سردار مهری گواهینامه، کارت ماشین، بیمه‌نامه معتبر و معاینه فنی را از مدارکی دانست که حتماً باید همراه رانندگان باشد و گفت: درصورتی‌که مأموران از راننده‌ای این مدارک را بخواهند و راننده به همراه نداشته باشد، جریمه خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،سردار تقی‌ مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در جمع خبرنگاران گفت: ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی شده که اقدامات لازم برای رفع نواقص، همچنین ارائه هشدارهای لازم به رانندگان در این نقاط انجام شده است.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین حوادث رانندگی در ایام نوروز، واژگونی است، خاطرنشان کرد: واژگونی نیز به دلایلی چون خستگی و خواب‌آلودگی راننده رخ می‌دهد و ازاین‌رو توصیه پلیس این است که رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بابیان اینکه مسیر سفر نیز جزئی از سفر است، خاطرنشان کرد: از رانندگان می‌خواهیم برای سفر خود برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و در طول سفر از جاده و مسیر به‌عنوان بخشی از سفر خود لذت برده و با انجام حرکات نمایشی و سرعت و سبقت غیرمجاز، شادی نوروز را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

مهری به فعالیت‌ همیاران پلیس نیز اشاره کرد و گفت: همیاران پلیس یکی از پایه‌های اصلی ترافیکی در کشور هستند و تأثیرات زیادی در کاهش تلفات و حوادث رانندگی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بستن کمربندی ایمنی را برای تمام سرنشینان خودروها الزامی دانست و گفت: برابر قانون بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب هم الزامی است، البته در ۱۰ سال گذشته با اقداماتی خوبی که انجام شده، بسیاری از شهروندان این قانون را رعایت می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: در طول تعطیلات نوروزی نیز اگر چنانچه راننده و سرنشینان خودرویی نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام نکنند، همکاران من طبق قانون با آنها برخورد خواهند کرد.

مهری گواهینامه، کارت ماشین، بیمه‌نامه معتبر و معاینه فنی را از مدارکی دانست که حتماً باید همراه رانندگان باشد و گفت: درصورتی‌که مأموران پلیس راهور از راننده‌ای چنین مدارکی را بخواهند و راننده آن را به همراه نداشته باشد، طبق قانون جریمه خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۷۴ دستگاه دوربین پیشرفته ثبت‌تخلف در سطح جاده‌‌های کشور فعال شده است، گفت: این دوربین‌ها قابلیت ثبت تخلف سرعت، عدم حرکت بین خطوط، عدم رعایت فاصله طولی و... را داراست و در سال آینده نیز توسعه می‌یابد، ضمن اینکه در یک برنامه ۳ ساله، بناست ۳۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت کنترل دوربین‌ها قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بابیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی پلیس، نیروی امدادی و خدماتی در طرح نوروزی پلیس فعال هستند، درباره افزایش نرخ جرائم رانندگی از امروز، گفت: در حدود ۴۰ کد تخلف افزایش نرخ را داشته‌ایم که از بامداد امروز اعمال شده است و نخستین مورد آن نیز ۱۴ دقیقه بعد از اجرای نرخ جدید به ثبت رسیده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیگی ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    2
    ما که شاهد بودیم راننده کارت ماشین داشت وبخاطر همراه نداشتن بیمه نامه در پاسگاه پلیس راه کرج دوساعت ونیم تاخیر وتهدیدواصراربه توقیف اتوبوس وبی احترامی به راننده ومسافرین ، نهایتا جریمه ،اخذو رسید کردن دفترچه ثبت ساعت : هر کسی به دلخواه مفسر قانون است !

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =