کد خبر: 150933
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

یکی از وکلای مدافع متهم اصلی پرونده نگین خودرو گفت: یک الی دو هفته پس از صدور رای دادگاه، موکلم تسلیم به رای داد و حکم دادگاه قطعی شد که همین مسئله نشان دهنده نیت موکل برای پرداخت مطالبات مردم است.

به گزارش اخبار خودرو ، این وکیل متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب در گفت‌وگو باخبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده نگین خودرو آفتاب اظهار کرد: قرار بود موکلم با تودیع وثیقه از زندان بیرون بیاید و بتواند نسبت به پرداخت بدهی‌های مردم اقدام کند و سپس دوباره به زندان بازگردد.

وی ادامه داد: حتی وثیقه ۱۰۰ میلیارد تومانی هم برای تودیع آماده شد اما یک سری اتفاقاتی افتاد و امکان اجرای این کار فعلاً فراهم نشده است. در زندان بودن موکلم هیچ فایده‌ای برای شاکیان و مالباختگان ندارد و نیت موکل نیز پرداخت بدهی مردم است.

وکیل متهم پرونده نگین خودرو آفتاب افزود: موکلم حتی حاضر است با تودیع وثیقه و تحت‌الحفظ از زندان بیرون بیاید و برای پرداخت بدهی‌های مردم اقدام کند. اگر این کار انجام شود، در درجه اول موکل از زندان رهایی می‌یابد و مردم نیز به پول‌هایشان می‌رسند. موکلم یک الی دو هفته پس از صدور رای دادگاه، تسلیم به رای داد و حکم دادگاه قطعی شد؛ همین مسئله نشان دهنده نیت موکل برای پرداخت مطالبات و پرهیز از اطاله بی‌مورد است. قاضی پرونده نیز به حسن نیت موکل برای پرداخت بدهی مردم آگاه است اما این پرونده زوایای مختلفی دارد و قاضی باید تمام شرایط را بسنجد.

وی با بیان اینکه موکلش طبق رای دادگاه به پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان رد مال و ۳۸ میلیارد جزای نقدی محکوم شده است گفت:  معتقدم اگر پرونده با این وضعیت به اجرای احکام برود، به جایی نمی‌رسد و هدف موکل پرداخت پول مردم است. موکلم به اندازه این بدهی و حتی بیشتر به مردم خودرو تحویل داده است که باید اقساط این خودروها پرداخت شود و این مبلغ جدای از طلب‌های میلیاردی در دست مردم است. وصول شدن این مطالبات نیازمند، خروج وی از زندان است.

به گزارش تسنیم، افزون بر یک سال پیش بود که برای شرکت نگین خودرو آفتاب که یکی از شرکت‌های لیزینگ خودرو بود به‌دلیل کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات، پرونده‌ قضایی تشکیل شد. پرونده نگین خوردو آفتاب ۱۰ متهم داشت که شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی منوچهری، متهم ردیف اول پرونده را جمعاً به ۳۳ سال و شش ماه حبس و پرداخت ۴۰۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۲۶۰هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، محکوم کرد. حکم حبس متهم ردیف اول طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود.

همچنین متهم ردیف دوم این پرونده به‌اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. متهم ردیف سوم نیز به‌اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. همچنین بر اساس حکم صادره، متهم ردیف پنجم پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. متهم ردیف هشتم نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده و دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =