کد خبر: 184030
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

تویوتا سرانجام تایید کرد که نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ محلی خواهد بود که کمری ۲۰۱۸ در آن رونمایی می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ، این خودروساز ضمن اعلام این خبر تصویر گوشه ای از نمای عقب کمری ۲۰۱۸ را نیز منتشر کرده است که نشان می‌دهد طراحی نسل آینده از هویتی اسپرت تر و خطوطی تیز تر برخوردار خواهد بود.

[caption id="attachment_184032" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

این شاید تنها سدان متوسطی باشد که قادر است با بازار داغ کراس اوورها رقابت کند اما شکی نیست که کمری برای تویوتا یک موفقیت تجاری بی نظیر می‌باشد. باب کارتر، مدیر ارشد اجرایی تویوتا در دیترویت با اعلام این مطلب گفت کمری در سال ۲۰۱۸ برای پانزدهمین سال پیاپی پرفروش ترین خودروی سواری ایالات متحده شده است. و البته حفظ این جایگاه برای تویوتا یک چالش همیشگی است و در کنار آن نباید از فروش بالای کرولا و کراس اوورهایی همچون RAV4 و هایلندر نیز در این بازار غافل شد.

کارتر جزییات چندانی درباره نسل آینده کمری بیان نکرد و به سوالات خبرنگاران درباره استفاده از موتور V6 و نسخه هیبرید در نسل آینده و نیز زمان تولید اولین کمری تمام الکتریکی پاسخی نداد.

با نگاهی به تصویر منتشر شده به نظر می‌رسد کمری آینده از ظاهری اسپرت تر برخوردار است. البته کارتر اظهار کرده است که تغییرات اعمال شده در کمری ۲۰۱۸ محافظه کارانه خواهد بود و شاید برخی آن را کسل کننده بنامند اما این روند طراحی ۱۵ سال توانسته بیشترین فروش را در رقابتی ترین بازار جهان به خود اختصاص دهد و دگرگون کردن ناگهانی آن ریسک بی دلیلی است.

[caption id="attachment_184031" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

کارتر بیان کرده است که کمری جدید از لذت رانندگی بیشتری برخوردار خواهد بود. این اتومبیل در کارخانجات تویوتا در جورج تاون ایالت کنتاکی در کنار تویوتا آوالون و لکسوس ES تولید خواهد شد. این کارخانه ظرفیت تولید ۵۵۰ الی ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد.

و علی رغم روند پرشتاب تولید کراس اوورها، اما کمری کماکان یکی از محصولات مهم در خط تولید تویوتا باقی خواهد ماند و این دلیل خوبی است که چرا این خودروساز کمری ۲۰۱۸ را برای نمایشگاه آتی دیترویت که مهمترین رویداد خودرویی در آمریکای شمالی می‌باشد نگه داشته است. کارتر همچنین اشاره ای به بازنگری تویوتا برای حضور در بازار اتومبیل های متوسط مانند پیکاپ های میدسایز نکرد.

همچنین در زمان رونمایی از کمری جدید در دیترویت، تویوتا کنفرانس خبری جداگانه ای برای لکسوس و سومین گردهمایی فناوری های تاثیرگذار بر این دو برند را نیز برگزار خواهد کرد.

منبع : motortrend

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =