کد خبر: 176427
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

اخیرا این خودروساز ژاپنی اعلام کرده است که کانپست جدید الهام بخش مدل های بیشتری از این شرکت خواهد بود که اولین آنها نسل جدید مزدا ۳ می‌باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، زمانی که مزدا در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ از کانسپت RX ویژن رونمایی کرد بسیاری از علاقمندان تصور می‌کردند که این، پایه ای برای تولید نسل جدید RX-7 افسانه ای خواهد بود. از آنجایی که مزدا تلویحا استفاده از موتوری دورانی را برای نسل جدید RX-7 تایید کرده جهت ورود آن به بازار باید چند سال دیگر صبر کنیم. اما اخیرا این خودروساز ژاپنی اعلام کرده است که کانپست مذکور الهام بخش مدل های بیشتری از این شرکت خواهد بود که اولین آنها نسل جدید مزدا ۳ می‌باشد.

۲۰۱۶-mazda-rx-vision-conc-5_800x0w

این اظهارنظر مربوط به رییس جدید بخش طراحی مزدا در آمریکای شمالی، جولین مونتیس می‌باشد. وی در پاسخ به این سوال خبرنگار نشریه کارباز که آیا RX ویژن فراتر از یک پروژه مطالعاتی است یا خیر؛ تایید کرد که ویژگی های این کانپست به زودی در محصولات جدید مزدا بکار گرفته خواهد شد.

mazda-rx-vision-conc-7_800x0w-1

وی گفت : « RX  ویژن یک نقطه عطف در مزدا محسوب می‌شود. ما در این طرح توانستیم پیچیدگی های بیشتر را در طراحی به خوبی پیاده سازی کنیم. این گام بعدی ما برای تکامل زبان طراحی جدید مزدا تحت عنوان کودو است. با این طرح مزدا احساسات مشتریان خود را برانگیخت و از آن در محصولات آینده از جمله مزدا ۳ استفاده خواهد شد. »

mazda-rx-vision-conc-2_800x0w

همین خبر که مزدا ۳ از کانسپت خارق العاده ای چون RX ویژن الهام خواهد گرفت کافی است تا نسل جدید این خودرو را فارغ از ویژگی های اسپرت و دینامیکی اش، به اتومبیلی خاص تبدیل کند. حال باید دید کدام ویژگی های RX ویژن به مزدا ۳ منتقل خواهد شد. این ویژگی ها می‌تواند جلوپنجره بزرگ تر به همراه چراغ های جلو باریک و LED های منحنی شکل نازک درون بدنه باشد.

mazda-rx-vision-conc-13_800x0w

در این صورت می‌توان گفت مزدا ۳ جدید احتمالا گران تر و با فرم اسپرتی تر تولید خواهد شد. شاید به طور کامل از فرم چراغ های عقب RX ویژن در نسل جدید مزدا ۳ استفاده نشود اما می‌توان گفت چراغ های عقب آن باریک تر خواهند شد تا از شکل اسپرت تری برخوردار شوند.

۲۰۱۶-mazda-rx-vision-conc-4_800x0w

البته نیازی به گفتن نیست که بیشتر هیجان هواداران مزدا در خصوص RX ویژن به جهت تصور آنها از نسل بعدی RX-7 می‌باشد اما الهام گیری از این کانسپت در سایر محصولات می‌تواند درک روشن تری از شکل و شمایل نسل بعدی RX-7 به ذهن متبادر کند. بدین ترتیب در آینده شاهد سری جذابی از تولیدات مزدا خواهیم بود. بکارگیری عبارت سری بدین جهت است که تاثیر RX ویژن قطعا به نسل جدید مزدا ۳ محدود نخواهد شد و سدان بزرگ تر مزدا ۶ یا کراس اوورهایی مانند CX-5 و CX-9 را نیز در بر می‌گیرد. در این صورت باید گفت مزدا از هم اکنون جذابیت را به نسل های بعدی محصولاتش تزریق کرده است.

[gallery link="file" ids="176438,176437,176436,176435,176434,176433,176432,176431,176430,176429,176428"]

منبع : topspeed

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =