مهندسان جنرال موتورز و ال‌جی الکترونیکس برای تولید قطعات اصلی و مهم با هم شریک شدند.

اخبار خودرو - جنرال موتورز (GM) با انتخاب ال‌جی الکترونیکس به عنوان شریک خود در ساخت نسل جدید Chevrolet Bolt EV (که یک خودروی برقی است) نشان داد که سنت همیشگی در ساخت خودرو را کنار گذاشته است. این خودرو با یک بار شارژ شدن می‌تواند بیش از ۲۰۰ مایل سفر کند.
۲۴۸۷-footofan_com
خودروی EV اولین خودروی دوربُرد با قیمت مناسب برای مشتریان است که به رابطه تنگاتنگ و بی‌سابقه‌ای نیاز دارد تا مهارت در سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی و ساخت قطعات را با توانایی ثابت‌شدۀ جنرال موتورز در طراحی موتور برقی، کنترل باتری، ارزیابی سیستم و ادغام سیستم/بدنه در هم آمیزد.
ال‌جی و جنرال موتورز با برنامه‌ریزی و تحقیقات مشترک شورلت بولت ای.وی را به واقعیت تبدیل کردند. طرح مفهومی بولت ای.وی امسال در ماه ژانویه در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در امریکای شمالی به نمایش درآمد. شورلت در ماه فوریه تأیید کرد که بولت ای.وی در اُریون تان‌شیپ جنرال موتورز واقع در کارخانه مونتاژ میشیگان ایالات متحده امریکا در اواخر سال ۲۰۱۶ وارد خط تولید خواهد شد.
ترکیب تخصص ال‌جی و جنرال موتورز
مهندسان ساختارهای متفاوت خودرو، خودروهای برقی مختلف و عملکردهای گوناگون را برای بولت ای.وی در نظر گرفتند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که این خودرو باید مقرون‌به‌صرفه باشد و با عملکرد قوی‌اش ۲۰۰ مایل بیشتر از خودروهای تمام‌برقی براند. ال‌جی مجموعه‌ای از قطعات و سیستم‌های جدید را برای شورلت بولت ای.وی تأمین کرده است که شامل موارد ذیل می‌شود:
  • موتور برقی (ساخته‌شده با طراحی جنرال موتورز)
  • ماژول مبدل نیرو (نیروی DC را به AC برای رانندگی مبدل می‌کند)
  • شارژ آن‌بورد
  • سیستم کمپرسور کنترل برقی شرایط جوی
  • بسته و سلول باتری
  • ماژول توزیع قدرت بالا (جریان ولتاژ بالا را به قطعات مختلف مدیریت می‌کند)
  • گرم‌کننده باتری
  • ماژول جانبی نیرو (نیروی ولتاژ پایین را برای رساندن به لوازم جانبی حفظ می‌کند)
  • ماژول ارتباط خطی نیرو (ارتباط بین خودرو و ایستگاه شارژ DC را مدیریت می‌کند)
  • ابزار خوشه
  • سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی
مارک رئوس، معاون اجرایی بخش ساخت محصولات جهانی، خرید و زنجیره تأمین در جنرال موتورز، گفت: «شورلت باید برای حفظ موقعیت پیشگامانه خود در برقی کردن خودروهایش از دیگران متمایز باشد. ما قادریم با بهترین قابلیت‌های مهندسی خود که با شورلت وُلت و اسپارک ای.وی پایه‌گذاری شده است را با تجربه گروه ال‌جی ترکیب کنیم تا طرح مفهومی اولین خودروی مقرون‌به‌صرفه و دور بُرد در صنعت را به واقعیت پیوند دهیم.»
بخش قطعات خودروی ال‌جی الکترونیکس تیمی متشکل از شرکت‌های ال‌جی است که شامل LG Chem، LG Innotek و LG Display می‌شود تا در ساخت بولت ای.وی سهیم شوند. ال‌جی الکترونیکس بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در مهندسی و ساخت کارخانه در اینچئون کره سرمایه‌گذاری کرده است تا در تولید تجهیزات و ساخت قطعات بولت ای.وی پشتیبانی کرده باشد.
لی وُو-جانگ، رئیس و مدیرعامل شرکت قطعات خودروی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «انتخاب فناوری ای.وی جنرال موتورز به عنوان شریک، ال‌جی را در موقعیت بازیکن اصلی در ایجاد نسل جدید فناوری خودرو قرار می‌دهد. فرصت کار با جنرال موتورز در چنین فناوری پیشرفته‌ای دقیقاً نوع رابطه‌ای را نشان می‌دهد که شرکت‌های قدیمی فناوری برای ورود در زمینه اتومبیل می‌توانند ایجاد کنند.»
رابطه درازمدت جنرال موتورز و ال‌جی
رابطه جنرال موتورز با ال‌جی از سال ۲۰۰۷ آغاز شد؛ زمانی که ال‌جی الکترونیکس مسئولیت تأمین ماژول ارتباطات خودرو برای OnStar یعنی سیستم تلماتیک انحصاری جنرال موتورز را بر عهده گرفت. یکی دیگر از شرکت‌های خود ال‌جی با نام LG Chem و جنرال موتورز نیز رابطه‌ای درازمدت با هم دارند: این شرکت به عنوان تنها تأمین‌کننده سلول‌های باتری برای اولین نسل از شورلت وُلت انتخاب شد که در سال ۲۰۱۰ عرضه گردید.
پس از ارائه کیفیت استثنایی برای بیش از ۲۳ میلیون سلول، با کمتر از دو مشکل در هر یک میلیون سلول برای نسل اول شورلت وُلت، دوباره، جنرال موتورز شرکت LG Corp را انتخاب کرد تا تخصص‌های جدید ال‌جی الکترونیکس و دیگر شرکت‌های ال‌جی را به خدمت گمارد. این توافق شامل تأمین قطعات برای بولت ای.وی می‌شود و نشان می‌دهد که جنرال موتورز برای اولین بار و خیلی زود با یک تأمین‌کننده قطعات خودروی برقی کامل (ای.وی) در ساخت خودرو شریک شده است.
منبع:فوت و فن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =