کد خبر: 170331
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷

دهه جاری میلادی تا قبل از اتمام خود شاهد شگفتی های زیادی در صنعت خودرو خواهد بود و یکی از آنها قطعا بازگشت افسانه مک لارن F1 میباشد که اکنون کار با تمام قوا در بخش عملیات ویژه مک لارن بر روی آن ادامه دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، همه چیز در این سوپراسپرت جدید ۲ میلیون پوندی که به یاد F1 کبیر و به تعداد محدود ساخته خواهد شد شگفت انگیز میباشد. از آرایش داخلی آن با سه صندلی تا درب های دو تکه آن با شیوه باز شدن خاص. و از همه مهم تر قدرت بی نظیر آن به عنوان یک ابر GT.

[caption id="attachment_170332" align="aligncenter" width="600"]مک لارن F1 مک لارن F1[/caption]

در اینکه مدل P1 سوپراسپرتی ارزشمند است شکی نیست اما باید توجه داشت که F1 سالها در بسیاری از زمینه ها رکورددار صنعت خودرو بود و جانشین آن نیز باید یک ابراتومبیل بی نظیر و سریع ترین GT ساخته شده تاکنون باشد. به نقل از منابع داخلی مک لارن استفاده از سه صندلی نشان از نیم نگاه مک لارن به کاربردی بودن این خودرو در سفرهای طولانی و جاده ای نیز دارد. همانطور که ذکر شده این اتومبیل قرار است پیچیده ترین و لوکس ترین مدلی باشد که تاکنون مک لارن ساخته است.

[caption id="attachment_170333" align="aligncenter" width="600"]مک لارن F1 مک لارن F1[/caption]

منابع مطلع میگویند قرار است از یک موتور V8 اصلاح شده ۳٫۸ لیتری با قدرت حداقل ۷۰۰ اسب بخار در این GT آتشین استفاده شود. با وجود اینکه از خبری از سیستم های کمکی الکترونیکی نیست اما سرعت آن در ۲۰۰ مایل بر ساعت (حداقل در مدل جاده ای) محدود خواهد شد.

[caption id="attachment_170334" align="aligncenter" width="600"]مک لارن F1 مک لارن F1[/caption]

با توجه به اصلاحات وسیعی که تیم فنی مک لارن در حال انجام آن است، نسبت قدرت به وزن در F1 باید بهتر از ۶۵۰S باشد. به گفته منابع داخلی این خودروساز نسبت قدرت به وزن در F1 جدید بیشتر از هر خودروی ۳ نفره یا بالاتری است که تاکنون ساخته شده است. در آزمایش های به عمل آمده از ۶۵۰S رقم ۳٫۲ ثانیه برای شتاب صفر تا صد بدست آمده که بنابراین در F1 احتمال زیاد شاهد رقمی زیر ۳ ثانیه خواهیم بود.

[caption id="attachment_170335" align="aligncenter" width="600"]مک لارن F1 مک لارن F1[/caption]

نسل جدید مک لارن F1 در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه ای که بر قابلیت های اسپرتی و  GTدر آن تاکید شده و مدلی برای رکوردشکنی در پیست خواهد بود و مدلی که در آن بر آسایش و رفاه سرنشینان تمرکز شده و به عنوان نسخه جاده ای عرضه خواهد شد. جای تعجب نیست اگر شاهد استفاده از سیستم کنترل شاسی خودرو در نسخه جاده ای باشیم، همانطور که مک لارن برای باقی محصولات خیابانی خود و جهت رانندگی راحت تر از آن استفاده کرده است.

[caption id="attachment_170336" align="aligncenter" width="600"]مک لارن F1 مک لارن F1[/caption]

کابین وارث F1 باید در بالاترین حد شکوه و درخشش باشد به همین دلیل از بهترین و فوق مدرن ترین مواد استفاده گردیده و بهترین پرداخت بر روی آن انجام شده است. ضمنا یک محفظه برای دو جامه دان از جمله امکانات این اتومبیل خواهد بود.

هنوز تصمیم قطعی درباره نام این ابراتومبیل گرفته نشده است. شکی نیست که باید با عنوان F1 ارتباط داشته و میتوان نام F2 را برگزید. اما از آنجا که این نام چندان یادآور ارزش ها و افتخارات F1 و وجه تسمیه آن با مسابقات فرمولا وان نیست احتمالا از یک پسوند برای آن استفاده خواهد شد مانند F1 GT.

F1 جدید باید یکی از ۱۵ محصول جدیدی باشد که مک لارن قول آنها را از الان تا سال ۲۰۲۲ داده است. البته جانشین P1 نیز احتمالا در پایان این دوره عرضه خواهد شد که نباید آن را با مک لارن F1 جدید یکی دانست.

منبع : autocar

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =