کد خبر: 182286
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

دستورالعمل الزام به اخذ گواهی فعالیت از شرکت مادر در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سخت‌گیرانه دنبال می‌شود که یکی از تبعات آن توقف ورود خودروهای هیبرید به بازار کشور است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ،دستورالعمل الزام به اخذ گواهی فعالیت از شرکت مادر در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سخت‌گیرانه دنبال می‌شود که یکی از تبعات آن توقف ورود خودروهای هیبرید به بازار کشور است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواسط شهریورماه سال جاری، فعالیت شرکت‌های واسطه ای را خلاف مقررات در شرایط پساتحریم دانست. به‌همین منظور اخذ نمایندگی رسمی از شرکت مادر را الزامی کرد این در شرایطی است که این الزام حالا به ممنوعیت هیبریدی‌ها منجر شده است؛ به‌طوری‌که طبق دستورالعمل سازمان ملی استاندارد گواهی «تایید نوع» که شامل مشخصات فنی و ظاهری خودروها است، از این پس باید به تایید شرکت مادر برسد؛ بنابراین تنها شرکت‌هایی می‌توانند خودرو هیبرید وارد کنند که نمایندگی رسمی داشته باشند. به‌رغم آنکه سازمان ملی استاندارد بعد از لغو تحریم‌ها، اجرای قوانین مرتبط با خودروها را به‌صورت سختگیرانه دنبال می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد احتمال تغییر مشخصات فنی و ظاهری مدل‌های ۲۰۱۶ خودروهای وارداتی هیبریدی موجب شده این سازمان از ورود این خودروها به کشور جلوگیری کند. یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» نیز با تایید این موضوع می‌گوید: تایید نوع خودروها در صورتی از سوی سازمان ملی استاندارد صورت می‌گیرد که خودروها تغییرات فنی و ظاهری نداشته باشند و شماره استاندارد ECE آنها تغییر نکند. در صورتی که سازمان ملی استاندارد اطمینانی از تطابق و صحت مشخصات فنی و ظاهری خودرو نداشته باشد؛ بنابراین گواهی تایید نوع صادر نمی‌شود که مشکل ورود هیبریدی‌ها نیز به این دلیل است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    یعنی هر قانون جدیدی که این آقایون وضع میکنن بر ضرر ملته میشه یه روزی بیاد که اینا کاری به کارمون نداشته باشن بذارن خودمون مثل آدم زندگی کنیم اون از تعرفه گمرکی که ماشینها رو دوبرابر قیمت بقیه دنیا میخریم اون از ممنوعیت حجم موتور بالای ۲۵۰۰ اینم که از این قانون مزخرف
  • ارمین ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    عزیزم اگر تویوتا هیبرید به قیمت ۱۸۰ تومان وارد بشه کدوم ابلهی حاضر میشه واسه رنو یا پژو یا چینی (و کمی فرانسوی ) ۱۹۰ تومن هزینه کنه؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =