دایملر آلمان با هدف رقابت با شاسی بلند "مدل ایکس" تسلا موتورز، در نمایشگاه خودروی پاریس که ماه اکتبر برگزار می شود، یک خودروی برقی با برد طولانی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،توماس وبر، مدیر توسعه دایملر در اشتوتگارت اظهار کرد: این شرکت نمونه اولیه از یک خودروی برقی مرسدس را نمایش خواهد داد که قادر است با یک بار شارژ کامل، ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

وی گفت: ساختار این خودرو آماده است و گروه طراحی سرگرم کار بوده و نتایج اولیه تست جاده ای بسرعت ارایه می شوند.

این مقام دایملر زمان دقیق عرضه این خودرو به بازار را مشخص نکرد و تنها گفت این خودرو در یک دهه آینده عرضه خواهد شد.

دایملر و رقیبان اروپایی این خودروساز به منظور عمل به اهداف جدید اتحادیه اروپا در زمینه کاهش آلایندگی و همگام ماندن با خودروساز برقی آمریکایی تسلا، سرمایه گذاری در ساخت خودروهای برقی را افزایش داده اند.

آئودی و پورشه که برندهای فولکس واگن هستند تاکنون نمونه های اولیه از خودروهای برقی را معرفی کرده اند که قادرند مسافت طولانی را با یک بار شارژ طی کنند در حالیکه ب ام و سرگرم کار روی چنین خودرویی است.

مدیر توسعه دایملر اعلام کرده نسل چهارم خودروی برقی اسمارت را تا پایان سال در دو مدل دو صندلی و چهار صندلی عرضه خواهد کرد.

دایملر در حال حاضر دو خودروی تمام برقی تحت مدلهای اسمارت وB-class  عرضه کرده در حالیکه انواعی از خودروهای دو گانه سوز را دارد که با باتری و موتور احتراقی کار می کنند و همچنین مدلهای هیبریدی بیشتری در دست ساخت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز فروش سالانه بیش از ۱۰۰ هزار خودروی برقی را تا پایان دهه جاری هدف گذاری کرده است.

دایملر همچنین سرگرم طراحی خودروهای پیل سوختی است که برق آنها با هیدروژن تولید می شود. این خودروساز قصد دارد یک مدل هیدروژنی در سال ۲۰۱۴ عرضه کند اما به دلیل مشکلات قیمت عرضه چنین خودرویی را به تعویق انداخت. یک شاسی بلند هیدروژنی احتمالا رقیب میرای تویوتا خواهد بود که انتظار می‌رود سال آینده وارد مرحله تولید شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =