کد خبر: 179193
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸

اولین هفته پاییزی سال جاری با کاهش قیمت خودرو در بازار همزمانی پیدا کرده و این در شرایطی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار، حباب قیمتی که طی یک‌ماه گذشته به‌دلیل عرضه قطره چکانی خودرو توسط تولیدکنندگان ایجاد شده بود و هم‌اکنون در حال شکستن است.

اخبار خودرو - به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، هر ساله با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس تب و تاب خرید و فروش خودرو در بازار فروکش می‌کند به همین دلیل قیمت‌ها به نسبت فصل تابستان کاهش پیدا می‌کنند. برهمین اساس در اولین هفته پاییز نیز قیمت خودروهای داخلی با کاهش مواجه شده که مهم‌ترین دلیل این موضوع افت تقاضا در بازار خودروهای داخلی عنوان می‌شود. در این زمینه فعالان بازار از آغاز رکودی تازه در بازار خودرو خبر می‌دهند و اینکه این رکود موجب کاهش بیشتر قیمت‌ها طی هفته‌های آتی خواهد شد. هرچند بی‌رونقی بازار خودرو در فصل پاییز، طبیعی به‌نظر می‌رسد و تقریبا رویه‌ای هر ساله است، اما چند سالی است که مشتریان خودرو مراجعه چندانی به بازار ندارند. به‌طوری که حتی در مقاطعی از فصل تابستان که معمولا خرید خودرو اوج می‌گیرد، مشتریان باز هم مراجعه چندانی برای خرید خودرو به بازار نداشتند.

براین‌اساس پیش‌بینی فعالان بازار آن است که رکودی که هم‌اکنون در بازار خودرو آغاز شده، احتمالا تا هفته‌ها ادامه خواهد داشت. یکی از دلایل مهم در تداوم روند این رکود در پیش بودن ماه محرم عنوان می‌شود. بنا به عقیده کارشناسان رکود بیشتر از آنکه بر فروش خودروسازان اثر بگذارد بر عملکرد و فعالیت بازار خودرو اثر خود را ایجاد می‌کند. زیرا خودروسازان به‌دلیل تغییر شرایط بازار طی سال‌های اخیر اقدام به اجرای طرح‌های فروش جدید کرده‌اند تا به این واسطه بتوانند تقاضای بازار را جذب کنند؛ بنابراین در شرایط کنونی خودروسازان چالش کمتری برای جذب تقاضا نسبت به فعالان بازار دارند؛ زیرا مدت‌هاست که خرید نقدی خودرو توسط مشتریان کاهش یافته است. موضوعی که ضمن کاهش انگیزه بازار، موجب شده بسیاری از فعالان بازار نسبت به ماندن یا نماندن در این حیطه با تردید مواجه شوند.

قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران - ۸ مهرماه ۹۵ :

خودرو قیمت تغییر نسبت به هفته گذشته
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۳٫۵۰۰٫۰۰۰ ۷۰۰٫۰۰۰-
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۷٫۵۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰-
پژو ۴۰۵ GLX ۳۰٫۳۰۰٫۰۰۰ ۱۰۰٫۰۰۰-
۲۰۶ صندوقدار ۳۸٫۵۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰-
پارس بنزینی ۳۶٫۵۰۰٫۰۰۰ ۱۰۰٫۰۰۰-
رانا ۳۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ---
پارس TU5 ۴۰٫۸۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰-
سمند SE ۲۸٫۵۰۰٫۰۰۰ ۱۰۰٫۰۰۰-
تندر۹۰ ایران خودرو ۳۹٫۳۰۰٫۰۰۰ ۱۰۰٫۰۰۰-
پراید ۱۳۱ ۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ---
پراید ۱۱۱ ۲۱٫۴۰۰٫۰۰۰ ---
پارس تندر ۴۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ---
دنا ۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰-
لیفان ۸۲۰ ۸۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ---
جک S5 اتوماتیک ۹۴٫۸۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰-
مزدا۳ FL ۱۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰+
رنو ساندرو اتوماتیک ۵۲٫۵۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰-
ساندرو اتوماتیک استپ‌وی ۵۸٫۵۰۰٫۰۰۰ ---
رنو کپچر ۱۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰+

منبع : ایران جیب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =