کد خبر: 169773
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

در کشور ما بسیاری از خریداران اغلب به سراغ خودرو هایی می روند که پیچیدگی فنی کمتری داشته باشد و بواسطه گستردگی قطعات و تعمیرات در سطح کشور با مشکلات بعدی در زمینه تعمیر و نگهداری روبرو نشوند. همچنین از افت قیمت حداقلی در بازار دست دوم برخوردار باشد تا دچار زیان کمتری شوند و راحت تر بتوانند خودروی کارکرده خود را بفروش برسانند.

به گزارش اخبار خودرو ، قبل از ورود تویوتا پریوس به  بازار ایران مطالب زیادی در خصوص خودرو های هیبرید و بخصوص تویوتا پریوس در فضای مجازی و نشریات خودرویی منتشر می شد اما در این بین صحبت هایی در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت این خودرو در میان علاقه مندان به خودرو مطرح بود.

پریوس هر چند توانسته است از بدو ورود خود در سال ۱۹۹۶ به موفقیت هایی در بازار آمریکای شمالی و بخش هایی از اروپا برسد اما این نمی تواند دلیلی بر موفقیت این خودرو در بازار ایران باشد . در حال حاضر این خودرو با مشکلاتی روبرو است که می تواند اسباب استقبال پایین مشتریان را برای آن فراهم کند.

در کشور ما بسیاری از خریداران اغلب به سراغ خودرو هایی می روند که پیچیدگی فنی کمتری داشته باشد و بواسطه گستردگی قطعات و تعمیرات در سطح کشور با مشکلات بعدی در زمینه تعمیر و نگهداری روبرو نشوند. همچنین از افت قیمت حداقلی در بازار دست دوم برخوردار باشد تا دچار زیان کمتری شوند و راحت تر بتوانند خودروی کارکرده خود را بفروش برسانند.

هر چند نماینده تویوتا در ایران در زمینه آموزش تعمیرکاران خود برای خودرو های هیبرید تلاش بسیاری می کند اما متاسفانه این فناوری پیچیده در میان تعمیرکاران کشورمان عمومیت ندارد و مالک خودرو در هنگام بروز هر گونه مشکلی در هر جایی از کشور ملزم به انتقال خودرو به نمایندگی می باشد و با توجه به معیار های مشتری ایرانی در انتخاب خودرو، باعث می شود تا خریدار رغبت کمتری برای خرید پریوس از خود نشان دهد و این عدم تمایل از سوی خریدار در سایر استانها بمراتب بیشتر از تهران می باشد.

استقبال نا مطلوب و پیچیدگی تعمیرات باعث می شود تا  خودرو در بازار دست دوم دچار افت قیمت شده و فروش سخت تر نسبت به سایر خودرو ها را تجربه کند زیرا خریداران خودرو های دست دوم ترجیح می دهند خودرویی را انتخاب کنند که با دردسر کمتری روبرو شوند و بتوانند از پس خرابی های احتمالی به دلیل کارکرده بودن خودرو برآیند. البته استقبال محدود از یک خودرو مشکلات دیگری همچون کمیاب یا نایاب شدن قطعات و انتظار مالک برای ارسال قطعه از خارج از کشور را در پی خواهد داشت.

با اینکه پریوس خودرویی اقتصادی  دارای مشوق هایی همچون مصرف کمتر و امکان ورود به طرح ترافیک می باشد اما با توجه به قیمت ۱۵۵ میلیون تومانی و جامعه هدف، این مشوق ها دارای جذابیت چندانی نمی باشد و قطعا گزینه های بهتر از پریوس در بازار برای آنان موجود می باشد.

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    4
    نتیجه میگیریم که بقیه مردم دنیا برعکس ما هستن یا اونا نمیفهمند یا ما عقب افتاده ایم????
    • وطن دوست ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      نه برادر من شرایط در کشورهای مختلف فرق می کنه. مثلن فولکس واگن اکثر ماشیناش تو اروپا گازوئیلی هست. اما در ایران ماشین دیزلی نداریم. به همین سادگی
    • حسین ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      برای خودش بافته !!! اصلا تویوتا خراب نمیشه که لوازم بخواد !!! فکر کرده نویسنده پرایده ! چون افتخار پراید سوار اینه که وقتی پشت سر هم خراب میشه لوازمش فراونه !!! اصلا ماشین اگه لگن نباشه نباید ۵ سال اول هیچ مشکلی پیش بیاد ....
    • علی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      5
      زمانی که همه به گوشی های بزرگ و ضخیم نوکیا افتخار میکردند بعضی جلوتر از زمان بودند و کوشی تاچ داشتند ... در آینده هم اینهایی که میگن هیبریدی چنین و چنان است در آینده که فهمیدند هیبریدی چه تکنولوژی خفنی است به حرفهای خودشون میخندن !!! بعضی جلوتر از زمان خودشون هستند و بعضی طول میکشه با تکنولوژی روز هماهنگ بشن ...
  • مهرداد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1
    واقعا گل گفتی. تمامی این مطالب صد در صد درست است.
    • حسین ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      1
      برای طرز فکر شما بهترین ماشینها اول پراید است ، بعد پیکان ، بعد پی کی !!!! تمام شرایط فوق که طرف بقول شما گل گفته رو دارا هستند !!! با این طرز فکر باید تا ابد پراید سوار شی !!!؟
    • حسین ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      این سیاست انحصاری خودروسازانه لگن ساز است ، که با مار روانشناسی ایرانی را تا ابد لگن سوار نگه دارند !!! وگرنه در مقابل پیشرفت تکنولوژی نمی توان مقاومت کرد بلاخره روزی در تمام دنیا مردم هیبریدی سوار میشن ولی امثال شما هنوز دنبال پراید میگردید که لوازمش فراونه !!!!
    • سهراب ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      آقا مهرداد اگه این مطالب صدرصد درسته !!! شما باید تا ابد پراید سوار شی چون کاملا با شرایط مد نظر شما تطبیق دارد ....
    • سعید ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
      آره واقعا گل گفته ! تو مملکت ما مکانیک فرغون ولوازم فرغون زیاده ! فرغون بخررهم همیشه هست »»»» پس من باید فرغون بخرم !!! عجب عقلی ، عجب منطقی ، خیلی گل گفته
  • نادر ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1
    به نظر منم مطلب کاملا درستیه. الان هرکی ماشین هیبریدی داره برای فروشش التماس می کنه و پشیمونه. برادرم لکسوس CT200 خریده بود بعد از ۳ سال که می خواست بفروشه هیچ کسی ازش نمی خرید شاید باورتون نشه افت قیمت این ماشین بعد سه سال ۱۰۰ میلیونه
    • علی ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      طرز فکر عقب افتاده ایه !!! تکنولوژی بلاخره جا میفته ... برای بعضی ها زودتر برای بعضی دیرتر ... برای بعضی کشورها به روز برای بعضی کشورها با تاخیر !!! همین اینترنت برای بعضی زمانی تابو و بد بود وهنوزم بعضی ها بد میدوننش ولی بلاخره درایران هم جا افتاد ... بعضی ها دیرتر با تکنولوژی هماهنگ میشن
  • پاشا ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1 2
    پریوس ماشین خوبیه ولی نه برای بازار ایران این ماشین hi tech هست و برای ایران مناسب نیست. اگر هیبریدی ها خوب بودند مطمئن باشید الان اپتیما هیبرید و مدلای هیبرید هیوندای توی تهران جولان می دادن. بنظرم این ضعف شدید بازاریابی ایرتویا هست که ذائقه ایرانی رو در نظر نمی گیره و بدون کارشناسی و تحقیق خودرویی وارد می کنن که بعد ها خربدارش پشیمون می شه
    • حسین ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      1
      پسر خوب علت این که اپتیما هیبرید نداره سواد و تکنولوژی ناقص کره نسبت به ابر قدرت های آلمان و ژاپن است بی ام و i8 آلمان و پریوس تویوتا در جهان رقیب ندارند ....
    • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
      1
      پریوس یه ماشین خوبیه و هم برای محیط زیست اما برای ایران مناسب نیست چون مکانیک های ما در این کار حرفه ای ندارن
  • كاربر ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    که باید به این امور چهره فوق زشت این ماشین رو هم اضافه کنیم. اصلا جدیدا تویوتا اصرار داره ماشینایی با ظاهر به شدت نامانوس تولید کنه. انگار طراحان اخراجی لکسس رو میفرستن تویوتا.
  • اقا جواد ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    داستان قیمت نجومی این خودروهاست که کسی زیر بار اونا نمیره این ماشین ۱۶۰ میلیون ارزش داره معلومه نه برای همین دست دومش خریداری نداره اگر شرایتی تو نمایندگیها محیا بشه که قبل از خرید مشتری با خودرو رانندگی کنه تست بزنه خیلی از خریدها یا انجام نمیشه یا از روی اگاهی کامل انجام میشه
    • حسین ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      اتفاقا این خودرو ۲ هفته برای تست درایو رایگان ارائه شد و اتفاقا همین تست درایو باعث جذب مشتری زیادی برای ایرتویا شد .... سواری خودروی هیبریدی فوق العاده لذت بخش است و ایرتویا با سیاست این کار را کرد
    • یاسین ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      اگه فروش خوبی داشت که التگماس مردم نمی کردن جانم
  • حسین ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    حق با تویه دوست عزیز خلایق هرچه لایق !!! با این حساب که نویسنده قضاوت کرده پراید بهترین خودروی جهان برای ایرانی است !!!! از لحاظ مواردی که توضیح داده خودروی جامع الشرایط و خیلی خوب برای جماعت در حصر است ! تا ۵۰ سال دیکه انشا الله ....
  • علی ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    یک چرخ پریوس با تکنولوژی فوق مدرنش به تمام لگن های فرغون سازها که با سلیقه شما نزدیک است می ارزد ....
  • سهراب ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    کاملا مشخصه نویسنده مطلب فوق سواد و مطالعه کافی در مورد خودروهای پیشرفته هیبریدی ندارد ، درتمام دنیا این معایب هست ولی استقبال شدیدی شده ! مخصوصا آمریکا ، چون محسناتش بسیار بیشتر است ، در همین ایران مردم خودشون رو برای بی ام و i8 که هیبرید است کشتند تا اینکه دولت جلوی وارداتش رو گرفت واز ۶۰۰ میلیون قیمتش یک هویی شد ۲ میلیارد !!!!
    • محمد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      1
      ببین حسین آقا . اخ ببخشید آقا سهراب من به اندازه کل دارایی همه خودتان و اقوامتان خودرو خرید و فروش کرده ام ولی این را بدون این ماشین که هیچ اگر مرسدس بنز هیبرید هم وارد ایران شود از همان اول قافیه را باخته اند چون در ایران به نسبت بقیه دنیا بنزین ارزانتر است هیچ کس دنبال این خودرو که در ایران دارای هزینه نگهداری فاجعه بار است نمیرود زیرا این خودرو فقط دارای مزیت صرفه جویی در بنزین است در ایران بیشتر شبیه یک جوک خنده دار است که ۱۵۰ میلیون بدهی فقط بخاطر اینکه در بنزین صرفه جویی شود
    • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      خود نویسنده هم گفته که مصرف این ماشین برای جامعه هدف جذابیتی ندارد. یعنی کسی که ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون می خواد پول ماشین بده دیگه مصرف ۲ یا ۳ لیتر کمتر جذابیتی نداره.
  • علی ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1
    تویوتا اینقدر با کیفیت است که در صحرا های دور افتاده کشورهای عقب افتاده آفریقایی هم بدون مشکل جولان میدهد ... لگن چینی و فرانسوی و کره ای نیست که فرت و فرت خراب بشه و لازم باشه مکانیک و لوازم یدکی دنبال خوش راه بندازه
    • یاسین ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      1
      فعلا که کره ای ها توی کیفیت اول شدن. در ضمن کی گفته که تویوتا اصلا خراب نمی شه؟
  • نادر ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    بنظر میاد کسی مطلب رو خوب نخونده. اگر کمی دقت کنید متوجه می شید که این مطلب در مورد تویوتا پریوس بد نگفته. در مورد زیر ساخت و شرایط ایران صحبت کرده که برای خودرو های هیبریدی فعلا مناسب نیست و بنظر من هم کاملا درسته. ماشینی که کسی ازش سردر نمیاره و مکانیک نداره برای خرید مناسب نیست.
  • مهیار ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    نویسنده سایت مثل اینکه زیاد با خودرو ها آشنایی ندارن. پریوس سال ۱۹۹۷ اومد تو بازار نه ۱۹۹۶
    • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      اولین مدل پریوس سال ۹۶ معرفی شد و در سه ماه چهارم همان سال وارد بازار شد.
  • حسین ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    تویوتا بر تمام دنیا واز جمله کشور های عقب افتاده و بدون امکانات اطراف استیلا دارد ! حالا برای ما زیر ساخت میخواهد !!!این حرفها فقط یعنی اینکه شما باید لگن ایرانی و چینی سواررشید !!! در تمام دنیا تمام مدل های تویوتا از جمله هیبریدش در حال تردد هستند بجز ایران !!! اونم بخاطر انحصار و قیمت نجومی خودروهای مدرن است وگرنه زیرساخت نمی خواهد ... این حرفها جوکی بیش نیست
    • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      حسین آقا شما خیلی چشم بسته صحبت می کنید. به هر حال هر تکنولژی که وارد یه منطقه می شه نیاز به زیر ساخت هایی هم داره. مشتری ایرانی برای خرید ماشین دنبال ماشینی میره که افت قیمت کمی داشته باشه و برای خرابی احتمالی با مشکل قطعه و تعمیرکار مواجه نشه. الان کسایی که لکسوس هیبرید یا کمری هیبرید دارن برای فروش ماشین کارکرده خودشون خیلی مشکل دارن. سه سال پیش برادر خودم لکسوس هیبریدی خرید و الان برای فروشش داره التماس می کنه و هیچ کسی ازش نمی خره. ماشین ۲۶۰ میلیونی رو الان بیشتر از ۱۶۰ تومن ازش نمی خرن و فکر نمی کنم کسی حاضر باشه بعد از سه سال با ضرر وحشتناکی روبرو بشه. به نظر منم خرید این ماشین هیچ جوره به صرفه نیست. درضمن من پراید و پیکان سوار نیستم و ب ام و سوارم. اگر شما ۱۵۵ میلیون پول داشته باشی پولت رو جایی خرج نمی کنی که بعدش بخوای ضرر بدی و پول خودت رو بسوزونی.
  • سعید ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    پیش بینی ها از آینده صنعت خودرو نشان دهنده این است که ماهیت و تکنولوژی خودروها تا سال ۲۰۳۰ کاملا تغییر میکند و به سمت خودروهای هیبریدی یا مشابه هیبریدی و حتی تمام الکتریکی میرود !!! آیا ایران میخواهد همچنان دنبال خودروهای به قول شما ساده و عقب افتاده باشد ! تا کی میتوان از دنیا عقب ماند ؟!!!!
  • حسین ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    من شک کردم به این محمد و مهرداد که همون ال ممد خودمون باشه !!!! کاراش و اسم عوض کردناش و اینکه همه رو بچه میدونه واین که هرکی مخالفشه من هستم و .... میگه خود ال ممده ، مثل اون بد هم صحبت میکنه ! بگمونم خودشه !!!!
  • حسین ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    مهرداد=محمد=پاشا=ناشناس= ال ممد !!! ال ممد از ال ۹۰ دت چه خبر ؟!!! هیبرید شناس شدی !!! پیشرفت کردی !!! سطح سوادت بالا رفته !!! مهم تر از همه سطح توقع و آرزوت از ال لگن بالا تر رفته
    • مهرداد ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
      آره تو هم بفکر کن همه این اسمها با هم یکی است اصلا هر کسی میاد توی این سایت و حرف بر خلاف نظر تو میزنه همه یک نفر هستند . ولی انصافا توهم هم خیلی بد چیزیه . خدا نکنه هیچ کس ار این سن گرفتارش بشود .
    • حسین ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      دیگه مطمئن شدم خودتی ال ممد ، از الانم کارت اینه که هر روز بیای برای این چند تا اسم که همش خودتی مثبت بزنی برای بقیه نظرات منفی !!! اگر با این کار خوشحال و خورسند میشی تورو با این صفحه تنها میزارم ! خوش باشی !!!!
  • حسین ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    من قصد توهین ندارم ! و وکیل و وسی شرکت تویوتا هم نیستم ، اصلا اونا روحشونم خبر نداره تو کشورلگن سوارها که کره ای لوکسشه !!! وچینی و فرانسوی خوبشه!!!در مورد تویوتا بحث میشه !!! ولی خیلی رو میخواد تو این مملکت کسی کوچکترین انتقادی از تویوتا داشته باشه !!!! به غیر از قیمتی که ظالمانه به ملت تحمیل میشه هررلگن سواری که از تویوتا ایراد بگیره ! باید بره یک دکتری ، جایی خودشو نشون بده .
  • حسین ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    پریوس که شاهکار شرکت تویوتاس ، همین بنده های خدا وقتی یکی از دوستان وآشنایانشون پریوس خرید و عملکرد مدرن ۲ تا موتورهاش و رادارهای توقف اتوماتیک و نقاط کور و اتوپارکش و هداپ پریوس رو دیدن میرن تو خودشون که چقدر ساده لوح بودن ،
  • Sina ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    برای ما چینی و فرانسوی خوبه ، پریوس به گروه خون ما نمی خوره ! چون ؛ پیشرفته ترین ، کم مصرف ترین ، پاک ترین و ایمن ترین خودروی جهان است .
  • قدیر ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    برای ما برنج پاکستانی خوبه ، البسه بنگلادش خوبه ، ماشین چینی و فرانسوی خوبه ، واقعا میگم ! اگه یک ایرانی سوار تویوتا یا بنز یا بی ام و بشه سرگیجه میگیره و طول میکشه عادت کنه ، اگه لباس با کیفیت بپوشه و غذای سالم بخوره حالش خرابه !!!!
  • پژمان ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    بنظر میاد دوستان همه اطلاعات کافی دارند . جالبه خودشون یبار از ۱۰۰ متری پریوس عبور نکردن و به قطعیت میگن بدرد نمیخوره . کسی که تا الان پراید سوار شده یا پژو یا این دست خودروها چه میفهمه واقعا.؟؟؟ نرنی این خودرو یکطرف تمامی اپشن ها و راحتی و حتی شتاب این خودرو همه در حد بسیار مطلوبی هست . من یک عدد توسان دارم و به تازگی یک عدد پریوس خریدم و راحت فرقشونو متوجه میشم . نرمی پریوس و راحتی و روانی این خودرو بسیار بهتر از توسان است اما قبول دارم توسان برای افراد جامعه ما گزینه بهتری است چون عقلشان دقیقا در چششونه .
  • حسین ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    بحث مقایسه پریوس با پراید نیست .شکی نیست این خودرو سبز و به روزه وکم مصرف. در محاسن ان تردیدی نیست و تا ۲۰۰ هزار کیلومتر خرااب هم نمیشه من خودم تویوتا یاریس داشتم بعد از ۷ سال فروختمش. راضی هم بودم .حالا میخوام ماشین حدود ۱۵۰ میلیونی بخرم .شما دوستان چه ماشینی پیشنهاد میکنید. مثلا اپتیما والنترا یا سوناتا البته میدونم که قیمت اینا از ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیونه.میخوام از مزایا ومعایب اینا در فقایسه با پریوس بدونم. مثلا شنیدم شتابش ضعیفه. تعمیر کارا چون جدیده باهاش کمتر اشنایی دارن و.....
  • ابوالفضل ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    سلام،من خودم بین النترا و کرولا،لنسر و بقیه این رنج مونده بودم،بالاخره بعد از روندن مدل های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ تصمیمم ب خرید النترا ۲۰۱۷ شد،ک خداییش خوب بود،بعد ک پریوس رو روندم(اونم ب اصرار مدیر نمایشگاه)واقعا تفاوت رو دیدم،الانم پریوس نیمه فول گرفتم،آزاد ن نمایندگی،ماشین خوبیه،نرم،قوی(برخلاف ۱۲۰ اسب بخار در برابر ۱۸۰ النترا)واقعا خوبه،اگه با قیافش کسی مشکل نداشته باشه واقعا عالیه تو این قیمت،خیلیا ک داشتن بهم گفتن بگیر، حالا بازم هرکی با عقل خودش بسنجه ببینه ظاهر و آپشن میخاد یا ماشین واقعی و عمری و با کیفیت قیمت جهانی پریوس و رافور مثل همه تقریبا،ولی تو ایران نزدیک ۱۰۰ ملیون اختلاف دارن،وقتی پریوس میگیری میدونی پول ماشین دادی،ن گمرک
  • علی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    به نظرم خیلی هم خوبه
  • امید ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    با توجه به اینکار پریوس خودرو کم مصرف و بهینه معرفی شده در عوض شرکت ایرونیا با سرویسهای زود هنگام و اجباری( در صورت انجام ندادن حذف گارانتی ) هزینه زیاد (حدود۵۰۰هزار تومان برای هر سرویس ) برای مالکان خودرو می تراشد
  • مازیار کیان جو IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    0 0
    با عرض درود الان توی کشور های جهان رو آوردن به ماشینهای که کم مصرف باشند و آلایندگی کمتری داشته باشه یک مورد درباره پریوس این هست که محقق درباره این خودرو می نویسه ببخشید گوسفند آلایندگیش 5/:درصد هستش اونوقت پریوس آلایندگیش 2/:درصد هستش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =