کد خبر: 181783
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت معتقد است: این یک اشتباه بزرگ اقتصادی است که بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای تولید شده در آمریکا قرار گیرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت معتقد است: این یک اشتباه بزرگ اقتصادی است که بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای تولید شده در آمریکا قرار گیرد.

ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: دیدگاه‌های کلان اقتصادی در کشور باید با دیدگاه‌های کلان سیاسی در یک راستا و هم هدف باشند.

وی با بیان اینکه هیچ توجیهی وجود ندارد که خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شود، خاطرنشان کرد: در حالیکه آمریکا در راه فروش کالای استراتژیکی چون هواپیما به ما مانع تراشی می‌کند نباید بازار خود را در اختیار کالاهای مصرفی تولیدی در این کشور مانند خودرو قرار دهیم.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این یک اشتباه بزرگ اقتصادی است که ارز را از ایران خارج کنیم تا خودرویی را که در کشور متخاصمی چون آمریکا تولید شده وارد کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه هیچ تفاوتی نمی‌کند خودرویی که در آمریکا تولید و وارد ایران شده متعلق به یک برند آمریکایی یا دیگر برندهای خودرویی است زیرا به هر حال سود این تولید به آمریکا می‌رسد.

براساس اسنادی که به ایسنا رسیده، مشخص شده که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده و به فروش رسیده است. در برخی از خودروهای وارد شده از آمریکا که برند آن متعلق به یک شرکت ژاپنی است عبارت "MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده و نشان می‌دهد که این خودروی ژاپنی در آمریکا مونتاژ و تولید شده است.

در این زمینه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کنند که با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی چگونه خودروهای تولیدی در آمریکا وارد ایران شده است؟

در این رابطه رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز ورود خودروهای تولید آمریکا به ایران را تایید و خاطرنشان کرده که اخیرا شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه از این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده است.

البته فرهاد احتشام‌زاد اظهار کرده که در گذشته برخی خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده‌اند شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند. وی از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولیدی آمریکا به ایران خبر داده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    من باایشان کاملا موافقم.بازار خودروی کشور ما باید بطور انحصاری فقط و فقط دراختیارکشور چین باشه چون هم شاسی قوی دارن و هم استهلاک پایین و مصرف سوخت کم .....فقط امیدوارم خودایشان هم همین ماشینهای چینی رو سوار بشن و خدای نکرده اگه یکروز تصادف کردن بعد دوباره باهاش مصاحبه کنین ببینیم ماشین آمریکایی بهتره یا خودروهای چینی
  • بالانس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    باز شروع شد. عضو هیات علمی !!! ..... علمی که آموزگارش تو باشی
  • رامین ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    ولی در اختیار فرانسه وچین باشد مانعی نداردلذا ایراد وعهد شکنی هم بکنند بازهم مشکلی نیست
  • حامد ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    بله میشه حدس زد. وقتی کمری با کیفیت در بازار باشد چه کسی حاضر است برای خودروها بی کیفیت فرانسوی هزینه کند.امثال ایشون با دریافت مبالغ کلان از تولید کنندگان داخلی و فرانسوی راه را بر واردات کالا مرغوب میبندند
  • خسرو ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    درود . من در جایگاه یک شهروند معمولی و نه اسناد دانشگاه بر این باورم که کیفیت چه بخواهیم و چه نه به جایگاه اصلی خودش برمیگرده اگرچه درراستای دیدگاه کلان سیاسی نباشد و به زور پایین آورده باشیم و اگراین مقام رو با تبلیغات بدست آورده باشه بزودی دست میده . افتخار ژاپن اینه که روی میز رئیس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک هست . فکر میکنه آریکایی ها از ژاپنی ها خوششون میاد ؟ من فکر میکتم هر ماشینی متعلق به هر کشوری میتونه گرگ صنعت مابشه تا بخودمون بیایم چون امروزه در سایه امن بودن نوعی مرگ تدریجی و عقب ماندگی هست . مشکلات یک شبه گریبان صنعت ما رو نگرفته .
  • ناشناس ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    به قرآن رو که نیست سنگ پا شوره قزوینه،ماشین ۴۰ سال پیش به مردم تحمیل میکنن بعد میگن ماشین آمریکایی نیاد،اگه آمریکایی نباید بیاد، چینی هم نباید بیاد،خدا ازتون نگذزه
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    متاسفم برا این اقا.کشورها باید با هم داد و ستد داشته باشند.لج و لج بازی تا کی.نطر مردم مراوده با تمام کشورهای دنیا است.یه عده ای معدود در کشور هنوز بعد چهل سال دنبال چریک بازی هستند ولی مردم ایران می خواهند زندگی شرافتمندانه داشته باشند مثل همه نه اینکه هی حواله شان بدهیم به اخرت
  • سعید بوشهری ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    یه جور میگن خودروی آمریکایی نباید وارد ایران بشه انگار این هیوندای و کیا که هر روز مثل نقل و نبات از گمرک ترخیص میشه همه ساخت کره هس و پولش هیچ ربطی به امریکا نداره ، این هیوندای و کیا که فقط کارگراش تو کره هستن ! سهامدار و طراحهای اصلیش امریکایین و خط تولید و پلتفرمشم تو امریکا طراحی میشه و سود اصلی حاصل از فروش هرکدوم از اینا به خودرو سازی جنرال موتورز میرسه حالا یک عده ای مردم اطلاع ندارن شما دیگه چرا عضو محترم هیات علمی! بگو منم میخام آب و گل آلود کنم ماهی خودمو ازش بگیرم این شومن بازیا رو بزار کنار
  • حمید ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    واقعا این یارو چه دغدغه مهمی داره اگه خودروهای تولید آمریکا وارد نشه تمام مشکلات خودرویی ما حله آمریکا هم به زانو درمیاد دم این یارو گرم که ریشه تمام مشکلات و فلاکت خودرویی ما رو فهمید بیخود نیست که عضو هیات علمی دانشگاهه
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    استاد دانشگاه!!!!! وای به حال این ملت بدبخت
    • بالانس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
      منم همینو گفتم
  • شهرام ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    جناب استاد احتمالا سهمیه ای درست می فرمایند!سود خودرو باید در دست ... و ... داخل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =