کد خبر: 18006
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

سال گذشته چند خودروی داخلی از خطوط تولید خودروسازان خارج شده و به تاریخ صنعت خودروی ایران پیوستند.

سال گذشته چند خودروی داخلی از خطوط تولید خودروسازان خارج شده و به تاریخ صنعت خودروی ایران پیوستند.

 به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، 1391 سال پر حادثه‌ای برای صنعت خودروی ایران بود. سالی که تعداد قابل توجهی از خودروهای تولیدی در کشور به دلایل مختلف از ادامه تولید بازماندند.

 شاخص‌ترین خودروی از رده خارج شده در سال گذشته، ماکسیما بود. این خودرو تحت برند شرکت نیسان ژاپن در پارس خودرو تولید می‌شد و سال گذشته به دلیل اتمام قرارداد شرکت پارس خودرو با شرکت نیسان تولید آن پس از حدود 10 سال متوقف شد. پس از آن شرکت پارس خودرو اعلام کرد که تولید مدل جدید این خودرو را در دست پیگیری دارد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 نیسان قشقایی دیگر محصول ژاپنی تولیدی در پارس خودرو بود که سال گذشته تولید آن تقریبا به صفر رسیده و از خطوط تولید پارس خودرو خارج شد.

 هیوندایی آوانته و هیوندایی ورنا نیز دو محصول تحت برند شرکت هیوندایی بودند که خودروسازی راین آخرین دستگاه‌ها از این دو خودرو را در سال گذشته تولید کرد. در آن زمان شرکت تولیدکننده دلیل توقف تولید این خودروها را تغییر سیاست شرکت هیوندایی در ارسال قطعات به شرکت‌های همکار در دیگر کشورها عنوان کرده بود.

 لیفان 520 نیز محصول چینی تولیدی در شرکت کرمان موتور بود که آخرین دستگاه‌های آن در سال گذشته تولید شد. به گفته مسوولان این شرکت کاهش استقبال از این خودرو دلیل توقف تولید آن بوده است.

 سال گذشته در گروه خودروسازی بهمن نیز تولید برخی از مدل‌های سواری مزدا به حداقل رسید. مشخص نیست که کدام یک از مدل‌های این خودرو امکان ادامه تولید در سال جاری را خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =