کد خبر: 155113
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به منظور پوشش ۸۰ درصدی ترافیک شهر تعداد دوربین‌های ترافیکی به ۱۰۰۰ عدد می رسد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اظهارکرد: دوربین‌های مختلف تحت عنوان سامانه هوشمند حمل و نقل و ترافیک در مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان نصب شده است. 

همایون یزدان‌پناه با اشاره به اینکه انواع دوربین‌های ترافیکی متناسب با نیاز هر منطقه نصب می‌شود، افزود: مرکز کنترل ترافیک ۲۴ ساعته در ۳ شیفت کاری بر ترافیک شهر نظارت دارد و دوربین‌های مختلف تصاویر ترافیک را ضبط می کند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دوربین ترافیکی در سطح شهر نصب شده است و در آینده قرار است این دوربین های ترافیکی به هزار عدد برسد تا بتواند ۸۰ درصد شهر را پوشش دهد. 

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به محدوده طرح ترافیک زوج و فرد تصریح‌کرد: این مرکز محدوده زوج و فرد مصوبه شورای عالی ترافیک را پوشش می دهد، این محدوده از شمال به خیابان‌های عبدالرزاق و مسجدسید، از جنوب به خیابان‌های کمال اسماعیل و مطهری، از غرب به خیابان‌های آیت الله کاشانی و چهارراه هفتم محرم و از شرق به خیابان نشاط و میدان امام علی(ع) ختم می‌شود. 

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه محدوده زوج و فرد بر اساس مرکز کنترل و ترافیک نظارت می شود، خاطرنشان‌کرد: قرار است محدوده زوج و فرد از سمت جنوب توسعه یابد البته اکنون در مرحله مطالعات است و پس از نهایی شدن، این محدوده از سوی مرکز کنترل ترافیک نظارت می‌شود.

وی اظهارکرد: مرکز کنترل ترافیک با سایر دستگا‌ههای خدمات‌رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس، خدمات شهری و سایر دستگاه‌های ذی نفع تعامل دارد تا در صورت بروز مشکل شرایطی فراهم شود که ترافیک سریعتر مدیریت شود. 

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ این مرکز با پلیس راهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی مابین مرکز کنترل ترافیک و پلیس راهور وجود دارد و بر همین اساس در صورت بروز تصادف و ایجاد گره ترافیکی با حضور نماینده راهور در این مرکز سریعا موضوع گزارش داده می شود تا نسبت به رفع گره ترافیکی اقدام شود.

یزدان پناه بیان‌کرد: در صورت بروز گره ترافیکی در شهر به طور متوسط حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه طول می کشد تا این گره ترافیکی رفع شود.

وی اضافه کرد: در این مرکز حجم ترافیک به صورت مرکزی نظارت می‌شود و بر اساس آن سیگنال‌ها و چراغ های راهنمایی زمان‌بندی می‌ گردد. 

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصفهان رسیدن به شهری هوشمند، خلاق و دانایی محور است سعی شده از آخرین فناوری های روز دنیا برای ارتقا تجهیزات این مرکز استفاده کنیم.

وی تصریح‌کرد: شهروندان نقش مهمی در مدیریت ترافیک شهر دارند بنابراین اگر فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ارتقا یابد کمتر شاهد استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی هستیم.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل با سامانه ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۲۲۰۰۲۴۲ تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =