کد خبر: 145659
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

فرماندار بم گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های شرقی استان کرمان در حاشیه کویر، آمادگی برگزاری مسابقات رالی کویر کشوری را داریم.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،رضا اشک بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه ‌مسابقات اتومبیلرانی کلاس آفرود کشوری در بم اظهار داشت: شهرستان بم با توجه به قرار گرفتن در حاشیه کویر آمادگی برای برگزاری مسابقات رالی کویر را دارد.

وی افزود: مسابقات اتومبیلرانی کلاس آفرود کشوری در بم با حضور هشت استان و در پنج کلاس برگزار شد.

اشک با اشاره به جاذبه تاریخی و گردشگری ارگ قدیم بم بیان داشت: هدف اصلی ما اقتصاد گردشگری است و در این راستا سند گردشگری شهرستان بم تدوین شده است.

وی تصریح کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۰ درصد گردشگران معادل ۲ میلیون نفر وارد شهرستان بم شوند و از بخش‌های گردشگری و تاریخی این منطقه استفاده کنند.

اشک خاطر‌نشان کرد: شهرستان بم در سال ۲۰۰ هزار تن خرما مضافتی تولید می‌کند و در سال جاری ۳۲ هزار تن خرما به کشورهای شرق اروپا، روسیه‌ و آلمان صادر می‌شود.

فرماندار بم ادامه داد: تعیین‌کننده قیمت خرما کشور بازار خرما بم است و یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان صنعت خودرو‌سازی با وجود پنج کارخانه خودروسازی فعال است.

وی خبر داد: فرمانداران شهرستان شرق کرمان آمادگی دارند تا برای نخستین بار در کشور مسابقات رالی کویر را در این خطه به طول ۴۰۰ کیلومتر به مرحله اجرا بگذارند.

اشک عنوان کرد: شهرستان بم سالانه ۷۸ هزار خودرو تولید می‌کند و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در کارخانه‌های خودرو‌سازی مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر نیرو در آینده در شهرستان بم مشغول به کار شوند.

فرماندار بم گفت: شهرستان بم بعد از زلزله مجددا ساخته و امکانات تفریح برای جوانان فراهم شده ‌است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه را برد.

آرش حاج‌جعفری رئیس هیئت اتومبیلرانی کشور در این جلسه افزود: یکی از بهترین مسابقات کشوری در چند سال اخیر در شهرستان بم برگزار شد.

وی خاطر‌نشان کرد: بدون شک با درایت مسئولان شهرستان بزرگترین معضل اعتراض در مسابقات با نسب دوربین در پیست بم بر‌طرف شد.

علی طاهریان رئیس شورای شهر بم نیز افزود: پیست آفرود شهرستان بم در سطح کشور از بزرگترین پیست‌های طبیعی است و همه ساله شاهد مسابقات کشوری در شهرستان هستیم.

 در پایان مراسم از نفرات اول تا سوم با اهدای جوایزی تقدیر شد که استان کرمان مقام اول، استان تهران مقام دوم و استان سیستان بلوچستان مقام سوم را کسب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =