رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو که مدیریت مفتاح رهنورد را نیز بر عهده دارد شرکت متبوع خود و دیگر واردکنندگان عضو و غیر عضو این انجمن را ملزم به تبعیت از قانون، برای فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی دانست.

به گزارش اخبار خودرو ، میثم رضایی ، با بیان این مطلب گفت: تمام واردکنندگان خرد و کلان بازار خودرو کشور باید براساس ماده ١٢ قانون نظام صنفی نسبت به اخذ مجوز فروش خودرو از اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه(اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل) اقدام کنند.

[caption id="attachment_171018" align="aligncenter" width="600"]میثم رضایی میثم رضایی[/caption]

به گفته وی، براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ٢٨ فروردین سال جاری هیات وزیران، تمام واردکنندگان برای پیش فروش خودروهای وارداتی نیز ملزم به دریافت مجوز لازم از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه شرکت متبوعش مفتاح رهنورد ، برای اخذ مجوز فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی نسبت به تکمیل مدارک خود هم در اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و هم سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام کرده است به تمام واردکنندگان خودرو کشور پیشنهاد داد تا به منظور ادامه قانونی فعالیت های خود نسبت به اخذ این دو مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

رضایی مهمترین عامل تاثیر گذار در فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی را تامین اطمینان مشتریان در بازار دانست و اضافه کرد: مهمترین فاکتور برای حفظ و ایجاد بازار مناسب، خوش قولی و شفافیت بوده و بهترین تخفیف به نظر من تحویل به موقع خودرو به مشتری است چرا که با جو سازی و وعده و وعید تو خالی به مردم نه تنها به اطمینان آنها صدمه وارد می شود بلکه کل بازار خودروهای وارداتی تخریب می گردد.

وی در پایان یادآور شد عضویت هر یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو که نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش فروش خودرو از اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام نکنند، تعلیق خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید میرزای IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    0 0
    خودرو ها جی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =