کد خبر: 147271
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

قناتی گفت: طرح اتو خدمت سایپا در راستای تحریک بازار بسیار خلاقانه و تاثیر گذار بوده و باعث رونق این بازار شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، امیر حسین قناتی مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص وام ۲۵ میلیونی که قرار است دولت برای خرید خودرو به مردم پرداخت کند گفت: خوشبختانه دولت با نگاه راه انداختن بازار خودرو و ایجاد رونق اقدام به ایجاد تسهیلات و پرداخت این وام کرده است.

وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل نبود توان خرید از سوی مردم این بازار دچار رکود شدیدی شده است و دولت برای کمک به این صنعت با وجود مشکلات مختلف اقتصادی اقدام موثر انجام داده است.

قناتی گفت: این رکود در بازار خودرو بی سابقه بوده است ولی با همت دولت و حضور بانک ها در این مورد قطعا مشکلات بر طرف خواهد شد و رونق مجدد به این بازار بر خواهد گشت.

وی تصریح کرد: این وام زمانی اثر بخش خواهد بود که در زمان خودش پرداخت شود و با توجه به اینکه از زمان اعلام آن مدتی گذشته در صورتی که به جامعه تزریق نشود قطعا اثر بخشی لازم را  نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تاخیر از زمان اعلام تا زمان اجرای این طرح مشتریان از خرید دست نگه داشته اند و منتظر انجام این طرح هستند که این موضوع اثر رکود را تشدید کرده است و امیدوارم بانک مرکزی هرچه زودتر راه کار اجرایی این طرح را به بانک ها اعلام کند.

مدیرکل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به عدم تاثیرگذاری کمپین نخریدن خودرو ایرانی بر خلاف تصور عمومی در این بازار گفت: بر خلاف آنچه تصور عامه مردم است این کمپین تاثیر چندان موثری در کاهش رونق بازار خودرو نداشته و عواملی همچون عدم نقدینگی و پائین بودن قدرت خرید مردم و تاثیر روانی پسا تحریم به دلیل حضور کشورهای پیشرفته و مدرن در صنعت خودروسازی در کشور و حضور محصولات این کشورها باعث شده رکود بر این بازار حاکم شود.

قناتی در خصوص راهکارهای تحریک بازار و ترغیب مشتریان به خرید، طرح اتوخدمت سایپا را بسیار مناسب دانست و گفت: شرکت سایپا با ایجاد خلاقیت در ترغیب مردم  برای خرید سعی کرده این بازار راکد را به نوعی به تکاپو و حرکت وادارد که در این زمینه موفق هم بوده است و امیدوارم سایر شرکت های خودروساز نیز از این طرح الگو برداری نموده و در این زمینه طرح های نوینی را اجرا نمایند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    عجب طرح خلاقانه ای! سود روز شمار بالاتر از بانکها به سپرده ها بدهی خلاقیت در خودروسازیه؟ اگر راست می گویید پول ثبت نام انصرافی ها را بدهید که بیش از دو ماه است پرداخت نشده.
  • اهوازی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    «قناتی گفت: این رکود در بازار خودرو بی سابقه بوده است ولی با همت دولت و حضور بانک ها در این مورد قطعا مشکلات بر طرف خواهد شد و رونق مجدد به این بازار بر خواهد گشت.» صنار بده آش به همین خیال باش
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    با این طرح سایپائیل از شرکت های تولید کننده خارج و به شرکت های خدماتی تبدیل شد و به جای ساختن خودرو و فروش به مشتری، پول مردم را گرفته و سود روزشمار می دهد آن هم بالاتر از نرخ مصوب شبکه بانکی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =