کد خبر: 184680
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

حمدرضا مهماندار در رابطه با دوربین‌های نظارتی گفت: امروز بیش از ۱۱۰۰ دوربین نظارتی در تهران وجود دارد که پلیس از این طریق ترافیک را به صورت جامع مشاهده و نظارت می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران با حضور در نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی تهران بزرگ در رابطه با راهکارهای پلیس در کاهش ترافیک گفت: توجه به این نکته ضروری است که کاهش حجم خودروها در اختیار پلیس نیست اما پلیس در مواردی مثل افزایش سرعت در رسیدگی به تصادفات،‌ کنترل در حوزه زوج و فرد، انجام اصلاحات هندسی زودبازده، استفاده از دوربین‌های نظارتی و استفاده از حداکثر ظرفیت کارکنان راهنمایی و رانندگی در تسهیل ترافیک تهران تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس راهور تهران در رابطه با انجام اصلاحات هندسی زود بازده از سوی پلیس ادامه داد: انجام اصلاحات هندسی زودبازده یکی از کارکردهایی است که در حال حاضر در دستور کار راهنمایی رانندگی قرار دارد که با همکاری شهرداری تهران قصد انجام آن را داریم.

وی در رابطه با آماری درخصوص جابجایی افراد با خودروهای شخصی اظهار داشت: طبق آمار انجام شده در جابجایی سفر ۴۰ درصد از خودروهای شخصی نقش دارند این در حالی است که در ساعات اوج ۶۷ درصد معابر در تسخیر خودروهای شخصی که ۴۰ درصد از افراد از این طریق جابجا می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران در رابطه با مسائل موضوعات تاثیرگذار در کاهش یا افزایش ترافیک تهران مطرح کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری اسلامی است باید به این نکته توجه کرد که در ماه‌هایی مثل محرم و صفر که میزان خرید و برگزاری مراسم‌ها کمتر است ترافیک نیز کاهش پیدا می‌کند اما با توجه به پایان ماه صفر یکی از متغیرهای افزایش ترافیک در هفته‌های اخیر افزایش میزان خرید و برگزاری مراسمات است.

مهماندار با اشاره به مولفه دیگری بر افزایش ترافیک ادامه داد: به طور طبیعی در فصل سرد سال میزان ترافیک افزایش می‌یابد. این در حالی است که ما در تابستان دو بار ترافیکی شامل ایام تعطیلی و ترافیک شبانگاهی را داریم اما در پاییز و فصل سرد سال بار ترافیکی تعطیلی و شبانگاهی با هم تداخل پیدا می‌کند که همه این عوامل در افزایش ترافیک طی هفته‌های اخیر تاثیرگذار بوده است.

وی در رابطه با موضوع پلاک‌های مخدوش شده گفت: ما با مخدوش کنندگان پلاک‌های خودرو برخورد می‌کنیم که طبق قانون مجازات این افراد علاوه بر جریمه نقدی ۶ ماه تا یکسال حبس می‌‌باشد.

مهماندار با اشاره به آمار برخورد با متخلفین اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار متخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی برخورد کردیم که طی ۶ ماه گذشته با  ۱۶۰۰ دستگاه خودرو برخورد جدی داشتیم چرا که تخلف در راهنمایی و رانندگی یک ناهنجاری بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران در رابطه با معاینه فنی خودروها بیان کرد: با توجه به اینکه معاینه فنی خودروها یکی از مقدماتی‌ترین اقدامات در کاهش ترافیک و آلودگی هوا است طی یک ماه گذشته به صورت جدی این موضوع را پیگیری کردیم و در حال حاضر علاوه بر نظارت نیروهای پلیس دوربین‌های موجود در سطح شهر نیز به صورت سیستمی بحث معاینه فنی خودورهای را کنترل می‌کند.

وی همچنین اظهار داشت: تاکنون با بیش از ۶۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی برخورد شده اما براساس آماری که از سوی شهرداری اعلام شده حدود ۹۰ درصد از خودروها دارای معاینه فنی هستند. باید توجه داشت که معاینه فنی تنها مشکل در افزایش آلودگی هوا نیست بلکه باید کیفیت خودروها نیز بالا رفت و زیرساخت‌های دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =