کد خبر: 184923
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

کیا اسپورتیج و سوزوکی ویتارا دو خودرو ساخت ژاپن و کره جنوبی هستند که از نظر مشخصات فنی شباهت هایی با یکدیگر دارند.

نتیجه ده ها سال تولید خودروهای اسپورت شرکت سوزوکی،گراند ویتارای اتوماتیک است که از همان آغاز تولید مورد توجه و استقبال بازارهای جهانی قرار گرفته است. ابعاد بسیار مناسب گراند‌ویتارا، تسلط به جاده در هنگام رانندگی، سوار و پیاده شدن آسان، امکانات ایمنی و رفاهی آن در کنار نمای ظاهری زیبا و منحصربه فرد و قیمت مناسب، این خودرو را در گروه بهترین خودروهای هم رده موجود در بازار قرار داده است. مزایای ذکر شده لازمه یک خودرو لوکس شهری است که گراند‌ویتارا همه آنها را در قالب یک خودرو چندمنظوره به شما ارائه می کند. در کشور ما نیز ایران خودرو بنا بر تقاضای بازار مبنی بر عرضه مدلی قوی تر و مجهزتر از سوزوکی گراند‌ویتارا به بازار، به این نیاز پاسخ گفته و گونه ۲۴۰۰ سی سی این خودرو را با تجهیزات ایمنی، رفاهی و عملکردی بیشتر و کیفیت بالاتر به بازار ارائه می کند. حدود ۲۰ سال پیش، کمپانی کیا با عرضه اسپورتیج در آمریکا به دنبال صدرنشینی در کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) بود؛ چرا که خودروساز کره‌ای به خوبی متوجه شده بود که درصد زیادی از خریداران به دنبال خودرویی هستند که علاوه بر برخورداری از ظاهر یک SUV، رانندگی و هندلینگ یک سدان را در اختیار آنها قرار دهد. حال، کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ حتی فراتر از این ظاهر شده و با ارائه هندلینگی تند و تیز در کنار موتورهای پر قدرت، رضایت خاطر خریداران را جلب کرده است. پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر عرضه شده در تیپ EX با قدرت ۲۶۰ اسب بخار، نمونه بارز مشتری مداری کمپانی کیا است. کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ یک کراس اوور SUV کوچک است که با ظرفیت ۵ سرنشین و در سه تیپ LX، EX و SX عرضه می‌شود اسپورتیج EX ، از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، مه شکن، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، محفظه نگهداری خوراکی و نوشیدنی، تودوزی پارچه ای جدید، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، روکش چرم برای غربیلک فرمان، سیستم صوتی جدید Infinity و رادیو HD نیز، بهره می‌برد. خودرو کیا اسپورتیج EX سوزوکی ویتارا اتوماتیک کشور سازنده کره جنوبی ژاپن سال (طراحی) ۲۰۱۰ ۲۰۰۹ موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه موتور ۴ سیلندر - ۱۶ سوپاپه حجم موتور ۲۶۵۶سی سی ۲۴۰۰سی سی حداکثر قدرت ۱۷۵ اسب بخار در۶۰۰۰دور در دقیقه ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه جعبه دنده ۴ دنده خودکار تیپ ترونیک ۴ دنده اتوماتیک شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه ۱۲ ثانیه حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت وزن ۱۵۱۷ کیلوگرم ۱۵۵۲ کیلوگرم اندازه (میلیمتر) ۴۳۵۰طول - ۱۸۰۰ عرض - ۱۷۳۰ارتفاع ۴۴۷۰ طول - ۱۸۱۰عرض - ۱۶۹۵ ارتفاع فاصله بین دو محور ۲۶۲۹ میلیمتر ۲۶۳۹ میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر ۱۳٫۲لیتر در هر صد کیلومتر ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر ۸٫۲لیتر در هر صد کیلومتر -- لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۱۰لیتر در هر صد کیلومتر ۹٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک ۶۵ لیتر ۶۶ لیتر استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    ایران‌خودرو خواسته عکس صدسال پیش اسپورتیج رو بذارین که با سوزوکی قدیمیش بشه رقابت کنه؟ :))
  • سيد جواد حسيني ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    1
    الان بعد از چند سال از تولیدشون چه جای بحثی داره. البته بطور کلی سوزوکی بسیار باکیفیت تر از اسپورتیج هست ولی توی حالت کم کارکرشون ارزش خرید داره. در صورت کارکرد بالا قطعا ماشین کره ای بدلیل وفور لوازم مقرون به صرفه تر از ماشین ژاپنی هستش.
  • ایرانی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    این عکس برای اسپورتیج مدل ۲۰۰۸ است
  • صادق ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    بزرگترقن ایراد سوزوکی اینه که دست بزرگترین لگن مونتاژ کن خاورمیانه به آن خورده است! متاسفانه ایران خودرو و سایپا با چینی شدن و عدم بها دادن به خواست و نیاز مشتری در بازار انحصاری سرمایه اجتماعی خود که همانا اعتماد ملت است را از دست داده اند! خیلی باید تلاش کنند. الان هم اگه بازار انحصاری نبود و حمایتهای عجیب و غریب دولت از اونها، فکر نمی کنم در ماه این دو شرکت می تونستند ۱۰۰ خودرو تولیدی خودشون رو به فروش برسونند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =