کد خبر: 168260
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا گفت: با اجرای طرح نصب سیستم هوشمند در اتوبوسها با انقلاب بزرگ ترافیکی در کشور زمینه جلوگیری از تخلف رانندگان عمومی بشدت فراهم می شود.

به گزارش اخبار خودرو ،سرهنگ داود قاسمیان ظهر سه شنبه در مراسم معارفه رئیس پلیس راه استان قزوین در محل اداره کل پایانه های استان قزوین اظهار داشت: نیروهای پلیس راه به منزله نوروزبانان بی نوروز هستند که بدون تعطیلی و استراحت در خدمت مردم هستند تا سفرهای ایمن و آرام بدون حادثه در کشور محقق شود.

۲۱۱۴۳۸۴

قاسمیان بیان کرد: ۹۰ درصد حمل بار، جابجایی مسافر، از جاده های زمینی صورت می گیرد و با آموزش و فرهنگ سازی، حضور موثر پلیس در صحنه، نصب علائم و استفاده از سیستم های هوشمند توانسته ایم سوانح جاده ای را کاهش دهیم و به سلامت مردم کمک کنیم. جانشین فرمانده پلیس راه راهور یادآورشد: در طول سالهای ۸۵ تا ۹۳ با ارزیابی انجام شده تعداد کشته های سوانح جاده ای هفت هزار و ۳۵۷ نفر بوده که شاهد کاهش ۳۸ درصدی هستیم که در استان قزوین این میزان ۱۶ درصد گزارش شده است. صدور۸۸ هزار برگ جریمه در سال گذشته سرهنگ قاسمیان اظهارداشت: در راستای برخورد با رفتارهای حادثه ساز در سال ۹۲ تعداد ۸۷ هزار برگ جریمه صادر شد که این تعداد در سال گذشته به ۸۸ هزار و ۳۳۲ برگ رسید و رانندگان متخلف اعمال قانون شدند. وی بیان کرد: مهمترین عامل بروز سوانح بی توجهی به جلو بامیزان ۲۹.۹ درصد است که این وضعیت در استان قزوین بسیار بالاست و به ۶۱.۵ درصد می رسد. سرهنگ قاسمیان اظهارداشت: در خصوص وسایل نقلیه هم میزان سوانح ۵۶.۸ درصد مربوط به سواری، ۱۲.۳ درصد وانت بارها، کامیون ۱۷.۱ درصد و مسافربری ۱.۳ درصد است که در استان قزوین سوانح سواری ها ۶۲.۸ درصد و کامیون ۱۴.۱ درصد گزارش شده است. راههای استان قزوین ملی است وی گفت: راههای استان قزوین با ارتباط استانهای مختلف دارای جایگاه ملی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوانیم با اجرای طرح های ایمن سازی زمینه تردد آسان و بدون حادثه شهروندان را فراهم کنیم. جانشین فرمانده پلیس راه راهور نیروی انتظامی کشور اضافه کرد: در کل کشور حدود ۶۲ درصد سوانح در جاده های اصلی رخ می دهد و ۴۷ درصد در راههای فرعی و در استان قزوین نیز ۸۱ درصد سوانح در جاده های اصلی و ۱۷ درصد در راههای فرعی است. قاسمیان اظهارداشت: حجم بالای ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان قزوین و عبور میلیونی خودروها از این مسیر موجب شده برخی اقدامات مهم و اساسی را در این منطقه اجرا کنیم که نصب دوربین های نظارتی، ثبت عبور خودروها، تصب نیوجرسی به جای گاردریل از آن جمله است. وی اضافه کرد: تصادفات زنجیره ای در محورهای مواصلاتی استان نگران کننده است به همین دلیل اجرای طرح های ایمنی مسیرها با سرعت بیشتری عملیاتی خواهد شد و امیدواریم در نیمه دوم امسال نصب دوربین های تصویری تکمیل شود. قاسمیان تصرح کرد: برفگیر بودن برخی محورهای مواصلاتی استان قزوین ایجاب می کند برای فصل زمستان هم چاره اندیشی کنیم.

۲۱۱۴۲۰۳

انقلاب در ترافیک جاده ای شکور با نصب سیستم هوشمند در اتوبوسها وی در خصوص تصب سیستم هوشمند در اتوبوسها نیز گفت: با نصب سیستم هوشمند بر روی اتوبوسهای مسافربری انقلابی در ترافیک جاده ای کشور رخ خواهد داد و با نظارت و کنترل دقیق رانندگان خودروهای عمومی گامی در مسیر سلامت و ایمنی مسافران برداشته خواهد شد. جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا اظهارداشت: این طرح در مسیر تهران به شیراز در ۸۰۰ دستگاه اتوبوس عمومی آغاز شده که تمامی تخلفات رانندگان ثبت و ضبط شده و اعمال قانون بسرعت صورت خواهد گرفت که با این کار میزان سوانح بشدت کاهش می یابد. در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۳۰ ساله سرهنگ بهرام زینلی رئیس سابق، نصرالله بیگلری به عنوان رئیس چدید پلیس راه استان قزوین معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =