کد خبر: 1286
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

با اعلام نتايج مثبت آزمون فني موسسه بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TÜV-SÜD در خصوص كاميون فراز، آخرين مانع بر سر راه شماره‌گذاري اين خودرو از ميان برداشته شد.

به گزارش روابط عمومي شركت ايران خودرو ديزل با اعلام نتايج مثبت آزمون فني موسسه بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TÜV-SÜD در خصوص كاميون فراز، آخرين مانع بر سر راه شماره‌گذاري اين خودرو از ميان برداشته شد. پيش از اين پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با وجود تاييد فني اين خودرو سنگين از سوي موسسه استانداردهاي بين‌المللي VCA انگلستان، موافقت خود با شماره‌گذاري اين خودرو سنگين را منوط به كسب نمره قبولي در آزمون موسسه معتبر استاندارد ديگري به عنوان مرجع سوم دانسته بود. سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور نيز با تأیید استانداردهای کشنده جديد فراز از صدور تأییدیه رعایت استانداردهای 51 گانه در کشنده فراز خبر داده بود. اين سازمان ابهامات بوجود آمده در خصوص كاميون فراز که به اشتباه آن را هوو نامیده بودند را کاملاً بی اساس دانسته و بر وجود تفاوت‌های عمده اين كاميون با کاميون هوو تاكيد كرده بود. پس از مطرح شدن اين موضوع دو دستگاه خودروي فراز به صورت نمونه و با انتخاب پليس راهنمائي و رانندگي و موسسه استاندارد به مركز بين المللي آزمون خودرو موسسه TÜV-SÜD آلمان در كشور چك اعزام و اين دو محصول در حضور كارشناسان محترم موسسه استاندارد مورد بررسي مركز بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TÜV-SÜD قرار گرفت. نتايج اين آزمون كه بر اساس استاندارد اروپايي 71/320/EEC و معادل استاندارد ملي 6742/ISIRI بوده است حاكي از انطباق كامل خودروهاي مورد آزمايش با بالاترين استانداردهاي ايمني خودروهاي روز اروپاست. شايان ذكر است، موسسه بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TÜV-SÜD با سابقه‌اي 140 ساله به عنوان يكي از اصلي‌ترين مراجع تاييد استانداردهاي روز جهان در زمينه انواع صنايع از جمله خودروسازي به حساب مي‌آيد. پيش از اين در خبرها آمده بود كه كاميون فراز با چهره اي كاملا متفاوت و زيبا به بازار عرضه خواهد شد و داراي قابليت هاي چشمگير و مدرني مي باشد از جمله: - اين محصول يک کاميون 4*6 كشنده با قدرت كشندگي (وزن ناخالص تركيبي = GCW) برابر با 49 تن مي باشد. - موتور كاميون فراز از نوع WD615.96C مجهز به سيستم پيشرفته پاشش سوخت از نوع Common – Rail بوده و با قدرتي معادل 380 اسب بخار سطح آلايندگي Euro III را پاس مي كند. - گيربكس كاميون فراز از نوع HW18710T مجهز به كليد پنوماتيكي تغيير وضعيت سبك و سنگين بوده و 10 دنده جلو و 2 دنده عقب دارد. - سيستم ترمز كاميون فراز با بهره گيري از 140 ليتر ذخيره انرژي باد در مخازن و پهناي كفشك ترمز بيشتر و نيز بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته ترمز ABS و ترمز كمكي EVB (ترمز موتوري) و خفه كن موتور (EB) كارآيي مطلوبي دارد. - كاميون فراز با توجه به بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته الكترونيكي، مجهز به سيستم كروز كنترل و محدود كننده سرعت و همچنين كليد مصرف اقتصادي در حالت بدون بار مي باشد و عيب يابي در كاميون فراز با دستگاه‌هاي عيب‌ياب الكترونيكي (Diagnostic Systems) انجام مي گيرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    قابل توجه فرمانده پليس راهور محترم جناب آقاي مومني. لطفا بيش از اين سرمايه ملت را بلوکه نفرماييد. نه به اون کم کاري قبلي در خصوص شماره گذاري هوو و نه به اين همه اتلاف وقت نابجا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =