کد خبر: 170701
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

نیسان تصمیم دارد در مدل جوک ۲۰۱۷، از پیشرانه هیبریدی در کنار فناوری های ارتقا یافته و پلتفرم کاملا جدید استفاده کند.

به گزارش اخبار خودرو ، نیسان جوک را باید پیشاهنگ کلاس اس یو وی های کوچک محسوب کرد. پرچمدار انبوهی از رقبای جدید که سعی میکنند از یکدیگر پیشی بگیرند. و اکنون زمان آن فرا رسیده تا نیسان نسل دوم جوک را با موتور بهسازی شده و کیفیت تولید بالاتر در کابین عرضه کند.

[caption id="attachment_170703" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید نیسان جوک (مدل 2017 ) نسل جدید نیسان جوک (مدل ۲۰۱۷ )[/caption]

تصاویر اختصاصی نشان میدهد نیسان در نسل دوم جوک ترجیح داده به جای روی آوردن به طرحی کاملا جدید ظاهر قبلی را بهبود ببخشد. نسل فعلی نیسان جوک در سال جاری بیش از صد هزار دستگاه در سراسر جهان فروش داشته و این آمار قطعا تا پایان سال افزایش خواهد یافت. با اینکه در نسل جدید از لبه های تیزتر استفاده شده و شاهد حجم های نرم و پف کرده کمتری هستیم اما باز هم میتوان چهره نیسان جوک را در این میان تشخیص داد.

[caption id="attachment_170705" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید نیسان جوک (مدل 2017 ) نسل جدید نیسان جوک (مدل ۲۰۱۷ )[/caption]

این بدان معنا است که شاخص های اصلی ظاهر نیسان جوک مانند چراغ های جلوی متمایل به بالا و قوس چرخ های متورم کماکان حفظ شده است. اما در عین حال سبک جدید طراحی نیسان که در قشقایی جدید شاهد آن بودیم در نسل جدید جوک نیز اعمال شده است. علاوه بر فاصله بین دو محور که اندکی افزایش یافته نیسان یکی از موارد انتقاد در مدل فعلی جوک یعنی نمای عقب آن را نیز تا حد ممکن اصلاح کرده است.

اما در زیر این پوسته خبرهای دیگری مهمی نهفته است. نیسان در نسل جدید جوک از پلتفرم B0 که بین این شرکت و رنو به طور مشترک طراحی شده استفاده میکند. این تغییر و استفاده از شاسی جدید کشیده تر میتواند ماجرای نیسان میکرا ۲۰۰۲ در گران تر و دشوارتر شدن تولید آن تکرار کند.

[caption id="attachment_170702" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید نیسان جوک (مدل 2017 ) نسل جدید نیسان جوک (مدل ۲۰۱۷ )[/caption]

بر روی این پلتفرم جدید یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو به فهرست پیشرانه ها افزوده شده است. موتور ۱٫۵ لیتری دیزل در کنار موتور ۱٫۶ لیتری توربوی بنزینی که بیشترین قدرت ۱۹۰ اسب بخار را برای جوک به ارمغان میاورد؛ کماکان در تولید باقی خواهد ماند.

مقامات نیسان همچنین بیان کرده اند که از پیشرانه هیبریدی در نسل جدید جوک بهره خواهند جست. بنابراین برد مسافت این خودرو همانطور که در کانسپت اسپرت گریپز در نمایشگاه فرانکفورت شاهد بودیم افزایش خواهد یافت. البته به ادعای نیسان جوک جدید بدون استفاده از نیروی الکتریکی نیز تمام استانداردهای زیست محیطی لازم را کسب کرده است.

داخل کابین جوک دستخوش بیشترین تغییر شده و نیسان از پلاستیک های نرم و پارچه های مرغوب در آن استفاده کرده است. طراحی کلی داخل خودرو از نسل جدید نیسان میکرا الهام گرفته ولی سیستم ارتباط سرگرمی آن جامع تر بوده و میتواند با استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو به گوشی های هوشمند متصل شود. با در دست داشتن گزینه های بیشتر برای رنگ قطعات داخل کابین در واقع بر میزان سفارشی سازی کابین خودرو نیز افزوده شده است.

[caption id="attachment_170704" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید نیسان جوک (مدل 2017 ) نسل جدید نیسان جوک (مدل ۲۰۱۷ )[/caption]

نسخه اروپایی نیسان جوک جدید به تولید خود در مجموعه ساندرلند انگلیس ادامه میدهد. این مجموعه در حال حاضر بر تولید نیسان میکرا ۲۰۱۷ تمرکز کرده است که نسل فعلی آن در بازار اروپا با استقبال خوبی مواجه نشد و ظاهر و کیفیت مواد داخلی آن مورد انتقاد قرار گرفت. اما برخلاف نسل فعلی میکرا، نیسان جوک همواره جزو خودروهای پرطرفدار اروپا ظاهر شده و احتمالا شاهد تولید و عرضه نسل جدید آن طی شش ماه آینده و در نیمه نخست ۲۰۱۷ خواهیم بود.

منبع : autoexpress

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پ ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    جای پژو ۲۰۰۸ قدیمی این ماشینو باید میاوردن اون هم با موتور توربو شارژ البته فکر نمیکنم نیسان هم بخواد خودشو با همکاری با لگن ساز های ایرانی بی اعتبار کنه
    • مهدی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
      راست میگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =