کد خبر: 151252
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

پژوهشگران چینی ماشینی ساخته اند که با استفاده از تکنولوژی کنترل ذهن قابل هدایت کردن است. این سیستم شبیه به دیگر اینترفیس های کامپیوتری مغزی کار می کند و راننده آن باید نوعی کلاه ویژه را در حین راندن خودرو بر سر کند که سیگنال های مغزی را دریافت کرده و ماشین را به سمت مقصد مورد نظر هدایت می کند.

به گزارش اخبار خودرو ،پژوهشگران چینی ماشینی ساخته اند که با استفاده از تکنولوژی کنترل ذهن قابل هدایت کردن است. این سیستم شبیه به دیگر اینترفیس های کامپیوتری مغزی کار می کند و راننده آن باید نوعی کلاه ویژه را در حین راندن خودرو بر سر کند که سیگنال های مغزی را دریافت کرده و ماشین را به سمت مقصد مورد نظر هدایت می کند.

mind-control-3

براساس گزارشی که اخیرا توسط رویترز منتشر شده، پژوهشگران دانشگاه نانکای از ۱۶ حسگر الکتروانسفالوگرافی (دریافت کننده سیگنال های مغزی) برای این منظور بهره گرفتند که می تواند ماشین را به سمت جلو یا عقب هدایت نموده و اعمالی نظیر ترمز کردن، قفل و باز کردن قفل ماشین را انجام دهند. تکنولوژی طراحی شده توسط این پژوهشگران البته تحسین برانگیز است، با این همه، نخستین باری نیست که کاری نظیر این انجام می گیرد. در سال ۲۰۱۱ نیز گروهی از پژوهشگران تیم تحقیقاتی AutoNOMOS در گروه هوش مصنوعی دانشگاه Freie تکنولوژی مشابهی را در یک نمونه اصلاح شده از خودروی Passat فولکس واگن کار گذاشتند.

mind-control-volkswagen-

در آن فناوری نیز همانند نمونه ارائه شده توسط پژوهشگران دانشگاه نانکای،  لازم بود که راننده نوعی هدست عصبی را همراه داشته باشد که می توانست سیگنال های مغزی را ترجمه کند. اخیرا نیز مک لارن یک ماشین مسابقه ای ویژه رقابت های فرمول یک را رونمایی کرده که MP4-X نام دارد و آنطور که شرکت سازنده گفته، می تواند عاقبت از تکنولوژی اینترفیس کامپیوتری مغزی بهره بگیرد.

mind-control-car- mind-control-4

گفتنی است که پژوهشگران این پروژه، همچنین به بررسی روش هایی تازه برای استفاده مبتلایان به دیابت از این تکنولوژی پرداخته اند. منبع:دیجیاتو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =