کد خبر: 155178
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

Etos ، نمونه اصلاح شده BMW i8 است، اما این موضوع خیلی اهمیت ندارد. این خودرو نمونه‏ ای مفهومی است برای نمایش آنچه در آینده ‏ای نزدیک ممکن خواهد بود.

شاید خودروهای اسپورت مجهز به قابلیت هدایت خودکار خیلی جذاب نباشند، اما این یکی متفاوت است. خودرو مفهومی Rinsed Etos با همکاری شرکت تجهیزات صوتی هارمن ساخته شده است و توازن بین یک خودرو اسپرت برای علاقه ‏مندان رانندگی و یک دفتر کار سیار را هدف قرار داده است. آیا این آینده وسایل نقلیه است؟ احتمالاً همین طور خواهد بود.

[caption id="attachment_155182" align="aligncenter" width="600"] Rinspeed Etos Rinspeed Etos[/caption]

به گزارش اخبار خودرو ، Etos، نمونه اصلاح شده BMW i8 است، اما این موضوع خیلی اهمیت ندارد. این خودرو نمونه‏ ای مفهومی است برای نمایش آنچه در آینده ‏ای نزدیک ممکن خواهد بود.

Etos خودرویی است که هم می‏تواند به طور معمول رانده شود و هم به حالت کاملاً اتوماتیک تغییر وضعیت دهد.

این خودرو با تلفن‏های همراه راننده و سرنشینان همگام (Sync) می‏شود؛ از سرویس مایکروسافت اکسچینج استفاده می‏کند تا به تقویم کاری شما دسترسی داشته باشد ؛ از اسکایپ برای تماس‏های ویدئویی استفاده می‏کند و همچنین یک اکس‏باکس وان برای زمانیکه می‏خواهید استراحت کنید وجود دارد. همچنین یک پهپاد DJI در پشت این خودرو وجود دارد که می‏تواند به همراه خودرو پرواز کند و در حال رانندگی شما، از شما فیلمبرداری کند.

[caption id="attachment_155180" align="aligncenter" width="600"] Rinspeed Etos Rinspeed Etos[/caption]

جابجایی ۴۵ دقیقه ‏ای به سمت محل کار در Rinsed Etos چگونه خواهد بود؟ در ابتدا، خودرو با تلفن‏های همراه راننده و سرنشینان همگام می‏شود و تقویم روزانه آنها را کنترل می‏کند و موسیقی ‏ای که پیش از این به آن گوش می‏دادند را برای آنها پخش می‏کند. محل کار راننده به همراه کافی شاپ مورد علاقه او به عنوان نقطه‏ ای در میانه راه، براساس سیستم ناوبری ماهواره ‏ای روی نقشه انتخاب شده اند و خودروها در آنها متوقف خواهد شد.

خودرو در جلو و عقب به دوربین‏های ۱۸۰ درجه مجهز است که راننده را قادر می‏سازد تا نقاط کور اطراف مسیر رانندگی خود را ببیند. خودروهای عبوری بر روی صفحه نمایشی که تمام طول داشبورد را گرفته است نمایش داده می شود، به همراه سرعت آنها و زمان باقیمانده تا عبور ایمن آنها از کنار خودرو. زمان قرمز رنگ نشانه توقف و زمان سبز نشان دهنده عبور ایمن است. سیستم صوتی خودرو می‏تواند تنظیم شود تا بر اساس وضعیت روحی راننده سبک‏های مختلف موسیقی را پخش نماید. در این حین، خودرو برای خواندن صوتی ایمیل‏ها و تنظیم برنامه کاری روزانه و هفتگی راننده بر اساس ایمیل‏های ورودی وارد مایکروسافت اکسچینج می‏شود.

[caption id="attachment_155181" align="aligncenter" width="600"] Rinspeed Etos Rinspeed Etos[/caption]

شاید راننده نیازمند تماس فوری از طریق اسکایپ باشد. برای این منظور، وی دکمه ‏ای را فشار می‏دهد و خودرو از حالت دستی به حالت خودران تغییر وضعیت می‏دهد. فرمان جمع شده و در داشبورد جای می‏گیرد و نمایشگر ۴K جلو می‏آید. دوربینی بر روی داشبورد بین راننده و سرنشینان، بسته به اینکه چه کسی صحبت می‏کند، تغییر وضعیت می‏دهد.

زمانیکه تماس خاتمه یافت، راننده یا سرنشینان می‏توانند تلویزیون نگاه کنند و یا با اکس‏باکس موجود بازی کنند. آنها همچنین می‏توانند اخبار را مشاهده کنند و یا صفحات وب را مرور کنند.

در نزدیکی دفتر کار، راننده مجدداً کنترل خودرو را در دست می‏گیرد، خودرو به صورت خودکار به دنبال جای پارک می‏گردد، از طریق سیستم آنلاین رزرو پارکینگ برای راننده اقدام به ورود می‏کند. در زمان رسیدن به محل پارک، دو دوربین بر روی گلگیرهای جلویی به راننده نشان می‏دهد که چرخ‏ها تا چه میزان به جدول نزدیک شده‏ اند. راننده پس از پارک خودرو به محل کار می‏رود.

[caption id="attachment_155183" align="aligncenter" width="600"] Rinspeed Etos Rinspeed Etos[/caption]

البته شاید این قابلیت ها در حال حاضر کاملاً تخیلی به نظر برسند، اما این خودرو حقیقی است و صفحات نمایش و دوربین‏ها همگی کار می کنند، حتی فرمان قابلیت جمع شدن دارد. همچنین پهپاد نیز واقعی است و از مدل DJI Inspire 1 می‏باشد و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، فناوری هایی که معرفی شده اند فاصله زیادی تا به واقعیت پیوستن ندارند و در آینده می توانیم منتظر عرضه چنین خودروهایی باشیم.

همگام سازی حساب‏ها از طریق مایکروسافت ساده است، همینطور برقراری تماس‏های اسکایپ از داخل خودرو در حال حرکت و همچنین قراردادن تلویزیون و اکس‏باکس وان در داخل خودرو.

شاید فکر کنید اتومبیل خودران تا حدودی دور از ذهن باشد، اما گوگل، تسلا، فورد و دیگران ثابت کرده ‏اند که این ایده در فاصله پنج سال آینده محقق می‏شود. به نظر می رسد چنین خودرویی تا سال ۲۰۲۰ قابل ساخت باشد. اما آیا این چیزی است که رانندگان می‏خواهند؟ در حال حاضر این بزرگترین سوال بدون پاسخ ‏است.

منبع : ibtimes

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پراید سوار ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    1
    پراید هم دقیقا همین کار رو میکنه البته با یه تفاوت بسیار بسیار جزعی.مسیر حرکتش ته دره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =