کد خبر: 168285
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

آن‌طور که خبر می‌رسد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ارسال نامه‌هایی جداگانه به تولیدکنندگان خودروهای چینی در کشور، خواستار بهبود کیفیت آنها شده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد،این روزها که تولید خودروهای چینی در ایران افزایش یافته، حساسیت روی کیفیت این محصولات نیز بیشتر شده است. آن‌طور که خبر می‌رسد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ارسال نامه‌هایی جداگانه به تولیدکنندگان خودروهای چینی در کشور، خواستار بهبود کیفیت آنها شده است. به گفته منابع آگاه، وزارت صنعت در نامه‌های ارسالی خود، با نام بردن از خودروهای کم کیفیت و اعلام جزئیات مربوطه، دستور رفع ایرادات و ارتقای سطح کیفی خودروهای چینی را صادر کرده است. نه تنها خودروسازان خصوصی؛ بلکه سه خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو) نیز مخاطب نامه‌نگاری وزارت صنعت بوده‌اند. هرچند در حال حاضر بیشتر خودروهای چینی کشور در بخش خصوصی به تولید می‌رسند، اما غول‌های جاده مخصوص نیز طی چند سال گذشته روی به چشم بادامی‌ها آورده و در حال حاضر چندین محصول چینی را میهمان خطوط تولید خود کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد رشد قابل‌توجه تولید خودروهای چینی در ایران، یکی از دلایل اصلی حساس شدن وزارت صنعت روی کیفیت این محصولات است، چه آنکه پیش‌تر چندان خبری از این حساسیت‌ها نبود. خودروهای چینی سابقه‌ای حدودا ۱۰ ساله در ایران دارند، اما وزارت صنعت برای افزایش کیفیت آنها چندان حساسیتی به خرج نداده بود، اما حالا این موضوع (سطح کیفی خودروهای چینی) به دغدغه این وزارتخانه تبدیل شده است. خودروهای چینی توانسته اند به واسطه قیمت نسبتا پایین در کنار آپشن‌ها و امکانات زیاد، بخش قابل‌توجهی از بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهند. باید منتظر ماند و دید نامه‌نگاری وزارت صنعت به تولیدکنندگان خودروهای چینی، چه اثری در بازار و تولید این محصولات خواهد گذاشت؟

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • D ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    اگر وزیر تخصص صنعت میداشت متوجه میشدند که کیفیت خودرو مثل شاخص کیفیت سازمان استندارد ما نیست!!!!!!!!! وقتی شما یک جنسی با قیمت مشخص میخرید یعنی کیفیت ثابتی دارد و در صورت تغییر باید مواد اولیه و کیفیت جنس را تغییر بدهید که قیمت تغییر میکند و خودروی چینی میشود خودروی کره ای یا اروپائی. واقعا بعد از ۳۷ سال کار از آقای وزیر، این صحبتهای .... بصلاحش نیست. مردم میدانند کیفیت ولقعی در ایران حتی آمارگیری نمیشود.
  • پراید سوار ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    اگر مدیریت بلد نیستیم حداقل چشمهایمان را باز کنیم دنیا را ببینیم. کجای دنیا کیفیت خودرو با دستور وزیر بهبود می یابد؟ اینها عوام فریبی است.نکند حکایت شریک دزد و رفیق قافله باشد؟
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    یک نامه عاشقانه برایشون بنویس شاید اونها دلشون به حال این ملت بسوزد!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    برادران چشم بادامی من لطفا کیفیت خودروهای خود را بهبود بخشید. بخشی از نامه وزیر به خودروسازان چینی!
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    زندگی در کشور جهان سوم شبیه طنز است. خنده دار و البته تلخ!
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    حیف این سیستم مدیریت نیست که دنیا از آن بی خبر و بی بهره است. پیشنهاد می کنم یک نامه هم به تویوتا و بنز و غیره بنویسد و دنیای خودرو را بترکونه!
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    منظور از نامه اینه که سیاه بازی بکنید و مدیریت های فامیلی در سازمانهای کیفیت که شاخصی تعریف کنند و بالا و پائین ببرند در کاغذ!!!
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    هر چند مضحک است و پر از خنده های تلخ،بر ما هر آنچه لایقمان است می رود
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    شما ............. ،‌نمی خواد نامه بدی به این و اون
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    پیرمرد نمیداند چه خبره!؟ مشاوران بازنشسته و ... بهش گفتن ما سازمان کیفیت داریم و حتی مدیران کیفیت داریم در شرکتها، و البته همه مدیران گماشته خودمان هستند میتونیم رو کیفیت کار کنیم. وزیر هم گفته کیفیت را بهبود بدهید، یعنی کل سیستم مدیریت نمیداند که کیفیت مونتاژ کردن قطعات ربطی به کیفیت کارکرد و دوام و ایمنی ندارد. کیفیت اصلی از شرکت مادر شروع میشود نه از کار یک مشت مدیران انحصاری و فامیلی حاکم در شرکت های دولتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =