کد خبر: 155079
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

یکی از دلایل ترافیک در ورودی و خروجی آزادراه های بین شهری، صف های طولانی پرداخت سنتی عوارضی ها است اما می توان این اتلاف وقت پشت گیت های عوارضی را با راهکارهای الکترونیک کاهش داد یا حتی از بین برد.

به گزارش اخبار خودرو ، چند سالی است، برچسب های الکترونیکی توسط وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از تشکیل صف های عوارضی در آزادراه ها ارائه شده. رانندگان با خرید این تگ ها که از فناوری RFID بهره می برند با سرعت از زیر گیت رد می شوند و در حین عبور، به صورت خودکار میزان عوارضی مشخص شده از شارژ آنها کم می گردد.

[caption id="attachment_155085" align="aligncenter" width="600"]عوارضی عوارضی[/caption]

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارضی

وزارت راه و شهرسازی با کمک بانک مسکن اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی برای خرید و شارژ پرداخت الکترونیک عوارضی کرده است. جهت استفاده از خدمات این سیستم باید وارد این آدرس اینترنتی شوید.

[caption id="attachment_36731" align="aligncenter" width="600"]سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی[/caption]

سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی

جهت دریافت تگ مذکور باید روی گزینه «خرید برچسب» کلیک نمایید تا وارد فرم زیر شوید.

[caption id="attachment_36735" align="aligncenter" width="600"]سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - خرید برچسب سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - خرید برچسب[/caption]

سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی – خرید برچسب

بخش «اطلاعات کاربر»، مشخصات هویتی و تماس شما را دریافت می کند. دقت نمایید که نشانی دقیق پستی را در فیلد مربوط بنویسید زیرا برچسب پرداخت الکترونیک عوارضی به این آدرس ارسال می شود.

«نام کاربری» و «رمز عبور» دلخواه خود را در قسمت «حساب کاربری» وارد کنید. در بخش «محاسبه مبلغ» تنها باید تعداد برچسب های درخواستی را تعیین نموده و پس از چک کردن اطلاعات وارد شده روی گزینه درگاه پرداخت نمایان شده (در تصویر بالا تجارت الکترونیک پارسیان) کلیک نمایید.

حال در این مرحله از خرید، برچسب اطلاعات وارد شده برای تایید به شما نمایش داده می شود.

[caption id="attachment_36734" align="aligncenter" width="600"]سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - تایید اطلاعات قبل از پرداخت سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - تایید اطلاعات قبل از پرداخت[/caption]

سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی – تایید اطلاعات قبل از پرداخت

اگر اطلاعات نمایان شده صحیح است روی گزینه پرداخت کلیک نمایید تا وارد صفحه مربوط به آن شوید.

[caption id="attachment_36732" align="aligncenter" width="547"]سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - پرداخت سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - پرداخت[/caption]

سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی – پرداخت

پس از اتمام مراحل پرداخت، نام کاربری و کلمه عبور در سامانه ثبت می شود و با در اختیار داشتن آن می توانید از بخش ورود به سامانه در صفحه اول وارد پروفایل خود شوید.

[caption id="attachment_36733" align="aligncenter" width="325"]سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - ورود به سامانه سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی - ورود به سامانه[/caption]

سامانه پرداخت الکترونیک عوارضی – ورود به سامانه

در این بخش باید اطلاعات خودروی خود را در پروفایلتان وارد کرده و سپس عملیات فعالسازی را انجام دهید. بدین منظور می توانید به صورت مستقیم از لینک «اطلاعات خودرو» و «فعاسازی برچسب» استفاه نمایید.

جهت شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارضی از طریق لینک «شارژ برچسب» وارد سامانه شده و اعتبار موجود در تگ خود را با پرداخت آنلاین مبلغ، افزایش دهید.

راهنمای نصب برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض

برچسب پرداخت الکترونیکی عوارضی باید در پشت آینه خودرو نصب گردد.  نخوه نصب این تگ ها، در تصویر زیر نمایش و توضیح داده شده است.

[caption id="attachment_36740" align="aligncenter" width="600"]نحوه نصب برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض نحوه نصب برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض[/caption]

منبع : دیجیاتو

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیگی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    عوض دریافت الکترونیکی عوراض ، ترمیم اسفالتها را الکترونیکی کنید تا به مردم وسرمایه های اسیب وارد نشود !

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =