کد خبر: 168823
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

کاظم محمدی‌نیکخواه - فعال بازار خودرو

به گزارش اخبار خودرو به نقل از صمت ،در چند هفته گذشته بازار خودروهای داخلی همانند قبل هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته و قیمت کارخانه و بازار تمامی خودروهای داخلی به طور تقریبی یکسان بوده است. البته دو خودرو دنا و تندر اتومات که به دلیل افت تولید با اختلاف قیمت روبه‌رو بودند، جزو استثناها هستند. اما با آزادسازی قیمت آنها و نبود واکنش در بازار در روزهای اخیر، تفاوت قیمت آنها نیز با نرخ کارخانه روند نزولی داشته و به حدود ۵۰۰هزار تومان رسیده است. در حال حاضر درصد فروش بازار خودروهای داخلی به نسبت تولید مناسب است اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازار خوبی را شاهد نیستیم که این روند به نوعی نشان از رکود در بازار دارد. در حال حاضر فروش خودروهای داخلی مطابق با نیاز بازار تنها از سوی نمایندگی‌ها انجام می‌شود و این امر به‌طور قطع در چنین شرایطی بازار فروش نمایشگاه‌داران خودرو را با رکود بیشتر مواجه می‌کند. چراکه عمده تقاضا از طریق نمایندگی‌های شرکت خودروساز پاسخ داده می‌شود. هم‌اکنون با اقدامات انجام شده در بازار نگران‌کننده خودروهای وارداتی، افرادی که به‌صورت پیله‌وری اقدام به واردات خودرو می‌کردند به‌طور تقریبی از گردونه حذف شدند اما با تصمیم اخیر دولت درباره ثبت سفارش و شروط واردات خودرو به وسیله نمایندگی‌های مجاز که از مبدأ خرید می‌کنند، به‌تدریج جریان واردات خودرو وضعیت بهتری خواهد یافت. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو با ورود به ماه مبارک رمضان همچون سال‌های گذشته با رکودی مضاعف روبه‌رو شود و افت فروش بیشتری را در این مدت در بازار خودرو شاهد باشیم. اما با شروع تعطیلات تابستانی، امیدواریم تغییرات حداقلی در این بازار را شاهد باشیم. زیرا حتی تحولات جزئی می‌تواند به نمایشگاه‌داران امید بسیاری دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    الحمدالله این وعده خداوند است که هیچ ظلمی پایدار نمانده و نخواهد ماند. خودروسازان در بازار انحصاری چه ظلمها که به ملت نکرده اند!
  • عبدالله قمی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    جعبه های خسته کننده و تکراری ... حد اقل هر ده سال نیاز به خودروی جدید و زیبا در خیابانها حس میشود. پراید و پژو ۲۰۶ و... زمانی در میان انبوه پیکانهای زشت و تکراری میدرخشیدند اما حالا بیش از ۱۵ سال از آن زمان میگذرد و باید فکری اساسی به حال آن کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =