتم یسر به اینترنت بزنم که ده علت روش شدن چراغ چک را دیدم که یکیش درب باک بود ومنم تازه بنزین زده بودم ورفتم در باک راباز کردم ودوبار بستم وچراغ خاموش شد امیدوارم دلت همیشه شاد باشد
  • محمد ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    4 1
    میخوام بدونم کوئل A در خودرو ef7 کدامه؟
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    3
    سلام من الانچند روز چراغ چک ماشینم روشن میشه نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه
  • مهران. مقدم ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    8 2
    با عرض سلام و خسته نباشید کانال تلگرام ندارین به صورت انلاین پاسخگو سوالات باشید با تشکر فراوان از زحمات شما مشکل خرابی ماشین من اینکه من رفتم معاینه فنی وقتی ۴ گاز زد گفت گاز HX خیلی بالاست چون در معاینه فنی تا ۲۵۰ قبول میکنن ماشین من ۹۶۰ نشون میده بعد بسیار بد میسوزنه افتضاح و من منبع اگزوز عوض کردم صافی بنزین عوض کردم پایین نیومد تنضیم موتور زدم پایین نیومد اخرین بار به من گفتن به خاطر بنزین هاست نامرغوبه . بنزین سوپر بزن . مصرف سوختم خیلی بالاست اگزوز ماشین با پت پت کار میکنه به باتری سازی که رفتم گفت باید بنزین سوپر بزنی تا سر سوپاپات تمیز بشه دوده جمع شده سفت کرده ماشین من پژو پارس مدل ۹۰ با ۹۳ هزار تا کار من ۸۰ هزار تا خریدم و دوره مکانیک و برق گذارندم دست به اچارم به نظر شما واسه چه چیزایی میتونه باشه اب روغن قاطی نکرده فکر نمیکنم از سر سیلندر باشه و دود سفید یا ابی هم نداره وفقط خام میسوزه و دود سیاه میکنه خیلی خام میسوزه و ماشین تنبل شده ۱۰تا مکانیکی بردم همه یه چیزی میگن یکی گفت ماشینت ۴۰ درصد افت کرده و فقط داره ۶۰ درصد خوب کار میکنه .به نظر خودم واسه برقه اما دیاگ زدم ۵ جا گفت همچیت خوبه به نظر شما از چه چیزهایی میتونه باشه یکی یکی چک کنم سعی میکنم اگه بشه انلاین چت کنیم خیلی خوب میشه ایدی بدین یا شماره تلگرام یا اگه بشه انلاین وب بدم ممنون میشم کمک کنید
  • مهران. مقدم ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    5 1
    سنسور صدا که وقتی درب باز میکینم بوق ممتد میزنه هم قطع شده تا دیشب کار میکرد و صداش ضعیف شده بود احساس کردم از برق ماشین من بالا و پاین ماشین زنون ۱۰۰ وات و ۷۵ وات دارم به نظر شما تاثیر گذار هست روی عملکرد برق ماشین
    • مومنی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
      8
      سلام دوست عزیز بی دلیل که روشن نمیشه اسمش با خودشه خب ببر چک کن ببین از چیه
    • افشار ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      5 1
      شاید از باتری باشه که ضعیفه یا مشکل از دینام باشه
    • mmm IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      سنسور اکسیژن هست باید تمیز بشه
    • سعید IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      5 0
      سلام خسته نباشین ،یه مشکل واسه ماشینم پیش اومده ،۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۵ دارم . در بعضی مواقع که کولر ماشینم روشنه یهو کل پشت آمپرم میوفته پایین و چراغ چک و ای بی اس روشن میشه ، بعد از اینکه ماشینو روشن خاموش میکنم اوکی میشه ،خیلی زیاد پیش نمیاد ، موقع ای که این اتفاق میوفته ماشین هیچ مشکلی نداره و قشنگ کار میکنه ،کولر هم بدون مشکل کار میکنه ، یه بار پیش باتری ساز بردم ،سیم کشی پشت فیوزا تا پشت کامپیوتر و سیم کشی هایی که باتری وصل میشه رو تقویت کرد ،تا یه مدتی مشکل نبود ،ولی باز پیش اومده ،تازه دینام هم باز کرد مشکلی نداشت ،اتصال به بدنه هم اوکی بود
    • خسرو IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      2 2
      داداش ۹۹ درصد سنسور دمای اب هستش که خطاشم بعضی اوقات نشون نمیده .منم همین ایراد شمارو داشتم درست شد با تعویضش
  • قاسم ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    6 4
    سلام خسته نباشید. من ماشینم پرایده مدل ۹۳ هستش. تا وقتی ک با سرعت کم دارم حرکت میکنم چراغ چک خاموشه نزدیک ب صد ک میرسه چراغ چک روشن میشه . لطفا میشه راهنمایی بفرمایید. با تشکر
    • حسن ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
      3 3
      من ال نود دارم به این مورد برخوردم بردم تعمیر گاه میگن ازشمع و وایر هاش است هنوز رفع نشده
    • Mihrdad IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
      6 2
      سلام ممکنه از سنسور اکسیژن باشه
    • ممد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      4 0
      شمع ها ت ضعیف شده
    • آیت IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      0 0
      سلام دوست عزیز مشکل ماشینت حل شد منم همین مشکلا دارم دیاک هم زدم نشون نداد از کجاست اگه درستش کردی به منم بگو ممنون
    • مسعود۰۹۳۷۲۷۴۵۴۲۴ IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 0
      به احتمال زیاد مشکل از برد Bm34یا به اصطلاح همون جعبه فیوز داخل موتور هست البته خود برد ایرادی نداره،سه تا سوکت به این برد وصل میشه سوکت سبز و خاکستری یا همون وسطی مربوط به پالس ها و فرامین کولر،ای بی اس برف پاک کن و...هست که هر سوکت یک اهرم قفل کن داره به رنگ قرمز اگه درست جا نباشه یا لقی داشته باشه این اتفاق تکرار میشه و ممکنه موارد مشابه .اون سوکت ها را با کشیدن اهرم قرمز به سمت جلوی خودرو و بالا آمدن سوکت در آورده و بررسی کنید و مطمئن بشید که حفاظ داخل سوکت که محافظ پینها یا همون فیشهای ۱۶ عددی هست درست سر جا بشینه.البته از یک نفر برق یا الکترونیک کار کمک بگیرید بهتره .بهر صورت مشکل حل میشه اگر نشد من تلفنی در خدمتم
  • مصطفی ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 4
    سلام من ماشینم پرایده چراغ چکش روشن شده بود بردم دیاگ زدم گفتن از موتور فن عوض کردم بازم آمپر تا وسط میاد به محض اینکه فن کار میکنه چراغ چک روشن میشه
    • فرهاد ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      4 3
      سلام.اشکال از مقاومت فن هستش. یا سوکت هایی ک ب مقاومت متصل میشن مشکل دارن یا خود مقاومت فن خراب هستش. پیش باطری ساز برو و با کمت از ۲۰ هزار تومن مشکلت حل میشه.
  • مهدی جمشیدی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    2 1
    سلام شما کاسه نمد پلوسهارو چک کن
  • شهاب ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    1 4
    سلام. من ۲۰۶ مدل ۸۵ دارم. ۱۵۰۰۰۰ کارکرد داره. در یکی از از بارندگی ها چراغ چک روشن شد. البته یک دفعه هم بوی اتصالی سیم تووی اتاق پیچید. بردم مکانیکی دیاگ زد گفت باید کوئل عوض بشه(کوئیل و وایر عوض کردم ولی باز چراغ چک روشن بود). بردم پیش ی مکانیکی دیگه اون هم دیاگ زد گفتش که مربوط به انژکتور هستش. انژکتورها رو شست اما بعد از چند دقیقه دوباره روشن شد. گفتش احتمالاً مربوط به سوکت های روی انژکتور هستش. البته در بارندگی شب گذشته ماشین بصورت درجا و متوقف بود که صدای موتور عوض شد و حالت ریپ شدید گرفت البته از روز قبلش دور موتور که زیر یک هستش دچار افت ضعیف میشد و برمیگشت سرجاش. لطفاً راهنمایی کنید.
    • مرتضی ممیراده ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      24 12
      خودروی سمند موتور ملی خریدم حدود ۴ماه است .از اون روزی که گرفتم وقتی صبحها روشنش میکنم بعد از حدود ده ثانیه چراغ چکم روشن میشه وخودرو به لرزه در میاد .ماشین رو باید خاموشش کنم و دو باره روشنش کنم .این بار کار میکنه علتش چیه به نظر شما.
    • علیرضا IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      11 2
      داداش ماشین منم ۲۰۶ و همین عیبو داره همه چیشم عوض کردم و چک کردم ولی هنوز ماشینم ۳ کار میکنه احتماا مال ECU باشه فقط همون مونده ک چک کنم واقعا دیگ اعصابم خورد کرده
  • حبیب زمانی ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    17 3
    سلام دوستان باک ماشینم پر بنزین دکمه چک با بنزین روشن و امپر سوخت هم یدونه هست میگه باک خالیه در حالی که باکم تا خرخره مر دیاگ زدم ارور پاک کرد بازم امد شیتونکشو عوض کردم بازم همون ارور چک و بنزین میاد دلیلش چیه و چیکار کنم پراید ندل ۹۳ اچ پی دوگانه شرکتی
  • احمد ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    5 2
    سلام من ماشینم آردی هست چراغ چک چشمک می زد بردم دسگاه تست گفت آنژکتور ۴ باز کردسوزن ها رو شست الان بازم همونه چه کارکنم
    • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      15 4
      سلام پژو اردی دارم چراغ چک روشن و خاموش میشه باعث کاهش سرعت ماشین. علتش چیه پیش چند مکانیک بردمش نتونستن خوب کنند سنسور اب ودلکو وای سی و سنسور اکسیژن تعویض شده باز هم فاییده نداره
  • هادی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    12 3
    سلام دوستان گل خاهش میکنم منو راهنمای کنید.من سمند ال ایکس دارم خطا میزنه سنسور میل سوپاپ دوبار عوض کردم جنس خوبم از نمایندگی گرفتم سیمارو هم چک کردیم.بازم بعضی وقتا موقع روشن کردن به مدت ۳ ثانیه چراغ چک روشن میشه.نمایندگی گفت دیگه نباید خطا بزنه.مشگل چیه خاهش میکنم راهنمایم کنید
  • محمود ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    1 1
    سلام.خودروی من مدل۹۰ ۲۰۶v8میباشد درحال حرکت درب فیلترروغن زدبیرون روغن موتوررا۳ماه قبل تعویض کردم،علت چی میتونه باشه.ممنون
  • محمود ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    4 2
    سلام.بسیارخوبه کمک زیادی میتون به خودرو داراها بکنه.ممنون
  • مومنی ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    2
    سلام یه هیوندا ورنا ۸۳خریدم از همه چی راضی هستم فقط یه مشاوره بدین چکار کنم مصرفش کمتر بشه ممنون دوستان
  • مومنی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    1 1
    اینم بگم همه منو از قطعات گرونش میترسوندن ولی توی این مدت با اینکه با ماشین خیلی بد تا میکنم هیچکدوم از این مشکلا برام پیش نیومده
  • Samane ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    4
    Salam
  • میثم حسن زاده ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    1
    سلام من یه تویوتا کمری ۲۰۰۷ دارم . اومدم کردستان-بانه . دیروز بنزین زدم و شب دیدم چراغ چک ماشین روشنه . همین چند وقت پیش هم که چراغ چک روشن بود رفتم سنسور اکسیژن رو عوض کردم درست شد کسی میتونه راهنماییم کنه چیکار کنم؟ ممنونم استان کردستان اصلا نمایندگی تویوتا داره ؟؟
  • Majid ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    10 4
    با عرض سلام من یه تندر ۹۰ دارم چراغ چک اصلا روشن نمیشه پیش مکانیک بردم میگه مشکل برقی داره دستگاه میذاریم هیچ خطایی نداری
  • نیما ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    6 3
    سلام دوستان.... من یه پراید وانت ۹۴ دارم ک بتازگی چراغ چک روشن شده و در حالت درجا وقتی گاز میدم ماشین از دور ۵ به بالا گاز نمیخوره و ریپ میزنه ...ممنون میشم راهنمایی کنید
    • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      2 3
      در خودروهای که دارای سنسور میل سوپاپ هستند باسوختن این سنسور خودرو روشن میشود ولی دور موتور از ۳٫۵ الی ۴٫۵ بالاتر نمیرود.و دلیل دیگش خود سنسور دور موتور هست که نوکش براده میگیره یا خراب میشه،برای همه عزیزانی که باچنین مشکلی مواجه شدن
    • مهدی IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      0 0
      سلام. سنسور دور موتور باید عوض بشه همین
  • ابراهیم ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    5 1
    سلام ماشین من ۲۰۶تیپ۳ ماشین درجا کارکردنی چک روغن میاد گاز دادنی میره روغن و فیلتر روغن و سنسور روغن و اویل پمپ و عوض کردم درست نشد لطفا راهنمایی کنید
  • جعفر محمدی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    6 3
    لیفان x60 مدل ۹۳ دارم بعضی وقت ها گاز زیاد میخوره بوی مثل تخم مرغ گندیده توی ماشین پخش میشه که باعث آزار سرنشینان میشه . علت چی میتواند باشد ممنون از راهنما یینان
    • سينا ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      2
      منم ایکس شصته نودو چار دارم گاز میخوره فهمیدی ب منم بگو????
    • US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      1 1
      من یه سیناد داشتم 10 سال اینجوری بود آخرش هم هیچ مشکلی برام پیش نیومد
  • اصغر دولت ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    1 2
    سلام و ممنون از نکات بسیار خوب شما من پژو پارس دارم یک هفته هست که در مسیر هفتاد کیلو متری که از منزل تا محل کار میرم دو تا سه بار به مدت دو ثانیه چراغ چک روشن میشه البته لحظه که روشن میشه یه ریپ هم میزنه اگر راهنمایی بفرمایید و دلیلش را بگید ممنون میشم ضمنا حدود بیست روز پیش من سنسور اکسیژن رو تعویض کردم ممنون میشم
    • ایمان DE ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      5 0
      کاتالیزورتون خراب شده.
  • منافی ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3
    سلام
  • محمدزاده ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    8 5
    سلام دوستان من سمند ال ایکس مدل۹۳ دارم ۸۵هزار کارکرد داره .چند وقتیه وقتی کولر میزنم یا تو خیابان شلوغ هستم چراغ چکم روشن میشه وتا ماشین را خاموش نکنم رفع نمیشه .لطفا راهنماییم کنید
    • امید ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      6 3
      سلام دوستان یه ۲۰۷ دارم درحدصفر چراغ چکش روشن میشه دوسیلندر کار نمیکنه کلی خرج کردم درست نشده اگر راه حلی سراغ دارید لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
    • حمید IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      2 0
      سلام من مشکلی شبیه این داشتم فشنگی های سبز و مشکی کنار باطری که چهارسوکته هستند رو عوض کردم خوب شد.
  • آرش ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    7 1
    سلام من یه ۲۰۶ تیپ دو دارم چراغ چک روشن میشه بعد دو ثانیه همه آمپرهام،(دور موتور ،کیلومتر، آمپر آب) قطع میشه، بعد از چند ثانیه هم همه چیز برمیگرده به حالت اول، انگار که هیچ موردی نبوده. موتور ماشین هم خیلی خوب کار میکنه. کسی میتونه راهنمایم کنه که از چی میتونه باشه؟
  • سعید فرح ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    11 3
    با سلام پژو ۴۰۵اس ال ایکس مدل ۹۰دارم. دارم با ماشین میرم.پدال گازم کار نمیکنه و.چراغ چک روشن میشه. ولی ماشین خاموش نمیشه. علت را بگویید لطفا در ضمن دیاک چیزی نشون نمیده. با تشکر
    • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      7 3
      اره برا منم اینجوری شد دلیلش چیه
    • امید IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      1 1
      دینامت مرخصه
    • یاسین IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 0
      سلام آقا سعید مشکل شما حل شد من هم همین مشکل دارم ماشینم کیا سراتو هستش چکار کردی راهنمای کنید
  • علی ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    1 1
    سلام خدمت دوستان یه هیوندا ورنا خریدیم چراغ چک روشن بود وریپ میزد تمام سنسورا وحتی دریچه گاز تعویض شد سیم کشی چک شد سیستم اگزوز برای اطمینان از عدم گرفتگی باجوهر نمک شستشو شد خطای بانک یک سنسور اکسیژن و سوخت غنی موجود بود .ایسیو بررسی شد تایم ماشین بازدید شد شمعها ووایر وکویل تعویض شد در نهایت چون کمی روغن سوز هم بود موتور با لوازم اصلی تعمیر شد اما قدرت ماشین کماکان پایین ،بوی بد اگزوز ،ریپ زدن ،دود سیاه ،و خلاصه یک غده سرطانی .. فقط یک چیز مونده بود شیر کنیستر !!! حتی اون شیر را عوض نکردیم فقط راهشو مسدود کردیم بلافاصله ماشین خوب شد وتا شب چراغ چک هم خود به خود خاموش شد ...و الافی ما تموم شد .
  • جواد ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    باسلام چندروزپیش اززیر ماشین روغن هیدرولیک میریخت شلنگ هیدرولیک روعوض کردم کمترشده ولی قطع نشده علتش چی میتونه باشه ممنونم
  • محمد ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    3
    سلام
    • رضا NL ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      1 1
      مشکل از روغن هیدرولیکه،روغن هیدرولیک با غلظت بالاتر بریز،مشکل حل میشه،
  • رضا ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    سلام ماشین من سمند ef7موتور ملی هر یه هفته دوهفته یه بار چراغ چکش روشن میشه تا حالا سنسور اکسیژنش رو هم عوض کردم ولی بازم چک روشن میشه درضمن لطفا راهنماییی کنین
    • رضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      سلام من ماشینم کارواش کردم بعد ش چراغ چک روشن میشود ودبد کار میکنه مشکلش چیه ممنون
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    7 1
    سلام ماشین من ۲۰۶ V8چراغ چکم امروز خاموش روشن شد چند بار چند روزی هم هس که ماشین درجا که کار میکنه دور موتور افت میکنه تا حد خاموشی اما دوباره برمیگرده سرجاش یا وقتی که دنده کم میکنم ماشین یه کندی میزنه لصفا راهنمایی کنید ممنون
    • پوریا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 1
      سلام داداش ماشینت اوکی شد ؟؟؟ همین بلاهم سره ماشینه من اومده چیکارش کردی اگر امکانش هست بمن اطلاع بدی ممنون میشم ۰۹۳۶۸۸۰۲۲۸۲
  • رضا ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    3 2
    سلام دوستان ماشین سمند دارم چراغ چک روشن می شود وقتی ماشین خاموش میکنم سرد می شود چراغ خاموش می شود
  • Ali ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    13 2
    سلام من یک لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ دارم چند روز ی است که چراغ svs روشن میشود بعد از چند لحظه خاموش میشه بعد ماشین به ریپ زدن می افته ممکنه بفرمائید عیبش چیه
    • مجتبی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
      0 8
      سلام درست کردی ماشین و یا نه؟منم همین مشکل و دارم خاستم بپرسم چه کردی
  • hesam dayeri ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
    2 1
    سلام دوستان روشن شدن چراغ چک/ سه تا فیوز سیمى کاپوت رو بزنید بالا سمت راست جلو دستتونه اونها رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه
  • عباس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    1 1
    باسلام الان به مدت ۳ماهه از وقتی که ماشینم و خریدم صدای فر فر میده.البته به صورت متناوب یعنی چند روز صدا میده چند روز یا یک روز هم نمیده.روغن ۱۰چهل میریزم تووش.چند جا بردم بعضیها میگن یاتاقانه بعضیها میگن نیست.ماشینمم ام وی ام ۵۳۰مدل ۹۱هستش.لطفا منو راهنمایی کنید.
  • فرشاد ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    6 2
    چند وقته ماشینم وقتی یکی دو روز خوابیدس چراغ چکش بعد ۵ دیقه روشن میشه و ماشین دیگه گاز نمیخوره. باید خاموش روشن کنم تا گاز بخوره. چراغ چکم بعد یک ساعت خاموش میشه. علتش چی میتونه باشه؟
  • رضابابایی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 2
    سلام من ۲۰۶ اس دی دارم الان علامت کلید پشت امپر چشمک میزنه دلیلش چیه
    • غلامرضا ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
      3
      سلام وعرض ادب. آیابه جز دیاگ دستگاه دقیقتری هست که دقیقا محل خرابی رونشون بده؟ باتشکر
  • حسین ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    4
    سلام یک پراید ۸۴,دارم درجاکارمیکردخاموش شداستارت میخوره روشن نمیشه سویچ رابازمیکنی چراغ چک روشن نمیشود استپر عمل نمیکند صدای پمپ بنزین نمی اید باتری سازبرق انراچک کرد مشکلی ندارد
    • محمد IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 0
      رله دوبل عوض کن
    • میکی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      0 0
      رله دوبل رو عوض کن
  • رحیم نارنگی فرد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    1
    من خودرو پژو ۲۰۶دارم که اب روغن قطی کرد بود بعد تعمیرموتور چراغ چک ان روشن مانده و خاموش نمی شود علت ان چیست
  • طالب ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    2 1
    با سلام من رنو فلوئینس دارم وقتی ماشین سرد هستش روشن میکنم مثله سه کار میکنه و اگزوز پت پت میکنه و ماشین لرزش داره و مصرف سوخت زیاد شده و بعضی وقتها چراغ چک برا چند دقیقه به صورت چشمک زن روشن میشه و بعدش خاموش میشه و روشن نمیشه دیگه در ضمن شمع رو هم چک کردم خوب رود لطفا راهنماییم کنید
  • علی یعقوبی ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    6 3
    سلام ماشینم نیسان۸۷است و چراغ چک روشن و ماشین ۳کار میکند به محض خاموش و روشن کردن سوععیچ دوباره درست میشه عیب ان چیست
  • عباس احدپور ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    5 2
    من ماشینم ۲۰۷ دنده ایه،هرچندبار چراغ چکش روشن میشه و موتور میلرزه و خاموش میشه میبرم تعمیرگاه میگن کوئلشه،کوئل عوض میکنن دوباره یماه بعد همون مشکل بوجود میاد،تاحالا دوبار کوئل و شمع و دینام و باک بنزین عپض کردم بازم مشکلش برطرف نمیشه،الانم دوباره صبح که موتور سرده روشن میکنم دوبازه میلرزه و چراغ چکش روشن میشه،یبار خاموش روشن میکنم درست میشه،خلاصه نمیدونم چه دردی داره،لطفا راهنماییم کنید
  • علی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    6 3
    سلام من ۴۰۵slx دارم چراغ چک صبح ها روشن می شود. تو این ماه ۴ بار بردمش تعمیرگاه .اول تسمه تیم رد کرد و سوپاپ کج شد .دفعه بعد گاز برقی خراب شد و دفعات بعد نیز گاز برقی مشکل پیدا کردهنوز که هنوزه هم روشنه .
  • محمد ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    1
    سلام‌خسته نباشید ببخشید من پراید ۱۳۱ هستش درها رو نیبندم ولی چزاغ درها نشون میده که درها بازه ولی درصورتی که همشون بستن میشه راهنمایی کنید ممنونم بدجور ذهنمو درگیر کرده
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    2
    باسلام چراغ روغن باپارکینگ موقع دور موتور پاینن چشمک میزنه در دور بالا قطع میشه علت چیست باتشکر
    • امیر IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      0 0
      منم همین مشکلو دارم
  • علیرضا ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    1
    سلام من ۴۰۵مدل ۹۳دارم ماشین حین حرکت خاموش میشد..کلیداصلی گم شده کلیدزاپاس استفاده کردم نشون که دادم گفتن از کامپیوترشه و کد کلید عمل نمیکنه..کد کلید رو تغییر دادن بایک سوییچ نو ماشین یه ۱۰روزی خوب کار میکرد تااینکه امشب یه مسیری رو طی کردم یه ساعتی ماشین خاموش بود وقتی استارت زدم به هیچ عنوان روشن نشد درست مثه سری های قبل... abs رو قطع کردم باز ماشین روشن شد خواهشا راهنمایی کنید دلیل اصلی چیست
  • محمد ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    2
    سلام چرا چراغ چک خودرو چک اس ۵ روشن میشه
  • آرش ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1
    سلام .چراغ چک اس ۵ من هم روشن میشه تا حالا ۶ بار بردم نمایندگی میگن درست شد ببر اما نرسیده به خونه دوباره روشن میشه . خودشون هم نمیدونن مشکلش چیه .
    • آرش ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1
      لطفا اگر کسی چنین مشکلی داشته ورفع شده راهنمایی کنه .ممنون
  • رضا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    سلام لیفان ۶۲۰ دارم تو جاده با سرعت ۱۲۰ ب ریپ زدن و۲،۳ کارکردن افتاد ترموستات-و چند ساعت قبلش عوض کردم راهنمائی کنید ممنون میشم
  • رضا ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    2
    مشکل ریپ زدن لیفان ۶۲۰ کسی می دونه راهنمائی کنید ممنون میشم
    • حسین IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      0 0
      دینامتا چک کن
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      1 0
      داداش سنسور کیلومترت مشگل داره
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      0 0
      از کویل برو عوص کن
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    2
    من ماشینم سویچ باز کنم امپر بنزین وکیومتر بهعقب میره مشگل چیه پرایده
  • Kaveh ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    1 1
    سلام من در حال مسافرت بودم که این اتفاق افتاد و چراغ زرد رنگ متور روشن شد و فورا در اینترنت و دفترچه جستجو کردم ولی نتونستم دلیل مناسبی پیدا کنم با این حال مسافت ۵۰۰ کیلومتر را رفتم تا رسیدم به یک نمایندگی و بعد از دستگاه زدن مشخص شد به دلیل قرار داشتن کابلها خودرو در زیر ات میل و من هم ی. کفشم رفته بود آنجا و باعث روشن شدن شده بود .در کل خیلی خیلی خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییاز خود و رضایت دارم بینظیره
  • هاشم ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2
    ۴۰۵مدل۹۳دارم وقتی سرعت ودورموتوراز۳۰۰۰به بالامیره چک روشن میشه دستگاه هیچی نشون نمیده شتاب اصلا نداره توسربالایی دروغ نگم پیاده بری بهتره یعنی تودنده ۱یادو همه چی عوض کردم ازنظرموتوری سالمه مونده که زنگ بزنم چابهاریه دونه موتورکامل فرانسه بگیرم ازکیفیت قعطعات داخلی واقعا سپاسگذارم راستی چراغ خودمم توی این مدتت روشن شده
    • فری IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      5 0
      مپ سنسور کثیفه تمیز کن یا اگه خرابه عوض کن
    • محمد IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 0
      تایم خودروتون مشکل داره،شیماش هم بده چک کنند
  • افشار ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    1 1
    سلام خسته نباشید من ۴۰۵ مدل ۹۱ دارم سیستم جرقه زنی عین اسلحه رگباری میزنه مشکل از چیه بعد که گرم میشه درست میشه
  • مهدی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    4 2
    ماشینم سمند موتور ملی است هر از چند گاه چراغ چک روشن میشود وبعد از خاموش کردن خودرو وکمی به راه افتادن خاموش میشود علت این چیست
  • محسن محسن ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    8 4
    با سلام،من پرایدم مدل۹۴هستش،چراغ چک ماشین روشن شد بردم تعمیرگاه دستگاه زد نوشته بود سنسور اکسیژن بالایی دچار قطع شدگی میباشد،چندتا سنسور اکسیژن نو خریدم و عوض کردم ولی بازم دو سه دقیقه بعداز روشن کردن ماشین چراغ چک روشن میشه و باز همون خطارو نشون میده موندم چیکار کنم لطفأ راهنماییم کنید با تشکر...
  • علی ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    سلام لطفأ راهنمایی کنید ماشن من ۲۰۶ اس دی وی & چراغ چکم یه موقع هایی روشن وبعداز یک یا دو روز خود بخود خاموش می شد ولی حالا یک هفته ای میشه کاملن روشن است چکارش کنم
  • محمد ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    سلام ۳ ماه ماشین سمنef7خریدم تاحالا ۴ بارچراغ چکم روشن شده بردم تعمیرات ۳ بار گفتن ازکلاج الانم روشن شده ۴ روز باهمون چراغ چک تردد می کنم خسته ام کرده چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی ام کنید.
  • جوان ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    2
    سلام من نیسان دیزل دارم مدل ۹۲ فقط ۹۰۰۰۰کارکرده چندوقتیه تو حرکت خاموش میشه این عیب میخواستم بدونم از چیه
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    1 1
    سلام وانت مدل۸۶ چراغ چک و چراغ آب همزمان روشن و موتور بدکار میکنه.بعضی اوقات منجر به خاموش شدن موتورمیشه. که اکثرا بادراوردن وجازدن ECU برای مدتی مشکل برطرف میشه.مشکل چیست؟
    • علی IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      0 1
      دوست عزیز باسلام کنار پای چپتون سه تا رله هست یکی از اونها خراب شده اگه بعد از چند لحظه دوباره روشن میشه عیب از اونه
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    1
    سلام
  • مهدی شیرازی ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1
    سلام. تیبا دو مدل 97 دارم امروز پس ازیه بارندگی که باعث شد چندین بار اب جاری توی جاده به زیر ماشین برخورد کند چراغ چک خودرویم روشن میشود.پس از استارت زدن و روشن شدن ماشبن چراغ چک خاموش میشه. سوال: ایا مشکلی وجود نداره؟
  • derakhshan sohrab ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    سمند ای اف سون مدل ۹۰دارم چراغهای صفحه نیمه روشن هستش علت چیست شامل چراغ درب چراغ ترمزدستی وسایرچراغها
    • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
      2 0
      سلام ماشین منم بعد بارون چراغش روشن شد دلیلشو فهمیدی ب منم گفت البته دیاگ زدم سه تا خطا زد کاتالیزور و سنسور مپ زده بود
    • صادق IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
      3 0
      بنظرم سیمی که ازباطری منفی هست وب بدنه چسبیده کنار هواکش پایین خوب تو دید هم نیست اونو سفت کن ویک اتصال کنار درب سوپاب ویک اتصال کنار شاسی ازطرف شاگرد کاپوت بالا بزن پیرا میشه اونو هم سفت کن درکل همه اتصالاتی که ب بدنه هستن سفت کن ولی من این سه تا رو دیدم وسفت کردم ماشینم خوب شد از منم ۹۰ملی هستش امیدوارم کمک کرده باشم
  • سجاد ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    سلام وقتی کولر میزنم چراغ abs و ترمز دشتی روشن میشن و‌شناگر بنزین مدام روشنه عیبش چیه
    • مجتبی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      1 0
      باسلام ماشین من نیسان وانت دوگانه هست هوا گرم که میشه چراغ چک روشن خاموش میشه ریپ میزنه با یبار سوییچ باز و بسته کردن درس میشه مشکل چیه
  • محمد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    1 2
    با سلام من سنسور اکسیژن ماشینم خراب شد سمند هستش بردم تعمیریگاه با دستگاه چک کرد بعد متوجه شد که سنسور اکسیژن هستش ایشون سنور اکسیژن نمیدونم یک یا دو ماشینا غیر فعال کرد سنور یک را جای سنور دو بست و چراغ چک خاموش شد گفتن که مشکلی پیش نمیاد سوخت متور هم زیاد نمیشود مبلغ صد هزار تومان هم گرفتن بابت این کار نمیدونم کار درستی هستش یا نه ولی به شرط اینکه سوخت بالا نره ومشکلی پیش نیاد انجام دادن این کار اشکال دارد ‌؟
  • داود یزدانی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    3
    باسلام خدمت استادان بزرگوار...ماشین پراید دارم هر چند وقت که کمی آمپر بالا از نصف رد میشه بعد دور تند فن روشن میشه دیر عمل میکنه و حالت بوی بد سوختن سیم تو ماشین میپیچه و وقتی ماشین خاموش میکنم و دوباره استارت میزنم چراغ چک خاموش میشود لطفا راهنماییم کنید
  • سعید ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    3
    سلام ببخشید ماشین من دو روزه که یک دفعه چراغ چک وفن ها وقتی ماشین روشن میشه با دور تند روشن میشه. پژو ۴۰۵GLXمدل ۱۳۹۰ لطفا زود راهنمایی کنید.
  • E.k ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    باسلام . ۴۰۵ مدل ٨۹ CNGکارخانه با ۱۳۵هزار کارکرد دو خانه مانده گاز تمام بشه دیگر روی گاز نمی رفت چندجانشان دادم گفتند سنسورCNGمشکل داره ،تعویض کردم مشکل حل نشد ، یه جا کمک سنسور نصب کردند الآن رو گاز می ره اما دو خونه مونده تموم بشه ریپ می زنه و خفه ، چراغ چک روشن می شه ، دیاگ زدم مشکل نداره موندم چکارکنم ، چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا خارجیها باید ماشین باکیفیت و محکم و کم مصرف سوار بشن اما ما باید ماشینی سواربشیم که از هرطرفش بی کیفیتی می باره بعد هیچ نهاد یاارگانی ازاین کارشون جلوگیری نمی کنند ، آیا حق الناس فقط برای مردم صدق می کنه ؟ پس مسولین فقط باید بدزدند . خسته شدم ازاین مدیریتها
  • علی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    3 1
    سلام ماشین من 405تیوفایو مدل 96هستش چراغ چک روشن شد کویل عوض کردم درست شد الان بازهم بعداز دوماه روشن شده ودل میزنه میگند از دستمه سیم موتور هست لطفا راهنمایی کنید ممنونم
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    4 1
    فشنگیش خرابه
  • حامد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    1
    سلام .ماشین من چراغ روغن نش روشن میمونه دیاک نشون نمیده از چی میتونه باشه ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۹
  • ارشا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 1
    سلام ماشین من پرایده و زمانی که کولر روشن میکنم بعد ده دقیقه تقریبا چراغ چک روشن میشه و زمانی که کولر خاموش میکنم قطع میشه.لطفا راهنمایی کنید
    • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      0 1
      روله فن دور تند سوخته،ب برقکار مراجعه کن
  • پیمان قلیزاده ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    2
    سلام ماشین من وقتی فن روشن میشه چراغ چک هم روشن میشه ماشین تک کار میکنه وقتی ماشینو خاموش میکنم مجددا روشن میکنم درست میشه ممنونم راهنماییم کنین ماشین سمند موتور ملی هس
  • Kami ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    8
    با سلام خدمت دوستان ،من یه تیبا مدل ۹۴دارم چند روزیه چراغ چک ماشینم روشن میمونه ،یکی دوبار اینور و اونور رفتم مشکلی پیش نیومد ،چند روز پیش گاز موتور پر کردم بزنم دنده ۳ یهو دیدم گاز رو خلاص کرد انگار گاز نداده باشی ،تو ترافیکم گیر بیفتی ریپ میزنه ،ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن چکار کنم ببرم نمایندگی ،اعتباری بهشون نیست آخه دوستم ماشینش برده بود ،بعد اینکه تحویل گرفته متوجه شده اگزوزش عوض کردن ،کهنه گذاشتن جاش میترسم برای منم پیش بیاد اگه جایی سراغ دارین لطفا بگین ممنون از راهنمایی تون ،
  • سعید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    3
    سلام من یه پراید مدل ۹۰دارم که هروقت کولر ماشین رو میزنم چراغ چک روشن میَشه فقط تو فصل گرما اینجوری هستش چن بار هم تعمیربردم ولی بازم درس نشده لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم
  • سعید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    2
    سلام من یه پراید مدل ۹۰دارم که هروقت کولر ماشین رو میزنم چراغ چک روشن میَشه فقط تو فصل گرما اینجوری هستش چن بار هم تعمیربردم ولی بازم درس نشده لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم
  • رضا ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    6 2
    باسلام بیشتر هنگام سبح هنگام گاز دادن دنده ۲ به۳ چراغ چک یک لحظه روشن میشود دور موتور می افتد و ماشین هل وگل میکند
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    11
    سلام من پژو 405 مدل 93 دارم..دو روز که چراغ چک روشن میشه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه.. از چی میتونه باشه
    • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      4 0
      منم همین مشکلو دارم فهمیدی ب منم بگووو
  • هاشم US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    با سلام میخواستم بپرسم ایا شمع پراید انژکتور رو میشه به پژو انژکتور گذاشت و ایا ضرری هم داره یا نه فرقی ندارن ؟اخه از دید ظاهری هیچ فرقی من نتونستم ببینم ،ممنون میشم دوستان پاسخه سوالم رو بدن
  • ابراهیم .09140568389 ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    1 0
    آیا خطای کاتاليزر هم سنسور اکسیژن به ecuگزارش میده ؟؟یه خورده توضيح .
  • حجت FR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    0 1
    سلام ماشینم دناست تو سربالایی گاز کم میاره وخاموش میشه چراغ استپ هم روشن میشد عیبش چیه
  • مجتبی اهوازی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    4 1
    والا من 207 صفر گرفتم دستی چراغ چک روشن میشه پدال گاز دیگه کار نمیکنه گفتن آپدیت باید بشه. آپدیت کردم فایده نداشت ریست کردن فایده نداشت الان گفتن پدال گاز برقی دادم پدال تعویض کنن اگه اوکی شد بهتون میگم نشد بدونید دیگه پیامی نمیزارم کسی راحلی داره بگه ممنون میشم
  • سحر AE ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام ماشین پراید دارم روی صفحه علامت کیسه هوا و ای بی اس و ترمز دستی باهم نشون میده میشه. کمکم کنید
  • جواد امیری IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    0 1
    سلام پژو پارس دوگانه سوز مدل 91 دارم که چندوقته ماشین هی ریپ میزنه و خودم آمدم استپ موتور را باز کردم و پاکش کردم که بعد از این که آن را بستم الان چراغ چکش روشن شده و هنوز هم موتور هی ریپ میزنه و وقتی که ماشین را روشن میکنم خودش خودبه خود به روی گاز میره و دیگه هر چه دکمه گاز را فشار میدهم به بالای بنزین نمیره. لطفاً اگر جوابی بود راهنمای کنید ممنون میشم
  • مهرداد NL ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام من یک اپل استارا ۲۰۰۳ دارم مدت ۷ ماه استفاده نشده بود بعد از اولین روز استفاده چراغ چکش روشن شده و البته موقع رانندگی ریپ میزنه و دنده چهار و پنج میرم چراغه چکش خاموش و روشن میشه و ماشین سرعتی انچنان نمیگیره ممنون میشم راهنماییم کنید
    • میکی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      0 1
      شمع ووایرها رو چک کن
  • ابوالقاسم IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    3 1
    با سلام من خودرو405 slksمدل95 دارم موقعیکه کولر را روشن میکنم ماشین 3 کار میکند ولرزش دارد وچراغ چک هم روشن میشود شمع و سنسور اکسرن را هم عوض کردم درست نشد میشه خواهش کنم کسی کمکم کند ممنون
    • محمد IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 0
      سوپاپای ماشین مشکل دارند باید سرسیلندر بازشه وسوپاپ ها تعویض شوند
  • ولی میر IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام ،من ام وی ام ۳۱۵ دارم از وقتی استپر موتور عوض کردم بعد از هرزگاهی چراغ چک روشن میشه بعد چند ساعت خودش خاموش میشه ،چند بار هم با تنظیم موتوری رفع عیب میکنه دوباره روشن میشه ،استپر موتور وارداتیا گذاشتم احتمال داره مال اون باشه؟؟ با تشکر
  • مجید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 0
    سلام من تیبا دارم سوییچ که دکمه قفل باز کن میزنم چهار درب باز شده و با دکمه قفل کردن چهار درب قفل شده ولی از چهار راهنما دو راهنمای طرف شاگرد چشمک میزند و دو راهنمای سمت راننده خاموش است سوییچ این جو ری است و ریموت دزدگیر کاملا سالمه و هیچ مشکلی که گفتم نداره میدونم مشکلی نیست ولی میخواستم بدونم علتش چیست
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    3 0
    سلام من ام وی ام ۱۱۰اس ۳ سیلندر دارم چراغ چکش روشن شده یک روز خودش خاموش شد ولی دوباره روشن شده شما میدونید از چیه
  • hesam AE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    2 5
    سلام من یه پژو پارس دارم ک چند ۱ وقته بوی سوخت رو میده داخل به حدی ک نفس کشیدن سخت میشه اگزوزش هم سوراخ نیست دیاگ هم زدم گفتش سنسورش خوبه مصرف و خروجیش هم عالیه ۲ توی سرعت هم بعضی موقع ها چکش روشن میشه
  • حسین IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 2
    سلام چند روز چراغ چک ماشینم روشن میشه ماشینم گاز میخوره دلیلش چیه دوستان، باتری سازی هم تشخیص نداد
  • علی AE ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    5 1
    سمندef7دارم در حرکت ناگهان تک کار میکند و چراغ چک روشن میشود ماشین رو خاموش و روشن میکنم مشکل رفع میشود. علت چیست؟ممنون
  • امين US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    0 1
    سلام من لوگان اتوماتيك دارم يه مشكل بزرگ دارم يكي از چراغ هايي اخطار دهند ه ماشينم روشن ميشه هنگامي كه روشن ميشه موتور يكسره ميشه البته در حال حركت مثلا دور موتور رو ميره رو ٤،٥،٦اما سرعت ماشين رو ٨٠كيلوتره حتما بايد ماشين رو خاموش روشن كرد كه اخطار بره مجدد وقتي حركت ميكنم يهو ميبيني روشن ميشه ٠٩١٥٤٦٤٤١٢٧اين شماره منه اگه ميشه كمكي كنيد اگه كسي تجربه داره يا استاد خوبي هست تماس بگيرم سپاس
  • مهرداد IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 1
    بنده مدل ماشینم ال ۹۰ مدل ۹۶ هست و حدود ۶۰ هزار کارکرد داره و تو ۲۵ هزار شمع عوض کردم صافی بنزین رو هم تاکنون ۲ بار عوض کردم امروز بعد از اینکه بنزین سوپر زدم چراغ چک خودرو روشن شد ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از کجا میتونه باشه
  • ارسلان قدمیاری IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    2 0
    باسلام،من ماشینم 206v8هست،چراغ چکم روشن میشه بردم دستگاه زدم میگه ازکویله،ولی کویلشو سه ماه نیس مارک والئو انداختم،الان تعمیرگاه بردم میگه احتمال انژکتور وباطری هم هست اگه امکانش هست ی راهنمایی بکنین ممنون میشم
  • هاشم IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    2 0
    سلام.من یه پژو ۴۰۵مدل ۸۴دارم .چند روز پیش توی هوای بارانی رفتم بیرون تا تیغ های برف پاک کن رو عوض کنم وقتی برگشتم ابتدا موقع ترمز زدن چراغ چک با نور کم روشن میشد و با برداشتن پدال ترمز خاموش میشد ولی حالا وقتی ماشین رو روشن میکنم اول چراغ چک خاموش هستش بعد دو کیلومتر رانندگی چراغ چک روشن میشه .پیش تنظیم موتور بردمش نتونست علتش رو بفهمه .جالب اینجاست وقتی ماشین رو خاموش و روشن میکنم چراغ چک هم خاموش میشه ولی بعد مسافتی رانندگی باز روشن میشه.میخواستم بدونم علتش چیه .خواهشاً جوابمو بدید خیلی ضروریه .اگه امکان داره به ایمیلم پیام بدید ...تشکر
  • احمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    1 0
    سلام چند مدتی هست که چراغ چک‌ماشینم روشن میشه.اونم از روزی که ماشین باکش خالی شد و قطع وصل میشد چراغ روشن شد .بعدا پرش کردم ولی بازم روشنه علت چیه؟چکار کنم
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    3 0
    سلام.چراغ چک ماشین من توی حرکت گه گاهی روغن میشه .و وقتی موتور خاموش روشن میکنم دیگه اخطارقطع میشه.عیب از چی میتونه باشه؟ ام وی ام ۱۱۰
  • بهزاد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    3 0
    سلام من موتور ماشینم رو کامل تعمیر کردم اما چراغ اویل پمپ واستپ ان روشن میشود فشنگی روغنش روهم تعویض کردم دیگه روشن نمیشه ولی ماشینم وقتی دمای موتور وقتی بالاست کمی گاز میدهم صدای یاتاقان میشنوم به نظر شما یاتاقان زدم من واسه تعمیر ماشین هفت میلیون خرج کردم لطفا راهنمایی کنید
  • فرهود US ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام، ماشین من سمند ال ایکس مدل هشتادو پنج هستش، بعد از نیم ساعت رانندگی که ماشین گرم میشه یه مسیر کوچک سر بالایی که میرم وقتی ترمز میگیرم ماشین وای می ایسته چراغ استپ و چراغ روغن و چراغ آب باهم چشمک میزنن، گاز که میدم دور موتور میره بالا خاموش میشه ، دور موتور میاد پایین دوباره روشن میشه، تعمییر اساسی موتور و تعویض میل لنگ و شمع روغن عوض کردم ولی درست نشد، لطفا اگه میدونید ایراد از چیه راهنمایی کنید، شماره تماس من۰۹۱۹۱۹۹۰۰۴۹
    • فرهنگ DE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
      0 0
      صدای یاتاقان نیست..اگر ماشین ۲۰۶ هست اون صدای ناکه که از کیفیت پایین بنزینهاست
  • mehdi IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام دوستان مشکل ماشین من اینه ک چراغ چک روشن میشه فن کار نمیکنه وجوش میاره برا تیبا
  • محم IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    2 2
    سلام وستان من یه پراید 132مدل 92 دارن امپر اب که میاد روی 5 چراغ چک روشن میشه لطفا راهنمایی کنید
  • مسعود IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    4 2
    سلام من ۴۰۵ سلیکس دارم درحال حرکت چراغ چک روشن میشه و ماشین یه کم احساس سنگینی میکنه خاموش میکنم باز روشن میکنم چراغ چک خاموش میشه دلیلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
  • مجید برجی FR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 1
    من sdتیپ ۵ دارم چک روشن نمیشه ولی ریپ میزنه گاز میدم حرکت نمیکنه یکی میگه کویل یکی میگه انژکتور یکی هم میگه وایر شمع چک روشن نمیشه
  • صادقیان IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام. خسته نباشی پژو405 تاکسی دارم با اینکه خودروم فاقد سیستم کروز هست با آین حال چراغ کروز کنترل روی پشت آمپر که بغل چراغ چک قرار داره با فشار دادن پدال ترمز جدیدا روشن میشه. میتونید کمک کنید
  • صادقیان IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    0 0
    مجددا سلام من خودم فلشرکار و تعویض روغنی دارم چند مدت پیش ماشینم یاتاقانش صدا افتادشدید و همه دوستان تعمیرکار گفت تعمیر موتور درمان کننده است. با اینکه نه دودی داره ن بخاری نه آبی کم میشه ن چراغ خطری خاصی با دستگاه مکانیزه خودم فلش کردم به حدی که تا80%رسوبات روغن موجود در موتور را تخلیه کردم و بعد از روغن 20w50sl با حجم4/8 با تعویض فیلتر روغن داخلش ریختم.صدای یاتاقانهای کلا قطع شدصدای مختلفی داشت قطع شد و حسابی آروم شد هم سرعتش بیشتر شد هم نرمتر شد هم دیگه دل دل نمیزنه البته ازموکمل بنزین استفاده کردم اما در 3000 کیلومتر 600میلی لیتر کم کرد. الان مدتهاست از روغن موتور 20w50sgاستفاده میکنم و هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض میکنم. کم نمیکنه آیا به نظرتون باز فلش مکانیزه بکنم امکان داره به حالت اول یعنی استفاده از روغن sl برگرده. فقط مشکلی که داره اینکه هر وقت آمپر آب روی خط اول هست روی سی ان جی دل دل میزنه اما روی بنزین حریف هم سن خودشو صدا میزنه لطفا راهنمایی کنید 09038229155
    • کریمیان IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      0 0
      سلام ماشینم پراید چند روز پیش روز بارانی شب افتادم تو چاله چراغ چکم روشن شد می تونه مشکل چی باشه چند روزه احساس می کنم ماشین ریپ میزنه لرزه داره می تونه از شمعش باشه
  • حسبن مظهری IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    3 0
    یا سلام و خسته نباشید چند روزه که علامت باز بودن در راننده فقط روشن میشه در حالیکه در اصلا باز نیست ضربه یا روی دست انداز بشتر علامت میده . لطفا راهنماییم کنید
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      2 0
      صندوق عقب
  • احمد IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام چندروز هست چراغ چک ال90 ساخت 1394 من روشن شده دستگاه میگوید سنسوراکسیژن مشکل دارد درصورتی که هیچ مشکلی درمصرف سوخت وبدکارکردن ندارم باتوجه به گران بودن سنسور حدود500ت راهی برای دقیقتر چک کردن ان هست مثلا بامولتی متر ازروی کار میشود بدون بازکردن چک کرد لطفا من راراهنمایی فرمایید;کیلومتر65هزار
  • فرید IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام خسته نباشید چراغ روغن و استپ ماشینم در حالت سه لو روشن و خاموش میشه و بعداز تعویض سرسیلند این اتفاق افتاد و الان 8ماهه که این حالتو داره... تازمانیم که ماشین سرده روشن نمیشه... پژوپارس معمولی، تک سوز. مدل 91
    • محمد IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 0
      اول ازهمه فشار روغن چک کن بافشارسنج توسط میکانیک اگه فشار روغن پایین بود میتونه میل سوپاپ لاغر کرده باشه یا کپه های سرسیلندر درست بسته نشده باشن و فرار روغن بوجود بیاد که چراغ روشن میشه
  • حمید FR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام.من ماشین پژو پارس دوگانه مدل 94دارم والان حدود دو ماهه که به علت نشتی آب ماشینم اب کم میکرد وبعداز گرفتن نشتی هم اوائل دوسه هفته یکبار میبایست هواگیری کنم واب بریزم سر رادیاتورکه تازگی شده دوروزی یکبار.گفتن شایدمال رگلاتورگاز هسته چند روز شیرگاز رو بستم و هواگیری کردم دیگه آمپر بالا نیومد ولی امروز بعداز سه روز دیدم دوباره هواگرفته واز دوتا شلنگ که به رگلاتور گاز میخوره یه خورده آب داده سفتشون کردم و دوباره هواگیری کردم و آفتامات برای چراغها هم خراب شده بود که درستش کردم ولی تا ماشین رو روشن کردم چراغ چک روشن شد.درضمن سر جایی که روغن میریزم تو ماشین اصلا سفیدنکرده .بعضی مواقع هم که هوا گیری نکنم ماشین اولی که روشن میکنم تا چندثانیه سه کارمیکنه وبعدش خوب میشه.ایا واشر سرسیلندر ترسونده ؟
    • محمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      1 0
      واشر سرسیلندر ترسوند،علت هوا گرفتن مدام همینه،کم کم آب از اگزوز میده بیرون
  • عباس IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    0 0
    باسلام خودرو پژو۴۰۵ دارم باگاز بد کارمیکنه وبعدازطی مسافت ۱کیلومترچراغ چک روشن میشه وبعدش عین ساعت کارمیکنه
  • محسن AE ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    چراغ چک بعداز۲۰دقیقه روشن میشه ولی اگربخاری روشن باشه روشن نمیشه مگراینکه توترافیک باشی گفتن ازرل فنه عوض کردم درست نشدلطفا راهنمای کنید
  • رضا IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    1 0
    سلام دوستان من 405 موتور تیو5 دارم مدتی است که اول صبح که ی مدت ماشین خاموشه وقتی ماشین روشن میکنم چراغ چکش اول روشن و خاموش میشه بعد از 20ثانیه کلا روشن میمونه و ماشین 3کار میکنه باید ماشین خاموش کنم و مجدد روشنش کنم ، هم چراغ چکش خاموش میشه و هم 3کار کردنش از بین میره بردمش نمایندگی هم سوزن های انژکتور عوض کردم هم کویل عوض کردم هم دسته سیم موتور عوض کردم هم رله هاش عوض کردم هم باک سوختش تمیز کردم ولی باز هم روشن میشه لطفا اگر میتونید راهنمایی کنید 09155033753 تلگرام پیام بدهید تشکر
  • مهدی US ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 0
    با سلام. تیبا دوگانه شرکت 96 تقریبا بعد از یک ماه خرید ماشین در حرکت سر گاز دل دل میزد اکثر سنسور ها تعویض شد بهتر شد ولد عیب همچنان باقی است هم رو گاز هم رو بنزین سر گاز دل میزند حتی تو حرکت موقع برداشتن پا از پدال گاز باز هم ماشین تکان ریز میخوره، درضمن در حالت درجا روی گاز ماشین پر پر میکنه و خیلی خشک کار میکنه ولی روی بنزین در حالت در جا عادی بنظر میرسه. وایر. شمع. کویل، سنسور میل سوپاپ، سنسور دریچه گاز، مپ سنسور،استپر همه تعویض شده اند. در مورد گاز نیز ریل سوخت ان نیز تعویض شده.
  • سجاد IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام.هیوندای ورنا دارم.توی حرکت دور موتور که به ۳ میرسه چراغ چک شروع میکنه به چشمک و سه کار میکنه و دوباره چند دقیقه عادی میشه و باز همین حالت تکرار میشه.شمعها و کویل و وایرشمعها و انژکتورها و پمپ بنزین رو هم عوض کردم ولی درست نشد. اول صبح هم بد استارت میخوره و دود سیاه میده تا چند ثانیه بعد عادی میشه. لطفا" راهنمایی کنید.
  • صائب AE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام . ماشین من پژو ۴۰۵ هستش . امروز صبح چراغ چک ماشینم روشن شد و ماشین روی گاز نمیرفت . یعنی دکمه گاز اصلا هیچ واکنشی نشان نمیداد . بعد متوجه شدم فن ماشین دور بالا کار میکنه . اونجا بود که مطمئن شدم ماشینم آب کم کرده یا هوا کشیده . آب ریختم و هواگیری کردم دیدم چراغ چک خاموش شد .
    • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      0 0
      سلام و دروو د دوست عزیز هوا وقتی سرد باشه معم.لا ماشین گرم نشده سخت رو گاز میره
  • رسول IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام .چراغ چک ماشینم موقع رشون کردن چشمک میزنه تا ده دقیقه هم اینجوری میمونه بعد درس میشه .موقعی که چشمک می نه ماشین ریپ میزنه نا فرم کار میکنه .بردم ش تعنیر کار گفت سنسوراکسیژن خرابه و عوضش کرد ولی بعد از دوروز الان هم اینجوری شده.ممنون میشم راهنماییم کنید.ماشین پیکان انژکتور هستش
  • وحید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    2 0
    سلام من پراید دارم وقتی درجا کار میکنه و امپر خط اول رو رد میکنه چراغ چک روشن میشه مشکلش چیه
  • علي پيشقدم IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    1 0
    ماشين من مزدا ٣ جديد هست چراغ راهنماش يكسره روشن شده بايد چيكار كنم؟
    • امیرگلفرانی AE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
      1 0
      افتامات...
  • امیرگلفرانی AE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام دوستان اگر چراغ چک ترمز ای بی اس و دستی روشن و سرعت سنج کار نکرد و دور موتور از ۳۰۰۰ بالاتر نرفت و بعضا نشانگر بنزین بالا و پایین شد اول این کارو انجام بدید من دویست هزار خرج کردم نزدیک بود ای بی اس دو میلیونی بخرم اما... سیم اتصال بدنه ماشین رو سفت و محکم کنید خدایی اگه درست شد بهم خبر بدید۰۹۹۰۷۶۷۵۹۸۳
  • بابک شفیع IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
    0 0
    باسلام لطف کنید جواب منو بدید من یه پیکان وانت دارم دو سه روزه یهو چراغ چک روشن میشه البته دایم روشن نمیشه لحضه ای واسه چند ثانیه روشن میشه بعد خاموش ماشین یهو شروع به ریپ زدن و لگد زدن می‌کنه ممنون میشم جوابمو بدین
  • مسعود IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    0 1
    سلام ..چراغ چک پژو ۲۰۶ روشن شده و فن به کار افتاده و صدای ماشین بالا رفته.پک ترموستات را هم عوض کردم ولی مشکل حل نشده.لطفا راهنمایی کنید.
  • عليرضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    1 0
    سلام خوبيد من چراغ چكم روشن شده چند روزه خطايه احتراق سلند 1و سيلند3 ميزنه يعني چي ماشينم پرايده
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 0
    سلام علت سه کار کردن ودرعین حال روشن شدن چک چیست
  • موسی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    0 1
    سلام دوستان من یه پراید خراد ۹۷ دارم تازه ال پی جی کردم .به محض رفتن روی گاز چراغ چک روشن میشه دیاک زدم گفتن خطای سنسور اکسیژنه ولی روی بنزین چراغ روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید چکار کنم. با تشکر
    • سجاد ربانی DE ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 1
      سلام ماشین شما ایرادش داخل دسته سیم گاز تونه
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    1 0
    سلام دوستان ماشین من ساینا مدل97 چراغ چک روشن و خاموش می شود بیشتر در سرعت 120به بالا وقتی ماشین رو خاموش بعد روشن میکنم چراغ چک خاموش می شود وبا سرعت تا 80کیلومتر چک روشن نمی شود علت چیست؟
  • سارا US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    من ماشینم پراید ۱۱۱ هست دوگانه سوز نیست تادالان دو تومن خرج کردم باز کسی نفهمیده مشکلش چیه چراغ چکش روشن میشه خطاشم احتراق ۱۲۳۴ هست.کوئل عوض شد پمپ نزین و سوزناش عوض شد شمعش باطریش یکی دوتا سیمش و همچنان یهو یه کم راه میرم روشن نیشه بیشترم موقعی که بارون مباد اینجوری میشه میشه کمکم کنید واقعا دیگه نمیدونم چه کنم اینجا همه بی سوادن
  • حسین IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 0
    سلام خسته نباشید دوست عزیز ماشین ال نود دارم ترمز میگیرم چراغ چک روشن میشه البته خیلی ضعیف
  • صبا IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    0 0
    من ماشینم ۲06 هست که موقع حرکت یهو خاموش میشه تا هفت الی ده ساعت دیگه وقتی استارت میزنم روشن نمیشه و وقتی هم استارت میزنم چراغ چک روشن نمی شه و آمپر آب بالا نمیاد ولی بعد از ده ساعت دیگه خود به خود درست میشود و با استارت زدن روشن می شه و در ضمن بعد چن ساعت کار کردن دوباره خود به خود خاموش میشه البته به مکانیک هم بردم نتونست وارد سیستم ماشین بشه چون چراغ چک ماشین تو اون حالا روشن نمیشه .
  • مجید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    1 0
    سلام خسته نباشید ماشین 405 xu7 چراغ چکش تو دور 4000 به بالا روشن میشه و وقتی دور موتور میاد پایین خاموش میشه. اگه اطلاع دارید از مشکل راهنمایی کنید
  • علی IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    0 0
    با سلام ماشین من سمند x7 هست و مدتی هست که چراغ چک من روشن و خاموش می شود . میشه بگید علتش چیه
  • میلاد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    1 0
    سلام دوستان من یه 405 موتور tu5دارم که بعضی موقع ها کلا گاز نمیخوره و دور موتور از 2 بالاتر نمیره و چراغ چک روشن میشه چند بار بردم دیتگاه زدن چراغ چک خاموش شده ولی بعد 1 روز دوباره روشن میشه وقتی ماسین روشن خاموش میکنم درست میشه ولی چراغ چک روشن لطفا راهنمایی کنین دیگه کلافم کردهاین شمارم تو وات یا تلگران ممنون میشم 09176220577
    • صابری IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      پرشیا تک سوز مدل ۹۳ گاز نمیخوره آمپر بنزین میره و میاد بعدش آمپر دور موتور و کیلومتر هم نوسان داره
  • حمید IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام عرض میکنم مدتی است چراغ چک ماشینم تویوتا کمری جی ال ایکس روشن شده به تعمیرگاهها و تعمیرکاران مجربی مراجعه کردم که کلیه سیستمهارو حتی باتعویض کردن قطعه مثل سنسور اکسیژن بالایی وپایینی چک کردن وسلامت سنسور دریچه گاز و.... حتی تعویض ECU ولی متاسفانه هیچ تغییری ایجاد نشد وهمچنان چراغ چک روشن میباشد ومیزان مصرف سوخت بالاست (داخل شهر 10/5) جالب اینجاست که درزمان مسافرت وبالارفتن سرعت تا 120 کیلومتر مصرف سوخت 6 می باشد ولی به محض پایان مسافت وسرعت بالا دوباره به حالت قبل برمیگرده البته درهردوحالت چراغ چک همچنان روشن می باشد نکته قابل توجه اینکه در زمانیکه سوخت میزنم پس از روشن کردن ماشین و حرکت میزان مصرف سوخت 20وگاها بالاتر بوده که پس از پیمایش مسافتی شروع به افت نموده که درنهایت روی همان 10/5 قرارمیگیره. تنهاقسمتی که باز نشده و چک نشده کاتالیزور هست که باچراغ قوه از جای سنسور اکسیژن روی منی فولد چک شده که سالم می باشد ولی مستقیما باز وچکاپ نشده! ازشماعزیزان واساتید محترم تقاضا دارم چنانچه تجربه ای دراین خصوص دارید استدعا میکنم درصورت امکان لطف نموده بمنظور رفع مشکل راهنمایی بفرمایید ممنون میشم. لازمه یادراوری کنم شتاب ماشین خوبه نفس ماشین هم همینطور.. باتشکر
  • hamid reza IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    0 0
    من‌یه‌ تصادف‌ داشتم از جلو سمته‌ چپ الان گاهی چراغ چک روشن میشه خاموش‌ میشه خودش آمپر بنزینم بالا پایین میره دیاگ زدم هیچ‌ خطایی نمیده گاهی‌ اوکی‌ ماشین که طولانی مدت خاموش میمونه‌ اینجور میشه‌لطفا راهنمایی کنید
  • احسان IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    2 0
    سلام من چند بار مواوم موتور ماشین رو با جرمگیر شستم الان وقتی تو ترافیک هستم دمای آب به 70 میرسه هی فن روشن میشه و طول میکشه تا خاموش شه دوباره باز بعد 1دقیقه دیگه روشن میشه و طول میکشه تا خاموش شه در کل زیاد فن ماشین کار میکنه باید چیکار کنم ،؟
  • محسن IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    3 1
    سلام ، سمند موتور ملی دارم مدل ۹۱ ، صبح ها ماشین زیاد استارت میخوره وتا پدال گاز فشار ندم روشن نمیشه و با چراغ چک روشن میشه و بعد از چند دقیقه که گرم شد وقتی مجدد خاموش . روشن میکنی چراغ چک خاموش میشه ، ایرادش نمی تونیم پیدا کنیم
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    برادر رمضانی:شاید میلنگ خودرتون لاغر کرده باشه که باتعویض چهاربار کاسه نمد بازم روغن میده،ناگفته نماند برا تعویض کاسه نمد ته میلنگ باید باسمباده میلنگ صیقل بده
  • سالار IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    2 0
    سلام.دم همتون گرم،چند روزی هست لیفان ۶۲۰ خریدم پر از ایراد برقی که با مطالعه نظرات شما دوستان چند مورد تا حالا با موفقیت بر طرف گردیده.ممنون و سپاسگزار از نظرات و به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    1 0
    سلام من مدتی هست که چراغ استپ و روغن روشن میشه شمع روغن فیلتر روغن و اوایل پمپ و روغن رو عوض کردم درست نشده بعد از مدتی که کار می کنه قطع میشه و سی ان چی هم قطع و چراغ چک روشن میشه لطفا راهنمایی کنید
  • رضایی AE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    یلام من ۴۰۵ دارم بعضی وقتها چراک چک میره ماشین روشن نمیشه بعد مدتی چراغ چک میاد ومیره ماشین با ریپ روشن میشه تو حرکت کیلومتر میافته و رله های زیر جعبه فیوز قچ قچ اتصاری میکنن
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام ی سمند ef7 دارم وقتی کولر رو روشن میکنم چراغ چکش روشن میشه چکار کنم تا این مشکل برطرف شه؟
  • پدرام TR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام و خسته نباشید من پژو 308 دارم چراغ چک روشن شده و خاموش نمیشه به تعمیر گاه مراجعه کردم کد خطای که میده این p-3060-66 میگن باید موتور عوض شه شما نظری دارید
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      0 0
      سلام برق کویل ماشینو تقویت کن
    • رضایی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      1 0
      یک سیم شماره دو و نیم از مثبت باطری به سیم مثبت کویل ها وصل کنید مشکل حل میشود
  • صفری IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 0
    سلام دوستان ماشین من نیسان دوگانه شرکتی حدود ۳ سال هست ماشینم در فصل گرما توی ترافیک ریپ میزنه البته روی گاز ریپ میزه سنسور نمونده عوض نکرده باشم کسی هم نمیتونه ایرادشو پیدا کنه.فصل سرما یا خنکی هوا مثل ساعت کار میکنه اما تو فصل گرما تا ب ترافیک ویا سربالای ریپ میزنه. ممنون میشم از راهنمایتون. با سپاس
  • صفری IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام ماشین من وانت زامیاد در فصل گرما ریپ میزنه بخصوص در تابستان ودر ترافیک.ممنون میشم از راهنمایتون.
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    0 0
    دلیل روشن شدن چراغ چک بعدازامدن فن روسرویس.رله فن سالم.چیست
  • سجاد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام وقتی با گاز سی ان جی کار میکنم چراغ چک روشن میشه ولی با بنزین خاموش میشه شبیه ساز گذاشتم جواب نداد خطای سنسور اکسیژن و تنظیم سوخت بیش از حد رقیق میباشد میده مشکل از کجاست
  • سروش IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    2 0
    یه سمند ef7 دارم وقتی کولر رو روشن میکنم چراغ چک روشن میشه و ماشین شروع به ریپ زدن میکنه به حدی که میگی الان موتور از جاش کنده میشه لطفا راهنمایی کنید
    • حسین IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      1 0
      سمند ef7 دارم وقتی کولر رو روشن میکنم بعد از اینکه دمای موتور تا وسط میاد چراغ چک روشن میشه و ماشین شروع به لرزش میکنه و قدرت ماشین کم میشه. لطفا راهنمایی کنید
    • حسین IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      0 1
      با سلام. نمی دانم تا امروز مشکل خودرویتان رفع شده یا نه ؟ef7 من هم مشکل خودرو شمارا داشت بردم دیاک بزنم تعمیر کار گفت نیاز به دیاک نیست اتصالات برق منفی یا بدنه ماشین ضعیف است باید تقویتش کنی .من هم از سر منفی باتری یکرشته سیم نمره 10 به محل اتصال سیم منفی فن رادیات (زرد رنگ)به بدنه در کنار جعبه فیوز اصلی در سمت ecuوطرف دیکر در سمت رگلاتور گاز وصل کردم مشکل بر طرف شد.
    • Karen kazemi RO ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      3 0
      کویل مشکل داره باید واسش با ریله فن تقویتش کرد از باطری برق حواسش بفرست
  • مزدا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    1 0
    سلام ماشینم ساینا هستش چند روز پیش چراغ چک ماشینم همزمان با چراغ روغنم روشن شد به مدت 10 دقیقه بعد خود به خود خاموش شد علتش رو میخواستم بدونم ممنون میشم راهنماییم کنید
  • علی AE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    1 1
    سلام پاید من به محض اینکه فن روشن میشه چراغ چک هم روشن میشه مشکلش چیه
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      0 2
      بده‌دیاک‌بزنن
    • میکی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      1 0
      مقاومت فن ایراد داره
  • حسین IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    6 0
    با سلام من ماشینم تیبا .ماشین در حالت ایستا یا پشت چهار راه خوبه ولی تو حرکت و سرعت چراغ چک روشن میشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنین
  • میکی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    علت روشن بودن چراغ چک جک j3 چیمیتونه باشه
  • Ariyan IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    من یه اس ال ایکس مدل نود شش دارم ظبط و کولر مه شکن (زنون۵۵)رو روشن میکنم ماشین خاموش میشه بعد از استارت چراغ چک روشن میشه دلیلش چیه (باتری ساز دستگاه زد باتری روی ۱۳ خورده ای هست این وسایل رو روشن میکنم باتری میاد ۱۲.۱
  • امید IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم تو حرکت بودم یحو کل چراغ های امپرم روشن شد عقربه ها از کار افتاد چراغ استوپ ماشین هم هی چشمک میزد مشکلش چی میتونه باشه
  • رضا RO ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام دوست عزیز من یه ۲۰۶ تیپ ۲ دارم در حین رانندگی نشانگر چک موتور روشن شده و اگه تا ۵ ثانیه خاموش نشود عقربه های دورموتور و کیلومتر و امپر حرارت با هم افت میکنن و میخابن میخاستم ببینم عیب از کجاست مرسی
  • علی IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    1 0
    باسلام ماشینی دارم پرایدهست جدیدا وقتی حرکت کنم ودرجه حرارت برسه به نصف چراغ چکش روشن میشه ایا کسی میدونه وراهنمایی کنه ،لازم است بگم قبل اینکه اینجوری بشه یهویی تومسیر چراغ حرارت روشن شد تااینکه بااب سردش کردم چراغ خاموش شد وتااینکه فهمیدم فیوز فن سوخته بعدش درست شد بعد دوشب چراغ چک روشن میشه متشکرم
  • نانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    باسلام وخسته نباشید از دوستان من یه پراید۸۶دارم که ۲سالی خوابیده بود حالا که روشن کردم بعداز مدتی عیب افتاد داخل برقش ecu برقکار فرستاد خام کرد ولی ماشینم دیگه روشن نمیشه بنزین تا سوزن میرسونه ولی روشن نمیشه . ازقبل از همکاری شما تشکرمیکنم
  • علی اصغر ذوالفقاری IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 0
    با سلام دوستان من هم یه ۴۰۵slxtu5دارم که مشکل روشن شدن چراغ چک رادارد,دوستان این مشکل شرکتی است ومربوط به نرم افزار که شرکتش هم بعلت تحریمها که هیچ اثری نداشته و برنامه نرم افزار از طرف کمپانی بوش ارایه نمیشه وباید باهزینهای گزاف که برگردن مشتریها هست تحمل بشه.
  • مهدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام با عرض خسته نباشید ماشینم رو تعمیر کل کردم الان چراغ چک روشن شده هرکاری میکنم خاموش نمیشه دستگاه دیاگ خرابی سنسور ضربه رو می ده. وقتی با دستگاه دیاگ چراغ چک رو خاموش میکنیم چه درجا ودرحین حرکت ماشین در حد خاموش شدن خفه میکنه ودوباره راه میافته چراغ روشن میشه ماشین از حالت خفگی خارج میشه ناگفته نمونه تو سر بالایی ماشین هم کم میاره لطفا راهنمایی کنید ممنون
  • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 0
    سلام دوستان عزیز یه ماشین ۴٠۵دارم تازه تعمیر کل کردم بعداز یک مدت چراغ چک روشن میشه بردم. تعمیر کار میگه ایراد از سنسور ضربه یا همون نایک هستش ولی نمی فهمم سنسور نایک ربطی به ریپ زدن ماشین داره یا نه چون وقتی با دستگاه چراغ رو خاموش میکنم ماشين رو دوباره روشن میکنم ماشین یه ریپ شدید میزنه وخفه میکنه دوباره همون خطا رو میاره لطفا راهنمایی کنید ممنونم
    • حسن IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      1 0
      باسلام مشکل ماشین سمندمن هم همینه دقیقا اگه راهنمایی بفرمایید ممنون‌میشم
  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام میشه راهنمایی کنید من ۲۰۷مدل ۹۷ دارم یه چند مدتی هست وقتی مسیر مستقیم میرم تو حرکت لامپ چک روشن میشه و ماشین خفه میشه بعد از توقف و یکبار خاموش روشن از خفگی بیرون میاد به حالت اول برمیگرده ولی لامپ چک بعد از یک روز خاموش میشه یه بار بردم نمایندگی گفتن باید ابدیت بشه و یه چند ماه خوب شد ولی الان دوباره روشن میشه این میتونه مشکل از چی باشه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
  • حمید IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام دوستان منم یک 206 SD مدل 96 دارم الان 3 ماهه که چراغ چکش روشن مونده هر جا هم رفتم دیاگ زدن ERROR سنسور اکسیژن میده ، ماشینم هم خوب کار میکنه ریپ نمیزنه اصلا ولی وقتی کولر می گیرم و ماشین هم سنگین میشه یعنی 4 نفر داخلش میشینن ماشین جونش گرفته میشه
  • کامران IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 0
    سلام من خودرو پراید ۱۱۱دارم وقتی روشنش میکنم بعد از یک ساعت تا دوساعت کار کردن امپر بنزین عدد صفرو نشون میده و چراغ چک روشن میشه علتش چی میتونه باشه؟
  • Amir ali IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام ماشین من یک سمن معمولی است که در حال روشن و خاموش بودن تمامی چراغ ها روشن میشه از دیروز دیگه روشن نمیشه حتی با بکسل کردن هم روشن نشد مشکل چیست لطفا راهنمایی کنید
  • امیر IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 0
    سلام از دیروز وقتی ماشین هی مسافتی تی میکنه وقتی گرم میشه چراغ چکش روشن میشه فنشم کار میکنه موترشم تازه تعمیره مشکل از کجاست
    • سینا IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      0 0
      ماشین منم الان مشکلش اینه کاری کردی براش که به منم بگی
  • Hamid IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 0
    سلام دوستان من ال ۹۰مدل ۹۵دارم چراغ چک روشن شد بردم دیاک زدن گفتن سنسور اکسیژن مشکل دارد ۵۰۰تومان هزینه کردم عوض کردم بردم خونه بعد دوروز رفتم روشن کردم الان بازم چراغ چک روشن شده نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
    • شهرام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      1 0
      سلام جناب ال نود من هم ۹۴ همین مشکل رو داره شما چیکار کردین؟؟
  • سینا ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام. من تقریبا 10 روز پیش ی تیبا صفر برداشتم. الانم چراغچک روشن میشه همراه با اون فن دور بالا شروع میکنه به کار کردن بعد دیگه خاموش نمیشه حتی امپر آب تا پایین پایین میاد ولی فن هنوز داره کار میکنه.مگر اینکه چراغ چک خاموش بشه ممنون میشم راهنماییم کنید
  • احمد NO ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 0
    باسلام ماشینم206تیپ دوهست هواکه تغییرمیکنه چراغ چکش خاموش وروشن میشه وموتور شروع میکنه3کارکردن دوبارهم دیاگ زدم درست شد ولی باز برگشت به حالت اولش اگرکسی تجربه این مشکلو داره راهنمایی کنه
  • سعید IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    2 0
    سلام دوستان دوماهه دویستو هفت صفر گرفتم دو سه روزه وقتی یه ساعت مداوم با سرعت ۱۲۰ یا بالاتر میرم چراخ چکش روشن میشه دنده رو میارم رو چهار و سرعت رو رو ۹۰ ده دقیقه بعد خاموش میشه حدود ۳۵۰۰ تا کار کرده و روغن و فیلتر اولیشو عوض نکردم میتونه از روغن باشه؟ چون احتمالا چهار ماه تو پارکینگ ایران خودرو خوابیده بوده
  • یاس IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    2 0
    سلام من امروز که بارندگی نم نم داشت رانندگی میکردم که چراغ چک ماشین تیبا مدل۹۲بنده روشن شد و در موقع گاز دادن ماشین شروع به ریپ زدن میکرد و کم جان حرکت میکنه دلیلش،چیه؟لطف کسی اطلاع داره راهنمایی کنه
  • سعید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    1 0
    با سلام ماشینم یک هفته هست دوگانه کردم الان روی بنزین هیچ مشکلی نداره ولی روی گاز بعد از نیم ساعت چراغ چک روشن میشه ممنون میشم دلیلش رو بدونم
  • محمد AT ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    1 0
    من سانتافه مدل 2008 دارم چراغ چکش روشن شده چند بار دادم دیاگ
  • سعید IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام پراید دوگانه کارخانه است وقتی روشن میکنم بعداز ۱۰ دقیقه چراغ چک روشن میشه وکیلومتر درست کار نمی کنه و پس از ۲۵ دقیقه خاموش میشه وکیلومتر درست کار میکنه اگر کسی مشکلش میدانید بگید درسش کنم
  • آیت IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام پراید مدل87دارم سرعت که میرسه به 100تا چراغ چک روشن میشه علتش کجاس دیاک زدم چیزی نبوده
  • هوشنگ IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام خدمت بزرگواران خودروی من سمند ای اف7 هست چند روزه چراغ چک روشن می شود وهمزمان فن ها روی دور تند می رود و بعد از چند دقیقه خاموش می شود ؟خواهشآ اگر کسی چیزی می دونه لطف کنه حقیر را راهنمایی بفرمایید.با تشکر
  • اسماعیل معینی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام استاد گرامی.خودرو ۲۰۶ مدل ۹۰ تیپ ۵ وی ۸ هست .معمولا فصل سرد بعد از روشن شدن چراغ چک روشن میشه و ماشین سه کار میکنه، ناچارا بست باطری رو بیست ثانیه بردارم تا مشکل برطرف بشه هیچ تعمیر کاری هم نتونسته مشکلش رو برطرف کنه .ممنون میشم راهنمایی م کنید چه کنم؟
  • فرناز IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    2 0
    سلام من ی سانتافه دارم درزمان رانندگی دودفعه هست که همه چراغها پشت امپرروشن میشه ولی ماشین خاموش نمیشه هردوبارهم استادم ماشین روروشن وخاموش کرم درست شده...یکبارش دریک مسیر صاف بارانندگی کوتاه مدت بوده یکباردرمسیرطولانی بارانندگی بلندمدت باتشکرهرراهنماییتون
  • سلام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    آقا من یه slx 96دارم کاتالیزورش و عوض کردم نو خریدم ولی هنوز چکش روشنه هر کار میکنم بازم فرداش دوباره روشن میشه راهنما یی کنید لطفا
  • بهروز جعفری IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    ضمن عرض خسته نباشید یه خودرو داریم 206 v8 دوروزه که صبح ها اگه گاز ندی روشن نمیشه بعدش هم دود آبی میکنه
  • mohammad IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    ميخواستم بدونم چراغ svsچرا خاموش نميشه در ليفان ٨٢٠
  • علي ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام ماشين پژو پارس تي يو فايو دارم صبح روشن كردم چيزي نبود از پاركينگ كه بيرون آوردم بعد ديدم ماشين ريپ مي زنه مثل اينكه تك كار مي كنه بعد چراغ چك هم چشمك مي زنه مشكلش چيه
  • سعید IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 0
    من ۲۰۷ مدل ۹۶ دارم هوا که سرد هست صبح استارت میزنم ماشین ریپ میزنه و چراغ چک رو شن میشه ایراد از چی هست ممنون
  • مهشید US ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام ،ماشین من فیات دنده ایی ۲۰۱۳ است مدتی پیش چراغ موتورش روشن شد و البته مصرف بنزین بالا و قدرت کمی داشت بردمش عمیرگاه و شمعش را عوض کرد و خوب شد ولی بعد از دو هفته با اینکه تازه روغن ماشین را عوض کردم روشن میشد و گاهی هم خاموش میشد تا اینکه امروز چراغ روغن ابتدا روشن شد و بعد چراغ موتورش روشن شد . به نظر شما من شکل چیست ؟ با تشکر
  • مرتضی RO ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    3 1
    ماشینم پاژرو۳۰۰۰مدل۱۹۹۲هست,استپربنزین,سنسورساسات,هواکش,وسوپاپegrسرویس کردم,وایروشمع سالمه,درب باک سالمه وبسته است ولی بازچک انجین بیش ازیکساله روشن وخاموش میشه!؟فاقدسنسوراکسیژن وکاتالیزرهست وتاکنون مشکل حرکت نداشتم چه بایدکردلطفا راهنمایی فرماییدناگفته نماند قسمت سیم پیچ کویل ترک مویی داره که باچسب هل پوشاندم.سپاسگزارم
  • M.A IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    1 0
    با سلام پارس tu5 اتومات دارم و ایراد ماشین اینکه موتور ماشین بعداز داغ شدن فن دور تند روشن میشه و خاموش نمیشه سنسور آب عوض شده،ترموستات عوض شده،Ecu تعمیر و آپدیت شده اما مشکل همچونان پا بر جاست و چراغ چک هم جدیداً روشن شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • غلام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    ام وی ام ۵۳۰ دارم چراغ چک روشن می شه سنسور مپ هم عوض کردم دوروز خاموش بود بعد باز روشن شد .شمع معمولی انداختم در صورتی که شمع اصلی سوزنی است وایر شمع هم عوض شده اما هنوز روشنه علتش چه می تونه باشه .با تشکر
  • حمید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    با سلام ماشینم پراید هست مدل ۹۵ .دو سه بار هستش که وقتی میخوام ماشین را استارت بزنم .کامپیوتر ش ریست میشه . مثل اینکه سر باتری برداشته باشی. ساعت و تنظیمات ضبط ریست میشه. میخواستم علت رو بدونم . باتشکر
  • مرتضی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    1 0
    ماشین سمند معمولی دارم که بعد از گرم شدن چراغ چک روشن میشود و افت سرعت ممنون لطفا راهنمایی کنید .
  • مرتضی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 3
    با سلام بعداز طی مسافت مثلا ۵۰کیلومتر چراغ چک روشن میشه وبا خاموش روشن شدن به مدت ۲دقیقه خاموش میشه وباز روشن میشه و ماشین تو دنده های بالا افت میکنه تازه تعمیر انژکترها نو شمع نو .مپ نو لطفا کمک بفرمائید سمند ۸۲ ۰۹۱۹۹۰۴۶۶۹۷
    • بهمن ES ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      0 0
      داداش سانسور سوپاپش مرخصه عوضش کن درست میشه
  • بهمن ES ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    سلام من ماشینم پراید ۹۳دوگانه دستی هستش نمیدونم چرا هنگام حرکت رو گاز علامت چک روشن میشه و مدام عطسه میکنه.هر وقت بیشتر گاز میدم بیشتر عطسه میکنه ولی رو بنزین خوب کار میکنه. ولی بعضی وقتا هر چی گاز میدم شتابش کم میشه ولی با یه روشن خاموش درست میشه. الان مشکل گازشه که در مطلب بالا توضیح دادم اگه میشه راهنمای بفرمایید اگه در خونه میشه درستش کرد درستش کنم...ممنون میشم
  • Mahdi IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    بعضی از تعمیرگاه ها وارد نیستن فقط کار آدم رو لنگ میکنن...
  • Mp IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 0
    سلام . چراغ stop و آب رادیات ماشین روشن میشه و بدون روشن کردن بخاری و کولر فن ماشین روشن میشه .
  • باغنده IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام چراغ چک بعضی موقع روشن میشه دوباره خاموش میشه دلیل چیه؟
  • محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام دوستان گرامی. بنده ی پارس دوگانه کارخانه مدل 89 دارم و وقتی روی بنزین هستش چراغ چک روشن میکنه و وقتی میرم روی گاز چراغ چک از بین میره... کسی این مشکلو نداشته بهم بگه از کجاست، اخیرا هم سنسور اکسیژن رو عوض کردم. ممنونم
  • محمدجواد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    سلام ماشین من پرایدمدل 94 توحرکت یهوچراغ چک روشن شدودیگه فن موتورکارنکرد...موتورفن نوگرفتم مقاومت فن نوگرفتم فشنگی اب .شمع اب.رله دوبل .رله دوقلوفن..بازم فن کارنمیکنه برق داره وقتی روکلرمیزنم یه تکون کوچکی میخوره ورله تق تق صدا میده ولی نمیچرخه کسی میدونه راهنمایی کنه ....
    • هومن CA ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      2 1
      دوست عزیز سعی کنید اتصال منفی فیوزینگ به رله ها را بررسی کنید. پایه رله‌ها از محل اتصال ممکن است اکسیده و شکسته شده باشد. همچنین کل وایرینگ از سنسور دما یا همان فشنگی را به دقت و با یک تستر فیوز بررسی کنید. احتمال زیاد در جایی از کل مدار قطعی وجود دارد.
  • فرهاد IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    سلام چراغ انژکتورال۹۰ من چند بار است که روشن میشه سنسور اکسیژن کاتالیزور عوض کردم فایدای نداشت فقط توی جاده سربالایی روشن میشه ولی با بنزین سوپر روشن نمیشه خسته شدم با تشکر
  • مهناز IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام خسته نباشید شب موقع رانندگی چراغ D روشن میشه مشکل از چی هست ممنون
  • قادر IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    باعرض سلام ماشین من روا دوگانه 86 هست ، چند روزه که چراغ چک روی بنزین روشن میشه و ازکشش میوفته . ولی در روی سوخت گازCNG هیچ مشکلی نداره وچراغ چکهم خاموش میشه ..... دوستان بنظرتون مشکلش چیه؟؟
  • جواد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    پژو 405 اس ال ایکس دارم، موقعی که سوییچ را باز می کنم چراغ چک خاموشه و ماشین روشن نمیشه، باید درب کاپوت را باز و بسته کنم تا چراغ چک روشن بشه، لطفا راهنمایی کنید 09177046166
  • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    ۴۰۵,دارم چراغ چک اش خاموش و روشن میشه
  • محس IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام ماشین من بعداز تعویص تسمه تایم چراخ چکش شدن شده چه دلیلی میتونه داشته مکانیکم دستاه زده نوشته سنسور میل بادمک قبلا همچین علتی نداشته اگه راهنمای کنید ممنون میشم
  • ابراهیم IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    از اطلاع رسانی و توضیحات مبسوط شما کمال تشکر را دارم
  • هانی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    با سلام سمند موتور ملى دارم ،چراغ چک روشن میشد بردم مکانیک گفت کویل مشکل داره کویل عوض کردم ولی دوباره همون مشکل رو داره ،وقتی چک روشن میشه پا رو ترمز میزارم ماشین خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
  • احمدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام دوستان من یه 206مدل 86دارم الان نزدیک به دو ساله یه مشکلی پیدا کرده که هرچی خرجش کردم درست نشده مشکلش اینه که تو فصل گرما بعد طی کردن مصافت 30کیلومتر یا بیشتر شروع میکنه به ریپ زدن چراخ چک هم روشن میکنه باید ماشینو خاموش کنم یکی دو دقیقه صبر کنم بعد دوباره حرکت کنم خطای کوئل رو اورد کوئل تازه انداختم درست نشد شمع عوض کردم سنسور اکسیژن عوض کردم برنامه کامپیوترو عوض کردم کاتالیزورو خالی کردم نشد که نشد گفتم اگه کسی میتونه لطفا رهنمایی کنه
  • طاها IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 1
    سلام پراید یورو 4 دارم چراغ چک روشن شود دیاک میزنم هیچ خطای نمیزنه بهد دیاک خاموش می شه بعد از 2ساعت دوباره روشن میشه
  • پیمان IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    سلام من ماشینم ساینا هست دوگانه سوز دستی کردم چراغ چکم روشن میشه خطای سنسور مپ وسنسور اکسیژن میزن سنسور مپ عوض کردم چندروزی روشن نشد ولی دوباره باز روشن شد بعضی وقتا روشن میشه بعضی وقتام خاموش میشه درضمن روی گاز خام سوزی داره ازاگزوزم بوی گاز میاد .شمع و وایر هم عوض کردم .ممنون میشم راهنمایی کنین
  • محمد FR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 0
    ماشین من صفره و فقط از نمایندگی تا خونه اومده فقط بنزین نداره و چراغ بنزینش روشنه. هیچ لزرش یا بد کار کردنی هم نداره اما چراغ چک ماشین روشنه. علتش چیه؟
  • محمد علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    1 0
    من ام - وی - ام x22 دنده ای دارم چراغ چکش دائما" روشنه نمایندگی میگه خطای کاتالیزور میزنه و مربوط به بنزین نامرغوب هَست بنزین سوپرهم زدم فرق نکرد و ماشین هیچ مشکلی نداره کسی از دوستان تجربه ای داره راهنمایی کنه؟
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    1 0
    سلام
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام من ی سمن ای اف سون مدل نود پایه گاز سوز دارم کمی بعد از سوار شدن ریپ میزنه گاز برنمیداره اگزوز خیلی تکون میخوره. بد کار میکنه مشکلش چی ۰۹۳۹۵۳۵۸۳۳۰ لطفا راهنمایی کنید
  • فرحیم IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    هیوندای اوانته مدل 88اتومات دارم . حدود دو روزه که چراغ چکش روشن شده. از لحظه روشن شدن تا کنون 54کیلومتر باهاش طی کردم. لطفا راهنمایی کنین متشکرم
  • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام من یک پژو پارس مدل ۸۲ دارم حدود یک سال میشه که کیلومتر وامپر اب وامپر بنزین با روشن شدن ماشین بکار نمی افتد فقط هنگامی که چراغ کوچک ماشین را روشن میکنم این موارد بکار می افتد وتا وقتی ماشین روشنه ادامه داره ودوباره بعد کهماشین را خاموش میکنیم اگر فوری روشن کنیم کار میکند ولی اگر بعد از چند دقیقه روشن میکنیم از کار می افته دوباره باید یک سری دسته چراغ کوچک را بگردانیم تا بکار بیفته لطفا راهنمایی بفرماید عیب از کدام قسمت است
  • سجاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام پراید گاز ال پی جی بستم چراغ چک روشن مونده چرا؟
    • مجیدژیانزنگنه IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 0
      ماشین (ریو) دامادم که 10 ساله که دست خودشه تابحال بجز تعویض تسمه تایمینگ مشگلی نداشته یکهفته پیش ماشین بدون نقص وایرادخاموش میکنه بدون اینکه تکونش بدن بایدک. کش به یک تعمیرگاه آشنا میبره بعدازبازکردن موتورمتوجه میشه تسمه هیچگونه ایرادی نداره ولی بابازکردن کامل موتوربه دامادم زنگ میزنه اگه ممکنه تامغاذه بیا که بهتون نشون بدم بدون اینکه تسمه تایم پاره شده باشه ولی میل سوپاپهات کج شده وبایدسرسیلندرت کامل عوض بشه که دامادم روزبعد که میرم موتور وکامل پایین آورده بودناگفته نماندکه هزینه تعمیر(کلا 12/500) شداشتباه نخونیددوازده میلیون وپانصدهزارتومن که گفت میل لنگ نیازبه تراش نداشته ولی سرسیلندرداغون شده دربرابرعمل انجام شده قرارمیگیرده به دامادم میگه اگه تمایل داری با 2/5 میلیون تومن درستش بکنم ولی بکسی نگودامادم انسان فوق العاده‌ایه میگه علی اقابهرکس بفروشم میارمش اینجا خودت بهش بگوچکارکردی ولی محبت بکن هرچه که نیازدارده برحساب میکنیم اولا چراغ چک پشت آمپر خاموش نمیشه که الان باسمباده که وجدانا سولفاته کرده بودپاکش کردم خاموش نشداستارت ماشین که سالم بودبنظرمن که 45 ساله ماشین داشتم والانم دارم حاضرم آدرس بدم تا بندرعباس بروبیا اگه ریپ زدمن 10 میلیون تومن بابت زحمت رفتو برگشت شمارومیدم استارت بحدی سنگین میزنه که بهیچ عنوان ایرادی نداشت بحدی سنگین میزنه که جناب مکانیک آشنا حاشاکردگفت ممکنه آب روش رفته باشه که فردا باوربفرماییدامکان نداره استارت بزنه حتی رادیاتور یک سوراخ ریزداشت ماه‌ها پیش باچسب درستش کردم حتی اونم گفت نوبندازیعنی هیچی واسه تعمیرماشین کم نزاشت تمام لوله های آب رادیاتور وعوض کردایشون باتوجه باینکه به ماشینش احتیاج داره محبت بکنیدممکنه علت 1/ازکویل باشه2/اباطری نیست سه ماه پیش بهترین نوع باطری روواسش خرید3/ایراذازشمعها ممکنه باشه 4/ایرادازوایرهاممکنه باشه ممکنه بنده که بازنشسته بانک صادرات هستم شمارمو خدمتد مینویسم هرکاربانکی داشتی درخدمت هستم وبه یک شرط البته شرطم بمنزله ی خواهش وکمک داره نه دستوری یا باپیام یا باتماس جواب مارو بدی ممنونت میشم بعدیکموردیادم رفت ممکنه ازسوخت رسانی ماشین باشه اگه آدرس بدیدماکرج هستیم باجو نودل خدمتد میرسم تلفون(09904191491) زنگنه هستم بچه ی کرمانشاهی های مهمان نوازسپاسگذارم
  • امیر ارسلان IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    من یه سمند ef7 دوگانه دارم .که چراغ چکش که روشن میشه . رو دور ۳۰۰۰ کاتاف میزنه . و دیگه گاز نمیخوره . میخولستم بدونم مشکل از چیه
  • فرشاد LU ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام ماشین رانا دارم سنسور اکسیژن خراب شد عوض کردم بعد دو هفته روشن شده دیاگ زدم میگن غلضت سوخت نشون میده به نظرتون چه کار کنم
  • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    با سلام و خسته نباشی. من ماشیم پژو 405 دوگانه سوز هستش. مدله گازشم sax500 هست. وقتی میزنم رو گاز بهد گاز ب ماشین میدم دوره موتور ک تا 3 میره چراغ چک روشن میشه و میره رو بنزین و بعد از چند ثانیه دوباره میره رو گاز. اما رو بنزین این مشکلو نداره میشه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم
  • مجید IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام دوستان من پراید 132 دارم وقتی کولر میزنم بعد 5 دقیقه چراغ چک روشن میشه دلیلش چیه؟
  • Reza IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    ماشین پژو 405 در حال حرکت یهو خاموش میشه.یه بار سوییچ باز میکنم دوباره استارت میزنم درست میشه
    • فرشاد IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      سلام منم پراید مدل 85دارم بر اثر گرما چراغ چک روشن میشه و ماشین خاموش می‌کنه و وقتی که سویچ رو می بندیم و باز میکنم روشن میشه و این اتفاق فقط در فصل گرما میفته یا کولر روشن باشه و کرده در فصل زمستان خوب کار می‌کنه و اینکه در فصل تابستان اگه ماشین اگه 24ساعت پارک شده باشه و سر ظهر می‌خوام روشن کنم تا سویچ رو باز میکنم فن ماشین روشن میشه و ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه ولی تا هوا رو به خنکی می‌ره مثلاً طرف عصر یا مغرب مشکل خود بخود رفع میشه و ماشین روشن میشه الان دوساله کلافه ام اگه واقعا کسی نمیتونه کمکم کنه ممنون میشم حتی حاضرم هزینه هم پرداخت کنم شمارمو می‌نویسم تا اگه شد راهنمایم کنید و اگه درست شد هرچی هزینه باشه پرداخت میکنم 09156405042
  • سپهر IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام ماشین من هم مصرف سوختش بالاس هم چراغ چکش همش روشنه چیکار کنم
  • امیررضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    ببخشید من پراید دارم که وقتی کولر روشن میکنم بعد از چنددقیقه چراغ چک روشن میشه .دلیلش چیه
  • فیض IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 1
    سلام دوستان بعد از خالی کردن کاتالیزور اگر سنسور اکسیژن ۲ حذف نشه ماشین بد کار و دود سیاه میزنه ممنون اگر راهنماییم کنید
  • حسین IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    سلام بزرگوار من پراید مدل ۹۸ دارم دو گانه دستی شده چراغ چک دو روز ی بار روشن میشه چند بار دیاگ زدم گفتم سنسور اکسیژن هستش عوض کردم بازم روشن میشه ممنون میشم راهنماییم کنید یا اگه میتونید رفع ایراد کنید من هزینش رو هم میدم با تشکر شمارم هم میزارم ۰۹۳۹۲۰۰۱۵۷۰
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    سلام. پرشیا دارم. چراغ چک دائما روشن و خاموش می شه تعمیرگاه می گه خطای میل بادامک داده و رفعش کرده. اما باز دوباره روشن می شه.
  • سجاد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 1
    تمام همین مشکلات با خریدن ماشین خارجی نو و صفر کيلومتر درست ميشه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    سلام من ۴۰۵ مدل ۸۲ دارم دوگانه دستی ماشین جون نداره راه بره ولی وقتی ماشین یکم گرم میشه چراغ چک روشن میشه ماشین جون میگیره هم رو گاز هم رو بنزین اینجوری شمع وایر سنسور دور موتور عوض کردن نشد
  • Maryam IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام جدیدا یه پراید هاچ بک مدل ۸۷ گرفتم دخترم البته به تازگی دارم ماشین میرونم و حرفه ای نیستم وقتی من میرونم چراغ چک روشن میشه داداشم که راننده خوبیه میرونه روشن نمیشه کلافم کرده کسی میتونه راهنمایی کنه؟
  • لیلا IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 0
    سلام وقت بخیر . ماشینم جز ال ایکس مدل89هست.جدیدا بعضی اوقات چراغ چک روشن میشه بعد از چند روز خاموش مجدد روشن میشه . ماشین خاموش میکنم میبینم از موتور ماشین صدای تیک تیک ساعت میاد علت چیست ؟ممنون
  • وحید IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام. ماشین پژو ۴۰۵ مدل ۸۵. چراغ چک ماشین روشن میشه و همزمان با کولر هم گرم میشه. علت چی میتونه باشه،؟ ممنون
  • فرهاد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 1
    سلام وقت بخیر من mvm110 دارم دیروز کولر گرفتم بعد ۱ ساعت تو اتوبان چراع چک روشن شد و خاموش شد ، ۲۰ دقیقه بعد استارت زدم روشن شد و دیگه خاموش نشد البته کولر رو دیگه روشن نکردم ... ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از چی میتونه باشه
  • مهدی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام.پژو ۴۰۵ اس ال ایکس دارم.وقتی کولر میگیرم یا ماشین تو فشار میوفته چراغ چک روشن میشه و عیب کوئل نشون میده.۳ بار کوئل عوض کردم ولی یه مدت درست میشه بعد اوضاع همینه.ممنون میشم اگر کسی بتونه کمکم کنه.09129153459
  • باقری IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    با عرض سلام یه وانت مزدا مدل ۸۵ دارم دود سیاه میکنه میکنه چراغ چکش هم یکسره روشنه بد روشن میشه دستگاه دیاگ گذاشتم گفتن مال سنسور هواکشه عصری سنسور رو رو یک ماشین دیگه گذاشتم مشکل نداشت ممنون میشم اگه راهنماییم کنین
  • منوچهر IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام من ماشینم سمند ای سی ون هستش بعد مشکلش اینه که چراغ چکش روشن بود وقتی خریدم صاحب قبلیش گفت مشکل از اسکوپش هستش بردمش پیش برق کاردرتش کرد ولی یه دور باهاش زدم دوباره ریپ میزد بعد بردمش پیش برق کار وگقت باید سیم کشیش کلن عوض بشه ولی من باز بردمش پیش یکی دیگه گفت مشکل از کویک شماره دو هستش اونم عوض کردم ولی درست نشد بردمش پیش یکی دیگه گفت کویل شماره سه خطا میزنه گفت برین باهاش کار کنید ببین دوباره چراغ چکش روشن میشه یا نه باز هم روشن شد دوباره بردمش پیشه برق کار گفتم روشن شد زد تو دستگاه گفت خطای کویل شماره یک میاره یه کویله دیگه گرفتم ولی باز چراغ چکش روشن شد خاهشن اگر بهم کمک کنید ممنون میشم
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام من نیسان مدل 90 دوگانه دارم، ماشین من الان حدود یک سال هستش به هم ریخته تند تند سنسور اکسیژن میسوزخت بعضی وقتا هم چراغ چک روشن میشه بست باطری رو بر میدارم خوب میشه، الان هم که ص بح ها استارت که میزنم صدای انفجار از اگزوز میاد، هل میدیم روشن میشه بقیه مواقع سریع روشن میشه، پیش تمام برق کارا بردمش میگن ماشینت مشکلی نداره، کلافه شدم کمکم کنید، بنزین خیلی مصرف میکنه
    • کاظم IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 0
      سلام به شما دوست عزیز مشکل ماشین شما ضعیف بودن برق ماشین است
  • سالار ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    قیمت ماشین رفته بالا ماشینا قاطی کردن خراب میشن
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    چراغ بغل آمپر آب روشن شده بر روی کیلومتر استپ الان تو جاده ماشین خاموش کردم حقیقت مکانیکم نیست نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید
  • برلیانس IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    برلیانس ۳۳۰مدل ۹۶دارم چراغ چک روشنه الان یک ماهه دوسه جا بردم دیاگ زدن نشون نمی ده مشکل از کجاس کسی همچین مشکلی داشته؟کسی می‌تونه راهنماییم کنه؟یکی بهم گفت سرباطری و بکن شب تا صبح درست میشه ولی هنوز اینکار نکردم.مبشه کمک کنید
  • محمود IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام، دوستان ماشین من چراغ چکش روشنه سنسور اکسیژن بالا و پایین عوض کردم بوی بدی هم از اگزوز مییاد مصرفشم خیلی بالاست لطفا راهنمایی کنید، پژو 207i است
  • مهدی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    سلام، خودروی رانا92، وقتی مسیر طولانی مثلا از شهری به شهر دیگه میخوام برم ، بعد از حدود 5 کیلومتر چراغ چک روشن میشه، اگه خاموش کنم بعد چند ثانیه روشن کنم ، دیگه روشن نمیشه درمسیر 100 کیلومتری شاید یکی دوبار این کار تکرار بشه، راهنمایی لطفا
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    چند روزیه صبح زمانی که ماشین را روشن می کنم چراغ چک روشن می مونه تا زمانی که حرکت می کنم. بلافاصله با حرکت دادن ماشین چراغ خاموش می شه و در طول روز اصلا روشن نمی شه. لطفا بفرمائید مشکل چی می تونه باشه؟ با تشکر 24 آبانماه99
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    چند روزیه صبح زمانی که ماشین را روشن می کنم چراغ چک روشن می مونه تا زمانی که حرکت می کنم. بلافاصله با حرکت دادن ماشین چراغ خاموش می شه و در طول روز اصلا روشن نمی شه. لطفا بفرمائید مشکل چی می تونه باشه؟ با تشکر 24 آبانماه99
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    مشکل اصلی اینه که مشخص نیست کدوم قطعه خراب شده مکانیک همه رو عوض میکنه و خرج گزافی ایجاد میشه ولی دوباره مشکل وجود داره این ماشینا رو باید انداخت تو دستگاه پرس له کرد چون فقط باعث بدبختی و اعصاب خوردی میشن
  • پوریا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    من ماشینم سمندef7هس و وقتی ماشین رو روشن میکنم دور موتور روی ۲وای میسه و پایین نمیاد و وقتی گاز میدم دور موتور میره بالا و پایین نمیاد و چراغ چک هم روشن نیست . میشه راهنمایی کنید
  • حسن IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    چراغ چک ماشینم روشنه میزنه سنسور اکسیژن ولی سنسور اکسیژنم روشن
  • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    ماشین تیبا صندوقدار دارم بعد از چهار کیلومتر دور میزنم میام یکجا پارک کنم چراغ چکش روشن میشه علتش چیه راهنمایی کنید ممنون میشم
  • جابر IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 2
    باسلام خسته نباشیدماشین من ۴۰۵پژوسرسیلندعوض کردم بامسافت ۱۰کیلومترتوجاده چراغ چک روشن میشه لطفا راهنمایی کنیدتشکر
  • بهرام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام ماشین پراید من موقع اولین استارت صبح چراغ چک روشن میشه بعداز ۳۰ ثانیه خاموش میشه کسی. میدونه علتش چیه ممنون میشم جواب بده
  • بهزاد IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    با سلام ماشین من سمندسورنef7چندروز پیش موتورشو با نانو شستم وپشت سرش اب گرفتم از اون روز به بعد ماشین درجا ریپ میزنه وماشین میلرزه شمع ووایر وکوئلم تعویض کردم ولی درست نشد در دور پایین ریپ میزنه ولی پرگاز حرکت میکنم ریپ ماشین از بین میره ماشین انگاری داره تک کار میکنه ولی وقتی تست میکنم هرچهار سیلندر فعالن ممنون میشم راهنمایی کنید که چاره کار چیه وچراغ چکمم روشن شده حتی تمام سوکتارو با انژکتور شور شستم ولی درست نشد خواهشا هرکی دردشو میدونه راهنمایی کنه باتشکر۰۹۲۰۱۴۴۲۳۲۱
  • چنگیز IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    سلام من ماشینم تیبا صندقداره عیب ماشینم اینه که موقع حرکت ماشین ،حالت خفگی بهش دس میده زور میزنه حرکت میکنه آدم میگه الانه که خاموش بشه منم پر گاز حرکت میکنم،،،، دوم چراغ چکم روشن میشه رفتم دیاک زدم، زده بود سنسور گاز منم همه رو با اسپری تمیز کردم درست شد بعد ۲۰ دقیقه دوباره روشن شد این سری نوشت سنسور هوا ببخشید من باید چکار کنم
  • عباس IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام. آردی انژکتوری۸۴ من سویچ را باز میکنم چراغ چک روشن خاموش میشه وهم زمان رله های زیر جعبه فیوز هم تیک تیک صدا میدن استارت هم میزنم روشن نمیشه چه مرگشه
  • هادی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    سلام می بخشید روشن شدن چراغ هشدار که شبیه هشدار چک بوده و داخل آن علامت تعجب دارد در تیبا ۲ چیست؟ باتشکر
  • سلام من قدوس هستم IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    در مورد ماشینم سرده روشن کنی خوبه تا یک دو ساعت بعد ماشینم بعد کار می کنه‌..
  • حسن صداقتی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    سلام و خسته نباشید من کاپرا مدل۸۹ دارم موقع بارندگی چراغ روغن و چک روشن میشن فقط روزهای بارندگی اینطوری میشه و ماشین ریپ میزنه....علت چیه؟همه سنسورهارو عوض کردم همه جا بردم ولی درست نشد که نشد؟علت چیه دوستان کمک کنید دیگه خسته شدم به خدا؟؟؟
  • هادی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام ماشین من پراید است چراغ چک روشن میشود بردم پیش مکانیک تست دستگاه زدن یانی کلن ماشینو خراب کردن به زور ماشین گاز میخوره کلن میلزه باید چکار کنم لطفان راهنمایم کنید
  • آرمان IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 1
    سلام خسته نباشید بنده پراید 131خریدم مدل 96 ماشین باطریشو عوض کردم استپرشو عوض کردم ماشین خیلی خوب دیدم آب رادیاتورش رسوب کرده به علت نریختن ضد یخ رفتم شستشو تمیزش کردم اما یهو فنش زود به زود شدو و چراغ چکش یهو روشن شد میخوام بدونم دلیلش چیه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    من نیسان دیزل دارم هر100کیلومتر1یا2لیترروغن کم میکنه نشتی پشت میلنگ یه کمی داره میشه موقع سرعت رفتن زیادبریزه یاروغنسوزی داره البته سربالایی دودسیاه میکنه لطفا راهنماییم کنین تشکر
  • سعید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 1
    سلام وقت بخیر اول صبح ماشین بد روشن میشود و چراغ چک روشن میشه بعدم که روشن میشه از اطراف بنزین بوی خام سوزی بنزین استنشاق میشه ممکنه از سنسور اکشیژن باشه ماشینم برلیانس ۲۳۰ اتومات لطفا راهنمایی کنید ممنونم
  • مجتبی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام. ۴۰۵ slx مدل ۹۶ دارم. تک. ماشین وقتی روشن هست یک دفعه چراغ چک روشن میشه و گاز خالی میکنه و دیگه گاز نمیخوره و باید ماشینو روشن خاموش کنم تا دوباره گاز بخوره. یک ساله کسی نتونسته تشخیص بده مشکل کجاست. اگر کسی میدونه لطفا واتساپ یا تلگرام کمک کنه و پیام بده ۰۹۳۵۹۵۱۹۷۲۹
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    من هنگامی که در سرعت بالا به سرعت گیر نزدیک میشم و ناگهان ترمز می زنم چراغ چک روشن میشه بنظر شما مشکل چی هست ۰۹۱۱۱۳۶۷۹۹۴
  • امیر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام،ماشین بنده سمند ef7هست،چراغ چک موقع سرازیری ،وقتی پا را ازپول گاز برمی داری روشن میشه ،علتش چیه ،باتشکر
  • محمدعلی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام دوستان بنده سمندای اف سون مدل ۸۹دارم که الان یکی دوسالی هست مخصوصاتابستان ماشین چراغ چک روشن میشه ازروگازمیره خودش روبنزین وماشین سه کارمیکنه چندجابردم یک نفراتصال بدنه روتقویت کردیک مدت کوتاهی خوب بوددوباره بازهمنجورشده ممنون میشم مراراهنمای کنید
  • محمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    1 0
    چراغ چک سمند من روشن می شد ، مکانیک دیاگ زد و گفت سنسور منوفول خراب است و عوض کرد و درست شد.
  • سمیرا IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام دوستان خسته نباشید من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم موقع رانندگی پشت آمپرها میافته چراغ چک روشن میشه ستسور اکسیژن با منیفوت رو عوض کردن ای سی یورو هم چک کردن ولی باز این مشکل حل نمیشه کسی میدونه مشکل چیه
  • محمدرضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    پژو پارس مدل 87 دارم دنده 4 دور موتور رو 3 دنده پنج میزنم بعد چند دقیقه چراغ چک روشن میشه ماشینو که خاموش روشن میکنم دیه چراغ چک روشن نمیشه لطفا راهنماییم کنید
  • امید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    با سلام. ماشینم تیبا۲ هست یک هفته ای میشه تحویل گرفتم. از ابتدا چراغ چک روشن بود که خود نمایندگی گفت از سنسور اکسیژنه. سنسور رو تعویض کرد خطا رفع نشد. گفتن مشکل از جای دیگس هفته آینده بیار. اما امروز با اینکه باکش نصفه هست چراغ بنزین روشن شد. بنظر شما مشکل از کجاست؟ پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگدارم🙏
  • پوریا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام. سمند موتور ملی پایه گاز سوز دارم . مدتی است که پس از گرم شدن موتور یا با کولر گرفتن چراغ چک روشن می شود و تعمیرکار اول مشکل را از فشنگی اعلام کرد با تعویض آن مشکل برطرف نشد در بررسی خطاها نیز ایراد یکی از کوئلها اعلام شد و گفت بایستی عوض شود ولی اگر کوئل باشد که باید قبل از گرم شدن موتور هم چراغ چک روشن شود .لطفاً کارشناسان مربوطه راهنمایی بفرمایند
  • مهدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    سلام.من ایکس ۲۲دارم چراغ چک ماشینم به فاصله سه الی چهارروز روشن شد وبار اول به نمایندگی تماس گرفتم گفت اشکالی نداره حرکت کن وماشین روببرنمایندگی امابعدازنیم ساعت که ماشین سرد شد حرکت کردم ودیگه روشن نشد ومنصرف شدم بعد ازچندروزدیگه ددباره روشن شدوحدودا یک ساعت روشن بود بعدازخاموش کردن هم بازهم خاموش نشد واخرین بار ماشین روروشن کردم دیگه روشن نشد امروزصبح توی خونه هم ماشین روروشن کردم و۱۰دقیقه کارکرد وروشن نشد لطفا راهنمایی کنید
  • نیما اسماعیلی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    سلام ماشین من 405 tu5-slx هست که ایراد میس فایر یا کویل یا جرقه رو نشون میداد. چون خودم خیلی دنبال عیب دویدم و تا درست بشه گفتم تجربه خودم رو در اختیار دوستان بزارم: وقتی گرم میشد اگر کولر می گرفتم و خصوصا مصرف کننده ها هم روشن بودن چراغ چک روشن میشد و موتور بد کار میکرد و حتی خاموش میشد. پس از چند وقت بدون کولر هم البته این ایراد بروز میکرد. دیاگ خطای میس فایر یا کویل یا جرقه روی دو سیلند و گاهی یک سیلندر رو نشون می داد. کویل و شمع عوض کردم یه مدت درست شد و باز هم همون شد. خیلی کارهایی که توصیه شده بود از جمله تقویت منفی و مثبت و ... درست نشد تا اینکه بردم یک جایی که میگفتن کارشون درست هست و واقعا هم بود. ایراد کار رو میدونست. ایراد از کارخونه و از دسته سیم انژکتورها بود. جای کانکتورهای 1 با 4 و 2 با 3 رو عوض کرد و مشکل برطرف شد. صدا، کارکرد و شتاب ماشین هم به طور محسوسی بهتر شد. لینک اطلاعیه ایران خودرو. برای خودروهای با موتور tu5 . تولید شده از تاریخ 96.01.01 تا 96.05.31 مراجعه جهت خطای جرقه و میس فایر در سایت موجوده رفع ایراد با جابجایی سوکت های دسته سیم انژکتور موفق باشید.
  • حامد IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    من ماشینم پراید 131 هست مدل 98 وقتی ماشین تو دنده باشه ودوباره می خوام روشن کنم روشن نمیشه وچراغ چک روشن میشه وصبح می خوام ماشین بدون گرم کردن حرکت کنم تو دنده ماشین گاز نمی خوره خاموش میشه علت چی
  • احمد افراسیابی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    باسلام. خسته نباشید من دنا مدل ۹۵ دارم وقتی شیشه های ماشین پایین باشه چراخ چک روشن میشه دوباره شیشه ها را بدم بالا خاموش میشه دلیلش چی می تونه باشه
  • ابوالفضل IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام خسته نباشید ‌. بنده پراید صبا مدل ۸۶ دارم چند وقتی هست که وقتی آمپر ماشین بالا میره چراغ چک روشن میشه همه چیش درسته از جمله فن. سیمکشی. رله ‌. فشنگی . فقط ترموستات نداره می خواستم بدونم مشکل ازکجاست
  • اسی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام چندروزپیش توحرکت روشن شد زدم بغل کاپوت دادم بالا دیدم سرباطری منفی شل شده و وصل نیست میشه ازاین باشه؟؟لطفآ جواب بدین
  • محسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    علت قطعی برق سر فن بخاری ماشین آمبولانس دیزل ۳۱۵ چیست؟ با توجه به این که همه فیوز ها سالم هستند
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام ماشین دارم پارس تیو فایو موتورشو کارواش زدم روشن کردم ماشین ریپ میزنه نمیخوره چراغذچک هم روشن شده
  • پوريا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام وقت بخير خسته نباشيد،ماشين من ٢٠٦ تيپ ٢ هست مدتي هست وقتي صبح استارت ميزنم به ماشين موتورش يكم نا ميزان كار ميكنه و چراغ چك روشن ميشه بعد اينكه حركت ميكنم دور موتور از ١/٥ بالاتر نميره يكي دوبار خاموش روشن ميكنم درست ميشه ولي باز چراغ چك روشنه ممنون ميشم راهنماييم كنين
  • مجتبی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    سلام ماشین پراید ۸۴ دارم بنزین زدم بعد از چند روز مغزی پمپ بنزینم سوخت ماشینم دوگانه ال پی جی هستش از گاز استفاده میکردم تا اینکه پمپ بنزین رو عوض کردم ماشین رو روشن کردم چند ثانیه چراغ چک روشن شد خاموش شد بعدشم ماشین خاموش شد دیگه روشن نشد ممنوندمیشم راهنمایی بکنید
  • طارق IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    سلام من پراید دارم بعضی وقتا ماشینم ریپ میزنه وچراغ چک روشن میشه وقتی با وایر پسین پر میرم خوب میشه مشکل از کجا هست
  • امید IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    علت روغن زدن شمع ۲و۳درپژو ۴۰۵ چی میتونه باشه من تازه واشر سرسیلند تعویض کردم
  • US ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام ی ماشین پراید دارم لرزش در حالت درجا و حرکت کند دارد شمع و وایر و سنسور مپ و سوزن ها هم تنظیم و شستشو کردم متاسفانه خوب نشد خواهشا منو راهنمایی کنید
  • علی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام وخسته نباشی.پراید دارم مدل ۸۸دوگانه سوز کارخانه هست.با گاز که کار می‌کنه مشکلی نداره.زمانی که میزنم رو بنزین چراغ چک روشن میشه.مشکل از کجا هست.ممنون میشن راهنمایی کنین..
  • سعید IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    درود بر دوستان. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید که علت روشن شدن آمپر cng در پراید تکسوز بنزینی چی میتونه باشه؟
  • مهدی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    متاسفانه من رو دنده ۲ سرعتم رفت بالا و چراغ چک ماشینم ی لحظه روشن شد و دیگه روشن نشد الان خیلی نگرانم نکنه مشکلی پیش اومده باشه
  • کیانی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام ماشیم پژو۴۰۵هست ماشینو روشن میکنم خودش میپره رویه سی ان جی بعد چراغ چک روشن میشع بعدش هعی میزنم بره رویه بنزین نمیره مشکلش چیه
  • نادر IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام دوستان پژو ۲۰۰۸ دارم ماشین رو روشن میکنم حرکت که میکنم بعد ازمسافتی فن ماشین میره رو دور تند چراغ چک روشن میشه . مال چی هستش
  • حسین IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام..سمند مدل 82دارم...یک ماهی هست که تو جاده چه سر بالایی چه سر پایینی هرچی سرعت میرم آمپر این میاد بالا باید فن بزنم دور تند کار کنه ..این کن نمیکنه..ترموستاتشم برداشتم..رادیاتور سازی هم بردم..واتر پمپشم تست کردم..ولی بعضی موقع ها که ماشینم روشن میکنم آمپر از 70بالاترم نمیره وقتی چراغ چکش روشن میشه می‌ره بالا..
  • محمد IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام من پژو 405 مدل 82 دارم چراغ چک روشن شد و بوی سوختگی اومد و ماشین روی بنزین دوبار عطسه زد و بعد چند دقیقه چراغ چک خاموش شد و مشکل حل شد علتش چیع
  • پرهیزکار IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام ماشینم پژو 405مدل 92 می باشد تازه موتور تعمیر کردم بعد دوماه چک موتور روشن شده هر لوازمی که استاد گفته من نو گذاشتم هنوزم مشکل برطرف نشده بعضی استاد ها میکند مشکل از کامپیوتر می باشد خواهشمند هستم راهنمایی بفرمایید
  • امین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام. خسته نباشید. ببخشید داخل جاده بودم. چراغ موتور با علامت تعجب روشن شد. ماشین کوئیک هست. علت چی میتونه باشه؟
  • قیطاس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام من ماشینم تیبا هست که امروز براثر یه برخورد به یه مانع سپر و چراغ مه شکنم شکست و بعدش چراغ چک ماشین روشن شد علت چی میتونه باشه؟ لطفا راهنمایی بفرمایین
  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 0
    سلام دوستان من ریو اتو مات کارخانه مدل ۸۸ دارم که موتور عالی کار می‌کرد یه دفعه تو حالت در جا دوشن یه صدای اضافه از موتور شنیده شد و بعد چراغ چک هم روشن شد ولی کارکرد ماشین صافه فقط احساس میکنی صدای استکانی هست در حالی که روغن موتور هم فوله و برق و انژکتور هم ایرادی نداره میشه راهنمایی کنید لطفا
  • آرمان IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    405 اسلکس دارم خطای کوئل میده کوئل عوض کردم یه مدتی خوب شد ولی دوباره مثل قبل شده ریپ میزنه چراغ چک روشن میشه ممنون میشم راهنمای کنید 09909953643
  • هاد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    خطا تصادف در ۴۰۵ دوگانه هنگام دستگاه دیاک زدن چیست
  • علی IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام خوبید من 405 مدل 89 دوگانه دارم ماشین خود به خودی از بنزین به گاز عوض میکنه و علامت چک در جا ضاهر میشه و خاموش نمیشه مگه اینکه ماشین خاموش کنی لطفا راهنمایی کنید بچه ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =