مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از ورود شرکت های زیرمجموعه سایپا به بورس و فرابورس در آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارسرمایه، نعمت الله پوستین دوز درهمایش شفاف سازی در بازار سرمایه که در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: تامین مالی در دهه 70 برای خودروسازان بسیار مهم بود که همین امر سبب شد تا این نهادها برای تامین مالی خود از طریق پیش فروش محصولات خود اقدام کرده و به کمیت بیش از کیفیت توجه کنند .

وی افزود: از دهه 80 به بعد خودروسازان به منظور تامین مالی خود به سراغ شرکت هایی رفتند که توانایی این کار را داشته اند و بدین ترتیب کیفیت جایگزین کمیت شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از امن ترین محل ها برای سرمایه گذاری است گفت: تولیدکنندگان می توانند نیاز مالی خود را از طریق بورس تامین کنند.

وی افزود: متاسفانه علی رغم ظرفیت ها و پتانسیلی که بازار سرمایه برای تامین مالی دارد، هنوز فرهنگ سهامداری در بورس عمومی نشده است .

پوستین دوز با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کرد که فرهنگ سهامداری رشد کند، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم بتوانند نقدینگی خود هر چند اندک را در بورس سرمایه گذاری کنند و بورس نیز از این طریق، سرمایه ها را در اختیار چرخه تولید قرار دهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نشست متولیان گروه خودرو سازی با مدیران بورس و کارگزاران بازار سرمایه به عنوان بازیگران اصلی در عرصه بورس خاطر نشان کرد: تا پیش از برگزاری این نشست ها، نوع نگاه ها به سهام صنعت خودرو با نوعی ابهام همراه بود اما خوشبختانه برپایی این نشست ها موجب رونق سهام خودروسازی و اعتماد سهامداران به این صنعت و تزریق نقدینگی به چرخه تولید و اشتغال شد.

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: یکی از راههای جهاد اقتصادی آنست که بتوانیم از پول به خوبی استفاده کرده و زایندگی آن را بالا ببریم.

به گفته وی، با کاهش قیمت تمام شده پول می توان ارزش افزوده پول را حفظ کرد.

پوستین دوز تصریح کرد: در حال حاضر اعتماد بازار به سهام سایپا و به طور کلی صنعت خودروسازی بالاست که این نشان از اقبال عمومی بازار به این سهام دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ورود سایر شرکت های تابعه گروه خودروسازی سایپا به بورس و فرابورس خبرداد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد هستیم تا با انتقال مالکیت این شرکت ها از سوی دولت، این زیرمجموعه ها را به بورس و فرابورس وارد کنیم.

در ادامه این مراسم، مریم ابراهیمی مدیر امور حقوقی شرکت بورس با معرفی فرآیندهای اصلی سامانه کدال به توضیحاتی کامل در این زمینه پرداخت و گفت: ارائه اطلاعات ناقص و یا خلاف واقع در این سامانه جرم محسوب شده و دارندگان اطلاعات نهانی موظف هستند تا ظرف مدت حداکثر 15 روز از زمانی که به عنوان دارنده اطلاعات نهانی شناخته می شوند نسبت به تکمیل و ارایه این فرم به سازمان بورس اقدام کنند.

گفتنی است این همایش با حضور 250 نفر از مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت های گروه خودروسازی سایپا و برخی مدیران شرکت بورس برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =