کد خبر: 17114
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

دبیر انجمن خودروسازان ایران در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه براساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی در حد قابل ملاحظه‌ای باید کاهش یابد، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند محصولات خود را با زیان بفروشند بنابراین قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

 وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمت‌ها زیان 3500 میلیارد تومانی به شرکت‌های خودروساز تحمیل شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که براساس تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، در صورت جلوگیری از واقعی سازی قیمت یک کالا دولت باید ضرر و زیان وارده به تولیدکننده را جبران کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 نعمت‌بخش ادامه داد: مصوبه قیمت‌گذاری شورای رقابت دارای ایراداتی است به‌گونه‌ای که این شورا مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های شهریور ماه سال 91 به اضافه تورم بخشی شش ماهه دوم سال قرار داده است در حالیکه قیمت شهریورماه سال 91 خودروها همان قیمت‌های مصوب اسفند ماه سال 90 بود.

 وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های اسفند ماه سال 90 به اضافه تورم 12 ماهه سال 91 قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.

 دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز خصوصی بوده و سهامداران خرد و کلان زیادی دارند به همین دلیل نمی‌توانند به بهانه‌های مختلف محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    پس خودت بساز ، خودت بخر ، خودتم سوار شو ، حالا که قیمتها پایین نمی یاد مردم هم خودرو نمی خرند. اونوقت حتما" به سهامداران بگو که مسبب ایجاد نا رضایتی و عدم خرید مردم خودت بوده .
  • محمد ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    ایشون خیلی پر رو و دریده تشریف دارند اون موقع سود 100 در صدی داشتند الان سودشون شده 60 درصد واسه این براشون سخته!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    اگه خودرو استاندارد با قيمت مناسب توليد شد که شد در غير اينصورت نميخريم تا ببينيم چکار ميکنيد.حرفهاي آقاي ناشناس هم خيلي چسبيد
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    آخه اين پرايد لکنتي ديگه چيه که روشون ميشه اسم افزايش قيمت را بياورند
  • عبدا.. ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    این اقا کره ای یا فرانسویه؟زورش که زیاده چون نه نماینده رییس جمهور را قبول دارد نه مجلس!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =