کد خبر: 152358
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه عوارض مالیات سالیانه موتورسیکلت‌ها در سال ۹۵ افزایش خواهد یافت، گفت: این لایحه در کمیسیون عمران به تصویب رسیده است و بر همین اساس موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت عوارض معاف خواهند بود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،ابوالفضل قناعتی با اشاره به لایحه شهرداری تهران مبنی بر افزایش عوارض مالیات موتورسیکلت‌ها در سال ۹۵، اظهار داشت: این لایحه چندی پیش در کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی تصریح کرد: عوارض مالیات موتورسیکلت‌ها از سال ۸۷ تا به امروز تغییری پیدا نکرده است و بر اساس لایحه پیشنهادی شهرداری تهران عوارض مالیات موتورسیکلت‌ها در سال ۹۵ افزایش خواهد یافت.

قناعتی با تأکید بر اینکه لایحه اشاره شده هم اکنون در کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورا به تصویب رسیده است، گفت: به نظر می‌رسد این لایحه در صحن شورا نیز به تصویب برسد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: هدف شورا و شهرداری، استفاده شهروندان از موتورسیکلت‌های برقی است و به همین منظور سیاست‌های تشویقی را در جهت استفاده هر چه بیشتر شهروندان از موتورسیکلت‌های برقی اتخاذ کرده‌ایم به طوری که راکبانی که از موتورسیکلت برقی استفاده کنند از پرداخت عوارض مالیات معاف می‌شوند.

قناعتی گفت: هر موتورسیکلت به اندازه ۸ خودروی سبک آلودگی ایجاد می‌کند و مشکلات شهر را افزایش می‌دهد که استفاده از موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

وی در ادامه به ارقام عوارض مالیات سالیانه موتورسیکلت‌ها در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: انواع موتورسیکلت‌های دو زمانه مبلغ عوارض سالیانه ۲۰۰ هزار ریال، ۴ زمانه با حجم سیلندر تا ۱۰۰ سی‌سی ۵۰۰ هزار ریال، موتورسیکلت‌های با حجم سیلندر ۱۰۱ تا ۷۵۰ سی‌سی صد هزار ریال، موتورسیکلت‌های ۴ زمانه با حجم سیلندر ۷۵۱ سی‌سی ۱۵۰ هزار ریال، موتورسیکلت ۴ زمانه با حجم سیلندر ۲۰۱ تا ۲۵۰ سی‌سی ۲۰۰ هزار ریال، موتورسیکلت‌های ۴ زمانه با حجم ۲۵۱ تا ۳۰۰ سی‌سی ۲۵۰ هزار ریال، موتورسیکلت‌های ۴ زمانه با حجم سیلندر ۳۰۱ سی‌سی به بالا ۳۰۰ هزار ریال بابت مالیات سالیانه در سال ۹۵ پرداخت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =