کد خبر: 171337
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

اتوبوس حمل و نقل هوایی یا به اختصار TEB، راهکاری ارائه شده برای حل این مشکل بوده و میتواند بر روی ریل ها با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

به گزارش اخبار خودرو ، ترافیک در تمام شهرهای بزرگ جهان تبدیل به معضل دردسرساز شده و این مشکل در چین به حد اعلای خود رسیده است. بنابراین شرکت تب تک چین طرح جدیدی را در زمینه حمل و نقل شهری توسعه داده که در آن وسیله نقلیه غول پیکر از فراز ترافیک خیابان ها میگذرد.

[caption id="attachment_171340" align="aligncenter" width="600"]اتوبوس حمل و نقل هوایی یا به اختصار TEB اتوبوس حمل و نقل هوایی یا به اختصار TEB[/caption]

اتوبوس حمل و نقل هوایی یا به اختصار TEB، راهکاری ارائه شده برای حل این مشکل بوده و میتواند بر روی ریل ها با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. با ظرفیت حملی در حدود ۳۰۰ نفر این وسیله نقلیه در جایگاهی بین اتوبوس و مترو قرار میگیرد. ۲۲ متر طول و ۷٫۸ متر عرض اجازه میدهد دو خودرو در کنار هم به راحتی از زیر آن عبور کنند.

[caption id="attachment_171339" align="aligncenter" width="555"]اتوبوس حمل و نقل هوایی یا به اختصار TEB اتوبوس حمل و نقل هوایی یا به اختصار TEB[/caption]

ارتفاع زیر این اتوبوس عظیم الجثه ۲٫۱ متر میباشد که معادل با اکثر گاراژها و پارکینگ های خانگی میباشد و میتواند به راحتی از روی ترافیک سنگین خیابان ها عبور کند؛ یعنی جایی که خودروها شاید ساعتها در آن متوقف میمانند. پایه های این وسیله نیز به گونه ای طراحی شده اند که فضای زیادی را در خیابان اشغال نکنند.

[aparat]e8ayj[/aparat]

ایستگاه هایی در کنار مسیر حرکت این اتوبوس تعبیه شده که مسافران از طریق آن میتوانند وارد آن شده یا از آن خارج شوند.

این روش مقابله با ترافیک پس از آنکه مدل کوچکتر آن در نمایشگاه فناوری های پیشرفته پکن در سال جاری به نمایش درآمد، در شهر کینهاندائو در استان هبی چین مورد آزمایش قرار میگیرد. در مسیر آزمایشی که فقط ۳۰۰ متر طول دارد شامل پیچ های ملایمی نیز میشود تا عملکرد اتوبوس و رفتار خودروهایی که از زیر آن عبور میکنند مورد مطالعه قرار بگیرد.

مشکل دیگر این وسیله نقلیه ارتفاع سطح زیری آن است که موجب میشود اتوبوس ها و کامیون ها نتوانند از زیر آن عبور کنند. درست مانند مشکلی که در پل های هوایی کم ارتفاع به وجود می آید.

[aparat]QZynE[/aparat]

منبع : motoring

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =