کد خبر: 184294
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸

سانتافه یکی از بازیگران قدر بازار شلوغ و فوق العاده رقابتی اس یو وی هاست و بروزرسانی های فناوری و ایمنی به همراه گارانتی قابل ملاحظه قرار است آن را در این رقابت سنگین کماکان حفظ کند.

به گزارش اخبار خودرو ، اس یو وی سه ردیفه هیوندای برای سال ۲۰۱۷ دستخوش تغییرات ملایمی در نمای ظاهری نیز خواهد شد تا بتواند به مصاف حریفان تازه نفس با طراحی های مدرن و همچنین رقبای قدیمی مانند هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر برود.

[caption id="attachment_184297" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

برای سانتافه چهار تیپ در نظر گرفته شده است که عبارتند از SE، لیمیتد، SE آلتیمیت و لیمیتد آلتیمیت که بسته به تیپ خودرو تعداد سرنشینان ۶ یا ۷ نفر خواهد بود. اتومبیل مورد آزمایش از تیپ لیمیتد آلتیمیت و به عبارتی تیپ فول سانتافه با دیفرانسیل جلو و قیمت ۴۳۱۶۰ دلار بوده و طی ۲۰۰ کیلومتر در جاده های شهری و برون شهری مورد بررسی قرار گرفته است.

[caption id="attachment_184298" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

طراحی خارجی

سانتافه ۲۰۱۷ در جلو از سپری با طراحی جدید و همچنین جلوپنجره بزرگ تر برخوردار است. چراغ های جلو نیز دستخوشی تغییراتی شده و به ویژه LED های روزتاب به النترا شباهت دارد.

[caption id="attachment_184299" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

چراغ های عقب نیز از نوع LED بوده و اگزوزهای دوبل خودنمایی می‌کند. برای این شاسی بلند کره ای رینگ های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی قابل سفارش است. تغییرات ظاهری شاید نامحسوس باشد اما در کل کمک کرده است خودرو ظاهر خوش استایل تر داشته باشد.

[caption id="attachment_184302" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

فرم شیبدار سقف و شکل باریک شونده پنجره کوچک قبل از ستون C ظاهری اسپرتی به سانتافه داده، هرچند موجب شده فضای کافی برای سرها در ردیف سوم وجود نداشته باشد.

[caption id="attachment_184296" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

سواری و هندلینگ

سواری سانتافه ۲۰۱۷ مثل همیشه ساده و راحت است و در عین حال در رانندگی های هیجانی نیز کم نمی‌آورد. هرچند با وجود سانتافه اسپرت با ظرفیت ۵ نفر، خریداران سانتافه ۷ نفره معمولا دنبال رانندگی اسپرت نیستند اما هندلینگ سانتافه و پایداری آن در حرکت های ناگهانی قابل ستایش است. ترمز محکم بوده و فرمان خودرو واکنش مناسبی دارد.

[caption id="attachment_184300" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

اما اگر به مباحث پیشرانه بپردازیم به همان موتور ۳٫۳ لیتری V6 آشنا می‌رسیم که ۲۹۰ اسب بخار قدرت داشته و از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیرو را به دو یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

[caption id="attachment_184303" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

این موتور انعطاف کافی برای رانندگی در ترافیک شهری و قدرت لازم برای طی مسافت های طولانی در بزرگراه ها و جاده ها را داراست اما واکنش به پدال گاز با اندکی تاخیر اتفاق می‌افتد.

[caption id="attachment_184304" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز در تعویض دنده به چالاکی گیربکس ۹ دنده اتوماتیک هوندا پایلوت عمل نمی‌کند یا سرعت و دقت گیربکس CVT نیسان پتفایندر را ندارد.

[caption id="attachment_184306" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

کلید انتخاب حالت رانندگی در سمت چپ و پایین داشبورد قرار داشته و شامل سه حالت نرمال، اسپرت و اکو می‌شود که با انتخاب هرکدام ویژگی های موتور، گیربکس و وضعیت فرمان اتومبیل تغییر می‌کند.

در حالت اکو فرمان اندکی سنگین شده و پدال گاز به گونه ای است که در سرعت های کم حرکتی آرام به ارمغان بیاورد اما در حالت اسپرت فرمان و گاز هر دو تیز شده و نیاز به دقت بالاتری در استفاده دارند.

[caption id="attachment_184305" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

رانندگی سانتافه محکم است. پایداری و ثبات خودرو به شما اعتماد به نفس داده ولی برجستگی های جاده را نیز احساس می‌کنید که البته خیلی ناراحت کننده نیست. اگر به دنبال سواری راحت تر هستید می‌توانید از تایرهای پهن تر با رینگ های کوچک تر ۱۷ اینچی استفاده کنید که البته ما در این آزمایش از رینگ های ۱۹ اینچی استفاده کرده ایم. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که با استفاده از تایرهای پهن میزان سروصدای ناشی از برخورد لاستیک با جاده و صد البته مصرف سوخت نیز بیشتر می‌شود.

[caption id="attachment_184301" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

حال که صحبت از مصرف سوخت شد باید بگوییم که نباید از سانتافه با موتور ۳٫۳ لیتری V6 انتظار مصرف کم داشته باشید. مصرف سوخت در تیپ های لیمیتد و لیمیتد آلتیمیت در حالت شهری، جاده ای و ترکیبی به ترتیب ۱۳٫۸، ۱۰٫۲ و ۱۱٫۷ لیتر در صد کیلومتر است و در تیپ های پایین تر تقریبا یک لیتر در هر صد کیلومتر به مصرف سوخت اضافه می‌شود. همچنین در صورت انتخاب حالت چهار چرخ متحرک یک لیتر از ارقام فوق کاسته خواهد شد.

بسیاری از رقبای سانتافه موتور چهار سیلندر توربو با مصرف کمتر و یا حتی مانند هایلندر نسخه هیبریدی ارائه می‌کنند که سانتافه ۲۰۱۷ هنوز در این زمینه عقب تر از سایر رقبا است.

[caption id="attachment_184307" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

طراحی داخلی

طراحی داخلی دچار اندکی تغییر شده که با کمی دقت متوجه آن خواهید شد. سبک کلی طراحی زیبا است و از ترکیب مناسب رنگ ها و مواد مختلف استفاده شده است. چوب بکار رفته در سانتافه اگرچه مصنوعی است اما بسیار زیبا و ماهرانه کار شده است.

[caption id="attachment_184295" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

سایر بخش ها نیز عمدتا ترکیب فلز و پلاستیک می‌باشد و فقدان استفاده از چرم و بافت های نرم تری که در برخی رقبا مانند مزدا CX-9 استفاده شده احساس می‌شود؛ به ویژه آنکه خودروی مورد آزمایش بالاترین رده تجهیزاتی سانتافه است.

[caption id="attachment_184308" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

صندلی ها محکم هستند و به عقیده عده ای پشتی سانتافه بیش از حد سفت و خشک است. موقعیت صندلی موجب اشراف کامل بر جاده است با این حال تنظیم آن در هشت جهت می‌تواند در صورت لزوم موقعیت ایده آل شما را در اختیارتان قرار دهد و همچنین از سیستم سرمایشی و گرمایشی نیز برخوردار است.

در چنین اتومبیل های خانوادگی با وجود چندین راننده حافظه برای ثبت موقعیت صندلی و آینه های جانبی وجود دارد که در سانتافه ۲۰۱۷ نیز بکار گرفته شده است. همچنین در این تیپ گرمکن فرمان نیز در نظر گرفته شده است.

[caption id="attachment_184313" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

صندلی های ردیف اول و دوم فضای کافی برای سر و پاهای سرنشینان بالغ دارد اما چنین حالتی به هیچ وجه در ردیف سوم وجود نداشته و با در نظر گرفتن ارتفاع پایین سقف و ارتفاع کم نشیمنگاه از کف خودرو، این ردیف صرفا برای کودکان قابل استفاده است. در عوض در این ردیف خروجی ۱۱۵ ولت و ۱۲ ولت برق و پورت USB وجود دارد.

[caption id="attachment_184306" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

هیوندای یک برند اقتصادی است که البته در سالهای اخیر محصولات بسیار باکیفیتی نیز عرضه کرده است. سانتافه با در نظر گرفتن قیمت و نسبت به رقبایش تجهیزات ایمنی و رفاهی خوبی داشته و از میزان کشش، قدرت و کاربردی بودن قابل قبولی برخوردار است.

[caption id="attachment_184312" align="aligncenter" width="600"]هیوندای سانتافه 2017 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷[/caption]

سانتافه ۲۰۱۷ در بحث گارانتی تقریبا اکثر رقبای خود را پشت سر گذاشته و یک گارانتی ۶۰۰۰۰ کیلومتری یا پنج ساله سپر تا سپر و گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری پیشرانه را ارائه می‌دهد.

هرچند تویوتا هایلندر یا هوندا پایلوت ممکن است مزایای بیشتری نسبت به سانتافه داشته باشند اما برای خانواده هایی با فرزندان زیاد سانتافه اتومبیلی به صرفه خواهد بود.

منبع : cars

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Narges ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    2
    قیمت نقدی واقساطی رومیشه بگین؟قیمت سانتافه
    • محمد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      2
      با سلام برای اطلاع از قیمت به لینک زیر مراجعه فرمایید. assanmotor.com/common/html/sales/qualified/price/index.html?submenuheader=0 آسان موتور نمایندگی رسمی هیوندای در ایرانه. امیدوارم کمکتون کنه.
    • 300000000 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      6
      ۳۰۰میلیون
  • مسعود سعیدی ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    2 1
    چرا هیچ کس نظری نداده
    • امیرعلی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      4
      باسلام. آقامسعود شما سانتافه ۲۰۱۷ دارین؟
  • امیرعلی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3
    باسلام ودرود. سانتافه ۲۰۱۷ خودروی بسیار زیبا و جاداری هست وامیدوارم بزودی یکیشو داشته باشم.
  • امیرعلی ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    قیمت سانتافه ۲۰۱۷ هفت نفره رو بفرمایید ممنون
  • محمد ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    1
    من که ندارم
  • امیر ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    با سلام. آیا مدل ۲۰۱۷ اش در حال حاضر در بازار موجود هستش؟ ارتفاع اش چقدر از سورنتو بیشتره؟ حتما میخرم
  • خلیل IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    2 1
    سلام من خیلی زود یه سانتافه 2017 سفید خوشگل می خرم
  • amir IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام اقا من هرچي مي گردم پورت يو اس بي پيدا نمي كنم چرا
  • یادم نیست AE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 1
    من این ماشین رو که دیدم خیلی خوشم اومد ولی نه من نه خانوادم پول خرید این ماشینو نداریم خب بالاخره خدا یه صلاحی دیده حتما که اینطوری زندگیمون این متنم بخاطر کسایی که مثل خودم هستند گذاشتم که بگم هیچوقت ناشکر نباشید ندار تر از شما ومن خیلی هست خدارو شکر کنید بابت همین که داریم. (خیلین کسانی که وضعشان بدتر از ماست) خدارو شکر
    • Ali IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      1 0
      شما متاسفانه هیچ تلاشی برای آیندت و آرزوهات نکردی و همشو بخدا حواله میدی.نکن براد من نکن.همه وضعشون بده شده بهونه واسه کسایی که ساکت و صامت تو زندگی هیچ هدف و رویای خاصیو دنبال نمیکنن بله خدارو شکر میکنیم بابت لطف بی کرانش ولی دلیل موجهی برای ترک رویاهامون نیست
  • Keyvan IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    5 0
    سلام . اگه فقیر ب دنیا اومدیت مقصر شما نیستید ولی اگه فقر از این دنیا بروید مقصر خودتون هستید منم هیچی نداشتم از پدرم ۳۰۰ هزار تومن خالی بهم ب ارث رسید ولی من تلاش کردم دنبال آرزوهام رفتم و تا باینجا ب خیلیاش رسیدم نمونش همین خودرو سانتافه
  • Keyvan IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 0
    سلام به همه عزیزان، من سانتافه ۲۰۱۷ سفیدشو دارم واقعا ماشین فوق العاده ای است از هر نظر از نظر لوکس بودن از نظر کیفیت از نظر رانندگی و راحتی از نظر زیبایی من دوساله دارمش خیلیم ازش راضی هستم من متولد۶۳ هستم از پدرم ۳۵۰ هزار تومان خالی بهم ب ارث رسید ولی من تلاشمو کردم و به خیلی از ارزوهامم رسیدم درامد عالی و خدا رو هر روز به خاطر این نعماتش شکر میکنم خدایا ۱۰۰۰ مرتبه شکرت
  • Keyvan IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام به همه دوستان گرامی و عزیز، بنده ۲ سال پیش سانتافه ۲۰۱۷ مدلSuv سفید رنگ خریدم وتا الان استفاده میکنم خیلی ازش راضیم واقعا ماشین فوق العاده و بی نظیره ایه، واقعا خواستن توانستن است من متولد ۶۳ هستم از پدرمم ۳۵۰ هزار تومان بهم ب ارث رسید ولی من تمام تلاشمو کردم تا ب ارزوهام برسم واقعا هم ب خیلی از اونها رسیدم من هر روز خدا رو ب خاطر این همه نعماتش شکر میکنم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =