کد خبر: 170078
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰

فورد اقدام به ساخت یک دستگاه موستانگ ویژه بر پایه شلبی GT350 نموده که از هواپیما معروف P-51 موستانگ اوله یلر الهام گرفته است.

به گزارش اخبار خودرو ، شهرت این هواپیما بیشتر به جهت قهرمانی آن در مسابقات هوایی ملی رنو بود. این GT350 ویژه به نفع انجمن هوانوردی تجربی جوانان در هفته های آتی به حراج گذاشته خواهد شد.

[caption id="attachment_170081" align="aligncenter" width="600"]نسخه اختصاصی شلبی GT350 با الهام از هواپیما نسخه اختصاصی شلبی GT350 با الهام از هواپیما[/caption]

یکی دیگر از ویژگی های تاریخی هواپیمای اوله یلر رنگ آمیزی درخشان آن بود که در این فورد به طور اختصاصی پیاده شده و قرار نیست در نمونه های عادی GT350 نیز ارائه شود. این اتومبیل در نمایشگاه ماشین های عضلانی سما حراج خواهد شد.

[caption id="attachment_170079" align="aligncenter" width="600"]نسخه اختصاصی شلبی GT350 با الهام از هواپیما نسخه اختصاصی شلبی GT350 با الهام از هواپیما[/caption]

علاوه بر باله بزرگ عقب، آینه های جانبی و کالیپرهای ترمز که به رنگ سبز درآمده اند. نورپردازی سبز رنگ در زیر خودرو، پشت جلوپنجره و داخل اتاق جلوه خاصی به آن داده است.

گفته میشود به جر تغییرات اعمال شده در ظاهر GT350 بقیه ویژگی های فنی آن به همان شکل قبلی باقی مانده است. یک موتور ۵٫۸ لیتری V8 که ۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۹ فوت پوند گشتاور تولید کرده و با یک گیربکس ۵ دنده دستی جفت خواهد شد.

[caption id="attachment_170080" align="aligncenter" width="600"]نسخه اختصاصی شلبی GT350 با الهام از هواپیما نسخه اختصاصی شلبی GT350 با الهام از هواپیما[/caption]

این GT350 اختصاصی در ۲۸ جولای به فروش رسیده و تمام عواید آن خرج انجمن هوانوردی تجربی جوانان خواهد شد که به سازماندهی رویدادها و تامین منابع برای خلبانان و مهندسان مشتاق به صنایع هوایی میپردازد.

به گزارش اخبار خودرو ، فورد تا کنون هشت موستانگ اختصاصی را برای برنامه های مشابه به فروش رسانده که آخرین آنها نسخه آپولو در سال گذشته بود که به احترام برنامه فضایی آپولو تولید شده بود.

منبع : motortrend

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =