کد خبر: 137099
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

مصرف‌کنندگان آمریکایی از 10 خودروساز بزرگ جهان به‌دلیل پنهان‌کاری در خطر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در بیش از 5 میلیون خودروی مجهز به سوئیچ الکترونیکی شکایت کردند.

به گزارش اخبار خودرو ،مصرف‌کنندگان آمریکایی از 10 خودروساز بزرگ جهان به‌دلیل پنهان‌کاری در خطر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در بیش از 5 میلیون خودروی مجهز به سوئیچ الکترونیکی شکایت کردند. به گزارش رویترز، در اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در این خودروها 13 نفر کشته شده‌اند. براساس این شکایت که در دادگاه فدرال در لس‌آنجلس ثبت شده است، مالکان این خودروها با این تصور که پس از خارج کردن سوئیچ الکترونیکی، موتور خودرو خاموش خواهد شد، خودرو را ترک می‌کردند، اما موتور خودرو خاموش نمی‌شد و گاز منوکسیدکربن منتشر می‌شد. شاکیان می‌گویند این نقص برای افرادی که این گاز را استنشاق می‌کنند خطر مرگ به همراه دارد، به‌ویژه زمانی که خودرو در مکانی سربسته قرار دارد. شرکت‌هایی که از آنها شکایت شده است، عبارتند از: بی‌ام‌و و برند مینی، مرسدس بنز دایملر، فیات‌کرایسلر، فورد موتور، جنرال موتورز، برند اکیورای هوندا، هیوندای و کیا، اینفینیتی نیسان، لکسوس تویوتا و بنتلی فولکس‌واگن.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    دوباره میخواهید با این اخبار ... مردم را گول بزنید دیگه هیچ کس تو ایران این خبرهای ... را باور نمی کند خودتان را خسته نکنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =