کد خبر: 17882
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸

به اعتقاد نعمت بخش، چنانچه تولید خودرو متوقف شده و یا کاهش شدیدی یابد، باز هم با برهم خوردن عرضه و تقاضا، پراید 17 میلیون تومانی که مردم به قیمت آن معترض هستند، به بالای 30 میلیون تومان خواهد رسید.

خبرگزاری مهر:  دبیر انجمن خودروسازان از زیان 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان درسال 91 خبرداد و گفت: ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان در یکسال گذشته ضرر و زیان کردند؛ بنابراین هم اکنون زمان رونق بازار است و باید فروش را رونق داد.

احمد نعمت بخش با ابراز نارضایتی از سردرگمی مردم و تولیدکنندگان در بازار خودرو گفت: غیر شفاف بودن و کارشناسی نبودن تصمیمات در بازار خودرو، بیش از این به صلاح نیست.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: قیمت هایی که در اسفند 90 برای خودرو تعیین کردند، موجب ضرر و زیان 4 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان شده است، به این معنا که ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان ضرر کرده اند. این در حالی است که چند ماهی است که شورای رقابت نیز به بهانه تعیین فرمول قیمتگذاری خودرو، سبب شده تا خرید و فروش در بازار صورت نگیرد و تولید نیز در سردرگمی به سر ببرد.

وی تصریح کرد: بارها به مسئولان تذکر داده بودیم که اگر ضرر و زیان خودروسازان جبران نشود، آنها ورشکست خواهند شد؛ همانطور که هم اکنون 30 درصد قطعه سازان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان ورشکست شده اندو همین امر، کاهش قطعه رسانی به خطوط تولید خودرو را در پی داشته و در نهایت، تولید خودرو کاهش یافته است.

نعمت بخش با تاکید بر ضرورت جبران افت تولید خودرو در کشور، گفت: ادامه روند مذکور در سال جاری به خصوص همزمان با ورود افراد غیرکارشناس از شورای رقابت به صنعت خودرو به صلاح نیست و باید برای اصلاح آن فکری کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه افرادی غیرمسئول و غیرکارشناس با اظهارنظرهای خود مبنی بر اینکه خودرو ارزان خواهد شد و مردم خودرو نخرند؛ سبب شدند تا بازار در بهمن، اسفند و فروردین ماه سال جاری با رکود مواجه شود و همین امر، بین 45 تا 50 میلیارد تومان فروش روزانه خودروسازان را به کمتر از 10 میلیارد تومان کاهش داده است که ادامه این روند منجر به تعطیلی کارخانجات خودرو خواهد شد.

به اعتقاد نعمت بخش، چنانچه تولید خودرو متوقف شده و یا کاهش شدیدی یابد، باز هم با برهم خوردن عرضه و تقاضا، پراید 17 میلیون تومانی که مردم به قیمت آن معترض هستند، به بالای 30 میلیون تومان خواهد رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    آقای نعمت بخش شما استعفا بده و دست از سر مردم و صنعت بردار ، پراید به قیمت قبلی باز می گردد.
  • افشین ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    تحریم تا ابد
  • مصرف کننده ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    همه خرید خودرو از شرکتهای خودروساز را تحریم کنید و کسانی که مثل من پیش‌خرید کرده‌اند مثل من نه انصراف دهند و نه پول زور اعلام شده را پرداخت کنند. اون‌وقت خودروسازان محترم شب شام برای خوردن نخواهند داشت و حساب کار دستشان می‌آید و می‌فهمند بدون ما هیچ نیستند.
  • كريمي ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    آقاي نعمت بخش لطفا با شعور مردم بازي نكنيد اين حرف شما يعني اين كه به ازاي هر خودرو حدود ٥ ميليون تومان ضرر كرده ايد اين دروغ محض را حتي خودتان هم باور نمي كنيد و اگر باور كنيد شما هم ......
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    اگر تعرفه واردات خودرو برداشته شود پراید 5 ملیون می شود.
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    واقعن متاسفم برای شما که یه قیمت نمی تونید دربیاورید که درست باشه براید رسید به زانتیا بعدشم میرسه بنز
  • عباس آقا ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    خوب اقای مهندس بخش شما لطف بفرمایید برید کنار همه چیز درست میشه !! اگه قرار پراید شما که تو دنیا 2000 دلار هم نمخرن اینجا بشه 30 میلیون دولت میتونه با برداشتن تعرفه گمرکی امکان واردات رو مهیا کنه اونوقت 30 میلیون در بازار آزاد حداقل میشه 9-8 تا 9 هزار دلار و میشه باهاش ماشینی به مراتب ایمن تر و راحت تر از پراید که چه عرض کنم بلکه پژو و تندر را سوار شد. باور نداری برو تو سایتها قیمت خودروهای دنیا رو ببین.
  • عباس جباری فرزامی ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    باسلام آقای نعمت بخش بنظرم شمادررفاه هستیدودورازهرگونه اطلاعات به همین مبلغی که شمامیفرمائید30م اگرتعرفه خودروازطرف دولت آزادبشودببین مردم به پرایدی که شمامیگوئیدهیچ کس نگاه هم نمیکندتابرسدبخرندمیخواهیدبدانیدقیمت خودروهای باکیفیت وایمن خارجیهاچقدراسن بروتوسایت های خارجی ببین چه خودروهائی راباین قیمت میدهند من یک خودروثبت نام کرده ام بنام پژوپارس سال وآنهم باقیمت روزبامن حساب کرده اندبااین حال که قیمت روزثبت نام 22.970م بوده الآن بایدباقیمت 28.300م بخرم اگرتعرفه رابردارنددیگرتاعمردارم به خودروداخلی نگاه هم نمیکنم زیرامن خودم هم جانبازوهم آزاده وهم بازنشسته سپاه هستم وایران خودروآنقدرگردن کلفت شده که به نامه وزیرمحترم صنعت وبنیادشهیدهم ارزش قائل نیست باتشکر
  • مهدی ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    آرزو دارم یباردرطول زندگی کر دنم غیرت مردم ایران رو ببینم. درضمن آقای نعمت بخش خ.... بکش اینهمه سیاست میریزی واسه مردم ک به چی برسی ک از آه ونفرین مردم بالاتره. شخص شما ملیاردها پول داری وبچه هات کم کمش بنز وبی ام و زیر پاشونه اونوقت اومدی آینده بینی هم میکنی ای ............ درود ب مردم ستم دیده ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =