رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه امروزه بخشی از تلفات جاده ای مربوط به تصادفات خودرو با عابر است، پل و گذرگاه عابر پیاده را ضرورت گمشده در کاهش تلفات جاده‌ای اردبیل دانست.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،سرهنگ سیدحجت فتاحی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از راه های ارتباطی استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون در جاده های این استان به اندازه کافی گذرگاه و پل عابر وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه محورهای این استان نیاز به ایجاد پل و گذرگاه عابر پیاده دارد؛ این نقص را در وقوع تصادفات و تلفات عابر پیاده موثر دانست.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: اینها نشان می دهد که بیشتر برنامه های تدوین شده در بحث ترافیک و کاهش تصادفات خودور محور بوده و تصمیمات براساس خودرو و متناسب با آن گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راه در زمینه ارتقا ایمنی راه های استان توجه ویژه ای دارد، با انتقاد از عدم رعایت مسائل ایمنی در مسیر جدیدالاحداث هشتجین به سرچم در محدوده شهرستان خلخال تاکید کرد که نباید بگذاریم که این جاده به محور ناامن تبدیل شود.

فتاحی با بیان اینکه بحث ایمنی در زمان ساخت محور اردبیل – سرچم نیز نادیده گرفته شد، تصریح کرد: در ساخت جاده اردبیل - سرچم نیز ایمنی فدای سرعت شد، چنانچه شاهد افزایش تصادفات فوتی در سالهای ابتدایی بهره برداری این مسیر بودیم.

وی با تاکید بر اینکه پلیس تازه توانسته با اقدامات گسترده تصادفات فوتی در جاده اردبیل – سرچم را کنترل کند، ادامه داد: مسیر هشتجین به سرچم به دلیل کوهستانی و شرایط خاص محیطی نیازمند رعایت بیش از پیش مولفه های ایمنی است که هم اکنون شاهد آن نیستیم.

رئیس پلیس راه استان در بیان عوامل غیر ایمنی و دارای ظرفیت تصادف در مسیر هشتجین - سرچم به شیب تند جاده، نبود دید کافی، وجود تقاطع در مسیر و... اشاره کرد و افزود: در بحث ایمنی این جاده باید تخصصی تر وارد شد، بویژه احداث زیرگذر در تلاقی هشتجین – سرچم ضروری است.

وی همچنین خواستار تسریع در اجرای برنامه‌ها و اقدامات ایمن‌سازی در محور «صحرا» به مشگین‌شهر در شمال استان اردبیل شد و تاکید کرد که اقدامات و طرح های ایمن سازی در این محور به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر کند بوده و قابل قبول نیست.

فتاحی یکی از اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی این مسیر را تعریض و دوبانده کردن محور صحرا به مشگین شهر عنوان کرد و یادآور شد: البته با شرایط فعلی شاید ۱۰ سال طول بکشد تا این مهم محقق شود.

وی در تشریح دلایل ضرورت ایمن سازی در این محور تاکید کرد که طی سال های اخیر بیشترین حوادث ترافیکی استان در این مسیر اتفاق افتاده بنابراین پلیس تلاش می کند با ارتقا ایمنی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

فتاحی با بیان اینکه براساس آمارهای کشوری در ۱۵ درصد تصادفات جاده ای عوامل راه و ایمنی آن دخیل بوده است، بیان داشت: در این خصوص سهم عوامل انسانی در تصادفات جاده ای ۷۰ درصد و نقش وسیله نقلیه ۱۵ درصد بوده است.

وی در عین حال با تشریح فراوانی وقوع تصادفات در جاده های این استان اضافه کرد: ۲۷ درصد تصادفات جاده ای این استان در محور اردبیل به مغان رخ می دهد که از این لحاظ رتبه اول تصادفات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان محور اردبیل به خلخال با ۲۴ درصد، پارس آباد  به مشگین شهر با ۱۶ درصد، گرمی به بیله سوار با ۱۳ درصد، اردبیل به سراب با ۱۱ درصد و اردبیل به آستارا با ۹ درصد را دارای بیشترین تصادفات جاده ای در شش ماهه اول سال جاری برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =