اين شخص با اشاره به اظهارات معاون اول رئيس جمهور ايران در اين خصوص گفت:«من فكر مي كنم اين اظهارات مبناي سياسي دارد و به طور كلي با تحريم ها و كنترل تجارت ارتباط دارد».

سخنگوي شركت خودروسازي پژوي فرانسه در تلاش براي كم اهميت دانستن همكاري‌هاي اين شركت با ايران گفت:« ايران يك درصد از كل گردش مالي ما را در برمي گيرد». شركت پژوي فرانسه بخشي از قطعات خودروهاي پژو 206 و 405 را به ايران مي فروشد. پايگاه خبري جاست اوتو طي گزارشي از واكنش شركت خودروسازي پژوي فرانسه به اظهارات معاون اول رئيس جمهور ايران در مورد روابط اقتصادي با فرانسه خبر داد. اخيرا محمد رضا رحيمي با انتقاد از سياست هاي خصمانه دولت ساركوزي عليه ايران هشدار داده بود ايران مي تواند با اتخاذ اقدامات متقابل زيان هاي زيادي را به اقتصاد اين كشور به ويژه صنعت خودروي فرانسه وارد آورد. وي در اين زمينه مشخصا به همكاري هاي ايران با شركت خودروسازي پژو اشاره كرده بود. در عين حال يك سخنگوي اين شركت حجم مبادلات با ايران را قابل توجه ندانست و گفت مبادلات با ايران كسري از كل گردش مالي اين شركت را شامل مي شود. جاست اوتو بدون ذكر نام اين شخص به نقل از وي نوشته است:« ايران يك درصد از كل گردش مالي ما را در برمي گيرد». اين شخص با اشاره به اظهارات معاون اول رئيس جمهور ايران در اين خصوص گفت:«من فكر مي كنم اين اظهارات مبناي سياسي دارد و به طور كلي با تحريم ها و كنترل تجارت ارتباط دارد». در حالي شركت پژو سهم ايران در گردش مالي خود را يك درصد اعلام كرده است كه سازمان بين المللي سازندگان وسائل نقليه موتوري در آخرين گزارش خود سهم ايران در توليد جهاني پژوي فرانسه را بالغ بر 11 درصد اعلام و اين كشور را سومين كانون توليد خودروهاي شركت پژو در جهان معرفي كرده است. بر اساس گزارش اين سازمان ايران در سال 2009، 336 هزار دستگاه خودروي پژو توليد كرد. كل توليد شركت پژو در جهان طي اين سال بالغ بر 3 ميليون دستگاه اعلام شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حافظ ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    غلط کرد . ملت ایران دهنشون با محصولات بدرد نخور پژو سرویس شد شدن زن بابامون ، خود فرانسویا با زور میرن پژو سوار میشن بد بلبل زبونی هم میکنن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =