کد خبر: 165038
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

در حال حاضر شرایط صنعت خودرو در ایران به گونه‌ای است که خودروسازان بزرگ دنیا علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند و می‌توان بهترین استفاده را از شرایط موجود برای ارتقاء سطح تکنولوژی، بهبود کیفیت تولیدات و افزایش سرعت در تحویل قطعه را داشت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،احسان خاتمی ظهر امروز در همایش صنعت قطعات خودرو در اصفهان با اشاره به فعالیت‌ها و اهداف شرکت "ساپکو" اظهار داشت: شرکت ساپکو تأمین‌کننده قطعات برای ایران‌خودرو و ایساکو است و ۱۴۰۰ نفر در این مجموعه در حال فعالیت بوده و ۵۰ قطعه ساز در استان اصفهان با این شرکت همکاری می‌کنند. وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های صنعت خودرو تا افق ۱۴۰۴ افزود: در این چشم‌انداز، ایران باید به رتبه نخست منطقه، پنجم آسیا و ۱۱ جهان در صنعت خودروسازی تبدیل شود و برای دست‌یابی به این هدف پایگاه ساخت و تولید خودرو با برند داخلی و خارجی ایجاد شود. و لازم است تا نیازمندی‌های ما در کشور تأمین شود. قائم‌مقام شرکت ساپکو بیان کرد: در برنامه افق ۱۴۰۴، ۲۵ میلیارد دلار قطعه توسط قطعه ‌سازان برای خودروهای ساخت داخل تأمین شود و ۳ میلیون خودرو تولید شود که یک میلیون آن برای صادرات است. وی گفت: برای دست‌یابی به اهداف گفته شده باید قطعه سازان بزرگ ایجاد شود تا بتوان از این راه تکنولوژی را گسترش دارد چراکه قطعه سازان کوچک توانایی ارتقاء تکنولوژی را شاید نداشته باشند. خاتمی بیان کرد: ایجاد شهرک‌های تخصصی تولید قطعه، ایجاد و گسترش مراکز تحقیق و توسعه، طراحی و توسعه فناوری‌های نوین در زمینه مجموعه‌های برق و الکترونیک و ایجاد و توسعه مراکز آزمون قطعات و مجموعه‌های خودرو از جمله سیاست‌های مطرح شده برای دست‌یابی به اهداف سند ۱۴۰۴ در صنعت قطعه‌سازی است. وی تصریح کرد: استفاده از فرصت جدیدی برای سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم، امکان بهره‌گیری از فاینانس و یا سرمایه‌گذاری بین‌المللی، کاهش نرخ بهره بانکی، تثبیت نرخ دلار و ارز از شرایط پیش رو در شرایط پسابرجام به شمار می‌رود. قائم‌مقام شرکت ساپکو ادامه داد: در حال حاضر شرایط صنعت خودرو در ایران به گونه‌ای است که خودروسازان بزرگ دنیا علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند و می‌توان بهترین استفاده را از شرایط موجود برای ارتقاء سطح تکنولوژی، بهبود کیفیت تولیدات و افزایش سرعت در تحویل قطعه را داشت. وی با بیان اینکه حضور برندهای مختلف سبب افزایش تلاش برای ارتقاء کیفیت در خودروسازی در کشور می‌شود، گفت: بهره‌گیری از دانش فنی قابل انتقال، مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک با برندهای معروف، نوسازی قالب‌ها، ارتقاء کیفیت مواد اولیه و الگوبرداری مستمر از خودروسازان پیشرو از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد. خاتمی بیان کرد: قرار است محصول جدیدی با همکاری شرکت پژو در پایان سال عرضه ‌‌شود که ۴۰ درصد تولید آن داخلی است و قطعه سازان در این مسیر نقش مهمی دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    از شرایط فعلی می توان استفاده کرد کاملا درسته. ولی انحصار موجود اجازه چنین استفاده ای را نداده و نخواهد داد.
  • مهنس ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    اقا قزیب یک سال است که میگویند"خودروسازان بزرگ دنیا علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند ولی هنوز حضور نیافته اند. هنوزهم همان رنو و پژو و مدلهای قدیمی. تک و توکی هم اگر مدل جدید است اغلب وارداتی است.
  • ناشناس ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    عزیزم مجبورن این ترفندها رو بکار ببرن تا آشغال هاشون رو قالب کنند خودشون رو تحویل می گرند از در به دری و بدبختی!!!!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    علاقه مندند کاملا درسته. هر گربه ای به گوشت علاقه منده، کاش یکی بفکر کشور و بیت المال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =