کد خبر: 165944
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

اگر در آینده به چین سفر کردید و با اتوبوس هایی شبیه به کرم روبرو شدید که ماشین ها را یکی بعد از دیگری می بلعند، متعجب نشوید چراکه مقامات این کشور قصد دارند با استفاده از این وسیله نقلیه مشکل ترافیک را در خیابان های آن حل کنند.

به گزارش اخبار خودرو ،اگر در آینده به چین سفر کردید و با اتوبوس هایی شبیه به کرم روبرو شدید که ماشین ها را یکی بعد از دیگری می بلعند، متعجب نشوید چراکه مقامات این کشور قصد دارند با استفاده از این وسیله نقلیه مشکل ترافیک را در خیابان های آن حل کنند.

۶۸۷۵۱۱٫jpg

وسیله عجیبی که در تصویر می بینید straddling bus یا اتوبوس هوایی نام دارد که در اصل قطاری عظیم الجثه است و بخش زیرین آن خالی شده تا ماشین ها بتوانند به راحتی از داخلش عبور نمایند. حدودا ۱۴۰۰ نفر می توانند سوار این اتوبوس های تونلی شوند و در نتیجه می توانند به میزان قابل توجهی نیاز به خطوط ریلی زیرزمینی و اتومبیل های مولد آلودگی را از بین ببرند. شرکت سازنده این اتوبوس ها پیش بینی کرده که هرکدام از این وسایل می توانند میزان مصرف سوخت را تا ۸۰۰ تن و تصاعدات کربنی را تا ۲۵۰۰ تن پایین بیاورند. البته فرهنگ رانندگی در میان شهروندان چین هم سطح با آمریکا نیست و ممکن است چنین پروژه ای با شکست روبرو شود، اما در سرزمینی که بالغ بر یک میلیارد جمعیت دارد، حتی اگر نصف این جمعیت تمایل به استفاده از خودروی شخصی داشته باشند، جاده ها از صدها میلیون ماشینی که در داخل خیابان ها و بزرگراه های آن تردد خواهند کرد پر شده و پارکینگی بسیار عظیم ایجاد می گردد.

[aparat]Rt2DE[/aparat]

بدتر از همه اینکه تصاعدات ناشی از این ترافیک (در کنار آلودگی ایجاد شده از کارخانجات متعدد مستقر در خاک این کشور) هوایی بسیار آلوده را در سرزمین اژدهای سرخ ایجاد کرده است. در ماه دسامبر سال قبل، نخستین هشدار اضطراری نسبت به دودهای مخرب موجود در هوای پکن اعلام گردید. در هر حال، این ماشین ها تماما الکتریکی خواهند بود و می توانند با سرعت حدودی ۶۴ کیلومتر بر ساعت حرکت نمایند. ارتفاع سطح زیرین این وسایل از روی زمین نیز بالغ بر دو متر عنوان شده و در نتیجه ماشین ها می توانند به راحتی از زیر آن حرکت کنند. Song Youzhou یکی از مهندسان شرکت طراح این اتوبوس ها اعلام نموده که نخستین تست ها روی مدل تمام اندازه این وسایل تیرماه یا بعد از آن در استان Changzhou چین اتفاق خواهد افتاد.

[aparat]SR2D4[/aparat]

اگر این تست ها صورت بگیرند، نخستین باری خواهد بود که اتوبوس های تونلی از یک طرح تخیلی فاصله گرفته و رنگ واقعیت پیدا می کنند. گفتنی است که ایده ساخت این محصول نخستین بار در سال ۱۹۶۹ میلادی مطرح شد و سانگ نیز آن را در سال ۲۰۱۰ مجددا مطرح کرد که متاسفانه به جایی نرسید. گفتنی است که ماکتی از این اتوبوس در جریان نوزدهمین نمایشگر بین المللی تکنولوژی های پیشرفته چین به نمایش درآمد و حالا باید دید که عملکرد این اتوبوس ها در بزرگراه های کنونی به چه صورت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =