کد خبر: 178920
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

تیم ونتوری که در مسابقات فرمولا E نیز با همین نام شرکت دارد موفق شد رکورد جدید سرعت زمینی را توسط یک وسیله نقلیه الکتریکی به ثبت برساند.

به گزارش اخبار خودرو ، این وسیله نقلیه الکتریکی با قدرتی معادل ۳۰۰۰ اسب بخار توانست به سرعت ۳۴۱ مایل در ساعت (۵۴۸ کیلومتر در ساعت) دست یابد. از آنجا که این رکورد توسط فدراسیون اتومبیلرانی مورد پذیرش قرار نگرفت این تیم مجددا توانست با وسیله نقلیه الکتریکی خود به سرعت ۵۷۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و رکورد دیگری را ثبت کند.

[caption id="attachment_178921" align="aligncenter" width="600"]ونتوری ونتوری[/caption]

به علتی بدی آب و هوا در سال های اخیر در دریاچه نمک بونویل یوتا که محل این رکوردشکنی بود، رکورد قبلی از سال ۲۰۱۳ پرجا مانده بود.

تیم ونتوری ادعا می‌کند که خودروی آنها با نام VBB-3 که مخفف ونتوری باکی بولت می‌باشد، قدرتمند ترین خودروی الکتریکی در جهان است. این تیم پیش از این در سال ۲۰۱۰ با وسیله دیگری به نام VBB-2.5 نیز توانسته بود رکوردشکنی کند. تلاش برای شکستن رکورد سرعت موجب ایجاد رقابت بین ونتوری و مرکز تحقیقات اتومبیل اوهایو شده است.

روگر شروئر، راننده حرفه ای که توانسته است این رکورد را ثبت کند در اینباره گفته است : « هربار که من پشت فرمان وسیله ای با این قدرت قرار می‌گیریم برایم بسیار لذتبخش است، اما در چنین سرعت هایی به جای احساسات باید بر روی هدایت خودرو تمرکز کنم. من مطمئنم می‌توانیم از این هم فراتر برویم. امروز هم پیست و هم شرایط وسیله نقلیه به مراتب بهتر از روز گذشته و زمان انجام آزمایشات بود. ما باید همیشه صبور و منتظر آماده شدن پیست باشیم. »

این رکورد شکنی تنها چند روز پس از ثبت رکورد سرعت هوندا توسط وسیله نقلیه ای با موتور سه سیلندر ۶۶۰ سی سی اتفاق افتاد. رکوردشکنی مذکور هوندا نیز در همین دریاچه نمک بونویل صورت گرفته بود.

[aparat]TmpNV[/aparat]

منبع : autocar

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =