کد خبر: 166637
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

چند ماه پیش این شایعه پیچیده بود که مک لارن قصد دارد نسخه هیبریدی سوپراسپرت P1 را با یک خودروی تمام الکتریکی جایگزین کند که هیچ آلودگی به همراه نخواهد داشت.

 به گزارش اخبار خودرو ، گزارش نشریه اتواکسپرس حاکی از آن است که این خودروساز بر روی مدل الکتریکی کار میکند که برای سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد.

McLaren-P1-by-MSO-rear-end

این گزارش مدعی است که این خودروی الکتریکی قرار نیست جایگزین مک لارن P1 شود بلکه به عنوان یکی از اعضای این خانواده با قیمت کمتر از یک میلیون دلار روانه بازار خواهد شد.

McLaren-P1-by-MSO-side-profile

جای تعجب نیست که مک لارن برای این ابراتومبیل الکتریکی اهداف بلندپروازانه ای در سر دارد. برای شروع، این خودروساز درصدد است خودروی مذکور با هربار شارژ بیش از ۳۰ دقیقه در پیست دوام آورده و هر بار شارژ آن کمتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد. این ماشین باید سریع هم بوده تا از نظر شتاب با ۶۷۵LT برابر یا از آن بهتر باشد. (شتاب صفر تا صد ۶۷۵LT در آزمون ها کمتر از ۳ ثانیه بوده است) در نهایت حداکثر سرعت بالای ۲۰۰ مایل در ساعت به آن کمک خواهد کرد تا شایستگی عضویت در خانواده مک لارن را کسب کند.

McLaren-P1-by-MSO-rear-three-quarter

مک لارن در این خصوص با چالش کاهش وزن خودروی جدید نیز مواجه است که با توجه به تعداد باتری های الکتریکی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف این خودروساز کار ساده ای نخواهد بود. انتظار میرود حجم زیادی از فیبرکربن در ساختار بدنه این خودرو استفاده شود.

McLaren-P1-by-MSO-cabin

این گزارش در ادامه اضافه میکند که به نظر نمیرسد جانشین P1 زودتر از هفت سال آینده وارد بازار شود. با این حال مک لارن تلاش زیادی معطوف داشته تا این خودرو را به طرح « Track 22 » برساند. طرحی که شامل ارائه ۱۵ مدل جدید یا نسخه های مختلف یک مدل تا سال ۲۰۲۲ خواهد بود. بخش عمده ای از این مدل ها به عنوان عضوی از خانواده اسپرت ۵۷۰ (۵۷۰S و ۵۷۰GT) و خانواده متوسط این خودروساز شامل ۶۵۰S و ۶۷۵LT خواهد بود.

منبع : motortrend

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =