کد خبر: 171299
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

خودروساز آلمانی دایملر بیش از ۱۰ میلیون یورو (۱۱.۲ میلیون دلار) در شرکت نوپای "بلک لین" که در زمینه خدمت راننده فعالیت دارد، سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو ، دایملر اعلام کرده در این سرویس که در بیش از ۵۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند، یک مبلغ هشت رقمی سرمایه گذاری می کند.

خدمات "بلک لین" به کاربران اجازه می دهد رانندگان خویش فرما را به قیمت ثابتی رزرو کنند و عمدتا بازرگانان مسافر را هدف می گیرد در حالیکه رقیبانی مانند اوبر به مشتریان معمولی‌ خدمات می‌دهند. "بلک لین" به مشتریان امکان می دهد از طریق برنامه و وب سایت این شرکت و همچنین شرکتهای مسافرتی یک لیموزین با راننده استخدام کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دایملر در بیانیه‌ای برآورد کرد که خدمات تاکسی حرفه ای در حال حاضر حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال ارزش دارد.

سازنده خودروهای مرسدس بنز در سالهای اخیر سرمایه‌گذاری بالایی در خدمات حمل و نقل از جمله برنامه تاکسی "مای تاکسی" و شرکت اشتراک خودروی Car۲Go داشته است.

به گفته کلاوس اینتن‌مان، مدیر خدمات مالی دایملر و مدیر مسئول خدمات موبیلیتی، این شرکت طی سالهای اخیر ۵۰۰ میلیون یورو در خدمات موبیلیتی سرمایه‌گذاری کرده است و آماده سرمایه‌گذاری راهبردی بیشتر در اکوسیستم موبیلیتی است.

بر اساس این گزارش، یکی از اهداف دایملر برای سرمایه‌گذاری در چنین خدماتی، آمادگی برای دوران رانندگی اتوماتیک است که در آن خودروهای خودران به بازار عرضه می شوند و مصرف کنندگان می‌توانند با استفاده از برنامه تاکسی آنلاین، برای جابجایی از این خودروها استفاده کنند.

منبع : ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =