کد خبر: 171456
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

قائم مقام وزیر صنعت از برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای برخورد با قاچاق قطعات خودرو خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در میان کشفیات کالاهای قاچاق در سال‌های گذشته متأسفانه بعضاً با قاچاق قطعات یدکی خودرو و یا مشاهده اجناس نامرغوب در بازار مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین اقدام برای مبارزه با این امر طی بخشنامه‌ای به تأمین‌کنندگان اصلی قطعه یدکی خودرو که دو شرکت ساپکو و سازه‌گستر می‌باشد  اعلام نموده و از آنها خواسته شده که در تهیه و تأمین قطعات مورد نیاز به اصالت کالا از بابت اینکه قاچاق نباشد و همانطور کیفیت آنها توجه بیشتری کنند.

خسروتاج گفت: در قدم دوم و همزمان در جلساتی  با شرکت‌های مشمول  ارائه خدمات پس از فروش  ، همچون سایپا یدک، ایساکو، گواه، دنا، گروه بهمن، رنو پارس و مزدا یدک و ... نیز اعلام شده است که در ارائه خدمات پس از فروش در تعمیرگاه‌های تحت مدیریت خود دقت کنند کالاهای قاچاق و غیر استاندارد مشاهده نشود.

قائم مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت ضمن برپایی نشستی با اتحادیه صنف فروشندگان قطعه یدکی خودرو نحوه مقابله با قاچاق قطعات یدکی را در بخش عرضه و با کمک اتحادیه ذیربط بررسی و مقرر نمود  برای تهیه طرح جامع برخورد با اقلام قاچاق در جلسات آتی روی جزییات موضوع بیشتر کار شود .

خسروتاج افزود : صنعت قطعه سازی خودرو امروز با حدود تقریبی دویست و هفتاد هزار نفر شاغل و ارزش تولیداتی نزدیک به بیست و یک هزار میلیارد تومان از جمله صنایعی  است که چنانچه بخواهیم در ساخت داخلی قطعات عمق بیشتری بوجود آوریم بایستی برای سرمایه گذاری و توسعه آنها تشویقها و انگیزه های جدیدی را ایجادکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =