کد خبر: 124674
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان کنترل مداوم استانداردهای تولید خودرو، گفت: استانداردها و شاخص های مورد انتظار برای تولید انواع خودرو در قوانین و آیین نامه های مرتبط مشخص شده و رعایت آنها در کلیه محصولات عرضه شده، الزامی است.

امیرحسین قناتی افزود: این موضوع توسط مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد. قناتی اضافه کرد: یکی از قواعد و معیارهای ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل، استانداردهای ایمنی و کیفی است که مطابق استانداردهای روز اتحادیه اروپا (شامل55 سرفصل) توسط سازمان ملی استاندارد کنترل می شود. وی تصریح کرد: فرآیند تطابق تولید (COP) با محصول نمونه اولیه (TA) نیز بصورت مستمر پایش می شود تا در این زمینه و در این فرآیند نزول از معیارهای کیفی اولیه محصول اتفاق نیافتد. به گفته مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر استانداردهای آلایندگی انواع خودرو نظارت مستمر دارد و در صورت مغایرت هریک از محصولات با استانداردهای مصوب، اقدام به توقف شماره گذاری می نماید. وی اضافه کرد: به طور مستمر ارزشیابی محصول نیز با انجام آزمون، وفق استانداردهای ذکر شده با تمرکز بر ایرادات عملکردی و رعایت میزان آلایندگی و معیار مصرف سوخت منطبق با استاندارد آلایندگی صورت می گیرد. قناتی از کاهش 68 درصدی واردت خودرو طبق آمار گمرک و در 2 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    آخه استانداردهاي شما مواردي هست كه فقط درز و شكاف خودرو را كنترل ميكتد وگرنه اين خودروهاي چيني تو شركتهاي دولتي تاييديه نميگيرن كه عامل مرگ مردم هستند، اتوبوس و كاميون كه هيچي!!! ماشينش بزرگه شما نميتونيد تست كنيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =