کد خبر: 181844
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

در بخشنامه فروش آبان ماه محصولات ایران خودرو، افزایش قیمت ۳ خودرو برای سومین بار ابلاغ شد اما همچنان زمانی برای اجرای آن اعلام نشده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،در جدیدترین ابلاغیه ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این گروه خودروساز، افزایش قیمت ۳ محصول برای سومین بار طی ماه‌های اخیر ابلاغ شده، هرچند زمان اجرای این دستورالعمل هنوز مشخص نشده است.

در ابلاغیه فروش آبان ماه محصولات ایران خودرو، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، تهویه اتوماتیک، آینه جانبی و شیشه بالابر برقی و یورو ۴ بهینه معادل ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت سمند ال ایکس بنزینی مالتی پلکس با کیسه هوای راننده و سرنشین، رینگ فولادی و یورو ۴ بهینه معادل ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشخص شده است.

البته در بخشنامه ایران خودرو آمده است که افزایش قیمت پژو ۲۰۶ و سمند فعلاً اجرا نمی‌شود و زمان اجرای آنها متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

در عین حال در فروش آبان ماه ایران خودرو، قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته که رشد ۳۰۰ هزار تومانی را نسبت به قیمت قبلی نشان می دهد. هرچند در حال حاضر این محصول به دلیل توقف پلاک‌گذاری، تولید نمی‌شود.

ایران خودرو یک بار نیز در خرداد امسال این قیمت‌ها را برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و سمند ال‌ایکس سال به نمایندگی ها ابلاغ و اعلام کرده بود که این افزایش قیمت از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تاکنون به قیمت ۳۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان به مشتریان عرضه شده است.

همچنین در آن زمان، قیمت سمند ال ایکس سال بنزینی مالتی پلکس در آن زمان ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که قرار بود این قیمت از تیرماه اعمال شود، اما این اتفاق نیز عملی نشد.

این قیمت‌ها یک بار دیگر نیز در مهرماه به نمایندگی‌های ایران خودرو ابلاغ شد اما باز هم اجرای آن منوط به اعلام این شرکت خودروساز شده بود.

قیمت فعلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۳۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان و سمند ال‌ایکس بنزینی معادل ۳۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.

شورای رقابت سه روز پیش سقف مجاز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو را افزایش داد و بر این اساس، سقف افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو به طور میانگین از ۱٫۸۱ درصد به ۱٫۹۸۰۱ درصد رسید.

طبق اعلام مرکز ملی رقابت پژو ۲۰۶، رانا، تندر، پژو پارس و سمند ال ایکس به ترتیب مجوز بیشترین  افزایش قیمت را دریافت کردند.

برخی فعالان بازار خودرو معتقدند در شرایطی که بازار خودرو با رکود پاییزی مواجه است و به طبع خرید کمتری در ماه‌های محرم و صفر در این بازار صورت می‌گیرد، تأکید دوباره ایران خودرو بر افزایش قیمت برخی محصولاتش با هدف بازارگرمی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =